Lisek Napisano 24 Września 2007 Autor Udostępnij Napisano 24 Września 2007 > a wyrwij te rezystory to ci nogi z terefere wyrwe na prv masz schema > do dizla.. sa rezystorki ? sa.. wiec maja byc ten schemacik dotyczy układu tempomatu radarowego ----- a to inna bajka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 24 Września 2007 Autor Udostępnij Napisano 24 Września 2007 > a wyrwij te rezystory to ci nogi z terefere wyrwe na prv masz schema > do dizla.. sa rezystorki ? sa.. wiec maja byc ten schemacik dotyczy tempomatu z radarem ---- a to inna bajka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 24 Września 2007 Udostępnij Napisano 24 Września 2007 > ten schemacik dotyczy tempomatu z radarem ---- a to inna bajka ojtam... czekaj juz robie poprawke ale juz widze ze schema ta sama..(!?!?! niezaleznie jaki motor poczawszy od kosiarki 1.2 do dizla wlacznie ten sam schema ) lap prv Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 24 Września 2007 Autor Udostępnij Napisano 24 Września 2007 > ojtam... czekaj juz robie poprawke ale juz widze ze schema ta > sama..(!?!?! niezaleznie jaki motor poczawszy od kosiarki 1.2 do > dizla wlacznie ten sam schema ) lap prv Tak... zgadza sie..... Problem polega na tym, ze to co ja mam w dłoni ni jak ma sie do tych schemacików.... Są 3 rezystory o rezystancji 328 Ohm podłączone prawie tak jak pokazałem to na poczatku ( prawie bo zamiast 2 rezystorów za przełącznikiem + i - wstawili jeden na wejsciu ( przed kotwicą ) ale ideła jest taka sama.... Te schemaciki FIATA zawieraja błędy !!! Już wywaliłem te rezystorki i zobaczymy..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 25 Września 2007 Autor Udostępnij Napisano 25 Września 2007 Czarna rozpacz..... Bez rezystorków nie jest wcale lepiej..... układ jak nie działał tak nie działa Pozostje jeszcze "lampka" ( ostatnia nadzieja ) No i oprogramowanie kasety sterujacej.......Examiner....... ojjjjjj ciemnośc widze ciemnosc ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kustosz Napisano 25 Września 2007 Udostępnij Napisano 25 Września 2007 > Czarna rozpacz..... > Bez rezystorków nie jest wcale lepiej..... układ jak nie działał tak > nie działa > Pozostje jeszcze "lampka" ( ostatnia nadzieja ) > No i oprogramowanie kasety sterujacej.......Examiner....... ojjjjjj > ciemnośc widze ciemnosc ... > Daaawno temu był wątek, przejeżdzając przez Śląsk zajrzałem do jednego ASO, w ktorym jeden magik montowal tempomaty. Zobaczyl na moja centralke i powiedział, że u mnie sie nie da Być może są wersje centralek bez tempomatu, może ktoś to potwierdzić? Też mam ochotę na tempomat więc powodzenia Lisku! Czekam na info, czy Ci się jednak udało! pzdr... /kustosz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
freeco Napisano 25 Września 2007 Udostępnij Napisano 25 Września 2007 > Daaawno temu był wątek, przejeżdzając przez Śląsk zajrzałem do > jednego ASO, w ktorym jeden magik montowal tempomaty. Zobaczyl > na moja centralke i powiedział, że u mnie sie nie da Być może > są wersje centralek bez tempomatu, może ktoś to potwierdzić? > Też mam ochotę na tempomat więc powodzenia Lisku! Czekam na info, czy > Ci się jednak udało! > pzdr... > /kustosz Było o centralkach ! Pisalem o tym jeżeli nie ma kostki to podłaczenie jest niemozliwe. Poszukaj w archiwum pisałem ktore wersje wyposażenia w Stilo obslugują tempomat . