sedicivalv0le Napisano 17 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2007 ostatnio oglądałem Alfę jtd w komisie i udając potencjalnego kupca wysępiłem jazdę próbną , po chwili jeżdżenia gdy się ta franca rozgrzała chciałem wypróbować jak ciągnie i przy ok 2000rpm na 3 biegu wcisłem gaz do oporu i ... nic się nie działo (tzn bella powoli i dostojnie zaczęła się rozpędzać), na pytanie czemu tak jest sprzedawca powiedział że tak ma być bo to nie benzyna? a i auto że ciężkie. Kurde to ja bez mała moją bravą 1.2 ! jak dam gaz do dechy to czuję że ciągnie!!!!!!!(oczywiście w miarę swoich możliwości --ale jednak). I teraz pytanie : jak to w końcu jest czuć coś że ciągnie czy nic? dodam że silnik oglądałem i nie było widać nigdzie wycieków (silnik nie był myty bo nie był czyściutki ) , a i turbo 'świstało' jak przegazowywałem na postoju . Aha silnik 115KM 2001r . Bardzo proszę o opinie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Request Napisano 17 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2007 > ostatnio oglądałem Alfę jtd w komisie i udając potencjalnego kupca > wysępiłem jazdę próbną , po chwili jeżdżenia gdy się ta franca > rozgrzała > chciałem wypróbować jak ciągnie i przy ok 2000rpm na 3 biegu wcisłem > gaz do oporu i ... nic się nie działo (tzn bella powoli i > dostojnie zaczęła się rozpędzać), na pytanie czemu tak jest > sprzedawca powiedział że tak ma być bo to nie benzyna? a i auto > że ciężkie. Kurde to ja bez mała moją bravą 1.2 ! jak dam gaz do > dechy to czuję że ciągnie!!!!!!!(oczywiście w miarę swoich > możliwości --ale jednak). > I teraz pytanie : jak to w końcu jest czuć coś że ciągnie czy nic? > dodam że silnik oglądałem i nie było widać nigdzie wycieków (silnik > nie był myty bo nie był czyściutki ) , a i turbo 'świstało' jak > przegazowywałem na postoju . > Aha silnik 115KM 2001r . > Bardzo proszę o opinie. Auto większe, cięższe, a 115 KM to nie za wiele. Auto przyspiesza dostojnie, ale przyspiesza. Aby stwierdzić czy nie osłabło należałoby zmierzyć przyspieszenie bo odczucia gdy się przesiądziesz z mniejszego auta do wiekszego są naprawde mylące. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aragorn Napisano 17 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2007 znaczy sie denat, nie silnik moze przepływomierz walnięty, a moze sprężarka ładująca z wielkim bólem połowę orginalnego ciśnienia.... na trójce przy 2 tys obr powinno się zauważalnie zbierać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 17 Lipca 2007 Autor Udostępnij Napisano 17 Lipca 2007 > znaczy sie denat, nie silnik moze przepływomierz walnięty, a moze > sprężarka ładująca z wielkim bólem połowę orginalnego > ciśnienia.... > na trójce przy 2 tys obr powinno się zauważalnie zbierać. właśnie też mi się tak wydawało(sądząc po wcześniejszych waszych i innych opiniach), ale właśnie najgorsze jest to że niby turbo działa (słychać pracę) a nie ciągnie. A i przy zapalaniu chyba dziwnie się zachowywał, bo przy otwartych przednich drzwiach jak go zapalałem to się trząsł (samochód) jakby miał się zaraz rozpaść!----------To też nie jest normalne prawda? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aragorn Napisano 17 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2007 > właśnie też mi się tak wydawało(sądząc po wcześniejszych waszych i > innych opiniach), ale właśnie najgorsze jest to że niby turbo > działa (słychać pracę) slychac prace zawsze, nawet jak wirnik jest w połowie rozpieprzony. To ze ja slychac nie jest zadnym wyznacznikiem. > A i przy zapalaniu chyba dziwnie się zachowywał, bo przy otwartych > przednich drzwiach jak go zapalałem to się trząsł (samochód) > jakby miał się zaraz rozpaść!