Skocz do zawartości

Głośniejsza praca klimatyzacji w upale?


kjk

Rekomendowane odpowiedzi

Dzisiaj, przy temperaturach rzędu 35C moja klimatyzacja pracuje zauważalnie głośniej, niż ostatnio, gdy było chłodniej. Szczególnie wyraźnie słychać ją w zakresie wyższych obrotów silnika. Czy jest to normalne zjawisko, czy powinienem zacząć szukać usterki? Do wydajności chłodzenia nie mam zastrzeżeń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiscie ze to normalne zjawisko. Kompresor musi wieksze cisnienie przy sprezaniu wytworzyc zeby narobic mniesza roznice temperatury chlonicy klimatyzcji i otoczenia. Ponato wentylator klimatyzacji szybciej kreci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli mówisz o klimatyzatorze w Omedze to poprostu nie słyszysz innego odgłosu klimatyzacji bo silnik zagłusza ją. Odgłos słyszalny jest najlepiej w małych autach ze stosunkowo słabymi (niski moment obrotowy) i cichymi silnikami benzynowymi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

taaaaa ! a w poprzedniej omedze tez zagłuszał , w CLK też silnik zagłusza prace sprezarki >?? hehe.gif

Dobra to teraz prosze mi wytłumaczyc dlaczego niby temperatura zewnetrzna miala by miec wpływ na glosniejszą pracę kompresora , bo nie rozumiem tego ...

rozumiem ze np. pompa wspomagania jak sie powolutku konczy to głosniej pracuje , ale dobra - chodzi cichutko , załaczenioe odbiorników prądu w aucie , spowoduje spadek obrotów silnika , natomiast praca altermnatora dalej pozostanie cichą !!

trewraz kompresor klimatyzacji .... pracuje w tym samym przediale cisnien , tej samej temperaturze zatem co powodowac by mialo by sprawny kompresor chodził głosniej ? bo powolutenku konczący sie - to rozumiem grinser006.gif ale nie przejmujcie sie , on jeszcze przezyc moze drugiego wlascicela

racji tez wcale miec nie musze , zatem prosze o wyjasnienie 20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczytaj jak działa klimatyzacja to będziesz wiedział czemu wyższa temperatura na zewnątrz ma wpływ na pracę kompresora klimatyzacji. Forum to raczej nieodpowiednie miejsce by to opisywać. Głośniejsza praca sprężarki klimatyzacji przy upale wcale nie oznacza, że jest ona uszkodzona lub pada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na klimatyzacjach to zjadłem zeby ! ale byc moze jakis mi widac zostal grinser006.gif bo ni jak nie rozumiem dlaczego by kompresor mial głosniej chodzić i to aż takl (bo to tu jest istotne ) by w aucie go było słychac !

powiem tak , czy temperatura bedzie wynosic 25 stopni czy 35 praca kompresora powodowac bedzie wzrost cisnienia w układzie klimatyzacji , za zbijanie tego cisnienia odpowiedzialny jest układ chłodzenia klimatyzacji , czyli w skrócie , chłodnica i na niej wentylator , który i tak sie załaczy czy to w temperaturze 25 czy też 35 stopni by nie pozwolic na zbyt znaczny wzrost cisnienia w ukłądzie , co sie zatem dzieje innego w pracy klimatyzacji przy temperaturze 35 stopni ? ano nic innego jak tylko to (laicko piszac ) , ze wentylator bedzie pracował ciagle , albo na drugim biegu - po co ? ano po to samo co przy temperatutrze 35 stopni , - wyrównac cisnienie w klimatyzacyjnym ukladzie ! i nie am to znaczenia czy masz na dwozre 25 stopni , czy 35 stopni , cisnienie w ukladzie nie wzrosnie powyzej obliczonego , a ono i tak w temp 25 stopni sie wytworzy.

zatem prosze cie , niech mi ten jeden zab w koncu wypadnie , by ma wiedza byłą kompletna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Muszę zgodzić się z przedmówcą, kompresor nie powinien pracować głośniej, wentylator jak najbardziej. "Wycie" powyżej 3 tyś. obrotów to:

1. uszkodzona sprężarka

2. ślizgający się pasek

3. łożysko rolki napinacza

lub coś jeszcze, wszechwiedzącym nie jestem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> na klimatyzacjach to zjadłem zeby ! ale byc moze jakis mi

> widac zostal bo ni jak nie rozumiem dlaczego by

> kompresor mial głosniej chodzić i to aż takl (bo to tu jest

> istotne ) by w aucie go było słychac !

