Elephant Napisano 1 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2007 Co daje taka zamiana ?? Np. fabrycznie jest 13 cali a niektórzy zamieniają na 14 cali. Czy chodzi tylko o wygląd czy również zmieniaja się jakieś właściwości jezdne czy ewentualnie przy hamowaniu jest jakaś różnica ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
paszczak Napisano 1 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2007 > Co daje taka zamiana ?? Np. fabrycznie jest 13 cali a niektórzy > zamieniają na 14 cali. > Czy chodzi tylko o wygląd czy również zmieniaja się jakieś > właściwości jezdne czy ewentualnie przy hamowaniu jest jakaś > różnica ??? Prędkościomierz i licznik przebiegu przekłamują. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Apachos Napisano 1 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2007 > > Czy chodzi tylko o wygląd czy również zmieniaja się jakieś > właściwości jezdne czy ewentualnie przy hamowaniu jest jakaś > różnica ??? Lepszy wygląd, krótrza droga hamowania, lepsze trzymanie samochodu w zakretach, mniejsze nurkowanie przy hamowaniu, wieksze spalanie niekiedy i gorsze przyspieszenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Elephant Napisano 1 Lipca 2007 Autor Udostępnij Napisano 1 Lipca 2007 > krótSZa droga hamowania Z czego to wynika ?? Masa pojazdu taka sama zostaje, zakładam że szerokość opony również w mniejszej oraz szerszej jest taka sama. Różnica tylko w średnicy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
esqlap1979 Napisano 1 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2007 I tu się zgodzę, szczególnie jak się ma mało kucy to ciężej się rozpędzić, oczywiście po zmianie opon na szersze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Apachos Napisano 1 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2007 > Z czego to wynika ?? Z tego co rozumiem większa powierzchnia przyczepna przez co na suchej krócej się hamuje ale zwiększa się ryzyku wystąpienia aquaplingu bo jak zmieniasz np 13 175/65 na 15 to masz 195/50 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kolber Napisano 1 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2007 > Prędkościomierz i licznik przebiegu przekłamują. A to niby dlaczego??? Jak dobierzesz dobrze opony to średnica koła się nie zmienia.... pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
m27k Napisano 1 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2007 > A to niby dlaczego??? > Jak dobierzesz dobrze opony to średnica koła się nie zmienia.... > pozdro dokładnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marys85 Napisano 1 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2007 > Z czego to wynika ?? Masa pojazdu taka sama zostaje, zakładam że > szerokość opony również w mniejszej oraz szerszej jest taka > sama. Różnica tylko w średnicy. Jesli chodzi o droge hamowania to nie zmieni sie ona tak znacznie...bardziej odczuwalne bedzie to ze autko wolniej sie rozpedza...a bierze sie to z tego, ze tarcie pomiedzy kolem a droga zalezy wprost proporcjonalnie od nacisku i wspol. tarcia a nie od powierzchni styku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gierma Napisano 1 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2007 Pytanie bardzo nieprecyzyjne. Podaj przyklad konkretny (wlacznie z rozmiarami opon, danymi felg) - wtedy bedzie mozna lepiej odpowiedziec na pytanie. Moze nie zmienic nic, a moze zmienic auto w cos czym nie da sie jezdzic. Moze tez zdecydowanie poprawic prowadzenie sie auta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maagog Napisano 1 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2007 > Co daje taka zamiana ?? Np. fabrycznie jest 13 cali a niektórzy > zamieniają na 14 cali. > Czy chodzi tylko o wygląd czy również zmieniaja się jakieś > właściwości jezdne czy ewentualnie przy hamowaniu jest jakaś > różnica ??? W przypadku CC/SC to moze i na 14" ale w lanosie wypadaloby zmienic odrazu na 15". Poprawiasz znacznie wyglad i prowadzenie auta. Przy wiekszych predkosciach udczuwane sa gorsze osiagi. Spalanie wzrosnie ale minimalnie. Komfort - generalnie spada ale tylko na dziurach, a te, z opona 195/50 albo 205/50, nalezy omijac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maagog Napisano 1 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2007 > Prędkościomierz i licznik przebiegu przekłamują. Bzdura. Wystarczy odpowiednio dobrac zamiennik. Wtedy roznice sa najczesciej rzedu 1-2%. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pol_sc Napisano 1 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2007 > Bzdura. Wystarczy odpowiednio dobrac zamiennik. > Wtedy roznice sa najczesciej rzedu 1-2%. Zeby dobrze dobrac oponke musisz dac duzy balon a na niskim profilu bedziesz mial roznice Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lfn Napisano 1 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2007 > Zeby dobrze dobrac oponke musisz dac duzy balon a na niskim profilu > bedziesz mial roznice A to czemu? Czym większa felga, tym niższy profil opony musi być aby łączny wymiar się zgadzał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maagog Napisano 1 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2007 > Zeby dobrze dobrac oponke musisz dac duzy balon a na niskim profilu > bedziesz mial roznice W skrocie: wieksza felga - nizszy profil opony. Roznice w czym bede mial? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pol_sc Napisano 1 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2007 > A to czemu? Czym większa felga, tym niższy profil opony musi być > aby łączny wymiar się zgadzał. ok racja odwrotnie napisalem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pol_sc Napisano 1 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2007 > W skrocie: wieksza felga - nizszy profil opony. > Roznice w czym bede mial? jak najedziesz na dziure to bedziesz mial roznice Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Elephant Napisano 1 Lipca 2007 Autor Udostępnij Napisano 1 Lipca 2007 > Pytanie bardzo nieprecyzyjne. > Podaj przyklad konkretny (wlacznie z rozmiarami opon, danymi felg) - Nie chodzi mi o konkretny rozmiar ani konkretny samochod. Jezdze tym czym jezdze i dla mnie nie ma to znaczenia jakie sa felgi. Ale rozmawialem z kolegami i wszyscy sa na etapie zamian. Jeden z 13 na 14 ktos tam 14 na 15. Wszyscy zalapali temat i wszyscy zmieniaja. I dlatego moje pytanie, czy to tylko tak dla lansu i pokazania jakie to duze felgi mam czy faktycznie przeklada sie to na jakies tam osiagi np. przy przyspieszaniu lub hamowaniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Elephant Napisano 1 Lipca 2007 Autor Udostępnij Napisano 1 Lipca 2007 > Poprawiasz znacznie wyglad i prowadzenie auta. Czyli reasumujac - glownie chodzi o wyglad. Poprawienie efektywnosci trakcyjnych lub przy hamowaniu sa pomijalne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maagog Napisano 1 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2007 > Czyli reasumujac - glownie chodzi o wyglad. Poprawienie efektywnosci > trakcyjnych lub przy hamowaniu sa pomijalne. Zalezy. Zamiana w lanosie z 13" na 15" to IMO dobry pomysl. Jest w tym umiar i wiecej plusow niz minusow. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maagog Napisano 1 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2007 > jak najedziesz na dziure to bedziesz mial roznice Dlatego staram sie nie najezdzac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gierma Napisano 1 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2007 No to odpowiedzi dostales. Glownie dla wygladu - nie ma drugiej takiej zmiany (moze poza zmiana koloru samochodu) ktora tak potrafi wplynac na wyglad. Duza zaleta jest przy jezdie dynamicznej w zakretach - nizszy profil opony ma mniejsze ugiecie. Ale na polskich drogach... dziury oznaczaja problemy. Koleiny oznaczaja problemy (jesli szersza opona)... wiele osob ma problemy z dobrym dobraniem , co powoduje problemy (bo gdy zle dobrane moze sie zmienic charaktersytyka prowadzenia)... wieksza masa powoduje szybsze zuzycie zawieszenia.... Kompletnie nie wiem, czemu ludzie zmieniaja kola PS: moje auta to m.in.: a drugi TU Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Elephant Napisano 1 Lipca 2007 Autor Udostępnij Napisano 1 Lipca 2007 > PS: moje auta to m.in.: No zdjęcie Oczywiście co do poprawy wyglądu to nie ulega wątpliwości że chyba każda zamiana wychodzi na lepsze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gierma Napisano 1 