----------To też nie jest normalne > prawda? JTD troche wibruje, ale troche..... oglądales jakiegos strucla a nie porzadne, zdrowe auto Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dejw Napisano 18 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2007 > Auto większe, cięższe, a 115 KM to nie za wiele. > Auto przyspiesza dostojnie, ale przyspiesza. Aby stwierdzić czy nie > osłabło należałoby zmierzyć przyspieszenie bo odczucia gdy się > przesiądziesz z mniejszego auta do wiekszego są naprawde mylące. Totalnie sie z Toba nie zgodze - 115Km w tym aucie daje bardzo przyjmene przyspieszanie. szczegolnie dolem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michuu Napisano 18 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2007 > Totalnie sie z Toba nie zgodze - 115Km w tym aucie daje bardzo > przyjmene przyspieszanie. szczegolnie dolem. a od kiedy konie mechaniczne są odpowiedzialne za przyspieszenie?? Patrz na moment obrotowy, a nie na moc maksymalną. Nie wiem jakie były dokłądne odczucia autora wątku, ale chyba faktycznie coś mogło być nie tak. Wg mnie 1,9 JTD powinien lepiej minimalnie lepiej przyspieszać niż brava 1,2. Alfa 1,9 ma katalogowo coś ok 10,5 s. do 100km/h, a to jest dobry wynik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michuu Napisano 18 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2007 > a od kiedy konie mechaniczne są odpowiedzialne za przyspieszenie?? > Patrz na moment obrotowy, a nie na moc maksymalną. LOL Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aragorn Napisano 18 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2007 > LOL no to sie teraz zacznie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aragorn Napisano 18 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2007 > no to sie teraz zacznie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aragorn Napisano 18 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2007 to ja ide po chipsy i piwo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 18 Lipca 2007 Autor Udostępnij Napisano 18 Lipca 2007 > slychac prace zawsze, nawet jak wirnik jest w połowie rozpieprzony. > To ze ja slychac nie jest zadnym wyznacznikiem. Dzięki to jest dla mnie bardzo ważna podpowiedź , jako że z turbodieslami i ich problematyką nie miałem za dużo doświadczenia-- cały czas myślałem że jak je słychać to działa (naczytałem się głupot z pseudo motoryzacyjnych gazet) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 18 Lipca 2007 Autor Udostępnij Napisano 18 Lipca 2007 także moim zdaniem to moment obrotowy charakteryzuje silnik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 18 Lipca 2007 Autor Udostępnij Napisano 18 Lipca 2007 > także moim zdaniem to moment obrotowy charakteryzuje silnik Moim też, bo KM wynikają z Nm Ale może w odpowiedzi na ten post: "a od kiedy konie mechaniczne są odpowiedzialne za przyspieszenie?? Patrz na moment obrotowy, a nie na moc maksymalną." przytoczę mój ulubiony przykład stawiamy dwa auta - zbliżone masy: 1. VW Polo 1.9TDI, imponujący moment obrotowy 240Nm!... mocy okrągłe 100KM 2. Honda Civic 1.6 VTi, moment obrotowy 153 Nm - skromnie w porównaniu z Polo... moc 160KM Zgodnie z przytoczoną powyżej teorią, że to nie konie mechaniczne są odpowiedzialne za przyspieszenie, a moment obrotowy, Polo powinno przyspieszać o wiele lepiej od Hondy... Rzeczywistość jest jednak okrutna Civic pod względem przyspieszeń masakruje Polo! Czas 0-100 km/h: Polo: 11 sekund. Civic: 8 sekund Co Ty na to? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dejw Napisano 18 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2007 > a od kiedy konie mechaniczne są odpowiedzialne za przyspieszenie?? > Patrz na moment obrotowy, a nie na moc maksymalną. > Nie wiem jakie były dokłądne odczucia autora wątku, ale chyba > faktycznie coś mogło być nie tak. > Wg mnie 1,9 JTD powinien lepiej minimalnie lepiej przyspieszać niż > brava 1,2. Alfa 1,9 ma katalogowo coś ok 10,5 s. do 100km/h, a > to jest dobry wynik. Minimalnie lepiej przyspieszac, niz 1.2 w BRAVIE? Chyba zartujesz. Moze mi jeszcze powiesz, ze chodzi Ci o 8V? 1.2ki to chodza ladnie w seicento/cinquecento. A