Skocz do zawartości

Przyspieszenie ALFA 156 1.9 jtd?


sedicivalv0le

Rekomendowane odpowiedzi

ostatnio oglądałem Alfę jtd w komisie i udając potencjalnego kupca wysępiłem jazdę próbną , po chwili jeżdżenia gdy się ta franca rozgrzała

chciałem wypróbować jak ciągnie i przy ok 2000rpm na 3 biegu wcisłem gaz do oporu i ... nic się nie działo (tzn bella powoli i dostojnie zaczęła się rozpędzać), na pytanie czemu tak jest sprzedawca powiedział że tak ma być bo to nie benzyna? a i auto że ciężkie. Kurde to ja bez mała moją bravą 1.2 ! jak dam gaz do dechy to czuję że ciągnie!!!!!!!(oczywiście w miarę swoich możliwości --ale jednak).

I teraz pytanie : jak to w końcu jest czuć coś że ciągnie czy nic?

dodam że silnik oglądałem i nie było widać nigdzie wycieków (silnik nie był myty bo nie był czyściutki ) , a i turbo 'świstało' jak przegazowywałem na postoju .

Aha silnik 115KM 2001r .

Bardzo proszę o opinie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ostatnio oglądałem Alfę jtd w komisie i udając potencjalnego kupca

> wysępiłem jazdę próbną , po chwili jeżdżenia gdy się ta franca

> rozgrzała

> chciałem wypróbować jak ciągnie i przy ok 2000rpm na 3 biegu wcisłem

> gaz do oporu i ... nic się nie działo (tzn bella powoli i

> dostojnie zaczęła się rozpędzać), na pytanie czemu tak jest

> sprzedawca powiedział że tak ma być bo to nie benzyna? a i auto

> że ciężkie. Kurde to ja bez mała moją bravą 1.2 ! jak dam gaz do

> dechy to czuję że ciągnie!!!!!!!(oczywiście w miarę swoich

> możliwości --ale jednak).

> I teraz pytanie : jak to w końcu jest czuć coś że ciągnie czy nic?

> dodam że silnik oglądałem i nie było widać nigdzie wycieków (silnik

> nie był myty bo nie był czyściutki ) , a i turbo 'świstało' jak

> przegazowywałem na postoju .

> Aha silnik 115KM 2001r .

> Bardzo proszę o opinie.

Auto większe, cięższe, a 115 KM to nie za wiele.

Auto przyspiesza dostojnie, ale przyspiesza. Aby stwierdzić czy nie osłabło należałoby zmierzyć przyspieszenie bo odczucia gdy się przesiądziesz z mniejszego auta do wiekszego są naprawde mylące.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> znaczy sie denat, nie silnik moze przepływomierz walnięty, a moze

> sprężarka ładująca z wielkim bólem połowę orginalnego

> ciśnienia....

> na trójce przy 2 tys obr powinno się zauważalnie zbierać.

właśnie też mi się tak wydawało(sądząc po wcześniejszych waszych i innych opiniach), ale właśnie najgorsze jest to że niby turbo działa (słychać pracę) a nie ciągnie.

A i przy zapalaniu chyba dziwnie się zachowywał, bo przy otwartych przednich drzwiach jak go zapalałem to się trząsł (samochód) jakby miał się zaraz rozpaść!----------To też nie jest normalne prawda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> właśnie też mi się tak wydawało(sądząc po wcześniejszych waszych i

> innych opiniach), ale właśnie najgorsze jest to że niby turbo

> działa (słychać pracę)

slychac prace zawsze, nawet jak wirnik jest w połowie rozpieprzony. To ze ja slychac nie jest zadnym wyznacznikiem.

> A i przy zapalaniu chyba dziwnie się zachowywał, bo przy otwartych

> przednich drzwiach jak go zapalałem to się trząsł (samochód)

> jakby miał się zaraz rozpaść!----------To też nie jest normalne

> prawda?

JTD troche wibruje, ale troche.....

oglądales jakiegos strucla a nie porzadne, zdrowe auto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Auto większe, cięższe, a 115 KM to nie za wiele.

> Auto przyspiesza dostojnie, ale przyspiesza. Aby stwierdzić czy nie

> osłabło należałoby zmierzyć przyspieszenie bo odczucia gdy się

> przesiądziesz z mniejszego auta do wiekszego są naprawde mylące.