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maczo111 Napisano 25 Września 2007 Udostępnij Napisano 25 Września 2007 > Było o centralkach ! Pisalem o tym jeżeli nie ma kostki > to podłaczenie jest niemozliwe. > Poszukaj w archiwum pisałem ktore wersje wyposażenia w Stilo > obslugują tempomat . I pozamiatane . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kustosz Napisano 25 Września 2007 Udostępnij Napisano 25 Września 2007 > Było o centralkach ! Pisalem o tym jeżeli nie ma kostki > to podłaczenie jest niemozliwe. > Poszukaj w archiwum pisałem ktore wersje wyposażenia w Stilo > obslugują tempomat . Znalazlem taki wątek: http://autokacik.pl/showflat.php?Cat=0&Number=274109151&page=0&fpart=13&vc=1 Jest w nim o złączu D4, ale pamietam, że potem pojawiały się wątki "DO TYCH CO KOSTKI NIE MAJA", m.in: http://autokacik.pl/showflat.php?Cat=0&a...e#Post274510416 stąd moje pytanie... pzdr... /kustosz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 25 Września 2007 Udostępnij Napisano 25 Września 2007 > Było o centralkach ! Pisalem o tym jeżeli nie ma kostki > to podłaczenie jest niemozliwe. > Poszukaj w archiwum pisałem ktore wersje wyposażenia w Stilo > obslugują tempomat . etam... nie jest tak do konca.. dziwne ze bez kostki tez da rade.. kostka jest do czego innego Centralka a i owszem.. sa dwa typy i jak zapewne wiesz regula jest rok produkcji z jednym ale.. regula ta nie tyczy sie pojazdow na PL. a i wygrzebany manual jeszcze od Jami'ego http://autokacik.pl/showflat.php?Cat=0&Number=274180742&page=0&fpart=1&vc=1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marekkoc Napisano 25 Września 2007 Udostępnij Napisano 25 Września 2007 > Było o centralkach ! Pisalem o tym jeżeli nie ma kostki > to podłaczenie jest niemozliwe. > Poszukaj w archiwum pisałem ktore wersje wyposażenia w Stilo > obslugują tempomat . akurat ja robiłem to wszystkie miały kostkę ale nasz kolega z kacika robił bez kostki przewody wyciagnał ze sterownika wtrysku i tez działa tu nie ma nic do gadania słynny komputer Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 25 Września 2007 Autor Udostępnij Napisano 25 Września 2007 No nie........... Tempomat dla mnie to juz sprawa życia i śmierci... ......... rozpracuje go nawet gdybym miał sam program napisac ...... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 25 Września 2007 Udostępnij Napisano 25 Września 2007 > akurat ja robiłem to wszystkie miały kostkę ale nasz kolega z kacika > robił bez kostki przewody wyciagnał ze sterownika wtrysku i tez > działa tu nie ma nic do gadania słynny komputer kable czy tez kostke zostawmy bo drucik na pajaka kazdy pusci ... ale centralka jak nabardziej. Sa dwa typy. 1/ zwykly 46750594 jako nastepca 46784123 po 5.2001 2/ niezwykly 51759305 jako nastepca 46778898 po 9.2004 ( + tempomat/ elektryczne okienka z tylu/grzane dysze wycieraczek, dach elektryk ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 25 Września 2007 Autor Udostępnij Napisano 25 Września 2007 WYŁĄCZENIE CRUISE CONTROL (PRZEZ UŻYTKOWNIKA/PODSYSTEMY) (A) Cruise Control jest wyłączany przez użytkownika poprzez: ustawienie wyłącznika pierścieniowego w położenie OFF; wyłączenie silnika; uruchomienie pedału hamulca lub sprzęgła (w tych przypadkach pozostaje jednak zapamiętać ostatnią osiągniętą prędkość, którą można przywołać naciskając przycisk Resume); prędkość samochodu mniejsza niż dozwolone minimum (około 30 km/h) lub większa od maksymalnej dozwolonej wartości; ustawienie wybieraka dźwigni biegów w automatycznej skrzyni biegów w