poza tym nie lap mnie prosze za slowka, bo to, ze wspomnialem tylko o KM a pominalem moment nie swiadczy wcale o tym, ze nie wiem, ze teoretycznie to moment decyduje o przyspieszaniu a moc o predkosci maksymalnej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andwoy Napisano 18 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2007 > Moim też, bo KM wynikają z Nm Ale może w odpowiedzi na ten post: > "a od kiedy konie mechaniczne są odpowiedzialne za przyspieszenie?? > Patrz na moment obrotowy, a nie na moc maksymalną." > przytoczę mój ulubiony przykład > stawiamy dwa auta - zbliżone masy: > 1. VW Polo 1.9TDI, imponujący moment obrotowy 240Nm!... mocy okrągłe > 100KM > 2. Honda Civic 1.6 VTi, moment obrotowy 153 Nm - skromnie w > porównaniu z Polo... moc 160KM > Zgodnie z przytoczoną powyżej teorią, że to nie konie mechaniczne są > odpowiedzialne za przyspieszenie, a moment obrotowy, Polo > powinno przyspieszać o wiele lepiej od Hondy... Rzeczywistość > jest jednak okrutna Civic pod względem przyspieszeń masakruje > Polo! > Czas 0-100 km/h: > Polo: 11 sekund. > Civic: 8 sekund > Co Ty na to? Zbyt wiele osob zapomina chyba o tym, ze moment na wale a na kolach to dwie rozne wartosci, stad takie rozmowy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andwoy Napisano 18 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2007 > Zbyt wiele osob zapomina chyba o tym, ze moment na wale a na kolach > to dwie rozne wartosci, stad takie rozmowy To też... ale generalnie producenci aut się cieszą, bo napiszą w folderze, że auto ma 300Nm i klienci łykają jak młode pelikany Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andwoy Napisano 18 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2007 > To też... ale generalnie producenci aut się cieszą, bo napiszą w > folderze, że auto ma 300Nm i klienci łykają jak młode pelikany Inna sprawa jest to, ze tymi "300Nm" na codzien jezdzi sie dosc przyjemnie.. ale ile mozna konczyc zabawe przy 4krpm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andwoy Napisano 18 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2007 > Inna sprawa jest to, ze tymi "300Nm" na codzien jezdzi sie dosc > przyjemnie.. Bardzo ważny jest przebieg tych niutonów, a większość nowoczesnych turbodyszli ma dużo momentu od samego dołu, więc do codziennej jazdy idealnie > ale ile mozna konczyc zabawe przy 4krpm Tu już nawet nie chodzi o to, że rpmy się kończą na ~4k... odpowiednie przełożenia robią swoje. Tylko że trudno jest naprodukować dużo koni przy 4krpm... łatwiej to zrobić przy 8krpm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andwoy Napisano 18 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2007 No i podsumowales chyba calosc. Wiecej nie ma co pisac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aragorn Napisano 18 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2007 > Dzięki to jest dla mnie bardzo ważna podpowiedź , jako że z > turbodieslami i ich problematyką nie miałem za dużo > doświadczenia-- cały czas myślałem że jak je słychać to działa > (naczytałem się głupot z pseudo motoryzacyjnych gazet) no to zanim wydasz pieniądze i kupisz auto z dość nowoczesnym turbodieslem, jakim bez wątpienia jest fiatowski Unijet, to zainwestuj w pomoc kogoś, kto ma diesle obcykane, bo jak kupisz źle, to popłyniesz później w wydatkach tak, że głowa mała. Turbosprężarka, wtryskiwacze, pompa wysokociśnieniowa kosztuja takie pieniądze, że przewyższają paradoksalnie cenę, jaką byś zapłacić za całe auto. Więc naprawde dobra rada - jak sie nie znasz to zaplac za sprawdzenie komus, kto sie zna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