Totalnie sie z Toba nie zgodze - 115Km w tym aucie daje bardzo przyjmene przyspieszanie. szczegolnie dolem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Totalnie sie z Toba nie zgodze - 115Km w tym aucie daje bardzo

> przyjmene przyspieszanie. szczegolnie dolem.

a od kiedy konie mechaniczne są odpowiedzialne za przyspieszenie??

Patrz na moment obrotowy, a nie na moc maksymalną.

Nie wiem jakie były dokłądne odczucia autora wątku, ale chyba faktycznie coś mogło być nie tak.

Wg mnie 1,9 JTD powinien lepiej minimalnie lepiej przyspieszać niż brava 1,2. Alfa 1,9 ma katalogowo coś ok 10,5 s. do 100km/h, a to jest dobry wynik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> slychac prace zawsze, nawet jak wirnik jest w połowie rozpieprzony.

> To ze ja slychac nie jest zadnym wyznacznikiem.

Dzięki to jest dla mnie bardzo ważna podpowiedź , jako że z turbodieslami i ich problematyką nie miałem za dużo doświadczenia-- cały czas myślałem że jak je słychać to działa sciana.gif (naczytałem się głupot z pseudo motoryzacyjnych gazet)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> także moim zdaniem to moment obrotowy charakteryzuje silnik

Moim też, bo KM wynikają z Nm grinser006.gif Ale może w odpowiedzi na ten post:

"a od kiedy konie mechaniczne są odpowiedzialne za przyspieszenie??

Patrz na moment obrotowy, a nie na moc maksymalną."

przytoczę mój ulubiony przykład skromny.gif

stawiamy dwa auta - zbliżone masy:

1. VW Polo 1.9TDI, imponujący moment obrotowy 240Nm!... mocy okrągłe 100KM

2. Honda Civic 1.6 VTi, moment obrotowy 153 Nm - skromnie w porównaniu z Polo... moc 160KM

Zgodnie z przytoczoną powyżej teorią, że to nie konie mechaniczne są odpowiedzialne za przyspieszenie, a moment obrotowy, Polo powinno przyspieszać o wiele lepiej od Hondy... Rzeczywistość jest jednak okrutna zlosnik.gif Civic pod względem przyspieszeń masakruje Polo! grinser006.gif

Czas 0-100 km/h:

Polo: 11 sekund.

Civic: 8 sekund

Co Ty na to? zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a od kiedy konie mechaniczne są odpowiedzialne za przyspieszenie??

> Patrz na moment obrotowy, a nie na moc maksymalną.

> Nie wiem jakie były dokłądne odczucia autora wątku, ale chyba

> faktycznie coś mogło być nie tak.

> Wg mnie 1,9 JTD powinien lepiej minimalnie lepiej przyspieszać niż

> brava 1,2. Alfa 1,9 ma katalogowo coś ok 10,5 s. do 100km/h, a

> to jest dobry wynik.

Minimalnie lepiej przyspieszac, niz 1.2 w BRAVIE? Chyba zartujesz. Moze mi jeszcze powiesz, ze chodzi Ci o 8V?

1.2ki to chodza ladnie w seicento/cinquecento.

A poza tym nie lap mnie prosze za slowka, bo to, ze wspomnialem tylko o KM a pominalem moment nie swiadczy wcale o tym, ze nie wiem, ze teoretycznie to moment decyduje o przyspieszaniu a moc o predkosci maksymalnej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Moim też, bo KM wynikają z Nm Ale może w odpowiedzi na ten post:

> "a od kiedy konie mechaniczne są odpowiedzialne za przyspieszenie??

> Patrz na moment obrotowy, a nie na moc maksymalną."

> przytoczę mój ulubiony przykład

> stawiamy dwa auta - zbliżone masy:

> 1. VW Polo 1.9TDI, imponujący moment obrotowy 240Nm!... mocy okrągłe

> 100KM

> 2. Honda Civic 1.6 VTi, moment obrotowy 153 Nm - skromnie w

> porównaniu z Polo... moc 160KM

> Zgodnie z przytoczoną powyżej teorią, że to nie konie mechaniczne są

> odpowiedzialne za przyspieszenie, a moment obrotowy, Polo

> powinno przyspieszać o wiele lepiej od Hondy... Rzeczywistość

> jest jednak okrutna Civic pod względem przyspieszeń masakruje

> Polo!

