wysmok Napisano 29 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2006 Witam! Moja Asterka sie zbuntowala. Jezdzilem, wszystko cacy, a tu ni z tad, ni z owad nie chce odpalic. Stala pod domem z 1-2 godzinki i po prostu juz nie odpalila (wczesniej zadnych niepokojacych objawow). Kreci sie, ale nie zaskakuje. Odczytalem za pomoca metody "kabelkowej" (http://astra.autokacik.pl/diagnostyka.html) kod bledu z komputera. Myslalem, ze bede wszystko wiedzial, a tutaj kolejne zaskoczenie. Komputer podaje mi kod 85... Na 1.000.000% widze 85 (8 migniec + 5 migniec), a nie ma takiego kodu na tej liscie! I to jest jedyny kod jaki podaje komputer. Jedyny kod bledu oczywiscie, bo wczesniej podaje tez kod 12, oznaczajacy rozpoczecie zczytywania zapisanych bledow. Moj silnik to X16XEL - 1.6 16V 100KM, wielopunktowy wtrysk paliwa Multec.S. Moze ktos wie co oznacza kod 85??? Albo gdzie sie mozna tego szybko dowiedziec? Moze pomoze tez informacja, ze po przekreceniu kluczyka w stacyjce, zolta kontrolka silnika caly czas szybko miga. Aha - moje el furro stoi juz u mechanika, ale ten rozklada bezradnie rece. Pompa paliwowa sprawdzona - wszystko ok. Mialem kiedys klopot z zaworem recyrkulacji spalin - wymieniony na nowy i tez nic nie pomoglo. Pomozcie prosze!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lelek Napisano 29 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2006 > po przekreceniu kluczyka w stacyjce, zolta kontrolka silnika caly czas > szybko miga. Immobilizer Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wysmok Napisano 29 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2006 > Immobilizer Napewno? Skad masz taka informacje? Masz tabele wszystkich kodow? Tez myslalem, ze to moze immobilizer, ale wylaczalem go z pilota i dalej nie odpala. Kiedys niechcacy wlaczylem immobilizer, ale efekt byl taki, ze odpalil, moment pochodzil (na resztce paliwa), a dopiero potem zgasl i nie chcial juz odpalic. Kontrolka silnika tez nie migala - w ogole sie nie zapalala. A teraz zupelnie nie zaskakuje, nawet za tym pierwszym razem. Dlatego moje pytanie o to czy kod 85 napewno oznacza immobilizer, czy to informacja z wiarygodnego zrodla? Bo to oznacza dla mnie ciagniecie el furro do nastepnego warsztatu, bo ten, do ktorego teraz go zaciagnalem, napewno tego nie zrobi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lelek Napisano 29 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2006 > Napewno? Skad masz taka informacje? Zwróć uwagę, że zacytowałem fragment Twojej wypowiedzi. Nie wybrałem kawałka o kodzie 85 tylko o miganiu kontrolki po włączeniu zapłonu. Takie miganie oznacz tylko jedno: immobilizer. Pozdroofka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wysmok Napisano 29 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2006 > Zwróć uwagę, że zacytowałem fragment Twojej wypowiedzi. Nie wybrałem > kawałka o kodzie 85 tylko o miganiu kontrolki po włączeniu > zapłonu. Takie miganie oznacz tylko jedno: immobilizer. Ok, ale w takim razie co immobilizer? Nie wylaczyl sie, zepsul sie...? No i tak jak wczesniej pisalem, gdy mialem wlaczony immobilizer, byly troche inne objawy (odpalenie przy pierwszym razie, brak aktywnosci kontrolki silnika). No i nadal przydalaby mi sie informacja co oznacza kod 85. Nie mowie oczywiscie, ze od ciebie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lelek Napisano 29 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2006 > czy > to informacja z > wiarygodnego zrodla? Fragment instrukcji Opla: Strona 36: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lelek Napisano 29 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2006 Sorry, że tak post pod postem i trochę Cię gnębię ale chciałbym Ci oszczędzić straty czasu u mechanika, który nie wie co oznacza migająca kontrolka check. Napisałeś: > Tez myslalem, ze to moze immobilizer, ale wylaczalem go z pilota i dalej nie odpala. Immobilizera nie da się wyłączyć pilotem. Jedynie kluczykiem. > Kiedys niechcacy wlaczylem immobilizer Tego nie da się