QBUS Napisano 18 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2007 > no to zanim wydasz pieniądze i kupisz auto z dość nowoczesnym > turbodieslem, jakim bez wątpienia jest fiatowski Unijet, to > zainwestuj w pomoc kogoś, kto ma diesle obcykane, bo jak kupisz > źle, to popłyniesz później w wydatkach tak, że głowa mała. > Turbosprężarka, wtryskiwacze, pompa wysokociśnieniowa kosztuja takie > pieniądze, że przewyższają paradoksalnie cenę, jaką byś zapłacić > za całe auto. Więc naprawde dobra rada - jak sie nie znasz to > zaplac za sprawdzenie komus, kto sie zna. A Ty coś się tak zakonspirował i nie odpowiadasz na moje zaczepki komunikatorowe ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aragorn Napisano 18 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2007 > A Ty coś się tak zakonspirował i nie odpowiadasz na moje zaczepki > komunikatorowe ? nie mam gadu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
QBUS Napisano 18 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2007 > nie mam gadu Może to i dobrze, bo ostatnio świrowałem z klimą (że niby za słabo działa) - ale zostałem uświadomiony, że jak auto stoi na słońcu takim jak wczoraj przez 8 godzin to nie ma siły żeby schłodzić wnętrze taką klimatyzacją jak ja mam w 20 minut do temperatury poniżej 20 stopni . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aragorn Napisano 18 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2007 heh, no jesli tak to moja też źle działa bo wczoraj po 8h na sloncu to dopiero po 25 minutach jazdy poczulem przyjemny chłodek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
punto_olo Napisano 18 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2007 > heh, no jesli tak to moja też źle działa bo wczoraj po 8h na sloncu > to dopiero po 25 minutach jazdy poczulem przyjemny chłodek no to ja mam jakiś cud techniki ..... 3 minutki i chłodno az miło..... 25 minut to strasznie dużo !!! jeździmy tez alfą współnika i tam też chwila moment i jest chłodno !! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michuu Napisano 18 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2007 > Moim też, bo KM wynikają z Nm Ale może w odpowiedzi na ten post: > "a od kiedy konie mechaniczne są odpowiedzialne za przyspieszenie?? > Patrz na moment obrotowy, a nie na moc maksymalną." > przytoczę mój ulubiony przykład > stawiamy dwa auta - zbliżone masy: > 1. VW Polo 1.9TDI, imponujący moment obrotowy 240Nm!... mocy okrągłe > 100KM > 2. Honda Civic 1.6 VTi, moment obrotowy 153 Nm - skromnie w > porównaniu z Polo... moc 160KM > Zgodnie z przytoczoną powyżej teorią, że to nie konie mechaniczne są > odpowiedzialne za przyspieszenie, a moment obrotowy, Polo > powinno przyspieszać o wiele lepiej od Hondy... Rzeczywistość > jest jednak okrutna Civic pod względem przyspieszeń masakruje > Polo! > Czas 0-100 km/h: > Polo: 11 sekund. > Civic: 8 sekund > Co Ty na to? poproszę o wykresy z hamowni, to wyjaśnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
QBUS Napisano 18 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2007 > no to ja mam jakiś cud techniki ..... 3 minutki i chłodno az > miło..... 25 minut to strasznie dużo !!! jeździmy tez alfą > współnika i tam też chwila moment i jest chłodno !! No, ale chyba nie po tym jak auto stało w +40 stopniach w słońcu, a w środku jest +60 . Wszystko nagrzane, nie ma szans na takie szybkie schłodzenie wnętrza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aragorn Napisano 18 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2007 > no to ja mam jakiś cud techniki ..... 3 minutki i chłodno az > miło..... 25 minut to strasznie dużo !!! jeździmy tez alfą > współnika i tam też chwila moment i jest chłodno !! po ponad 8 godzinach w pełnym (takim jak wczoraj) słońcu? nie da rady Mi termometr zewnętrzny pokazywał 51 stopni. Wewnątrz było więcej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michuu Napisano 19 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2007 > poproszę o wykresy z hamowni, to wyjaśnie Nie mam pod ręką wykresów, ale w polo wykres momentu zaczyna się wartością maksymalną w okolicach 2krpm, potem w miarę łagodnie spada, w civicu moment powoli rośnie, w okolicach 5-6krpm ma dołek (vtec) i znów rośnie do okolic 7krpm, tam jest max i potem spada. Wolałbym, żebyś się odniósł do często powtarzanej bajki: "a od kiedy konie mechaniczne są odpowiedzialne za przyspieszenie?? Patrz na moment obrotowy, a nie na moc maksymalną." Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
