Skocz do zawartości

wskaznik LPG zamiast BP


Pirat7993

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, widzialem jak niektorzy montują sobie wskaznik LPG w miejscu seryjnego wskaznjika paliwa , co potrzeba zrobic ,kupic,pospawac ,polepic na gumie do zucia zlosnik.gif zeby takie cos powstalo .

Dla jasnosci powiem ze mam zwykly przelacznik LPG z 1 diodką od rezerwy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam, widzialem jak niektorzy montują sobie wskaznik LPG w miejscu

> seryjnego wskaznjika paliwa , co potrzeba zrobic ,kupic,pospawac

> ,polepic na gumie do zucia zeby takie cos powstalo .

> Dla jasnosci powiem ze mam zwykly przelacznik LPG z 1 diodką od

> rezerwy

zlosnik.gif

mysle ze tankowanie do pełna i zerowanie licznika jest bardziej dokładne

ja tam zawsze tobie i wiem ze przy 270-280 w zależnosci czy trasa czy miasto, musze juz tankować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czy da rade zrobic cos takiego co by pokazywalo realny poziom gazu

chrzestny ma fabryczna instalke w peżocie 406 i tam jest taki bajerek ze jak auto jedzie na noPB to pokazuje ile jest w baku

jak sie przełączy na lpg to wzkaznik pokazuje ile jest gazu

ale z gazem to roznie bywa nie jest to do konca odekwatne.

ja nie mam zadnego wzkaznika na zbiorniku robie ok 330 - 350 km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a cos takiego daloby rade ?

Mam taki wskaźnik. Niestety trudno go poprawnie ustawić. Ustawienie położenia czujnika nie jest takie trudne. Ale trzeba jeszcze poprawnie ustawić czułość całości. Gdy ustawię wszystko tak jak powinno być to na zakrętach wskazanie się zmienia o około połowę skali a do tego cewka daje mocny sygnał i podnosi stan o 2 diody. Gdy się da za małą czułość to znowu wskazania nie są zbyt dokładne. Zamontowałem i jakoś się do tego wszystkiego przyzwyczaiłem ale gdybym miał teraz kupić ten wskaźnik to bym tego nie robił i tak jeżdżę na kilometry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam taki wskaźnik. Niestety trudno go poprawnie ustawić. Ustawienie

> położenia czujnika nie jest takie trudne. Ale trzeba jeszcze

> poprawnie ustawić czułość całości. Gdy ustawię wszystko tak jak

> powinno być to na zakrętach wskazanie się zmienia o około połowę

> skali a do tego cewka daje mocny sygnał i podnosi stan o 2

> diody. Gdy się da za małą czułość to znowu wskazania nie są zbyt

> dokładne. Zamontowałem i jakoś się do tego wszystkiego

> przyzwyczaiłem ale gdybym miał teraz kupić ten wskaźnik to bym

> tego nie robił i tak jeżdżę na kilometry.

Ja także podłączyłęm i testuję taki wskaźnik - a raczej szukam ustawienia.

-Zgadzam się, że cewka zaworu na butli zakłóca działanie czujnika - u mnie po jej załączeniu się na wyświetlaczu wskazanie jest o dwie "kreski" mniejsze. Wstawienie ekranu z kawałka puszki od piwa bo tylko taka cienka blacha da się zamocować nic nie daje. W instrukcji montażu zalecana jest stalowa blacha.

Może sam czujnik i wyświetlacz w sposób liniowy mają pokazywać mierzony poziom gazu ale z kolei wskazówka na butli poziomu gazu liniowo nie. Zwłaszcza w zbiorniku toroidalnym a taki włąśnie posiadam. Po osiągnięciu minimum przez wskazówkę w baku jest ok. 10 litrów gazu czyli prawie1/3. Wątpię czy w takim zbiorniku można zrealizować liniowe wskazania poziomu gazu.