położeniu P, N, R, (w zrobotyzowanej skrzyni biegów informacja jest w sieci CAN); w mechanicznych skrzyniach biegów, jeśli dźwignia zostanie uruchomiona bez użycia sprzęgła, zaczyna brakować spójności między obrotami silnika i prędkością samochodu; we wszystkich przypadkach naciskanie przycisku Resume pozwoli na włączenie systemu; uruchomienie przyspieszacza przy włączonym Cruise Control: jeśli przyciśnie się pedał przyspieszenia (na przykład przy wyprzedzaniu), Cruise Control pozwoli na chwilowe zwiększenie prędkości ponieważ chwilowo wyłączy się, ale kiedy nacisk na pedał przyspieszenie ustanie, system włączy się ponownie narzucając zapamiętaną prędkość. Rozpoznanie włączonego biegu w samochodzie w ruchu przy automatycznej skrzyni biegów następuje w sieci CAN, w przypadku mechanicznej skrzyni biegów, rozpoznanie włączonego biegu następuje poprzez porównanie prędkości samochodu z prędkością obrotową przy włączonym sprzęgle. Z powodów bezpieczeństwa funkcje ASR (Antislip Regulation) i ESP (Elektronische Stabilität Programm) są priorytetowe w stosunku do Cruise Control; kiedy przestaje działać ASR/ESP, Cruise Control zostaje automatycznie włączona na ostatnią wartość zapamiętanej prędkości. (B) Cruise Control zostaje wyłączony automatycznie jeśli: stwierdzi się przyspieszenie większe od ustalonej granicy (na przykład szybki zjazd); stwierdzi się zwolnienie większe od ustalonej granicy: jeśli przestawiono dźwignię zmiany biegów bez użycia sprzęgła. System wyłączy się automatycznie, jeśli sygnały używane przez programy Cruise Control są błędne ponieważ pochodzą ze żle działających komponentów: czujnik prędkości samochodu; potencjometr pedału przyspieszenia; kompatybilność wyłączników hamulca/świateł stop; kompatybilność wyłącznika sprzęgła; położenie dźwigni w automatycznych skrzyniach biegów; kompatybilność wyłącznika Cruise i przycisku Resume; kompatybilność wyłącznika Cruise i przycisków (+) (-). System Cuise Control zostaje wyłączony również wtedy, kiedy zostaną wykryte usterki w systemach, które negatywnie wpływają na pracę silnika, takie jak: centralka sterowania silnikiem; czujnik obrotów silnika; czujniki/siłowniki elektronicznej przepustnicy (dla silników benzynowych); mierniki obciążenia silnika (dla silników benzynowych); cewki (dla silników benzynowych); wtryskiwacze; elementy systemu wysokociśnieniowego (dla silników diesla); czujniki/siłowniki turbo (jeśli są). Przez "usterkę" rozumie się poważną nieprawidłowość w działaniu systemu sterowania silnikiem lub systemu Cruise Control, która wymaga, aby system Cruise Contro! został "zablokowany" (to znaczy wyłączony aż do momentu wyłączenia samochodu,). Przez "anomalię" rozumie się warunek nienormalny (związany z nieprawidłowym lub błędnym sterowaniem ze strony użytkownika, na przykład przypadkowe jednoczesne włączenie przycisku Resume i przełącznika pierścieniowego (+) (- ) który wymaga, aby Cruise Control został wyłączony, ale nie zablokowany. Zarówno w przypadku usterkt jak i anomalii należy zapamiętać kod błędu, odczytany przez przyrząd diagnostyczny. Błędy Cruise Control nie powinny powodować zaświecenia się lampki sygnalizacyjnej awarii w centralce wtrysku (NCM), ani samej lampki sygnalizacyjnej Cruise Control Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kustosz Napisano 26 Września 2007 Udostępnij Napisano 26 Września 2007 > etam... nie jest tak do konca.. dziwne ze bez kostki tez da rade.. > kostka jest do czego innego