punto_olo Napisano 19 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2007 > no to ja mam jakiś cud techniki ..... 3 minutki i chłodno az > miło..... 25 minut to strasznie dużo !!! jeździmy tez alfą > współnika i tam też chwila moment i jest chłodno !! To chyba trzymasz auto w piwnicy, gdzie jest 20 stopni. Nie ma szans, żeby po 3 minutach doprowadzić do chłodnego wnętrza po tym, jak auto cały dzień stoi na słońcu a w cieniu jest 35 stopni ja przy takich temperaturach nie używam w mieście klimy, bo do domu mam ze 20-30 minut i auto się przyjemnie schładza akurat jak wjeżdżam do garażu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
punto_olo Napisano 19 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2007 > No, ale chyba nie po tym jak auto stało w +40 stopniach w słońcu, a w > środku jest +60 . Wszystko nagrzane, nie ma szans na takie > szybkie schłodzenie wnętrza. nie no jasne.... jak plastiki parzą to nie tak prosto, ale miałem na myśli że jak ją załaczę to po paru minutach jest tak że nie cieknie ze mnie pot i chłotny powiew na mnie wieje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michuu Napisano 19 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2007 > Nie mam pod ręką wykresów, ale w polo wykres momentu zaczyna się > wartością maksymalną w okolicach 2krpm, potem w miarę łagodnie > spada, w civicu moment powoli rośnie, w okolicach 5-6krpm ma > dołek (vtec) i znów rośnie do okolic 7krpm, tam jest max i potem > spada. > Wolałbym, żebyś się odniósł do często powtarzanej bajki: > "a od kiedy konie mechaniczne są odpowiedzialne za przyspieszenie?? > Patrz na moment obrotowy, a nie na moc maksymalną." nie chce się rozwodzić, sprawa poruszana wielokrotnie na różnych kącikach... co do tego przypadku: 1. Silnik diesla jest cięższy - polo też jest cięższe; 2. W dieslu moment maksymalny jest w bardzo krótkim przedziale obrotowym (2-4 tyś, trzeba bardzo dużo majtać biegami przy rozpędzaniu ze startu zatrzymanego), a civic będzie już dobrze kręcił w obrotach 3,5-7 tyś. 3. Porównaj te dwa silniki przy przyspieszaniu na 4-tym biegu z prędkości 80-130 km/h i zobacz który będzie elastyczniejszy. 4. Wsadź do civica 300kg ładunku i tyle samo do polo z silnikiem diesla i wtedy zmierz czas - który sobie lepiej poradzi. 5. To nie jest kącik hondy, ani VW - zamykam temat 6. Właśnie kupiłem do alfika CB radio Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aragorn Napisano 19 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2007 dobrze ci poradze - wyedytuj tego posta bo jak Yarek go zobaczy to padnie ze śmiechu a ty za nieumyśle spowodowanie śmierci bedziesz siedział Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 19 Lipca 2007 Autor Udostępnij Napisano 19 Lipca 2007 > dobrze ci poradze - wyedytuj tego posta bo jak Yarek go zobaczy to > padnie ze śmiechu a ty za nieumyśle spowodowanie śmierci > bedziesz siedział oj będzie się działo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michuu Napisano 19 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2007 > dobrze ci poradze - wyedytuj tego posta bo jak Yarek go zobaczy to > padnie ze śmiechu a ty za nieumyśle spowodowanie śmierci > bedziesz siedział ojej, no co nie myli się ten co nic nie robi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lesf Napisano 19 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2007 > chciałem wypróbować jak ciągnie i przy ok 2000rpm na 3 biegu wcisłem > gaz do oporu i ... nic się nie działo (tzn bella powoli i > dostojnie zaczęła się rozpędzać), Bravo 1.6 w tej sytuacji jest DUUUUŻO słabsze od alfy JTD 115 KM .... reszte sobie