> Czas 0-100 km/h:

> Polo: 11 sekund.

> Civic: 8 sekund

> Co Ty na to?

Zbyt wiele osob zapomina chyba o tym, ze moment na wale a na kolach to dwie rozne wartosci, stad takie rozmowy zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zbyt wiele osob zapomina chyba o tym, ze moment na wale a na kolach

> to dwie rozne wartosci, stad takie rozmowy

To też... ale generalnie producenci aut się cieszą, bo napiszą w folderze, że auto ma 300Nm i klienci łykają jak młode pelikany zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To też... ale generalnie producenci aut się cieszą, bo napiszą w

> folderze, że auto ma 300Nm i klienci łykają jak młode pelikany

Inna sprawa jest to, ze tymi "300Nm" na codzien jezdzi sie dosc przyjemnie.. ale ile mozna konczyc zabawe przy 4krpm zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Inna sprawa jest to, ze tymi "300Nm" na codzien jezdzi sie dosc

> przyjemnie..

Bardzo ważny jest przebieg tych niutonów, a większość nowoczesnych turbodyszli ma dużo momentu od samego dołu, więc do codziennej jazdy idealnie ok.gif

> ale ile mozna konczyc zabawe przy 4krpm

Tu już nawet nie chodzi o to, że rpmy się kończą na ~4k... odpowiednie przełożenia robią swoje. Tylko że trudno jest naprodukować dużo koni przy 4krpm... łatwiej to zrobić przy 8krpm zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzięki to jest dla mnie bardzo ważna podpowiedź , jako że z

> turbodieslami i ich problematyką nie miałem za dużo

> doświadczenia-- cały czas myślałem że jak je słychać to działa

> (naczytałem się głupot z pseudo motoryzacyjnych gazet)

no to zanim wydasz pieniądze i kupisz auto z dość nowoczesnym turbodieslem, jakim bez wątpienia jest fiatowski Unijet, to zainwestuj w pomoc kogoś, kto ma diesle obcykane, bo jak kupisz źle, to popłyniesz później w wydatkach tak, że głowa mała.

Turbosprężarka, wtryskiwacze, pompa wysokociśnieniowa kosztuja takie pieniądze, że przewyższają paradoksalnie cenę, jaką byś zapłacić za całe auto. Więc naprawde dobra rada - jak sie nie znasz to zaplac za sprawdzenie komus, kto sie zna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no to zanim wydasz pieniądze i kupisz auto z dość nowoczesnym

> turbodieslem, jakim bez wątpienia jest fiatowski Unijet, to

> zainwestuj w pomoc kogoś, kto ma diesle obcykane, bo jak kupisz

> źle, to popłyniesz później w wydatkach tak, że głowa mała.

> Turbosprężarka, wtryskiwacze, pompa wysokociśnieniowa kosztuja takie

> pieniądze, że przewyższają paradoksalnie cenę, jaką byś zapłacić

> za całe auto. Więc naprawde dobra rada - jak sie nie znasz to

> zaplac za sprawdzenie komus, kto sie zna.

A Ty coś się tak zakonspirował i nie odpowiadasz na moje zaczepki komunikatorowe zlosnik.gif?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie mam gadu

Może to i dobrze, bo ostatnio świrowałem z klimą (że niby za słabo działa) - ale zostałem uświadomiony, że jak auto stoi na słońcu takim jak wczoraj przez 8 godzin to nie ma siły żeby schłodzić wnętrze taką klimatyzacją jak ja mam w 20 minut do temperatury poniżej 20 stopni zlosnik.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> heh, no jesli tak to moja też źle działa bo wczoraj po 8h na sloncu

> to dopiero po 25 minutach jazdy poczulem przyjemny chłodek

no to ja mam jakiś cud techniki ..... 3 minutki i chłodno az miło..... 25 minut to strasznie dużo !!! jeździmy tez alfą współnika i tam też chwila moment i jest chłodno !!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Moim też, bo KM wynikają z Nm Ale może w odpowiedzi na ten post:

> "a od kiedy konie mechaniczne są odpowiedzialne za przyspieszenie??

> Patrz na moment obrotowy, a nie na moc maksymalną."

