Skocz do zawartości

Felgi od Glofa III do Astry II


pinio77

Rekomendowane odpowiedzi

> Czy beda pasowały? Ma ktos jakies doswiadczenia, moge okazyjnie kupic

> takie alusy ?

hmmm to zalezy jaki masz rozstaw... bo mozesz miec 4x100 i 5x110, golfy 3 mialy tez 4x100 i 5x100, w VW et bedzie mniejsze ale zazwyczaj kolo 37-35 wiec spokojnie zalozysz do siebie wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> hmmm to zalezy jaki masz rozstaw... bo mozesz miec 4x100 i 5x110,

> golfy 3 mialy tez 4x100 i 5x100, w VW et bedzie mniejsze ale

> zazwyczaj kolo 37-35 wiec spokojnie zalozysz do siebie

Na 100% mają mocowanie na 4 sróby. Ale czy rozstaw 4x100 niewiem.gif rozmiarów tez narazie nie znam, wiem tylko ze jezdziły w golfie III z 96 r. Miał ktos jakies doswiadczenie z takim zestawem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na 100% mają mocowanie na 4 sróby. Ale czy rozstaw 4x100 rozmiarów

> tez narazie nie znam, wiem tylko ze jezdziły w golfie III z 96

> r. Miał ktos jakies doswiadczenie z takim zestawem?

Jesli jezdzily w MK3 i sa na 4 sruby to na 99% sa 4x100. 1% dalem niepewnosci bo moga byc 4x98 w polaczeniu ze srubami plywajacymi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Volkswagen ma nieco większy otwór centrujący: 57mm

To akurat nie ma wiekszego znaczenia, bo centorwanie i tak jest na śrubach. Ktos z kolegow radzil sobie z tym podkladajc jakas folie, ale nie mam pojecia jak to zdaje egzamin.

Standadowa felga do Fki ma paramety:

- sruby 4x100 (jak juz koledzy pisali wczesniej

- otwor centrujący 56 (o ile dobrze pamietam)

- ET 49 (ale pasuą tez inne mnijejsze i wieksze oczywiscie w granicach rozsadku)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To akurat nie ma wiekszego znaczenia, bo centorwanie i tak jest na

> śrubach. Ktos z kolegow radzil sobie z tym podkladajc jakas

> folie, ale nie mam pojecia jak to zdaje egzamin.

> Standadowa felga do Fki ma paramety:

> - sruby 4x100 (jak juz koledzy pisali wczesniej

> - otwor centrujący 56 (o ile dobrze pamietam)

56,6mm ale nie wiem czy srednica osadzenia piasty czy otworu w feldze. W vw 57,1mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A co to za bluznierstwo?

> Od kiedy centrowanie odbywa sie na srubach i po co w takim razie jest

> nazwa otwor centrujacy?

Do zgrubnego ustawienia felgi? Nie wiem, mechanikiemni jestem.

Ale powiedz mi po co w takim razie sa stożki na srubach mocujących i zalecane jest dokrecanie na "krzyz"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega Grze ma racje bo sa auta gdzie centruje sie otworem i sa takie co centrowanie jest srubami. Wiekszosc popularnych aut ma śrubami. Jak chcesz akladac fele od golfa to beda pasowac tylko zmien sruby na te od golfa. Gwint jest ten sam tylko łeb jej jest nie na stozku tylko na kuli. Pierscienie mozna dac to bedzie komfortowe zakladanie takiego kola. Chyba kazdy sie ze mna zgodzi ze kolo trzyma sie poprzez sruby a dokladnie to poprzez tarcie na stozku(lub kuli) sruby a nie na piascie. Jesli na paiscie to musiala by byc delikatnie w stozek bo zawsze by byly jakies luzy przy zakladaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kolega Grze ma racje bo sa auta gdzie centruje sie otworem i sa

> takie co centrowanie jest srubami. Wiekszosc popularnych aut ma

> śrubami. Jak chcesz akladac fele od golfa to beda pasowac tylko

> zmien sruby na te od golfa. Gwint jest ten sam tylko łeb jej

> jest nie na stozku tylko na kuli. Pierscienie mozna dac to

> bedzie komfortowe zakladanie takiego kola. Chyba kazdy sie ze

> mna zgodzi ze kolo trzyma sie poprzez sruby a dokladnie to

> poprzez tarcie na stozku(lub kuli) sruby a nie na piascie. Jesli

> na paiscie to musiala by byc delikatnie w stozek bo zawsze by

> byly jakies luzy przy zakladaniu.