Np dlatego że współczesne kompresory mają z reguły zmienną pojemność skokową. Reguluje się to samoczynnie np. skokiem tłoka (Harrison V5). Jeśli sprężarka musi pracować z maksymalną wydajnością (wysoka temperatura na zewnątrz), wtedy tłoki pracują z maksymalnym skokiem. To może powodować większy hałas. Inną sprawą jest to, o ile większy hałas to powoduje. U mnie jest różnica, ale trzeba się dobrze wsłuchać by ją zauważyć. Być może sprężarki innych producentów hałasują bardziej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ciekawe co piszesz ale dlaczego więc przy niższych temperaturach mogę jeździć z włączoną klimą kilka godzin i nic specjalnego nie słyszę, a gdy jeżdżę w ogromnym upale to już po 20 min jazdy gdy zmniejszam obroty silnika słychać dość wyraźnie jakby sprężarka chciała się temu przeciwstawić (efekt dźwiękowy podobny do hamowania silnikiem na niskim biegu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No widzę wreszcie jakieś sensowne zdania, ale chyba żeby przekonać niedowiarków będzie ktoś musiał na tym forum opisać cały proces działania klimatyzacji.

Obecnie stosowane sprężarki nie pracują ze stałym ciśnieniem, lecz w zależności od ogólnie mówiąc "potrzeb" zmieniają to ciśnienie w pewnym zakresie (czy jest on większy czy mniejszy to już powinni się wypowiedzieć fachowcy od klimatyzacji). Stąd przy większych temperaturach dziwne odgłosy pracy układu klimatyzacji. Oczywiście prawdą jest, że może to powodować luźny pasek lub uszkodzona sprężarka, ale normalnym jest że dźwięk taki wydaje sam kompresor. Dla bardzo ciekawych polecam artykuły do poczytania z takich firm jak DENCO, CARRIER, itp. Oni są liderami w produkcji urządzeń chłodniczych i raczej wiedzą co piszą. Jak ktoś zapyta po co spężarka pracująca z różnymi ciśnieniami to podaje chyba najodpowiedniejszy powód: np. po to by oszczędzać paliwo. Dlaczego klimatyzator ma obciążać silnik cały czas taką samą mocą (inaczej mówiąc taką moc ma silnikowi zabierać, a przez to zwiększać zużycie paliwa) jak i tak pełna wydajność klimatyzatora nie zawsze jest potrzebna, aby zapewnić komfortowe warunki wewnątrz kabiny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> na klimatyzacjach to zjadłem zeby ! ale byc moze jakis mi

> widac zostal bo ni jak nie rozumiem dlaczego by

> kompresor mial głosniej chodzić i to aż takl (bo to tu jest

> istotne ) by w aucie go było słychac !

> powiem tak , czy temperatura bedzie wynosic 25 stopni czy 35

> praca kompresora powodowac bedzie wzrost cisnienia w

> układzie klimatyzacji , za zbijanie tego cisnienia

> odpowiedzialny jest układ chłodzenia klimatyzacji , czyli w

> skrócie , chłodnica i na niej wentylator , który i tak

> sie załaczy czy to w temperaturze 25 czy też 35 stopni

> by nie pozwolic na zbyt znaczny wzrost cisnienia w

> ukłądzie , co sie zatem dzieje innego w pracy

> klimatyzacji przy temperaturze 35 stopni ? ano nic

> innego jak tylko to (laicko piszac ) , ze wentylator

> bedzie pracował ciagle , albo na drugim biegu - po co ?

> ano po to samo co przy temperatutrze 35 stopni , -

> wyrównac cisnienie w klimatyzacyjnym ukladzie ! i nie am

> to znaczenia czy masz na dwozre 25 stopni , czy 35

> stopni , cisnienie w ukladzie nie wzrosnie powyzej

> obliczonego , a ono i tak w temp 25 stopni sie wytworzy.