zrobić "niechcący" z powodów jak wyżej. > Kontrolka silnika tez nie migala - w ogole sie nie zapalala Skoro nawet w jakiś sposób udało Ci się wyłączyć immobilizer pilotem to dlaczego miałaby migać kontrolka? Ona wskazuje migając na uszkodzenie immobilizera a nie wyłączenie. Może mylisz immobilizer z alarmem To ja tyle i już się nie odzywam. Może któryś z kolegów Cię utwierdzi. Pozdroofka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wysmok Napisano 29 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2006 Na innym forum znalazlem takie info: 085 - Wtryskiwacz 5 - zbyt niskie napięcie (http://motonews.pl/forum/?op=fvt&t=86006&c=29&post_id=1221684&m=tree&f=18) Czy ktos moze to potwierdzic? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
drapak1 Napisano 29 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2006 > Na innym forum znalazlem takie info: > 085 - Wtryskiwacz 5 - zbyt niskie napięcie > (http://motonews.pl/forum/?op=fvt&t=86006&c=29&post_id=1221684&m=tree&f=18) > Czy ktos moze to potwierdzic? A gdzie Ty masz 5-ty wtrysk? Kolega lelek już napisał - imo siadło. Teraz masz do rozstrzygnięcia czy: 1. Uszkodzony odbiornik w stacyjce. 2. Uszkodzony transponder (czyba tak to się pisze) w kluczyku. 3. Padło ECU i nie odbiera sygnału lub uszkodzony przewód do ECU. Pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wysmok Napisano 29 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2006 > A gdzie Ty masz 5-ty wtrysk? Mechanikiem-fachowcem nie jestem, ale tez mi cos nie pasowalo, ze przy 4 cylindrach moglby byc 5-ty wtrysk. Po co ktos takie bzdury podaje... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lelek Napisano 29 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2006 > Mechanikiem-fachowcem nie jestem, ale tez mi cos nie pasowalo, ze > przy 4 cylindrach > moglby byc 5-ty wtrysk. Po co ktos takie bzdury podaje... Wiesz, zdarzają się silniki 6-cio cylindrowe. P.S. Jedź do elektryka i niech kombinuje. Chociaż obawiam się, że sprawa oprze się o ASO Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wysmok Napisano 29 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2006 > Wiesz, zdarzają się silniki 6-cio cylindrowe. Tak, wiem, ale w watku, w ktorym znalazlem to znaczenie tez chodzilo o silnik 1.6 (tylko 8V), wiec nie sadze zeby mial 6 garow. No, chyba, ze gosc mial jakas wypasna wersje special edition. Ok, pomijajac juz migajaca kontrolke silnika, wskazujaca na awarie immobilizera i ilosci cylindrow w roznych silnikach. Nadal szukam odpowiedzi na pytanie co oznacza kod 85 dla takiego silnika jak moj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JerryG1 Napisano 29 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2006 > Tak, wiem, ale w watku, w ktorym znalazlem to znaczenie tez chodzilo > o silnik > 1.6 (tylko 8V), wiec nie sadze zeby mial 6 garow. No, chyba, ze gosc > mial jakas > wypasna wersje special edition. > Ok, pomijajac juz migajaca kontrolke silnika, wskazujaca na awarie > immobilizera > i ilosci cylindrow w roznych silnikach. Nadal szukam odpowiedzi na > pytanie co > oznacza kod 85 dla takiego silnika jak moj. Witam! Odpowiem o ten blad 85. Wczesniej-u gory pisales ze znalazles ale to byly kody Boscha i tam jest wtrysk 5 A u ciebie jak byk jest : 85 Immobiliser Wrong signal pasuje . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lelek Napisano 29 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2006 > pasuje . Jak ulał I oprocz tego. z punktów kolgi drapak1 : Quote: 1. Uszkodzony odbiornik w stacyjce. 2. Uszkodzony transponder (czyba tak to się pisze) w kluczyku. 3. Padło ECU i nie odbiera sygnału lub uszkodzony przewód do ECU. Eliminuje punkt 3 i raczej wskazuje na punkt 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JerryG1 Napisano 29 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2006 Bralem to z GM-Multec Code Chart a to jego, bo w Siemens Simtec 56.0/56.1 Code Chart: nie ma bledu 85 i w moim Siemens Simtec 56.5 Code Chart (P Codes): sa ale czterocyfrowe , co mnie zabija (licz blyski) i tez nie zobaczysz 85. Wiec punkt nr. 1 bo w kluczyku nie widze jak moze sie uszkodzic. Chociaz bylby sposob, gdyby polozyl obok magnez, dosc duzy i nastapilaby jakas polaryzacja (albo pies wie co), co wplynelo by na kostke w kluczyku. Ale to chyba hardcore. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaygo123 Napisano 30 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2006 > Napewno? Skad masz taka informacje? Masz tabele wszystkich kodow? http://astra.autokacik.pl/download/aldl.pdf Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wysmok Napisano 30 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2006 Panowie, jestescie wielcy!!! Muchos gracias!!! Aczkolwiek moja radosc nie jest pelna, bo ten mechanik nie naprawi mi tego i dodatkowo wtopilem 460 zeta na wymiane zaworu recyrkulacji spalin... @lelek - tak dla formalnosci > Sorry, że tak post pod postem i trochę Cię gnębię ale chciałbym Ci oszczędzić > straty czasu u mechanika, który nie wie co oznacza migająca kontrolka check. Spokojna twoja wlochata - absolutnie nie odbieram tego w kategoriach gnebienia. Taka pomoc jest bardzo cenna. > > Tez myslalem, ze to moze immobilizer, ale wylaczalem go z pilota i dalej nie odpala. > Immobilizera nie da się wyłączyć pilotem. Jedynie kluczykiem. U mnie da. Mam na pilocie trzeci przycisk do samego immobilizera. Moge wlaczyc i wylaczyc sam immobilizer nie wlaczajac/wylaczajac alarmu. Taki bajer. > > Kiedys niechcacy wlaczylem immobilizer > Tego nie da się zrobić "niechcący" z powodów jak wyżej. A jednak sie da - z powodow jak wyzej. > Może mylisz immobilizer z alarmem No nieee... az takim laikiem nie jestem. To wszystko, jak napisalem powyzej, tak dla formalnosci. Bez urazy mam nadzieje, bo doceniam twoja pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JerryG1 Napisano 30 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2006 > http://astra.autokacik.pl/download/aldl.pdf Tak to jest to z tym, ze nie mam w formie pdf a zapisane jako kpl. strona z netu. Nie pamietam skad to sciagnelem . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wysmok Napisano 30 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2006 To moze jeszcze przy okazji zapytam sie czy ktos nie wie w jaki sposob skasowac bledy z komputera, jak juz usune usterke, zeby nie myslily mnie przy jakims (oby nie!) kolejnym zonku? Moze jakis sposob podobny do "kabelkowego" odczytywania? Czytalem, ze odlaczenie akumulatora na ponad 10 sek. kasuje pamiec kompa, ale moze jest jeszcze jakis inny, mniej drastyczny sposob. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JerryG1 Napisano 30 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2006 > To moze jeszcze przy okazji zapytam sie czy ktos nie wie w jaki > sposob skasowac > bledy z komputera, jak juz usune usterke, zeby nie myslily mnie przy > jakims (oby nie!) > kolejnym zonku? > Moze jakis sposob podobny do "kabelkowego" odczytywania? Czytalem, ze > odlaczenie > akumulatora na ponad 10 sek. kasuje pamiec kompa, ale moze jest > jeszcze jakis inny, > mniej drastyczny sposob. Tu masz wyjasnione: <<klik>> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lelek Napisano 30 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2006 > To wszystko, jak napisalem powyzej, tak dla formalnosci. Bez urazy Spoko Trza było się od razu posłuchać, że to immobilizer a nie po jakiś obcych forach się szlajać i piąty wtryskiwacz wymyślać A o tym trzecim guziku w pilocie A czemu wymienialeś EGR? Może trzeba było wyczyścić i zaślepić? Pozdroofka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alster Napisano 30 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2006 Kolega wysmok oprócz immo fabrycznego ma jeszcze funkcję immobilizera w alarmie, z tąd te nieporozumienia i trzecie guziki w pilotach. Kod 85 jak najbardziej oznacza uszkodzenie immobilizera "fabrycznego" a nie dokładanego. Na początek bym sprawdził czy autko nie odpali na drugim kluczyku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.