Wlasnie mialem Cie wywolac do "tablicy" ale sam sie zglosiles smile.gif

Siadaj, 5!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Do zgrubnego ustawienia felgi? Nie wiem, mechanikiemni jestem.

> Ale powiedz mi po co w takim razie sa stożki na srubach mocujących i

> zalecane jest dokrecanie na "krzyz"?

przed wakacjami czytałem artykuł w AUTO ŚWIECIE o felgach (szkoda że nie mam pod ręką tego numeru bo bym zacytował) ale stało w nim wyraźnie że są dwa najważniejsze parametry felgi które nie powinny być zmieniane przy zmianie felg na "niefabryczne" ze względów bezpieczeństwa:

rozstaw śrub (to oczywiste grinser006.gif) i OTWÓR CENTRUJĄCY właśnie!!!!

a tak swoją drogą to czemu jeśli centra na piaście ma 56,5mm to felga (fabryczna) ma tyle samo a nie np. 57mm co by łatwiej było ją założyć na piastę???

20.GIF

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> rozstaw śrub (to oczywiste ) i OTWÓR CENTRUJĄCY właśnie!!!!

> a tak swoją drogą to czemu jeśli centra na piaście ma 56,5mm to felga

> (fabryczna) ma tyle samo a nie np. 57mm co by łatwiej było ją

> założyć na piastę???

> pzdr

Ale spletuj moze swoja wypowiedz bo nie wiem co chciales powiedziec!

W takim razie ja Ci powiem dlaczego jak centra ma 56,7 to otwor tez ma 56,7.

Po pierwsze dla tego, ze gdyby centra miala 70 a otwor wlasnie 56,7 to nie zalozylbys kola w ogole.

A po drugie, w sytuacje kiedy centra ma 56,7 a otwor 70, to po zalozeniu kola nie trafilbys sruba we wlasciwy otwor bez dodatkowej gimnasytki z ustawianiem kola.

Ot, cala filozofia.

PS

Watek cos zbytnio zbacza od zasadniczego tematu, dlatego prosze admina o mala klodeczke. No chyba ze ma ktos jeszcze cos do dodania w temacie sprawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kolega Grze ma racje bo sa auta gdzie centruje sie otworem i sa

> takie co centrowanie jest srubami. Wiekszosc popularnych aut ma

> śrubami. Jak chcesz akladac fele od golfa to beda pasowac tylko

> zmien sruby na te od golfa. Gwint jest ten sam tylko łeb jej

> jest nie na stozku tylko na kuli. Pierscienie mozna dac to

> bedzie komfortowe zakladanie takiego kola. Chyba kazdy sie ze

> mna zgodzi ze kolo trzyma sie poprzez sruby a dokladnie to

> poprzez tarcie na stozku(lub kuli) sruby a nie na piascie. Jesli

> na paiscie to musiala by byc delikatnie w stozek bo zawsze by

> byly jakies luzy przy zakladaniu.

Niestety nie moge sie z toba zgodzic. Ksztalt lba sruby nie ma nic wspolnego z centrowanem felgi na piascie niestety, a jedynie z dopasowaniem sruby do feldi (stozek, kula). Za wycentrowanie, czyli inaczej mowiac wspolosiowosc piasta - felga odpowiedzialny jest otwor CENTRUJACY zwany popularnie otworem na piaste. Ze wzgledu na roznorodnosc rozmiarow alufelg konieczne jest stosowanie pierscieni centrujacych, czyli adapterow umowliwiajacych osadzenie felgi centralnie i niwelujacych roznice w rozmiarach piasty i otworu centrujacego.

To jakie sruby trzeba zastosowac zalezy tylko i wylacznie od ksztaltu otworu w feldze - albo to bedzie stozek, albo kula.