> zatem prosze cie , niech mi ten jeden zab w koncu wypadnie ,

> by ma wiedza byłą kompletna

Witam! Mam pytanko! Od jakiegos czasu slysze po wlaczeniu klimy takie syczenie w srodku auta przez jakies 3 sekundy i znika. Co moze byc tego powodem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaraz my to zaledwie o astrach piszemy , a tam kompresor jest jaki jest .....

co ci syczy .... jesli to syczeniem nazwac mozna - nie wiem , obawiam sie jednak iż to słyszysz prace silniczka który steruje pozycją klap wlotowych , jesli to dobrze napisalem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zabierać, a przez to zwiększać zużycie paliwa) jak i tak pełna

> wydajność klimatyzatora nie zawsze jest potrzebna, aby zapewnić

> komfortowe warunki wewnątrz kabiny.

wtedy kompresor z klimatyzacji w astrach vectrach poprostu sie wyłacza na chwile by jak trzeba ruszyc ponownie , czy sie mylę ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W autach z klimatyzacją automatyczną lub półautomatyczną zdecydowanie tak, w autach z klimatyzacją manualna niekoniecznie. Zrób test. Uruchom auto z manualną klimatyzacją na stanowisku testowym np. hamowni rozgrzej je, ustaw stałe obroty np. na V biegu 2000 obr/min i zbadaj moc przy załaczonym klimatyzatorze. Sprawdź czy w ciągu działania masz skokowe wzrosty mocy na kołach mówiące o wyłączajacym się "na chwilę" agregacie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wtedy kompresor z klimatyzacji w astrach vectrach poprostu sie

> wyłacza na chwile by jak trzeba ruszyc ponownie , czy sie

> mylę ???

Mylisz się wink.gif Kompresor a Astrze F wyłącza się z 3 powodów:

1. za niskie ciśnienie - czyli np. za mało czynnika luba za niska temperatura (ciśnienie poniżej ok. 2 bar)

2. za wysokie ciśnienie - gdzieś coś przytkane, zamarznięty zawór rozprężny, ogólnie - ciśnienie powyżej 28 bar

3. za wysoka temperatura cieczy chłodzącej w silniku - zabezpieczenie przed przegrzaniem.

Podsumnowując: kompresor wyłącza się raczej awaryjnie i nie jest to normalny, regularny objaw służący regulacji wydajności. Do regulacji wydajności służy mechanizm zmiennej pojemności skokowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To znowu ja - autor wątku. Dzisiaj temperatura powietrza spadła - u mnie na wsi nieco poniżej 30C. Klimatyzacja znowu pracuje tak jak zwykle, czyli prawie bezgłośnie, żadnego wycia (jak wczoraj przy +35C). To potwierdzałoby prezentowaną przez kilku kolegów tezę o zależności pracy sprężarki od warunków zewn. Pozdrawiam i bardzo dziękuję za obszerne wyjaśnienia bow.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To znowu ja - autor wątku. Dzisiaj temperatura powietrza spadła - u

> mnie na wsi nieco poniżej 30C. Klimatyzacja znowu pracuje tak

> jak zwykle, czyli prawie bezgłośnie, żadnego wycia (jak wczoraj

> przy +35C).

U mnie też ucichła (brak wycia) wraz ze spadkiem temp. na zewnątrz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam! Mam pytanko! Od jakiegos czasu slysze po wlaczeniu klimy takie

> syczenie w srodku auta przez jakies 3 sekundy i znika. Co moze

> byc tego powodem

Umnie jest dokładnie ta sama opcja, syczenie z wlotów środkowych, przy ruszaniu i przy zwalnianiu do ok 10 km/h. W zeszłym roku nic takiego sie nie działo. A i oprócz tego wyraźnie klima ma słabsza wydajnośc , w zeszłym roku tekkio na 1 i chłodno było, a teraz 3 i jak 35 stopni to ledwo daje radę.Przyłaczam się do pytania może jakieś skojarzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Umnie jest dokładnie ta sama opcja, syczenie z wlotów środkowych,

> przy ruszaniu i przy zwalnianiu do ok 10 km/h. W zeszłym roku

> nic takiego sie nie działo. A i oprócz tego wyraźnie klima ma

> słabsza wydajnośc , w zeszłym roku tekkio na 1 i chłodno było, a

> teraz 3 i jak 35 stopni to ledwo daje radę.Przyłaczam się do

> pytania może jakieś skojarzenia.

Jeśli stwierdzisz że za słabo chłodzi to trzeba dobić czynnika, tak na dobry początek, bo jeśli tak jak jest Ci wystarcza to jeździj i się nie przejmuj. Tzn ja bym uzupełnił, bo w zimie też się klima przydaje, ale parę stów to nie takie znowu małe pieniądze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prawie się zgodzę, ale... łożyska przy wyższej temperaturze zaczynają wyć zlosnik.gif

a tak poważnie - sprawdź czy jak wyłączysz klimę to nie robi się sprężarka głośniejsza - jak tak, to tylko łożysko koła pasowego - jak nie - to póki działa dobrze i nie klepie za głośno, to zostawić zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.