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2007 > No zdjęcie Dzieki > Oczywiście co do poprawy wyglądu to nie ulega wątpliwości że chyba > każda zamiana wychodzi na lepsze. No i tu niestety sie nie zgodze. Czesto widac zalozone felgi, ktore kompletnie nie pasuja do auta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pol_sc Napisano 1 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2007 > Dlatego staram sie nie najezdzac. Tez pewnie bede tak mial jak zmienie furke ciekawe jak beda sie komponowac jakies ladne 17' w Leonie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iksiu Napisano 1 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2007 Czasami zmienia się po to, żeby zmieścić większe hamulce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Josyp Napisano 1 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2007 > No zdjęcie > Oczywiście co do poprawy wyglądu to nie ulega wątpliwości że chyba > każda zamiana wychodzi na lepsze. ja bym polemizowal, np ten sej wyglada teraz jak woz drabiniasty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gierma Napisano 1 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2007 > ja bym polemizowal, np ten sej wyglada teraz jak woz drabiniasty Jesli piszesz o moim to: 1. wygladal. Kiedys. 2. To byl Sej Cross Country, przystosowany na polskie drogi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Apachos Napisano 1 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2007 > ja bym polemizowal, np ten sej wyglada teraz jak woz drabiniasty jaki znowu wóz drabiniasty ?? ladne felgi jedyne co to zawias za wysoki i wyglada jak cross country po spuszczeniu w dol z 5 cm zaczalby wygladac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hans15336 Napisano 1 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2007 > Czyli reasumujac - glownie chodzi o wyglad. Poprawienie efektywnosci > trakcyjnych lub przy hamowaniu sa pomijalne. Wszystko zależne od opon Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
paszczak Napisano 1 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2007 > Bzdura. Wystarczy odpowiednio dobrac zamiennik. > Wtedy roznice sa najczesciej rzedu 1-2%. Ale są. Poza tym dobierając opony mało kto patrzy na to, żeby średnica koła się nie zmieniła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lfn Napisano 1 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2007 > Ale są. Poza tym dobierając opony mało kto patrzy na to, żeby > średnica koła się nie zmieniła. Dużo większy błąd wynika z samej dokładności układu pomiarowego niż z tych kilku % na różnicy wielkości opony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Elephant Napisano 1 Lipca 2007 Autor Udostępnij Napisano 1 Lipca 2007 > No i tu niestety sie nie zgodze. Czesto widac zalozone felgi, ktore > kompletnie nie pasuja do auta. No jak ktoś jakieś wynalazki montuje to jasna sprawa. Ale raczej w większości wypadków wychodzi to chyba na plus. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Elephant Napisano 1 Lipca 2007 Autor Udostępnij Napisano 1 Lipca 2007 > Dużo większy błąd wynika z samej dokładności układu pomiarowego > niż z tych kilku % na różnicy wielkości opony. Dokładnie. Zreszta jeżdzę już 3 samochodem w ostatnim czasie i w każdym, mimo że na fabrycznych gumach był rozbieżność prędkości odczytana z prędkościomierza a z GPS jest dość spora. Kilka a nawet kilkanaście procent różnicy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maagog Napisano 1 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2007 > Ale są. Poza tym dobierając opony mało kto patrzy na to, żeby > średnica koła się nie zmieniła. Jak ktos nie patrzy to jego problem. A to samo auto czesto fabrycznie wyposazane jest w rozne opony. I co ty na to? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
