Skocz do zawartości

Zamiana felg na większe


Elephant

Rekomendowane odpowiedzi

Co daje taka zamiana ?? Np. fabrycznie jest 13 cali a niektórzy zamieniają na 14 cali.

Czy chodzi tylko o wygląd czy również zmieniaja się jakieś właściwości jezdne czy ewentualnie przy hamowaniu jest jakaś różnica ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co daje taka zamiana ?? Np. fabrycznie jest 13 cali a niektórzy

> zamieniają na 14 cali.

> Czy chodzi tylko o wygląd czy również zmieniaja się jakieś

> właściwości jezdne czy ewentualnie przy hamowaniu jest jakaś

> różnica ???

Prędkościomierz i licznik przebiegu przekłamują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>

> Czy chodzi tylko o wygląd czy również zmieniaja się jakieś

> właściwości jezdne czy ewentualnie przy hamowaniu jest jakaś

> różnica ???

Lepszy wygląd, krótrza droga hamowania, lepsze trzymanie samochodu w zakretach, mniejsze nurkowanie przy hamowaniu, wieksze spalanie niekiedy i gorsze przyspieszenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> krótSZa droga hamowania

Z czego to wynika ?? Masa pojazdu taka sama zostaje, zakładam że szerokość opony również w mniejszej oraz szerszej jest taka sama. Różnica tylko w średnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z czego to wynika ??

Z tego co rozumiem większa powierzchnia przyczepna

przez co na suchej krócej się hamuje

ale zwiększa się ryzyku wystąpienia aquaplingu

bo jak zmieniasz np 13 175/65 na 15 to masz 195/50

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Prędkościomierz i licznik przebiegu przekłamują.

A to niby dlaczego???

Jak dobierzesz dobrze opony to średnica koła się nie zmienia....

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z czego to wynika ?? Masa pojazdu taka sama zostaje, zakładam że

> szerokość opony również w mniejszej oraz szerszej jest taka

> sama. Różnica tylko w średnicy.

Jesli chodzi o droge hamowania to nie zmieni sie ona tak znacznie...bardziej odczuwalne bedzie to ze autko wolniej sie rozpedza...a bierze sie to z tego, ze tarcie pomiedzy kolem a droga zalezy wprost proporcjonalnie od nacisku i wspol. tarcia a nie od powierzchni styku waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie bardzo nieprecyzyjne.

Podaj przyklad konkretny (wlacznie z rozmiarami opon, danymi felg) - wtedy bedzie mozna lepiej odpowiedziec na pytanie.

Moze nie zmienic nic, a moze zmienic auto w cos czym nie da sie jezdzic. Moze tez zdecydowanie poprawic prowadzenie sie auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co daje taka zamiana ?? Np. fabrycznie jest 13 cali a niektórzy

> zamieniają na 14 cali.

> Czy chodzi tylko o wygląd czy również zmieniaja się jakieś

> właściwości jezdne czy ewentualnie przy hamowaniu jest jakaś

> różnica ???

W przypadku CC/SC to moze i na 14"

ale w lanosie wypadaloby zmienic odrazu na 15".

Poprawiasz znacznie wyglad i prowadzenie auta.

Przy wiekszych predkosciach udczuwane sa gorsze osiagi.

Spalanie wzrosnie ale minimalnie.

Komfort - generalnie spada ale tylko na dziurach,

a te, z opona 195/50 albo 205/50, nalezy omijac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bzdura. Wystarczy odpowiednio dobrac zamiennik.

> Wtedy roznice sa najczesciej rzedu 1-2%.

Zeby dobrze dobrac oponke musisz dac duzy balon zlosnik.gif a na niskim profilu bedziesz mial roznice smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pytanie bardzo nieprecyzyjne.

> Podaj przyklad konkretny (wlacznie z rozmiarami opon, danymi felg) -

Nie chodzi mi o konkretny rozmiar ani konkretny samochod.