dopowiedz i szukaj innej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebaso Napisano 19 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2007 > Minimalnie lepiej przyspieszac, niz 1.2 w BRAVIE? Chyba zartujesz. > Moze mi jeszcze powiesz, ze chodzi Ci o 8V? Sorry za OT,ale nie było takiego silnika w bravie montowanego 1.2 była tylko 16 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 20 Lipca 2007 Autor Udostępnij Napisano 20 Lipca 2007 > Bravo 1.6 w tej sytuacji jest DUUUUŻO słabsze od alfy JTD 115 KM .... > reszte sobie dopowiedz i szukaj innej no nie wiem bravo ma 103KM i 148 przy 4000rpm (i na pewno mniej waży) kurde ja już się rozglądam od 2mies. i jeszcze nic ciekawego nie znalazłem , nie chcę jeszcze sprzedawać Bravy bo nie wiadomo kiedy się coś znajdzie . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lesf Napisano 20 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2007 > no nie wiem bravo ma 103KM i 148 przy 4000rpm (i na pewno mniej waży) a ja wiem 80 000 km Bravo 1.6 i 10 000 KM AR 1.9 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 20 Lipca 2007 Autor Udostępnij Napisano 20 Lipca 2007 > a ja wiem > 80 000 km Bravo 1.6 i 10 000 KM AR 1.9 no to wygrałeś Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michuu Napisano 20 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2007 > nie chce się rozwodzić, sprawa poruszana wielokrotnie na różnych > kącikach... no to jeśli była poruszana, to tym łatwiej będzie Ci przekonać mnie, że przyspieszenie nie zależy od KM > co do tego przypadku: > 1. Silnik diesla jest cięższy - polo też jest cięższe; Fakt, silnik diesla jest cięższy, co jest jego poważną wadą. Natomiast różnica mas tych aut jest mała: Civic 1100kg, Polo 1150kg. 50kg nie powoduje takiej przepaści w osiągach > 2. W dieslu moment maksymalny jest w bardzo krótkim przedziale > obrotowym (2-4 tyś, trzeba bardzo dużo majtać biegami przy > rozpędzaniu ze startu zatrzymanego), a civic będzie już dobrze > kręcił w obrotach 3,5-7 tyś. majtać? a wiesz co to jest skrzynia biegów? > 3. Porównaj te dwa silniki przy przyspieszaniu na 4-tym biegu z > prędkości 80-130 km/h i zobacz który będzie elastyczniejszy. rozmawiamy o przyspieszeniach a nie elastyczności... zaraz zaczniesz argumentować niższym spalaniem diesla > 4. Wsadź do civica 300kg ładunku i tyle samo do polo z silnikiem > diesla i wtedy zmierz czas - który sobie lepiej poradzi. nie muszę sprawdzać, wiem że civic wygra > 5. To nie jest kącik hondy, ani VW - zamykam temat > 6. Właśnie kupiłem do alfika CB radio czyli nie będzie argumentów? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michuu Napisano 21 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2007 > no to jeśli była poruszana, to tym łatwiej będzie Ci przekonać mnie, > że przyspieszenie nie zależy od KM > Fakt, silnik diesla jest cięższy, co jest jego poważną wadą. > Natomiast różnica mas tych aut jest mała: Civic 1100kg, Polo > 1150kg. 50kg nie powoduje takiej przepaści w osiągach > majtać? a wiesz co to jest skrzynia biegów? > rozmawiamy o przyspieszeniach a nie elastyczności... zaraz zaczniesz > argumentować niższym spalaniem diesla > nie muszę sprawdzać, wiem że civic wygra > czyli nie będzie argumentów? Zawsze lubisz sobie tak z ludzi dworować? wobec tego proszę o wytłumaczenie, dlaczego astra z silnikiem C20NZ 115KM i 170Nm przyspiesza w czasie 8,8 do 100km/h, a astra C18XE 125KM i 168Nm do 100km/h rozpędza się w czasie 9,4 sek.? Oba silniki PB, oba auta maja podobne masy, ok 1150 kg. I nie chodzi mi tu o te dwa niutonometry różnicy, tylko o wyraźnie większą moc, a mimo to auto wolniej dochodzi do 100km.h Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