satan Napisano 2 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2007 > Co daje taka zamiana ?? Np. fabrycznie jest 13 cali a niektórzy > zamieniają na 14 cali. > Czy chodzi tylko o wygląd czy również zmieniaja się jakieś > właściwości jezdne czy ewentualnie przy hamowaniu jest jakaś > różnica ??? No więc... po kolei. W lanosie fabrycznie posiadałem felgi 14", założyłem do niego w końcu felgi 16", przy odpowiednim profilu opony licznik wcale nie przekłamuje jak tu co poniektózy piszą. A teraz co daje większa felga i szersza opona na niższym profilu: Plusy: - auto dużo lepiej trzyma się drogi, niewspółmiernie lepiej - jeśli hamulce fabryczne są ok, jeśli nie zmieniamy na lepsze - droga hamowania o niebo lepsza - zdecydowanie zwiększa się przyczepność na zakrętach, nawet przy większych prędkościach, bardzo ciężko jest przy tym usłyszeć pisk opon wypadałoby do tego dorzucić lekko utwardzone zawieszenie i jedziesz jak po szynach a teraz minusy: - felgi i opony z racji stanu dróg podatne są na uszkodzenia mechaniczne dużo bardziej niż standardowe wysokie balony, ich naprawa czy wymiana nie jest tania - po dupie zdecydowanie szybciej dostaje całe zawieszenie, w szczególności łączniki stabilizatorów i sworznie dolne No ale.. co by nie było... w nowym aucie zamiast felg 15" mam felgi 16" z oponami 205/50 i powiem bez bicia, że 15 to założę może na zimę... na lato za żadne skarby Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
paszczak Napisano 2 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2007 > Dokładnie. Zreszta jeżdzę już 3 samochodem w ostatnim czasie i w > każdym, mimo że na fabrycznych gumach był rozbieżność prędkości > odczytana z prędkościomierza a z GPS jest dość spora. Kilka a > nawet kilkanaście procent różnicy. Mam podobne odczucia - w obu moich samochodach odchyłka wynosi ok. 10 km/h przy prędkości ok. 60-70 km/h. Według GPS, liczniki samochodów zawyżają. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
paszczak Napisano 2 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2007 > Jak ktos nie patrzy to jego problem. > A to samo auto czesto fabrycznie wyposazane jest w rozne opony. > I co ty na to? Tak, ale z reguły w jednym modelu jest ta sama średnica felgi, zmienia się tylko profil opony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartłomiej Napisano 2 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2007 Ja się nazywają te Twoje felgi? Bardzo mi się podobają i myślę, że pasowałyby do mojego MDO. Podaj mi producenta i model. Dzięki, Bartek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
satan Napisano 2 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2007 > Tak, ale z reguły w jednym modelu jest ta sama średnica felgi, > zmienia się tylko profil opony. dupa jasiu karuzela, na ogół różnią się i profile i rozmiar, np. w lanosie były fabrycznie felgi 13" i 14" ale już na innym profilu, auta bardzo często miały inne zaciski hamulcowe ale.... ale.... ale zależało to od kraju w którym było to produkowane, czyli polska albo korea Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maagog Napisano 2 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2007 > Tak, ale z reguły w jednym modelu jest ta sama średnica felgi, > zmienia się tylko profil opony. Co ma do tego srednica felgi? O ewentualnych przeklamaniach decyduje srednica kola. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
satan Napisano 2 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2007 > Co ma do tego srednica felgi? > O ewentualnych przeklamaniach decyduje srednica kola. mi tam nic nie kłamało, wystarczy założyć oponesy o odpowiednim profilu, czytaj cieńsze, ale ciebie uczyć o tym nie muszę p.s. zaraz tu jeszcze się dowiem, że i szerokość felgi jak jest większa to zwiększa przekłamania prędkościomierza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Elephant Napisano 2 Lipca 2007 Autor Udostępnij Napisano 2 Lipca 2007 > Mam podobne odczucia - w obu moich samochodach odchyłka wynosi ok. 10 > km/h przy prędkości ok. 60-70 km/h. Według GPS, liczniki > samochodów zawyżają. No własnie, jeszcze te 10 km/h to rozumiem, ale przy prędkości 130 km zczytanej z GPSa na liczniku potrafi być dobrze ponad 150 km !!! I komu teraz wierzyć ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lfn Napisano 2 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2007 > No własnie, jeszcze te 10 km/h to rozumiem, ale przy prędkości 130 km > zczytanej z GPSa na liczniku potrafi być dobrze ponad 150 km !!! > I komu teraz wierzyć ??? Bardziej nawigacji, niż licznikom w samochodzie. Kiedyś była dyskusja tutaj o dokładności takiego pomiaru - jest stosunkowo dobra. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.