Centralka a i owszem.. sa dwa typy > i jak zapewne wiesz regula jest rok produkcji z jednym ale.. > regula ta nie tyczy sie pojazdow na PL. > a i wygrzebany manual jeszcze od Jami'ego > http://autokacik.pl/showflat.php?Cat=0&Number=274180742&page=0&fpart=1&vc=1 To może regułą jest numer centralki? Do jakiegos numeru nie obsługuje... pzdr... /kustosz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 26 Września 2007 Autor Udostępnij Napisano 26 Września 2007 > To może regułą jest numer centralki? Do jakiegos numeru nie > obsługuje... > pzdr... > /kustosz Ale mowa tu jest o centralce silnika czy o body komputerze... ----> mam kupic inna centralke do silnika JTD.... ??? wolałbym podmienic ( na chwile aby sie upewnic ) Gdzies wyczytałem, ( w specyfikacji ) ze w wersji Dynamic-5D tempomat był niedostepny nawet jako opcja..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 26 Września 2007 Udostępnij Napisano 26 Września 2007 > Ale mowa tu jest o centralce silnika czy o body komputerze... ---- > Gdzies wyczytałem, ( w specyfikacji ) ze w wersji Dynamic-5D tempomat > był niedostepny nawet jako opcja..... w "reklamowce" z 2006r. wszystkie 4 elementy ktore sa spiete w "inna" centralke sa dostepne w kazdym motorze i w kazdej specyfikacji. Sa wyjatki jak elektryczne tylne szyby dostepne tylko w 5D i MW ( bez specyfikacji RACING) , ale z kolei tzw "pakiet zimowy" gdzie wlasnie sa podgrzewane dysze spryskiwaczy ( a wiec i centralka "inna") jest WSZEDZIE w OPCJI. no ale tak jak mowie, podkreslam ze to jest na rok 2006. w przyklejonym watku ( FAQ ) masz EPERA i dalej sobie poradzisz az do : Fiat \ STILO \ 2V STILO F.L.L. 2003 (2004-....) \ 555 URZĄDZENIA I STEROWANIA ELEKTRYCZNE \ 55502/00 CENTRALKA POŁĄCZEŃ WZAJEMNYCH I WYŁĄCZNIKOW ZDALNYCH Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
freeco Napisano 26 Września 2007 Udostępnij Napisano 26 Września 2007 > akurat ja robiłem to wszystkie miały kostkę ale nasz kolega z kacika > robił bez kostki przewody wyciagnał ze sterownika wtrysku i tez > działa tu nie ma nic do gadania słynny komputer Może nie jasno napisałem . Są dwa kompy jeden obsługuje i często ma wtedy Stilak kostke przy kierownicy (nie zawsze jest kostak , ale mozna pociagnać kableki od kompa). Drugi nie obsluguje i podłaczanie nic nie da bo komp nie ma nawet pinow wyporowadzonych (tu chodzi o wersje JTD nie wiem jak piny w centralkach benzynowych). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 26 Września 2007 Udostępnij Napisano 26 Września 2007 > Może nie jasno napisałem . > Są dwa kompy jeden obsługuje i często ma wtedy Stilak kostke > przy kierownicy (nie zawsze jest kostak , ale mozna pociagnać kableki > od kompa). > Drugi nie obsluguje i podłaczanie nic nie da bo komp nie ma nawet > pinow wyporowadzonych > (tu chodzi o wersje JTD nie wiem jak piny w centralkach benzynowych). a jak to poznac ? Trzeba sie w asio do exama podpiac czy jest jakas metoda garazowa ? bo placic 50 zela za podpinke i dowiedziec sie "TAK/NIE" to troche sporo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 26 Września 2007 Autor Udostępnij Napisano 26 Września 2007 > Może nie jasno napisałem . > Są dwa kompy jeden obsługuje i często ma wtedy Stilak kostke > przy kierownicy (nie zawsze jest kostak , ale mozna pociagnać kableki > od kompa). > Drugi nie obsluguje i podłaczanie nic nie da bo komp nie ma nawet > pinow wyporowadzonych > (tu chodzi o wersje JTD nie wiem jak piny w centralkach