Skocz do zawartości

AndrzejW

użytkownik
  • Liczba zawartości

    231
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

1 obserwujący

Retained

  • wiarus

Profile Information

  • Lokalizacja
    Wrocław

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

AndrzejW's Achievements

zielony listek

zielony listek (8/20)

10

Reputacja

  1. Tylko rok? Kilka (a może już kilkanaście) lat temu w Aveo szwagierki rozsypało się zakończenie linki do sterowania skrzynią. Biegi dało się zmieniać, ale dźwignia miała taki luz, że to, który bieg wszedł, zaczynało być loterią. Na szybko zamiast gumowego pierścienia, który się rozsypał, nawinąłem grubą warstwę taśmy izolacyjnej. I samochód tak jeździ do dzisiaj - porządna naprawa wymaga wymiany linki, a tego nikomu się nie chce robić póki działa. Jak mówią - prowizorka trzyma się najdłużej.
  2. Z zewnątrz jeszcze IMHO ujdzie. Nawet podoba mi się taki masywny przód, ale wnętrze to już przesada. Chociaż... dawno, dawno temu, gdzieś na przełomie wieków, rozmawialiśmy na autokaciku o tym, co chcielibyśmy mieć w samochodach przyszłości. I ktoś zaproponował wyświetlacze zamiast tradycyjnych wskaźników, aby można było zmienić ustawienia wskaźników, wielkość, kolor, wyświetlić nawigację, itp. I co? Dzisiaj to mamy, ale jakoś to do mnie nie przemawia w tym wykonaniu, w jakim zostało to w BMW zrobione. Jakoś VW czy Lexus potrafią wkomponować wyświetlacze w deskę, wygląda to całkiem przyjemnie, a taka marka premium stawia na sztorc duży, niepasujący do niczego tablet, i wmawia klientom, że tak jest luksusowo i nowocześnie. To już jest jakieś nieporozumienie. I dlatego raczej nie kupię X7 :). Chociaż, czekaj. I tak bym nie kupił, z nieco innych powodów :). Jakichś pół miliona powodów.
  3. Na bramkach na A4 przy wjeździe wyświetla się informacja o rozpoczęciu przejazdu z możliwością anulowania, i jest widoczna do zjazdu z odcinka płatnego. Przy odcinku koncesyjnym Stalexportu po minięciu bramek też chyba wyświetla się informacja o pobraniu opłaty, i jeśli nie zostanie anulowana w ciągu kilku minut, pobierze opłatę. Piszę "chyba", bo jadąc nie zwróciłem dokładnie uwagi na treść komunikatu, ale po kilku minutach dostałem informację o obciążeniu karty kredytowej.
  4. Olej (zawsze dobrej klasy), świece, klocki, tarcze, końcówki drążków, amortyzatory, sworznie wahaczy... I już. Pod koniec dała o sobie znać tuleja prawego wahacza, ale już tego nie dotykałem. Silnik nie dotykany. Niestety, pod koniec padł alarm (klasa profesjonalna, z wyłaczaniem silnika w czasie jazdy - dzisiaj już niedostępna) i był problem z zapłonem. Do tego doszły zużyte opony, korozja progów (pojawiła się w wieku 18 lat), padł akumulator, kończyła się polisa. Zdecydowałem się na złomowanie. Ale czuję, że tak bezproblemowego samochodu już nie będę miał.
  5. Lanos był koreański (KLATF...). W ciągu dwudziestu lat padła tylko pompa paliwa, i to grzecznie, na podwórku, pękła chłodnica i padł bendix. Były też inne awarie, ale nie spowodowane przez samochód, a przez mechaników, np. zgubienie płynu chłodzącego z powodu nieprawidłowego montażu pompy wody przy wymianie rozrządu. Fiatem przez nieco ponad 3 lata zrobiłem 64kkm. Jak do tej pory na gwarancji wymieniono wybierak skrzyni biegów (od początku 5 i 6 haczyły przy zmianie biegów - naprawa przy przeglądzie 15.000 km) i łączniki stabilizatora (we własnym zakresie).
  6. Mogę tylko potwierdzić. Gdy kończył się żywot mojego Lanosa (20 lat i 360kkm praktycznie bezawaryjnej jazdy) jako następny samochód wybrałem Tipo ze względu na prostą konstrukcję i niezłe wyposażenie jak na oferowaną cenę. W efekcie od trzech lat jeżdżę TIPO sedanem 1.4 95KM i nie narzekam. Zgadzam się, silnik jest trochę mułowaty, to głównie zasługa Euro6 (przy każdym dodaniu gazu komputer chwilę się namyśla czy nie pierdnie za bardzo w atmosferkę), ale do miasta to całkiem niezły i pojemny samochód. Poza miastem też daje radę, nie kupowałem samochodu aby komuś coś udowadniać i wszędzie być pierwszym, ale aby w miarę pewnie i wygodnie dojechać do celu. I tutaj TIPO sprawdza się znakomicie, mimo że do emerytury jeszcze mi trochę brakuje :).
  7. Miałem kiedyś takie objawy w Lanosie. Po pewnym czasie skończyło się wymianą pompy paliwa. Któregoś dnia po prostu definitywnie odmówiła współpracy. Po wymianie pompy wszystkie problemy zniknęły, tak więc to ona była przyczyną. Pod koniec posiadania Lanosa podobne objawy się powtórzyły, ale tutaj zawiniła instalacja alarmowa, która odcinała zapłon i pompę paliwa. Nie naprawiałem już tego, po pewnym czasie samochód poszedł na złom (miał już kilka innych braków konicznych do uzupełnienia, których koszt zaczynał przewyższać wartość samochodu).
  8. AndrzejW

    No no... 4C

    > jak to alfa juz na lawecie jedzie Laweta jest w gratisie.
  9. > Przebijam kupiłem Felicię dla córki do nauki jazdy , ma 15 lat i 76 tyś. Pierwszy właściciel nie > bity itp. Sąsiad miał 14 letnią Felicję z przebiegiem 46 tys km. Żałuję że jej nie wziąłem jak sprzedawał.
  10. > Ja najczęściej sprawdzam tu: http://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/ > Są pojemności większości samochodów. > Pozdr Tylko że podane tam wartości są nieco dziwne. Np. Opel Vectra A sedan ma według strony bagażnik 365 l., a według danych katalogowych 500 l. Miałem taką Vectrę i wiem, że bliżej jej do tej drugiej wartości.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.