Jezdze tym czym jezdze i dla mnie nie ma to znaczenia jakie sa felgi. Ale rozmawialem z kolegami i wszyscy sa na etapie zamian. Jeden z 13 na 14 ktos tam 14 na 15. Wszyscy zalapali temat i wszyscy zmieniaja.

I dlatego moje pytanie, czy to tylko tak dla lansu i pokazania jakie to duze felgi mam czy faktycznie przeklada sie to na jakies tam osiagi np. przy przyspieszaniu lub hamowaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Poprawiasz znacznie wyglad i prowadzenie auta.

Czyli reasumujac - glownie chodzi o wyglad. Poprawienie efektywnosci trakcyjnych lub przy hamowaniu sa pomijalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli reasumujac - glownie chodzi o wyglad. Poprawienie efektywnosci

> trakcyjnych lub przy hamowaniu sa pomijalne.

Zalezy. Zamiana w lanosie z 13" na 15" to IMO dobry pomysl.

Jest w tym umiar i wiecej plusow niz minusow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to odpowiedzi dostales.

Glownie dla wygladu - nie ma drugiej takiej zmiany (moze poza zmiana koloru samochodu) ktora tak potrafi wplynac na wyglad.

Duza zaleta jest przy jezdie dynamicznej w zakretach - nizszy profil opony ma mniejsze ugiecie. Ale na polskich drogach... dziury oznaczaja problemy. Koleiny oznaczaja problemy (jesli szersza opona)... wiele osob ma problemy z dobrym dobraniem , co powoduje problemy (bo gdy zle dobrane moze sie zmienic charaktersytyka prowadzenia)... wieksza masa powoduje szybsze zuzycie zawieszenia....

Kompletnie nie wiem, czemu ludzie zmieniaja kola confused.gif

PS: moje auta to m.in.:

gierma17.jpg

a drugi TU

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No zdjęcie

Dzieki

> Oczywiście co do poprawy wyglądu to nie ulega wątpliwości że chyba

> każda zamiana wychodzi na lepsze.

No i tu niestety sie nie zgodze. Czesto widac zalozone felgi, ktore kompletnie nie pasuja do auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja bym polemizowal, np ten sej wyglada teraz jak woz drabiniasty

jaki znowu wóz drabiniasty ??

ladne felgi

jedyne co to zawias za wysoki i wyglada jak cross country

po spuszczeniu w dol z 5 cm zaczalby wygladac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale są. Poza tym dobierając opony mało kto patrzy na to, żeby

> średnica koła się nie zmieniła.

Dużo większy błąd wynika z samej dokładności układu pomiarowego

niż z tych kilku % na różnicy wielkości opony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No i tu niestety sie nie zgodze. Czesto widac zalozone felgi, ktore

> kompletnie nie pasuja do auta.

No jak ktoś jakieś wynalazki montuje to jasna sprawa. Ale raczej w większości wypadków wychodzi to chyba na plus.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dużo większy błąd wynika z samej dokładności układu pomiarowego

> niż z tych kilku % na różnicy wielkości opony.

Dokładnie. Zreszta jeżdzę już 3 samochodem w ostatnim czasie i w każdym, mimo że na fabrycznych gumach był rozbieżność prędkości odczytana z prędkościomierza a z GPS jest dość spora. Kilka a nawet kilkanaście procent różnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale są. Poza tym dobierając opony mało kto patrzy na to, żeby

> średnica koła się nie zmieniła.

Jak ktos nie patrzy to jego problem.

A to samo auto czesto fabrycznie wyposazane jest w rozne opony.

I co ty na to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co daje taka zamiana ?? Np. fabrycznie jest 13 cali a niektórzy

> zamieniają na 14 cali.

> Czy chodzi tylko o wygląd czy również zmieniaja się jakieś

> właściwości jezdne czy ewentualnie przy hamowaniu jest jakaś

> różnica ???

