Skocz do zawartości

Do kolegow elektrykarzy - jak to jest z ta kontrolka oleju?


simek18

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam w glowie pewien plan hehe.gif Ale... Jak to jest... Gdy podlacze sie do kabelka idacego do kontrolki oleju... To ona ma staly minus, a plus znika gdy cisnienie sie ustabilizuje? Czy ma staly plus, a minus znika gdy cisnienie sie ustabilizuje? Nie chodzi o automatyczny wlacznik swiatel alien.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> witam

> kontrolka jest podłączona na stałe do plusa, po wzroście ciśnienia

> oleju czujnik podaje masę z silnika.

No to nie oganiam clown.gif Plus mam zawsze. Cisnienie rosnie, gdy silnik pracuje - pojawia sie minus. Plus i minus zarowka powinna swiecic, a ona gasnie alien.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to czyli tak jak myslalem Ale... Jak to jest...

> http://astra.autokacik.pl/technika/napraw/automat/ Twoj patent,

> pin nr8 - 12v po zgasnieciu kontrolki oleju. W mojej

> interpretacji to tu juz nic nie powinno byc, gdy ona zgasnie...

> Olaboga :/

Patent jest kolegii _Zero_. A może Adama Opla... Whatever... grinser006.gif

Wpinasz się za kontrolką. Jeżeli silnik nie pracuje, czujnik zapodaję masę a więc ten "koniec" zarówki do którego się podpinasz jest na potencjale masy.

Teraz odpalasz silnik, czujnik odłącza masę więc to miejsce ma potencjał "+" bo jest podłączony przez żarówkę do plusa.

Pozdroofka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to czyli tak jak myslalem Ale... Jak to jest...

> http://astra.autokacik.pl/technika/napraw/automat/ Twoj patent,

> pin nr8 - 12v po zgasnieciu kontrolki oleju. W mojej

> interpretacji to tu juz nic nie powinno byc, gdy ona zgasnie...

> Olaboga :/

właśnie jak zgaśnie to pojawi się plus który popłynie przez kontrolkę. Kiedy sie świeci to jest w tym punkcie masa ponieważ czujnik ciśnienia normalnie zwarty jest do masy a ciśnienie go rozwiera. zresztą za chwilkę pewnie ujrzysz stosowny schemacik a jak nie to poszukam i opiszę co i jak.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha. Czyli, wpinam sie w przewod kontrolka---czujnik oleju.

1* Stacyjka wlaczona, silnik nie pracuje, kontrolka sie swieci - mam minus w miejscu wpiecia.

2* Stacyjka wlaczona, silnik jzu pracuje, kontrolka zgasla - mam plus w miejscu wpiecia.

Dobra interpretacja? 893goodvibes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

278805132-przypominacz.JPG Ha! Wykminilem takie cos, na polecenie ojca. Pochwalilem mu sie, ze bede klecil automatyczny wlacznik swiatel do astry. Podchwycil temat, ale cos niebardzo mu sie widzi wlacznik caly, wiec mymodzilem brzeczyk-buzer smile.gif Schemat w zalaczniku, sprawdz czy dobrze zeby.GIF Ew doswiadczalnie trzeba dolozyc oporniczek zeby nie palila sie na darmo kontrolka oleju smile.gif

post-70879-14352481929123_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Schemat w zalaczniku, sprawdz czy

> dobrze

Doooobrze wink.gif

> Ew doswiadczalnie trzeba dolozyc oporniczek zeby nie

> palila sie na darmo kontrolka oleju

Myslę, że rezystor nie bedzie potrzebny. Przekaźnik podłączony do kontrolki może być o małej obciążalności styków a one mają duże rezystancje cewek.

Pozdroofka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.