benzynowych). Jak rozumiem chodzi o jednostke silnika M10 złacze A A wiec wymiana centralki silnika..... Zobacze ale jestem pewny, że piny sa wyprowadzone z centralki do kostki na M10 - A Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 26 Września 2007 Udostępnij Napisano 26 Września 2007 to sie kupy nie trzyma. Lisek patrzac po twoich postach rozpatrywales podpiecie do tej wielopinowej wtyczki M10-A wiec musiales miec doczego to wpiac.. zatem teoria o niemaniu pinow i braku obslugi lezy i kwiczy. NO chyba ze ich nie masz jaki ty masz rocznik/ wyposazenie tego klekota ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 26 Września 2007 Autor Udostępnij Napisano 26 Września 2007 Tak piny na 100 % wychodzą z kasety ster. to widac na zdjeciu Przewody i poprawnośc podłączenia tez dochodza do kasety - M-10 -A sprawdziłem 2-krotnie .... rocznik 2002 marzec ( kupiony w Polsce) wersja Dynamic-power Dzieki Pomocy Kolegi: "Maczo1" wiem, ze na tej samej kasecie tempomat pracuje ( 55181457 ) a wiec to nie może byc kaseta..... ( ale moze byc jej oprogramowanie ) to moja kaseta/złącze..... A to zdjecie kastay kolegi Maczo1, gdzie tampomat pracuje - była tam nawet kostka.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 26 Września 2007 Udostępnij Napisano 26 Września 2007 tja... tylko mi powiedz jeszcze jedna niejasnosc i moze cos z tego wyjdzie.. czemu ty mi pokazujesz na zdjeciu cos co jest rozpoznawalne jako ( z glowy pisze ) "centralka zaplonu" czy jakos takos.. patrz na zdjeciach numer 551...costam.. wbij w eper.. zupelnie nie ta puszka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
freeco Napisano 27 Września 2007 Udostępnij Napisano 27 Września 2007 > tja... tylko mi powiedz jeszcze jedna niejasnosc i moze cos z tego > wyjdzie.. czemu ty mi pokazujesz na zdjeciu cos co jest > rozpoznawalne jako ( z glowy pisze ) "centralka zaplonu" czy > jakos takos.. patrz na zdjeciach numer 551...costam.. wbij w > eper.. zupelnie nie ta puszka Za pracę tempomatu też odpowiada centralka "wtrysku" . Jest tona powiązana bezpośrednio z obsługą pedałów gazu, hamulca i sprzęgła. Tak naprawdę to ona pełni kilka funkcji nie tylko obsługa zaplonu i wtrysku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 27 Września 2007 Autor Udostępnij Napisano 27 Września 2007 > tja... tylko mi powiedz jeszcze jedna niejasnosc i moze cos z tego > wyjdzie.. czemu ty mi pokazujesz na zdjeciu cos co jest > rozpoznawalne jako ( z glowy pisze ) "centralka zaplonu" czy > jakos takos.. patrz na zdjeciach numer 551...costam.. wbij w > eper.. zupelnie nie ta puszka Centralka "zapłonu" -> to tu biegna wszystkie przewody od manetki tempomatu ( zobacz schemacik)...... i nie tylko ( pedał gazu, sprzęgła, hamulca).... a wiec wszystkie potrzebne sygnały aby włączyc i wyłączyc funkcje tempomatu to ona stabilizuje prędkośc obrotową silnika -steruje nim więc to ona pełni miedzy innymi funkcję tempomatu.... wszystkie inne centralki komunikuja sie juz z nia po szynie danych.... podawane przez ciebie numery centralek nie wiem do czego sie odnoszą ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 27 Września 2007 Udostępnij Napisano 27 Września 2007 przeciez wczesniej napisalem Fiat \ STILO \ 2V STILO F.L.L. 2003 (2004-....) \ 555 URZĄDZENIA I STEROWANIA ELEKTRYCZNE \ 55502/00 CENTRALKA POŁĄCZEŃ WZAJEMNYCH I WYŁĄCZNIKOW ZDALNYCH z epera.