Skocz do zawartości

145...pchać się w to czy nie bardzo...??


Slawek_Carlsson

Rekomendowane odpowiedzi

...ile to spali w mieście/na trasie ?? oczywiście ile BP i ile gazu bo kilka z gazem spotkałem...częsci drogie?? ne bede pytał o usterkowość bo wiem że sie nie psuje... hahaha.gif chodzi oczywiście o motor 1.4 i teraz tak na poważnie dużo z tym kłopotów jest...?? chodzi głównie o roczniki 95-97...

...edit...

takie coś znalazłem na przykład hmm.gifhmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ...ile to spali w mieście/na trasie ?? oczywiście ile BP i ile gazu

> bo kilka z gazem spotkałem...częsci drogie?? ne bede pytał o

> usterkowość bo wiem że sie nie psuje... chodzi oczywiście o

> motor 1.4 i teraz tak na poważnie dużo z tym kłopotów jest...??

> chodzi głównie o roczniki 95-97...

> ...edit...

> takie coś znalazłem na przykład

Wbrew pozorom 145 ma wiele wspólnego np z bravkami wahacze ... jest jeszcze weile innych wspólnych rzeczy więc dostępność do części nie nastarca większego kłopotu i nie są aż takie drogie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ...ok, a jak ze spalaniem...??

Mam rozumiec ze chodzi o 145 z boxerem ? Jezeli tak to 1,6 potrafi spokojnie zezrec 12 l w miescie, 8 - 9 na trasie... 1,4 wiele nie odbiega ze spalaniem.

Ja osobiscie sprawilbym sobie 2.0 - spalanie pewnie niewiele wyzsze - wrazenia z jazdy - angryfire.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam rozumiec ze chodzi o 145 z boxerem ? Jezeli tak to 1,6 potrafi

> spokojnie zezrec 12 l w miescie, 8 - 9 na trasie... 1,4 wiele

> nie odbiega ze spalaniem.

> Ja osobiscie sprawilbym sobie 2.0 - spalanie pewnie niewiele wyzsze -

> wrazenia z jazdy -

...tak o boxera chodzi... waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wbrew pozorom 145 ma wiele wspólnego np z bravkami wahacze ...

Oprócz zawieszenia (i hamulców - tarcze i klocki owszem, zaciski juz inne), które pasuje od B/B/M to nie ma nic wspólnego z bravkami lub czymkolwiek innym.

Roczniki 95-97 podane przez kolegę to dwie rózne bajki. W 1995 silnik 1,4 to 90 konny bokser, w 1997 1,4 to 103 konny, rzedowy TwinSpark.

Wszystkie części silnikowe (w bokserze) i mniej więcej 95% do twinsparka, skrzynie biegów (do obu typów) i w dużej częsci mechanizmy przeniesienia napędu pasują tylko od AR i od niczego innego. Ceny są wysokie, choć jeszcze nie przerażają. Ale mówienie, że niemal wszystko pasuje od fiata i jest niedrogie to po prostu nieprawda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ...tak o boxera chodzi...

1,4 boxer (a wlasciwie - 1,3) to za słaby silnik do tego auta. Totalny brak momentu obrotowego powoduje, ze elastyczność jest żadna i zeby w miare dynamicznie jechac trzeba utrzymywac mocno wysokie obroty, co skutkuje spalaniem rzędy kilkunastu litrow w mieście. Skrzynia biegów boksera jest oporna we współpracy nawet jak była nowa.

Dużo lepiej kupic 1,6 bx. nieporownywalnie bardziej elastyczny (choc i tak niespecjalnie), i paadoksalnie - oszczędnejszy.

Jest jeszcze 1,7 16v ale to już najwyższy stopien wtajemniczenia i najwieksze wydatki na utrzymanie, bo ten silnik ma kilka kosztownych błedów konstrukcyjnych które skutkują bardzo wysoką awaryjnością.

z drugiej strony - boksery niesamowicie brzmią, i przez to, ze srodek ciężkosci jest nisko to swietnie sie prowadzą. Na dodatek to dość proste silniki i jeśli są zadbane to robią po pareset tysięcy bez kłopotów(nie dotyczy 1,7 16v).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Oprócz zawieszenia (i hamulców - tarcze i klocki owszem, zaciski juz

> inne), które pasuje od B/B/M to nie ma nic wspólnego z bravkami

> lub czymkolwiek innym.