Zeby obrazowo obalic twoja teorie podam taki przyklad - piasta 4x98, felga 4x100, otwor w feldze duzo wiekszy niz srednica piasta, zgodnie ze sztuka stosujesz sruby plywajace - jak chcesz centrycznie zalozyc felge? Odpowiexz jest jedna - NIE DA SIE. I nie ma tu znaczenia czy leb sruby bedzie stozkiem czy kula. Ale jesli zastosujesz pierscien centrujacy o rozmiarze wewnetrznym rownim rozmiarowi piasty i zewnetrznym rownym srednicy otworu w feldze to juz felge taka DA SIE osadzic centralnie.

Zagadka. Piasta 4x98, felga 4x100, srednica otworu identyczna. Da sie ja zalozyc centrycznie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy beda pasowały? Ma ktos jakies doswiadczenia, moge okazyjnie kupic

> takie alusy ?

beda pasowaly, musisz tylko kupic pierscienie centrujace bo vw ma wiekszy otwor centrujacy opela ma 56,6 a vw 57,1

a tym co pisza ze centrowanie jest na srubach zycze szerokiej drogi zeby zdazyli wyhamowac jak im je zetnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Zagadka. Piasta 4x98, felga 4x100, srednica otworu identyczna. Da sie ja zalozyc centrycznie? "

Oczewiscie ze sie da i mozna tak jezdzic nawet 20 lat bez jakichkolwiek awarii czy innych sytuacji. Tylko pokaz mi producenta ktory takie rozwiazanie dopuszcza.. Kto Ci da gwarancje. Stosowanie srub pływajacych jest takie mocno profesjonalne czy wyjsciem awaryjnym jak uwazasz? Ciekawe co powie rzeczoznawca na takie kombinacje (inna srednica piasty czy inny rozstaw) jak bedziesz mial wypadek. Powiem Ci jedno kryminal jak nic!

Co do zakladania felgi o roznym i rozstawie jak i srednicy piasty to juz wogole odpada. NIE WOLNO TAKIEGO ROZWIAZANIA NAWET DOPUSZCZAC DO MYSLI!!!! Czlowieku do samochodu ktory leci 250 km/ h tez bys tak zrobil?

Co do adapterow to one ulatwiaja nam zamontowanie kola a żadne sily nie sa tam przenoszone. Widze tez ze nawet nie rozumiesz zasady dzilania gwintu oraz sruby ze stozkiem. Powiedz dlaczego sruby kół nie sa z gwintem drobnym czy nawet trapezowym przeciez mocniejsze by byly? A i przypatrz sie dobrze czy nie ma minimalnego choc luzu na piascie bo nie da sie tak zrobic elementy zeby pasowaly idealnie. Albo bedzie na wcisk albo z luzem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> "Zagadka. Piasta 4x98, felga 4x100, srednica otworu identyczna. Da

> sie ja zalozyc centrycznie? "

> Oczewiscie ze sie da i mozna tak jezdzic nawet 20 lat bez

> jakichkolwiek awarii czy innych sytuacji. Tylko pokaz mi

> producenta ktory takie rozwiazanie dopuszcza.. Kto Ci da

> gwarancje. Stosowanie srub pływajacych jest takie mocno

> profesjonalne czy wyjsciem awaryjnym jak uwazasz? Ciekawe co

> powie rzeczoznawca na takie kombinacje (inna srednica piasty czy

> inny rozstaw) jak bedziesz mial wypadek. Powiem Ci jedno

> kryminal jak nic!

> Co do zakladania felgi o roznym i rozstawie jak i srednicy piasty to

> juz wogole odpada. NIE WOLNO TAKIEGO ROZWIAZANIA NAWET

> DOPUSZCZAC DO MYSLI!!!! Czlowieku do samochodu ktory leci 250

> km/ h tez bys tak zrobil?