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 27 Września 2007 Autor Udostępnij Napisano 27 Września 2007 > przeciez wczesniej napisalem > Fiat \ STILO \ 2V STILO F.L.L. 2003 (2004-....) \ 555 URZĄDZENIA I > STEROWANIA ELEKTRYCZNE \ 55502/00 CENTRALKA POŁĄCZEŃ WZAJEMNYCH > I WYŁĄCZNIKOW ZDALNYCH > z epera.. A wiec "Boody Computer" Zgodnie z eperem to mam taka centralkę: 51715862 V6 ,V7 ,V8 ,V10 ,V15 ,V16 01 No nie juz nic nie rozumiem .... 1 CENTRALKA STERUJĄCA 46750594 COMPL 01 51759305 023,110,400,407,447,452 01 51759305 452 01 układ bezpieczników.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 27 Września 2007 Udostępnij Napisano 27 Września 2007 no otototo... ze niby puszka z bezpiecznikami jest jakos magicznie przystosowana ( badz nie ) do obslugi tych extrasow... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ampi89 Napisano 28 Września 2007 Udostępnij Napisano 28 Września 2007 dziś dobrałem się do Stilaka w celu zobaczenia czy jest kostka i moje zdziwienie było jak jej nie zobaczyłem ale jest małe ale znalazłem przewód w stilo obcięty !! i zawinięty w tasme izolacyjną jak myslicie od czego on może byc ?? jest w tym miejscu co inni mieli kostke ?? czyzby moje Stilo miało wczesniej tempomat tylko mu go zabrali i ucieli ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
irekw Napisano 28 Września 2007 Udostępnij Napisano 28 Września 2007 > czyzby moje Stilo miało > wczesniej tempomat tylko mu go zabrali i ucieli ? Otwór w obudowie kierownicy masz?Ten na manetkę tempomatu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zabor Napisano 28 Września 2007 Udostępnij Napisano 28 Września 2007 > Otwór w obudowie kierownicy masz?Ten na manetkę tempomatu. Kolego drogi, drogą dedukcji założyłbym, że jeśli ktoś przedmócy uciął wiązkę wraz z dzwigienką, to może wymienił obudowy kolumny kierownicy, bo po co mu u siebie wiercić nierówny otwór i zaślepiać u dawcy organów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 28 Września 2007 Autor Udostępnij Napisano 28 Września 2007 zobacz czy to te same przewody: kostka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ampi89 Napisano 28 Września 2007 Udostępnij Napisano 28 Września 2007 > zobacz czy to te same przewody: kostka tak, miejsca na tempomat nie mam być może był ale we Francji wszystko co moga to zabieraja a obudowa mogła być wymieniona w ASO kosztuje zaledwie 40 zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 29 Września 2007 Udostępnij Napisano 29 Września 2007 > tak, miejsca na tempomat nie mam być może był ale we Francji wszystko > co moga to zabieraja a obudowa mogła być wymieniona w ASO > kosztuje zaledwie 40 zł to masz uproszczona sprawe Mozesz sobie odbudowac w ciemno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 29 Września 2007 Udostępnij Napisano 29 Września 2007 lisku a zapytanie inne ci zadam. A probowal moze tak jak inni na "pajaka" pozapinac ? Moze ta twoja wajha z alledrogo jest jakas felerna ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
irekw Napisano 29 Września 2007 Udostępnij Napisano 29 Września 2007 > tak, miejsca na tempomat nie mam być może był ale we Francji wszystko > co moga to zabieraja a obudowa mogła być wymieniona w ASO > kosztuje zaledwie 40 zł Młody zasuwaj do sklepu.Kupuj cztery wyłączniki.Trochę lutowania i bez kupowania manetki możesz sprawdzić czy to będzie działało.Rozwiązanie w wyłącznikami było jednym/zciągniąte ze stron niemieckich?/z pierwszych postów na ten temat . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 29 Września 2007 Autor Udostępnij Napisano 29 Września 2007 > Młody zasuwaj do sklepu.Kupuj cztery wyłączniki.Trochę lutowania i > bez kupowania manetki możesz sprawdzić czy to będzie > działało.Rozwiązanie w wyłącznikami było jednym/zciągniąte ze Tak było....."CC"... ale o ile pamientam to ten link juz nie działa.... link > stron niemieckich?/z pierwszych postów na ten temat . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 30 Września 2007 Autor Udostępnij Napisano 30 Września 2007 > lisku a zapytanie inne ci zadam. A probowal moze tak jak inni na > "pajaka" pozapinac ? Moze ta twoja wajha z alledrogo jest jakas > felerna ? Nie 3 razy sprawdzałem poprawnośc połaczeń... wywaliłem rezystory i teraz mam tak jakby to były zwykłe styki zwierne.... Do tej wtyczki ( centralka silnika ) jest wszystko zgodnie z schematem ( rezystancja prawie 0 Ohm .... 53- przełacznik on/off tempomatu 55 - przycisk RESUME 56 - przycisk Set - 57 przycisk Set + Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kustosz Napisano 1 Października 2007 Udostępnij Napisano 1 Października 2007 > Nie 3 razy sprawdzałem poprawnośc połaczeń... wywaliłem rezystory i > teraz mam tak jakby to były zwykłe styki zwierne.... > Do tej wtyczki ( centralka silnika ) jest wszystko zgodnie z > schematem ( rezystancja prawie 0 Ohm .... > 53- przełacznik on/off tempomatu > 55 - przycisk RESUME > 56 - przycisk Set - > 57 przycisk Set + A którą to wtyczke pokazałeś na rysunku? D10 ??? pzdr... /kustosz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 1 Października 2007 Autor Udostępnij Napisano 1 Października 2007 > A którą to wtyczke pokazałeś na rysunku? D10 ??? > pzdr... > /kustosz M10.... czyli tą na końcu przewodów ( ta rozpiska dotyczy tylko silników JTD ) dla benzynowych sa to inne piny / wtyczka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 2 Października 2007 Autor Udostępnij Napisano 2 Października 2007 Pojawiła sie nadzieja................... Tak jak pisałem jest to już dla mnie sprawa smierci i zycia Postanowiłem troszeczke bardziej zgłębic to zagadnienie.... Sprawdziłem wszystkie połączenia i to znalazłem: Na zielono zaznaczyłem obwody, które sprawdziłem i sa OK Na czarno zostały zaznaczone obwody nie sprawdzone .... Na czerwono zaznaczyłem obwody sprawdzone ale bez przejścia I30 - kostka / przełącznik pod pedałem hamulca I31 - kostka / przełącznik pod pedałem sprzęgła Wydaje mi sie, ze problem tkwi w złączu D97-d 7-9 lub D4-b10 Tak naprawde to dotyczy wszystkich modeli fiata łacznie z benzynowymi - identyczne schematy ..... To moze być klucz do zagatki dlaczego u jednych tempomat pracuje a u innych nie.... Jeszcze nie wiem, gdzie te kostki się znajdują w aucie... ale C.D.N. PS Niby tu..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kustosz Napisano 3 Października 2007 Udostępnij Napisano 3 Października 2007 > Pojawiła sie nadzieja................... > Tak jak pisałem jest to już dla mnie sprawa smierci i zycia > Postanowiłem troszeczke bardziej zgłębic to zagadnienie.... > Sprawdziłem wszystkie połączenia i to znalazłem: > Na zielono zaznaczyłem obwody, które sprawdziłem i sa OK > Na czarno zostały zaznaczone obwody nie sprawdzone .... > Na czerwono zaznaczyłem obwody sprawdzone ale bez przejścia > I30 - kostka / przełącznik pod pedałem hamulca > I31 - kostka / przełącznik pod pedałem sprzęgła > Wydaje mi sie, ze problem tkwi w złączu D97-d 7-9 lub D4-b10 > Tak naprawde to dotyczy wszystkich modeli fiata łacznie