> Roczniki 95-97 podane przez kolegę to dwie rózne bajki. W 1995 silnik

> 1,4 to 90 konny bokser, w 1997 1,4 to 103 konny, rzedowy

> TwinSpark.

> Wszystkie części silnikowe (w bokserze) i mniej więcej 95% do

> twinsparka, skrzynie biegów (do obu typów) i w dużej częsci

> mechanizmy przeniesienia napędu pasują tylko od AR i od niczego

> innego. Ceny są wysokie, choć jeszcze nie przerażają. Ale

> mówienie, że niemal wszystko pasuje od fiata i jest niedrogie to

> po prostu nieprawda.

napisałem wiele wspólnego a nie niemal wszystko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> napisałem wiele wspólnego a nie niemal wszystko

no to ja ci pisze, że oprócz takich rzeczy jak elementy zawieszenia (choć nie wszystkie), i układ hamulcowy (choć też nie w pełni) Alfa Romeo 145 jest autem w którym praktycznie nie występuje wymienność z Fiatem/Lancią. Pomijam drobiazgi, bo zawsze się dobierze jakąś rolkę, jakąś wtyczkę, ale jesli chodzi o silnik/skrzynię/napęd to wymienności z fiatem brak.

Powód jest prozaiczny - 145/146 korzysta z boxera. A boxer został zaprojektowany na długo przed tym, jak AR weszła w mariaż z Fiatem, więc siłą rzeczy nie może miec on częsci zamiennych z fiatami cool.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ...tak zapytałem bo widzę że sporo możesz o tych silnikach

> powiedzieć...ja też nidgy nie miałem auta z gazem, ale przy

> obecnych cenach paliwa zastanawiam sie nad zakupem czegoś z

> LPG...

ja tez nie cool.gif poza tym - kup sobie 145 JTD. Albo nawet starsze TD. Oba oszczędne ii trwałe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ...diesla też nie miałem nigdy i szczerze powiem ze troszkę sie

> obawiam...nie wiem czy słusznie... poza tym ten dzwięk

> boxera...

no ja to tez nie wiem czego sie obawiasz. TD to silnik stosowany w Tipo, Temprze, Delcie, Dedrze i bóg wie w czym jeszcze. Troszkę klekoczący, ale całkiem dynamiczny, bezawaryjny i nieskomplikowany. JTD - to samo, tyle ze pod kadym względem lepiej.

Szczerze mówiąc jak by to mialo byc moje jedyne autko, albo auto do jazdy na codzien, to bym nawet sie nie zastanawial i brał diesla.

Jak nie masz za dużo kasy to pomyśl nie o 145, a o 155. Jest porządniejsza, lepiej zrobiona, dużo bardziej bezawaryjna i chyba nawet tańsza. No i nie wiem jak tobie, ale mi 155 zawsze bedzie się podobać cool.gif

PS - dla jasności. Miałem i 155 i 145 zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no to ja ci pisze, że oprócz takich rzeczy jak elementy zawieszenia

> (choć nie wszystkie), i układ hamulcowy (choć też nie w pełni)

> Alfa Romeo 145 jest autem w którym praktycznie nie występuje

> wymienność z Fiatem/Lancią. Pomijam drobiazgi, bo zawsze się

> dobierze jakąś rolkę, jakąś wtyczkę, ale jesli chodzi o

> silnik/skrzynię/napęd to wymienności z fiatem brak.

> Powód jest prozaiczny - 145/146 korzysta z boxera. A boxer został

> zaprojektowany na długo przed tym, jak AR weszła w mariaż z

> Fiatem, więc siłą rzeczy nie może miec on częsci zamiennych z

> fiatami

tak na szybko ...poza wcześniej wymienionymi ...elektrowentylator - tipo tempra , przeguby chyba bez ABS - Brava aaaaaaaa no i korek od chłodnicy hahaha.gif

drążek stabilizatora - Brava , łożyska piasty ew cała piasta - brava, górne poduszki amortyzatorów - bravo, poduszki pod silnikiem -tempra, pompa paliwa - bravo, końcówki drążka kierowniczego - brava i wiele innych. Wiadomo że silnik to inna bajka i nic nie pasi ale większość rzeczy zużywanych to właśnie zawiecha i hamulce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ...ile to spali w mieście/na trasie ?? oczywiście ile BP i ile gazu

> bo kilka z gazem spotkałem...częsci drogie?? ne bede pytał o

> usterkowość bo wiem że sie nie psuje... chodzi oczywiście o

> motor 1.4 i teraz tak na poważnie dużo z tym kłopotów jest...??