-Wskazówka na butli lata jak opętana, ma dużą bezwładność co objawia się dużymi wahaniami poziomu pokazywanymi przez wświetlacz. Gdyby udało się to wyeliminować ( zmniejszyć wahania wskazówki ). Myślałem o założeniu cienkiej sprężynki na oś wskazówki, ale niestety między szkiełkiem a wskazówką jest niewiele miejsca (2-3mm?).

-Sam wyświetlacz- linijka ma jedną dodatkową wadę, mianowicie jego jasność. Ja zamontowałem go niestety po lewej stronie kierownicy czyli blisko okna. Przy dużym nasłonecznieniu wskazania są po prostu niewidoczne.

-Zastanawiam się czy w ogóle nie najlepszym rozwiązaniem jest czujnik rezerwy ale mechaniczny ( ale nie kontraktron). Taki który załączałby się po osiągnięciu przez wskazówkę dokładnie poziomu minimum. Musi on oczywiście spełniać normy bezpieczeństwa. Kontraktron odpada bo wprowadza duży błąd. Ja zmieniłem położenie czujnika z kontraktronem ( wielozawór Tomasetto ) z wkręcanego pionowo na położenie poziome. Podciąłem odpowiednio szkiełko, przykleiłem czujnik na stałe. Uprzednio oczywiście znalazłem jego optymalne i "jedynie słuszne" ustawienie. Jak wiadomo regulowanie tych czujników mija się z celem i jest stratą czasu. Moje rozwiązanie sprawdzało się ale zastosowanie właśnie kontraktronu+duże wahania wskazówki zwiększa niedokładność tego układu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja także podłączyłęm i testuję taki wskaźnik - a raczej szukam

> ustawienia.

> -Zgadzam się, że cewka zaworu na butli zakłóca działanie czujnika - u

> mnie po jej załączeniu się na wyświetlaczu wskazanie jest o dwie

> "kreski" mniejsze. Wstawienie ekranu z kawałka puszki od piwa bo

> tylko taka cienka blacha da się zamocować nic nie daje. W

> instrukcji montażu zalecana jest stalowa blacha.

> Może sam czujnik i wyświetlacz w sposób liniowy mają pokazywać

> mierzony poziom gazu ale z kolei wskazówka na butli poziomu gazu

> liniowo nie. Zwłaszcza w zbiorniku toroidalnym a taki włąśnie

> posiadam. Po osiągnięciu minimum przez wskazówkę w baku jest ok.

> 10 litrów gazu czyli prawie1/3. Wątpię czy w takim zbiorniku

> można zrealizować liniowe wskazania poziomu gazu.

> -Wskazówka na butli lata jak opętana, ma dużą bezwładność co objawia

> się dużymi wahaniami poziomu pokazywanymi przez wświetlacz.

> Gdyby udało się to wyeliminować ( zmniejszyć wahania wskazówki

> ). Myślałem o założeniu cienkiej sprężynki na oś wskazówki, ale

> niestety między szkiełkiem a wskazówką jest niewiele miejsca

> (2-3mm?).

Puszki od piwa są z aluminium, a to nie nadaje się na ekran magnetyczny.

Co do bujania wskazówki to może dało by się zrobić jakis filtr sygnału elektrycznego pomiędzy czujnikiem a elektroniką wskaźnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie wiem czy da rade zrobic cos takiego co by pokazywalo realny

> poziom gazu

> chrzestny ma fabryczna instalke w peżocie 406 i tam jest taki bajerek

> ze jak auto jedzie na noPB to pokazuje ile jest w baku

> jak sie przełączy na lpg to wzkaznik pokazuje ile jest gazu

> ale z gazem to roznie bywa nie jest to do konca odekwatne.