oke Napisano 21 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2007 > Zawsze lubisz sobie tak z ludzi dworować? > wobec tego proszę o wytłumaczenie, dlaczego astra z silnikiem C20NZ > 115KM i 170Nm przyspiesza w czasie 8,8 do 100km/h, a astra C18XE > 125KM i 168Nm do 100km/h rozpędza się w czasie 9,4 sek.? Oba > silniki PB, oba auta maja podobne masy, ok 1150 kg. > I nie chodzi mi tu o te dwa niutonometry różnicy, tylko o wyraźnie > większą moc, a mimo to auto wolniej dochodzi do 100km.h to dziwne bo ja patrze w astre i dane pokazuję mi, że 115 koni ma 9.5 do setki, a 125 konna 9s. Masa wersji 115 konnej 1080kg, a wersji 125 konnej 1110 kg. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 22 Lipca 2007 Autor Udostępnij Napisano 22 Lipca 2007 > to dziwne bo ja patrze w astre i dane pokazuję mi, że 115 koni ma 9.5 > do setki, a 125 konna 9s. > Masa wersji 115 konnej 1080kg, a wersji 125 konnej 1110 kg. ale może też jest inaczej zestopniowana skrzynia biegów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 22 Lipca 2007 Autor Udostępnij Napisano 22 Lipca 2007 > a ja wiem > 80 000 km Bravo 1.6 i 10 000 KM AR 1.9 a które z tych aut jest cichsze w środku - bo na zewnątrz wiadomo Fiat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michuu Napisano 22 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2007 > Zawsze lubisz sobie tak z ludzi dworować? zawsze, gdy powtarzają tzw. urban legends. > wobec tego proszę o wytłumaczenie, dlaczego astra z silnikiem C20NZ > 115KM i 170Nm przyspiesza w czasie 8,8 do 100km/h, a astra C18XE > 125KM i 168Nm do 100km/h rozpędza się w czasie 9,4 sek.? Oba > silniki PB, oba auta maja podobne masy, ok 1150 kg. > I nie chodzi mi tu o te dwa niutonometry różnicy, tylko o wyraźnie > większą moc, a mimo to auto wolniej dochodzi do 100km.h Podając ten przykład, przekłamałeś niektóre dane. Zresztą różnice w tym przypadku są tak małe, że wystarczy nieco inaczej zestopniowana skrzynia żeby zmienić przyspieszenia. Żeby nie przeciągać "dworowania": przyspieszenie auta zależy głównie od tego, jak dużo mocy uda się przenieść na koła, i dalej - na nawierzchnię. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 25 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2007 > ostatnio oglądałem Alfę jtd w komisie i udając potencjalnego kupca > wysępiłem jazdę próbną , po chwili jeżdżenia gdy się ta franca > rozgrzała > chciałem wypróbować jak ciągnie i przy ok 2000rpm na 3 biegu wcisłem > gaz do oporu i ... nic się nie działo (tzn bella powoli i > dostojnie zaczęła się rozpędzać), na pytanie czemu tak jest > sprzedawca powiedział że tak ma być bo to nie benzyna? a i auto > że ciężkie. Kurde to ja bez mała moją bravą 1.2 ! jak dam gaz do > dechy to czuję że ciągnie!!!!!!!(oczywiście w miarę swoich > możliwości --ale jednak). > I teraz pytanie : jak to w końcu jest czuć coś że ciągnie czy nic? > dodam że silnik oglądałem i nie było widać nigdzie wycieków (silnik > nie był myty bo nie był czyściutki ) , a i turbo 'świstało' jak > przegazowywałem na postoju . > Aha silnik 115KM 2001r . > Bardzo proszę o opinie. Nie wiem czy to nie wina tego ze jezdzic na codzien benzyniakiem Ja ostatnio odbywalem jazdy probne Citroenem C5 HDI, moc 110KM. Z zegarkiem w reku zbieral sie lepiej niz moje Cento, ale bez tego zegarka stwierdzilbym ze to wogole nie przyspiesza, chyba balbym sie wyprzedzac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lesf Napisano 25 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2007 do 180 kmh alfa jest wyraźnie cichsza, potem jest cichsze bravo chodzi wyłącznie o silnik, wytłumienie kabiny i szum wiatru w alfie na dużo lepszym poziomie niż w bravo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 25 Lipca 2007 Autor Udostępnij Napisano 25 Lipca 2007 > do 180 kmh alfa jest wyraźnie cichsza, potem jest cichsze bravo > chodzi wyłącznie o silnik, wytłumienie kabiny i szum wiatru w alfie > na dużo lepszym poziomie niż w bravo ok , dzięki A wie ktoś może czy w latach 2000-2002 montowane były przy cyferblatach chromowane rameczki ( w niektórych autach widziałem a w niektórych nie) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.