> przytoczę mój ulubiony przykład

> stawiamy dwa auta - zbliżone masy:

> 1. VW Polo 1.9TDI, imponujący moment obrotowy 240Nm!... mocy okrągłe

> 100KM

> 2. Honda Civic 1.6 VTi, moment obrotowy 153 Nm - skromnie w

> porównaniu z Polo... moc 160KM

> Zgodnie z przytoczoną powyżej teorią, że to nie konie mechaniczne są

> odpowiedzialne za przyspieszenie, a moment obrotowy, Polo

> powinno przyspieszać o wiele lepiej od Hondy... Rzeczywistość

> jest jednak okrutna Civic pod względem przyspieszeń masakruje

> Polo!

> Czas 0-100 km/h:

> Polo: 11 sekund.

> Civic: 8 sekund

> Co Ty na to?

poproszę o wykresy z hamowni, to wyjaśnie smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no to ja mam jakiś cud techniki ..... 3 minutki i chłodno az

> miło..... 25 minut to strasznie dużo !!! jeździmy tez alfą

> współnika i tam też chwila moment i jest chłodno !!

No, ale chyba nie po tym jak auto stało w +40 stopniach w słońcu, a w środku jest +60 zlosnik.gif. Wszystko nagrzane, nie ma szans na takie szybkie schłodzenie wnętrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no to ja mam jakiś cud techniki ..... 3 minutki i chłodno az

> miło..... 25 minut to strasznie dużo !!! jeździmy tez alfą

> współnika i tam też chwila moment i jest chłodno !!

po ponad 8 godzinach w pełnym (takim jak wczoraj) słońcu? nie da rady cool.gif Mi termometr zewnętrzny pokazywał 51 stopni. Wewnątrz było więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> poproszę o wykresy z hamowni, to wyjaśnie

Nie mam pod ręką wykresów, ale w polo wykres momentu zaczyna się wartością maksymalną w okolicach 2krpm, potem w miarę łagodnie spada, w civicu moment powoli rośnie, w okolicach 5-6krpm ma dołek (vtec) i znów rośnie do okolic 7krpm, tam jest max i potem spada.

Wolałbym, żebyś się odniósł do często powtarzanej bajki:

"a od kiedy konie mechaniczne są odpowiedzialne za przyspieszenie??

Patrz na moment obrotowy, a nie na moc maksymalną."

zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no to ja mam jakiś cud techniki ..... 3 minutki i chłodno az

> miło..... 25 minut to strasznie dużo !!! jeździmy tez alfą

> współnika i tam też chwila moment i jest chłodno !!

To chyba trzymasz auto w piwnicy, gdzie jest 20 stopni. Nie ma szans, żeby po 3 minutach doprowadzić do chłodnego wnętrza po tym, jak auto cały dzień stoi na słońcu a w cieniu jest 35 stopni tongue.gif

ja przy takich temperaturach nie używam w mieście klimy, bo do domu mam ze 20-30 minut i auto się przyjemnie schładza akurat jak wjeżdżam do garażu zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No, ale chyba nie po tym jak auto stało w +40 stopniach w słońcu, a w

> środku jest +60 . Wszystko nagrzane, nie ma szans na takie

> szybkie schłodzenie wnętrza.

nie no jasne.... jak plastiki parzą to nie tak prosto, ale miałem na myśli że jak ją załaczę to po paru minutach jest tak że nie cieknie ze mnie pot i chłotny powiew na mnie wieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie mam pod ręką wykresów, ale w polo wykres momentu zaczyna się

> wartością maksymalną w okolicach 2krpm, potem w miarę łagodnie

> spada, w civicu moment powoli rośnie, w okolicach 5-6krpm ma

> dołek (vtec) i znów rośnie do okolic 7krpm, tam jest max i potem

> spada.

> Wolałbym, żebyś się odniósł do często powtarzanej bajki:

> "a od kiedy konie mechaniczne są odpowiedzialne za przyspieszenie??

> Patrz na moment obrotowy, a nie na moc maksymalną."

nie chce się rozwodzić, sprawa poruszana wielokrotnie na różnych kącikach...

co do tego przypadku:

1. Silnik diesla jest cięższy - polo też jest cięższe;

2. W dieslu moment maksymalny jest w bardzo krótkim przedziale obrotowym (2-4 tyś, trzeba bardzo dużo majtać biegami przy rozpędzaniu ze startu zatrzymanego), a civic będzie już dobrze kręcił w obrotach 3,5-7 tyś.