> ja nie mam zadnego wzkaznika na zbiorniku robie ok 330 - 350 km

U mnie gazownicy też właśnie założyli takie pełne wskazanie, ja mam centralkę Leonardo a tam jest taka opcja. Jeśli chodzi o dokładność wskazań to podczas jazdy po mieście wskazania są w miarę dokładne (wskazówka opada w miarę płynnie), ale na autostradzie są już duże przekłamania, tzn. przez długi czas wskazówka stoi na full potem nagle spadnie do połowy i tam już zostaje. Po ponownym zatankowaniu wszystko wraca do normy. Zastanawiam się czy na dokładność pełnego wskazania ma wpływ rodzaj zamontowanego zbiornika, ja akurat mam wsadzony zwykły walcowy 65l. i u mnie wskazania są w miarę dokładne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja także podłączyłęm i testuję taki wskaźnik - a raczej szukam

> ustawienia.

> Może sam czujnik i wyświetlacz w sposób liniowy mają pokazywać

> mierzony poziom gazu ale z kolei wskazówka na butli poziomu gazu

> liniowo nie. Zwłaszcza w zbiorniku toroidalnym a taki włąśnie

> posiadam. Po osiągnięciu minimum przez wskazówkę w baku jest ok.

> 10 litrów gazu czyli prawie1/3. Wątpię czy w takim zbiorniku

> można zrealizować liniowe wskazania poziomu gazu.

> -Wskazówka na butli lata jak opętana, ma dużą bezwładność co objawia

> się dużymi wahaniami poziomu pokazywanymi przez wświetlacz.

> Gdyby udało się to wyeliminować ( zmniejszyć wahania wskazówki

> ). Myślałem o założeniu cienkiej sprężynki na oś wskazówki, ale

> niestety między szkiełkiem a wskazówką jest niewiele miejsca

> (2-3mm?).

> -Sam wyświetlacz- linijka ma jedną dodatkową wadę, mianowicie jego

> jasność. Ja zamontowałem go niestety po lewej stronie kierownicy

> czyli blisko okna. Przy dużym nasłonecznieniu wskazania są po

> prostu niewidoczne.

> -Zastanawiam się czy w ogóle nie najlepszym rozwiązaniem jest czujnik

> rezerwy ale mechaniczny ( ale nie kontraktron). Taki który

> załączałby się po osiągnięciu przez wskazówkę dokładnie poziomu

> minimum. Musi on oczywiście spełniać normy bezpieczeństwa.

> Kontraktron odpada bo wprowadza duży błąd. Ja zmieniłem

> położenie czujnika z kontraktronem ( wielozawór Tomasetto ) z

> wkręcanego pionowo na położenie poziome. Podciąłem odpowiednio

> szkiełko, przykleiłem czujnik na stałe. Uprzednio oczywiście

> znalazłem jego optymalne i "jedynie słuszne" ustawienie. Jak

> wiadomo regulowanie tych czujników mija się z celem i jest

> stratą czasu. Moje rozwiązanie sprawdzało się ale zastosowanie

> właśnie kontraktronu+duże wahania wskazówki zwiększa

> niedokładność tego układu.

A ja miałem w Lanim dość skuteczny wskaźnik LPG podłączony do wskaźnika noPb na desce. Była to część instalki leonardo PRO. W sofcie do instalki był moduł do ustawiania zarówno położenia wskazówki na desce jak i odbierania sygnałów od czujnika poziomu gazu.

Czujnik poziomu gazu był standardowy, taki jaki jest w wielozaworze. Na to było szkiełko ze sprzężeniem magnetycznym i miało przełożenie na oporność. Od strony komputera gazu widać było wskazanie od 0 do 255 - u mnie to był zakres od 1 dla pełnego zbiornika do 240 dla pustego. Do wskazań ze zbiornika dobierało się napięcie sterujące wskaźnikiem na desce, też od 0 do 255. Ja miałem od 188 dla full do 110 dla pustego.

Oczywiście wskazania były bardzo nieliniowe, ale można było zrobić 6 punktową mapę wskazanie ze zbiornika - wysterowanie wskazówki.