> chodzi głównie o roczniki 95-97...

> ...edit...

> takie coś znalazłem na przykład

1.4 boxer?

awaryjnosc zalezy jak trafisz sick.gif czesci droge

spalnie pb kolo 8 / gaz 10 w 1.6 boxer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

górne poduszki amortyzatorów w wersji z bokserem wymienne są co najwyżej z AR 33, ale nie z bravo hehe.gif

Drążek stabilizatora?? W 145 BX taki jak w bravo??? Heh, dobre hehe.gif W TS owszem, jest wymienny. Ale tylko w wersjach 1,4 i 1,6. w 1,8 i 2.0 QV już nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja od siebie dodam jako 5 letni urzytkownik 145 że jeśli miałbym kupować alfe to nie boxera bo np u mnie cholernie awaryjny byl

i nie 145 bo cholernie awaryjny byl.

jesli juz to dozbierac i 156 kupic

a jak cię nie stac na 156 to nie stac cię na alfę.

zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ...a jak te silniki ( chodzi o 1,4 ) współpracują z LPG...?? jak

> boxer sobie z tym radzi...???

Ja miałem boxera na LPG

i może dlatego również został zajechany w 3 lata

jeździl super

ale psul sie

z reszta wszystko sie psulo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1.4 boxer?

> awaryjnosc zalezy jak trafisz czesci droge

> spalnie pb kolo 8 / gaz 10 w 1.6 boxer

zlosnik.gif

nie wiem skąd takie spalanie podałeś

mi moja 145 w 1,6 palila ok. 14 l gazu

jak ze swapowalem na 1,7 to spalanie spadlo a dynamika wzrosla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie wiem skąd takie spalanie podałeś

> mi moja 145 w 1,6 palila ok. 14 l gazu

> jak ze swapowalem na 1,7 to spalanie spadlo a dynamika wzrosla.

no kolo 10l el pi dzi napewno lyka jak jezdzi sie normalnie choc i 16 potraafi lyknac

ale ostatnio czesciej stoi niz jezdzi grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no kolo 10l el pi dzi napewno lyka jak jezdzi sie normalnie choc i

> 16 potraafi lyknac

> ale ostatnio czesciej stoi niz jezdzi

no moja to albo zapier........................

albo stała

i tak w kółko hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja sie tam nie zna bo jezdze 147 , 145 jest kumpla i chyba tak do

> konca nie jest zadowolony z tego auta

147 to pewnie inna bajka

ja do konca nie jest zadowolony to nie tak źle

ja znam jednego co wzial i spalil 145 w koncu tak mial jej dosyc hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 147 to pewnie inna bajka

> ja do konca nie jest zadowolony to nie tak źle

> ja znam jednego co wzial i spalil 145 w koncu tak mial jej dosyc

ja czesto jezdze Alfa 146 98 r z silnikiem 1.4 TS. Na gazie pali srednio 12-13l gazu w miescie. Na benzynie nawet nie wiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no ja to tez nie wiem czego sie obawiasz. TD to silnik stosowany w

> Tipo, Temprze, Delcie, Dedrze i bóg wie w czym jeszcze. Troszkę

> klekoczący, ale całkiem dynamiczny, bezawaryjny i

> nieskomplikowany. JTD - to samo, tyle ze pod kadym względem

> lepiej.

> Szczerze mówiąc jak by to mialo byc moje jedyne autko, albo auto do

> jazdy na codzien, to bym nawet sie nie zastanawial i brał

> diesla.

> Jak nie masz za dużo kasy to pomyśl nie o 145, a o 155. Jest

> porządniejsza, lepiej zrobiona, dużo bardziej bezawaryjna i

> chyba nawet tańsza. No i nie wiem jak tobie, ale mi 155 zawsze

> bedzie się podobać

> PS - dla jasności. Miałem i 155 i 145

Zgadzam sie - bierz TD, a najlepiej JTD. Silnikowo sie nie bedziesz musial martwic, a mnie wymiana wszystkich tulei na wahaczach (przod i tyl) w ASO kosztowalo okolo 700 zl (robota+czesci). Poza tym 145/146 nie maja raczej awaryjnych punktow.

Jesli bedziesz mial mozliwosc, to kup w Italii, bo od spodu bedzie wygladac duzo lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.