3. Porównaj te dwa silniki przy przyspieszaniu na 4-tym biegu z prędkości 80-130 km/h i zobacz który będzie elastyczniejszy.

4. Wsadź do civica 300kg ładunku i tyle samo do polo z silnikiem diesla i wtedy zmierz czas - który sobie lepiej poradzi.

5. To nie jest kącik hondy, ani VW - zamykam temat zlosnik.gif

6. Właśnie kupiłem do alfika CB radio yay.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> chciałem wypróbować jak ciągnie i przy ok 2000rpm na 3 biegu wcisłem

> gaz do oporu i ... nic się nie działo (tzn bella powoli i

> dostojnie zaczęła się rozpędzać),

Bravo 1.6 w tej sytuacji jest DUUUUŻO słabsze od alfy JTD 115 KM .... skromny.gif

reszte sobie dopowiedz i szukaj innej palacz.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Minimalnie lepiej przyspieszac, niz 1.2 w BRAVIE? Chyba zartujesz.

> Moze mi jeszcze powiesz, ze chodzi Ci o 8V?

Sorry za OT,ale nie było takiego silnika w bravie montowanego grinser006.gif 1.2 była tylko 16 zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bravo 1.6 w tej sytuacji jest DUUUUŻO słabsze od alfy JTD 115 KM ....

> reszte sobie dopowiedz i szukaj innej

no nie wiem bravo ma 103KM i 148 przy 4000rpm (i na pewno mniej waży)

kurde ja już się rozglądam od 2mies. i jeszcze nic ciekawego nie znalazłem , nie chcę jeszcze sprzedawać Bravy bo nie wiadomo kiedy się coś znajdzie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie chce się rozwodzić, sprawa poruszana wielokrotnie na różnych

> kącikach...

no to jeśli była poruszana, to tym łatwiej będzie Ci przekonać mnie, że przyspieszenie nie zależy od KM zlosnik.gif

> co do tego przypadku:

> 1. Silnik diesla jest cięższy - polo też jest cięższe;

Fakt, silnik diesla jest cięższy, co jest jego poważną wadą. Natomiast różnica mas tych aut jest mała: Civic 1100kg, Polo 1150kg. 50kg nie powoduje takiej przepaści w osiągach 270751858-jezyk.gif

> 2. W dieslu moment maksymalny jest w bardzo krótkim przedziale

> obrotowym (2-4 tyś, trzeba bardzo dużo majtać biegami przy

> rozpędzaniu ze startu zatrzymanego), a civic będzie już dobrze

> kręcił w obrotach 3,5-7 tyś.

majtać? zlosnik.gif a wiesz co to jest skrzynia biegów? zlosnik.gif

> 3. Porównaj te dwa silniki przy przyspieszaniu na 4-tym biegu z

> prędkości 80-130 km/h i zobacz który będzie elastyczniejszy.

rozmawiamy o przyspieszeniach a nie elastyczności... zaraz zaczniesz argumentować niższym spalaniem diesla hahaha.gif

> 4. Wsadź do civica 300kg ładunku i tyle samo do polo z silnikiem

> diesla i wtedy zmierz czas - który sobie lepiej poradzi.

nie muszę sprawdzać, wiem że civic wygra ok.gif

> 5. To nie jest kącik hondy, ani VW - zamykam temat

> 6. Właśnie kupiłem do alfika CB radio

czyli nie będzie argumentów? hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no to jeśli była poruszana, to tym łatwiej będzie Ci przekonać mnie,

> że przyspieszenie nie zależy od KM

> Fakt, silnik diesla jest cięższy, co jest jego poważną wadą.

> Natomiast różnica mas tych aut jest mała: Civic 1100kg, Polo

> 1150kg. 50kg nie powoduje takiej przepaści w osiągach

> majtać? a wiesz co to jest skrzynia biegów?

> rozmawiamy o przyspieszeniach a nie elastyczności... zaraz zaczniesz

> argumentować niższym spalaniem diesla

> nie muszę sprawdzać, wiem że civic wygra

> czyli nie będzie argumentów?

Zawsze lubisz sobie tak z ludzi dworować?

wobec tego proszę o wytłumaczenie, dlaczego astra z silnikiem C20NZ 115KM i 170Nm przyspiesza w czasie 8,8 do 100km/h, a astra C18XE 125KM i 168Nm do 100km/h rozpędza się w czasie 9,4 sek.? Oba silniki PB, oba auta maja podobne masy, ok 1150 kg.