Zrobiłem taką mapę, była strasznie nieliniowa

full 1 188

3/4 5 165

1/2 60 152

1/4 125 140

R 170 124

E 255 110

Zamieszczam ją, żeby pokazać skalę nieliniowości.

Następny problem, to wachania - jak się patrzyło na wskazanie ze zbiornika, to w czasie jazdy, hamowań, podjazdów wskazania potrafiły różnić się o połowę sick.gif

Ale nic to - od czego bezwładność wskaźnika noPb - 1 minuta na przejście od full do empty hehe.gif - to załatwiało wszystko - wskazania na desce były powtarzalne, nie pływały, nie było wahań i były dość wiarygodne.

Ale .... i tak jeździło się na kilometry hehe.gif

Reasumując - układ wskaźnika musi mieć możliwość programowania nieliniowości za pomocą mapy i mieć duuuużą bezwładność - dopiero wtedy coś z tego wyjdzie, a i tak jest niepotrzebne hehe.gif

Teraz w nubirze mam instalację dedykowaną koltec-necam z wskaźnikiem na desce rozdzielczej. I bez żadnych regulacji działa dobrze i wskazuje poprawnie. Ale mam butlę tzw czterootworową, gdzie wskaźnik i czujnik gazu są oddzielnymi elementami - nie ma tam wielozaworu - każda część jest oddzielnie wkręcana w butlę.

Ale.... instalka i tak wie, kiedy się kończy gaz po spadku ciśnieniu w parowniku i włącza rezerwę a po kilku km się przełącza na benzynę, więc znowu ten wskaźnik mi jest niepotrzebny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja słyszałem ze w holenderskich instalacjach to standatd ze po przełączeniu na LPG fabryczny wskaznik paliwa wskazuje ilośc gazu...

ponoc wystarczy 90Ohmowy czujnik ilości gazu na wielozawór...z BRC albo z KME...i ma być p podłaczeniu do miernika na desce rozdzielczej...

jak zakładalem gaz...2 tygodnie temu...pytałem gazownika czy sie da...powiedział że się da...ale sie nie skusiłem...wiec jak narazie czysta teoria...

więcej pewnie wie na ten temat kolega Sztywny smile.gif

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a ja słyszałem ze w holenderskich instalacjach to standatd ze po

> przełączeniu na LPG fabryczny wskaznik paliwa wskazuje ilośc

> gazu...

> ponoc wystarczy 90Ohmowy czujnik ilości gazu na wielozawór...z BRC

> albo z KME...i ma być p podłaczeniu do miernika na desce

> rozdzielczej...

> jak zakładalem gaz...2 tygodnie temu...pytałem gazownika czy sie

> da...powiedział że się da...ale sie nie skusiłem...wiec jak

> narazie czysta teoria...

> więcej pewnie wie na ten temat kolega Sztywny

> pozdrawiam

Przeczytaj co napisałem powyżej - samo szkiełko to dopiero początek i bezpośrednie podłączenie do wskaźnika nic nie da.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Puszki od piwa są z aluminium, a to nie nadaje się na ekran

> magnetyczny.

> Co do bujania wskazówki to może dało by się zrobić jakis filtr

> sygnału elektrycznego pomiędzy czujnikiem a elektroniką

> wskaźnika?

Rzeczywiście z tą blachą z puszki od piwa to dałem plamę.

Jednak zamontowanie blachy stalowej niwiele daje - ekran z blachy salowej nie tłumi zakłóceń pochodzących od cewki zaworu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Rzeczywiście z tą blachą z puszki od piwa to dałem plamę.

> Jednak zamontowanie blachy stalowej niwiele daje - ekran z blachy

> salowej nie tłumi zakłóceń pochodzących od cewki zaworu.

Ja wstawiłem 2mm blachę i kicha - nic nie dało. Dawałem też kawałek ekranu z dysku twardego (przy magnesie jest taka fajna blacha, nieźle ekranuje pole) i też nic nie dawało.

OT - Sadzik niech żyje AGH cool.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.