> Co do adapterow to one ulatwiaja nam zamontowanie kola a żadne sily

> nie sa tam przenoszone. Widze tez ze nawet nie rozumiesz zasady

> dzilania gwintu oraz sruby ze stozkiem. Powiedz dlaczego sruby

> kół nie sa z gwintem drobnym czy nawet trapezowym przeciez

> mocniejsze by byly? A i przypatrz sie dobrze czy nie ma

> minimalnego choc luzu na piascie bo nie da sie tak zrobic

> elementy zeby pasowaly idealnie. Albo bedzie na wcisk albo z

> luzem.

wlos sie jezy na glowie jak czytam co ty ludziom do glowy wciskasz, faktycznie powinni zamknac ten watek zanim ktos ciebie poslucha i zalozy felge z wiekszym otworem centrujacym liczac ze utrzyma sie tyko na srubach screwy.gif

teksty z netu:

Kupując felgę do naszego samochodu musimy być pewni, że dana felga z założoną przez nas oponą będzie do niego pasować w 100%, a najlepiej, żeby dany typ koła był dopuszczony przez producenta samochodu do montażu. Przede wszystkim kupiona przez nas felga musi mieć rozstaw śrub i średnice otworu centrującego (dalej zwanego zamkiem) idealnie pasujące do naszego samochodu. Na zamku nie może być żadnego luzu, nie może być też za ciasny. Jeżeli na oczyszczoną piastę w samochodzie nie możemy założyć koła, lub musimy je przytrzymywać w powietrzu, żeby móc przykręcić śruby, znaczy to, że bezwzględnie nie możemy tego koła założyć na samochód. Nie możemy powiększyć zamka w feldze przy pomocy pilnika lub założyć koła mimo luzu. Główne centrowanie koła na piaście odbywa się właśnie dzięki zamkowi w feldze. Cały ciężar samochodu, wszystkie siły ścinające są przenoszone przez kołnierz na piaście. Śruby mają za zadanie tylko docisnąć koło do piasty i wraz z siłą tarcia piasta-płaszczyzna mocowania felgi, przenosić napęd z piasty na koło. Założenie felgi, która nie jest scentrowana na zamku grozi zerwaniem śrub i odpadnięciem koła.

W większości samochodów otwór centrujący służy do przenoszenia obciążenia na koła. Dlatego też bezwzględnie powinno się stosować felgi z dobranym otworem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wlos sie jezy na glowie jak czytam co ty ludziom do glowy wciskasz,

> faktycznie powinni zamknac ten watek zanim ktos ciebie poslucha

> i zalozy felge z wiekszym otworem centrujacym liczac ze utrzyma

> sie tyko na srubach

> teksty z netu:

> Kupując felgę do naszego samochodu musimy być pewni, że dana felga z

> założoną przez nas oponą będzie do niego pasować w 100%, a

> najlepiej, żeby dany typ koła był dopuszczony przez producenta

> samochodu do montażu. Przede wszystkim kupiona przez nas felga

> musi mieć rozstaw śrub i średnice otworu centrującego (dalej

> zwanego zamkiem) idealnie pasujące do naszego samochodu. Na

> zamku nie może być żadnego luzu, nie może być też za ciasny.

> Jeżeli na oczyszczoną piastę w samochodzie nie możemy założyć

> koła, lub musimy je przytrzymywać w powietrzu, żeby móc

> przykręcić śruby, znaczy to, że bezwzględnie nie możemy tego

> koła założyć na samochód. Nie możemy powiększyć zamka w feldze

> przy pomocy pilnika lub założyć koła mimo luzu. Główne

> centrowanie koła na piaście odbywa się właśnie dzięki zamkowi w

> feldze. Cały ciężar samochodu, wszystkie siły ścinające są

> przenoszone przez kołnierz na piaście. Śruby mają za zadanie

> tylko docisnąć koło do piasty i wraz z siłą tarcia

> piasta-płaszczyzna mocowania felgi, przenosić napęd z piasty na

> koło. Założenie felgi, która nie jest scentrowana na zamku grozi

> zerwaniem śrub i odpadnięciem koła.

> W większości samochodów otwór centrujący służy do przenoszenia

> obciążenia na koła. Dlatego też bezwzględnie powinno się

> stosować felgi z dobranym otworem

AMEN.

Prosze admina o zamkniecie watku, zanim ktos uwierzy w brednie kolegi wesolpawa i zanim stanie sie jakies nieszczescie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.