I nie chodzi mi tu o te dwa niutonometry różnicy, tylko o wyraźnie większą moc, a mimo to auto wolniej dochodzi do 100km.h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zawsze lubisz sobie tak z ludzi dworować?

> wobec tego proszę o wytłumaczenie, dlaczego astra z silnikiem C20NZ

> 115KM i 170Nm przyspiesza w czasie 8,8 do 100km/h, a astra C18XE

> 125KM i 168Nm do 100km/h rozpędza się w czasie 9,4 sek.? Oba

> silniki PB, oba auta maja podobne masy, ok 1150 kg.

> I nie chodzi mi tu o te dwa niutonometry różnicy, tylko o wyraźnie

> większą moc, a mimo to auto wolniej dochodzi do 100km.h

to dziwne bo ja patrze w astre i dane pokazuję mi, że 115 koni ma 9.5 do setki, a 125 konna 9s.

Masa wersji 115 konnej 1080kg, a wersji 125 konnej 1110 kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zawsze lubisz sobie tak z ludzi dworować?

zawsze, gdy powtarzają tzw. urban legends.

> wobec tego proszę o wytłumaczenie, dlaczego astra z silnikiem C20NZ

> 115KM i 170Nm przyspiesza w czasie 8,8 do 100km/h, a astra C18XE

> 125KM i 168Nm do 100km/h rozpędza się w czasie 9,4 sek.? Oba

> silniki PB, oba auta maja podobne masy, ok 1150 kg.

> I nie chodzi mi tu o te dwa niutonometry różnicy, tylko o wyraźnie

> większą moc, a mimo to auto wolniej dochodzi do 100km.h

Podając ten przykład, przekłamałeś niektóre dane. Zresztą różnice w tym przypadku są tak małe, że wystarczy nieco inaczej zestopniowana skrzynia żeby zmienić przyspieszenia.

Żeby nie przeciągać "dworowania": przyspieszenie auta zależy głównie od tego, jak dużo mocy uda się przenieść na koła, i dalej - na nawierzchnię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ostatnio oglądałem Alfę jtd w komisie i udając potencjalnego kupca

> wysępiłem jazdę próbną , po chwili jeżdżenia gdy się ta franca

> rozgrzała

> chciałem wypróbować jak ciągnie i przy ok 2000rpm na 3 biegu wcisłem

> gaz do oporu i ... nic się nie działo (tzn bella powoli i

> dostojnie zaczęła się rozpędzać), na pytanie czemu tak jest

> sprzedawca powiedział że tak ma być bo to nie benzyna? a i auto

> że ciężkie. Kurde to ja bez mała moją bravą 1.2 ! jak dam gaz do

> dechy to czuję że ciągnie!!!!!!!(oczywiście w miarę swoich

> możliwości --ale jednak).

> I teraz pytanie : jak to w końcu jest czuć coś że ciągnie czy nic?

> dodam że silnik oglądałem i nie było widać nigdzie wycieków (silnik

> nie był myty bo nie był czyściutki ) , a i turbo 'świstało' jak

> przegazowywałem na postoju .

> Aha silnik 115KM 2001r .

> Bardzo proszę o opinie.

Nie wiem czy to nie wina tego ze jezdzic na codzien benzyniakiem wink.gif

Ja ostatnio odbywalem jazdy probne Citroenem C5 HDI, moc 110KM.

Z zegarkiem w reku zbieral sie lepiej niz moje Cento, ale bez tego zegarka stwierdzilbym ze to wogole nie przyspiesza, chyba balbym sie wyprzedzac wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do 180 kmh alfa jest wyraźnie cichsza, potem jest cichsze bravo wink.gif

chodzi wyłącznie o silnik, wytłumienie kabiny i szum wiatru w alfie na dużo lepszym poziomie niż w bravo skromny.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> do 180 kmh alfa jest wyraźnie cichsza, potem jest cichsze bravo

> chodzi wyłącznie o silnik, wytłumienie kabiny i szum wiatru w alfie

> na dużo lepszym poziomie niż w bravo

ok , dzięki

A wie ktoś może czy w latach 2000-2002 montowane były przy cyferblatach chromowane rameczki ( w niektórych autach widziałem a w niektórych nie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.