No więc... po kolei. W lanosie fabrycznie posiadałem felgi 14", założyłem do niego w końcu felgi 16", przy odpowiednim profilu opony licznik wcale nie przekłamuje jak tu co poniektózy piszą.

A teraz co daje większa felga i szersza opona na niższym profilu:

Plusy:

- auto dużo lepiej trzyma się drogi, niewspółmiernie lepiej

- jeśli hamulce fabryczne są ok, jeśli nie zmieniamy na lepsze - droga hamowania o niebo lepsza

- zdecydowanie zwiększa się przyczepność na zakrętach, nawet przy większych prędkościach, bardzo ciężko jest przy tym usłyszeć pisk opon

wypadałoby do tego dorzucić lekko utwardzone zawieszenie i jedziesz jak po szynach

a teraz minusy:

- felgi i opony z racji stanu dróg podatne są na uszkodzenia mechaniczne dużo bardziej niż standardowe wysokie balony, ich naprawa czy wymiana nie jest tania

- po dupie zdecydowanie szybciej dostaje całe zawieszenie, w szczególności łączniki stabilizatorów i sworznie dolne

No ale.. co by nie było... w nowym aucie zamiast felg 15" mam felgi 16" z oponami 205/50 i powiem bez bicia, że 15 to założę może na zimę... wink.gif na lato za żadne skarby

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dokładnie. Zreszta jeżdzę już 3 samochodem w ostatnim czasie i w

> każdym, mimo że na fabrycznych gumach był rozbieżność prędkości

> odczytana z prędkościomierza a z GPS jest dość spora. Kilka a

> nawet kilkanaście procent różnicy.

Mam podobne odczucia - w obu moich samochodach odchyłka wynosi ok. 10 km/h przy prędkości ok. 60-70 km/h. Według GPS, liczniki samochodów zawyżają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak ktos nie patrzy to jego problem.

> A to samo auto czesto fabrycznie wyposazane jest w rozne opony.

> I co ty na to?

Tak, ale z reguły w jednym modelu jest ta sama średnica felgi, zmienia się tylko profil opony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak, ale z reguły w jednym modelu jest ta sama średnica felgi,

> zmienia się tylko profil opony.

dupa jasiu karuzela, na ogół różnią się i profile i rozmiar, np. w lanosie były fabrycznie felgi 13" i 14" ale już na innym profilu, auta bardzo często miały inne zaciski hamulcowe ale.... ale.... ale zależało to od kraju w którym było to produkowane, czyli polska albo korea

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak, ale z reguły w jednym modelu jest ta sama średnica felgi,

> zmienia się tylko profil opony.

Co ma do tego srednica felgi? hehe.gifhehe.gifhehe.gif

O ewentualnych przeklamaniach decyduje srednica kola.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co ma do tego srednica felgi?

> O ewentualnych przeklamaniach decyduje srednica kola.

mi tam nic nie kłamało, wystarczy założyć oponesy o odpowiednim profilu, czytaj cieńsze, ale ciebie uczyć o tym nie muszę wink.gif

p.s. zaraz tu jeszcze się dowiem, że i szerokość felgi jak jest większa to zwiększa przekłamania prędkościomierza wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam podobne odczucia - w obu moich samochodach odchyłka wynosi ok. 10

> km/h przy prędkości ok. 60-70 km/h. Według GPS, liczniki

> samochodów zawyżają.

No własnie, jeszcze te 10 km/h to rozumiem, ale przy prędkości 130 km zczytanej z GPSa na liczniku potrafi być dobrze ponad 150 km !!!

I komu teraz wierzyć ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No własnie, jeszcze te 10 km/h to rozumiem, ale przy prędkości 130 km

> zczytanej z GPSa na liczniku potrafi być dobrze ponad 150 km !!!

> I komu teraz wierzyć ???

Bardziej nawigacji, niż licznikom w samochodzie. Kiedyś była dyskusja

tutaj o dokładności takiego pomiaru - jest stosunkowo dobra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.