z benzynowymi > - identyczne schematy ..... > To moze być klucz do zagatki dlaczego u jednych tempomat pracuje a u > innych nie.... > Jeszcze nie wiem, gdzie te kostki się znajdują w aucie... ale > C.D.N. > PS > Niby tu..... hmm... próbuje śledzić Twoje poczynania, ale już się pogubiłem w tych kostkach i złączach. Skad masz tak dokładne schematy? pzdr... /kustosz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 3 Października 2007 Autor Udostępnij Napisano 3 Października 2007 > hmm... próbuje śledzić Twoje poczynania, ale już się pogubiłem w tych > kostkach i złączach. Skad masz tak dokładne schematy? > pzdr... > /kustosz Dzięki uprzejmości kolegów z tego kacika Postaram sie to wszystko na końcu zgrabnie podsumowac ... łopatologicznie.... Ale na razie to jest walka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 3 Października 2007 Udostępnij Napisano 3 Października 2007 > Jeszcze nie wiem, gdzie te kostki się znajdują w aucie... ale > C.D.N. > PS > Niby tu..... D4 = zlacze przednie silnika kostka 3x8 pinow D97D = zlacze zwierajace przod jeden rzadek 9 pinow podobne do molexa w komputerach ( zasilanie do hdd/cd ) lisek pisz nazwy obwodow to sobie poogladamy jakim tropem idziesz , bo znalezc samemu troche opory jeszcze patrzac po schemacie to lecisz z I30 ( d97d mozna olac bo wyglada na mostek na pinach 7-9 ) to lecisz dalej mamy D4-A8 .. co prowadzi do : B1A Skrzynka bezpieczników w komorze silnika ( PRZÓD ) , czego zupelnie nie widze na schemacie.. zreszta, inaczej jeszcze.. z D4 nie ma zadnego polaczenia bezposredniego do M10.. wszystko leci gdzies..tylko nie m10 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
irekw Napisano 3 Października 2007 Udostępnij Napisano 3 Października 2007 zreszta, > inaczej jeszcze.. z D4 nie ma zadnego polaczenia bezposredniego > do M10.. wszystko leci gdzies..tylko nie m10 Wg schematu z D4/A8/jest połączenie M10/54/ przewód BV.W benzynie D4/A8 połączone jest z M10/34/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 3 Października 2007 Udostępnij Napisano 3 Października 2007 > zreszta, > Wg schematu z D4/A8/jest połączenie M10/54/ przewód BV.W benzynie > D4/A8 połączone jest z M10/34/ ....wg schematu... dlatego tez napisalem o skrzynce bo wedlug nie-schematu widze skrzynke bezpiecznikow Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
irekw Napisano 3 Października 2007 Udostępnij Napisano 3 Października 2007 > ....wg schematu... > dlatego tez napisalem o skrzynce bo wedlug nie-schematu widze > skrzynke bezpiecznikow Znalazłem jeszcze jedną ciekawą rzecz.W "manuale di assistanza tecnikca" są inne oznaczenia pinów w kostce D4 niż w nowszym "eLearn". Może tu jest przyczyna? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 3 Października 2007 Udostępnij Napisano 3 Października 2007 > Znalazłem jeszcze jedną ciekawą rzecz.W "manuale di assistanza > tecnikca" są inne oznaczenia pinów w kostce D4 niż w nowszym > "eLearn". Może tu jest przyczyna? odpuscilem DTe bo mialem italianska wersje i nihu ten jezyk niepodobny do niczego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 3 Października 2007 Autor Udostępnij Napisano 3 Października 2007 A więc ... Po przeczytaniu miliona różnych wątków na temat tempomatu na stronach polskich jak i włoskich ( na szczęscie troszeczke było po angielsku ) i angielskiech doszedłem do wniosku, ze u jednych tempomat pracuje i bez problemu można go podłączyć a u innych nie ------------> teorji jest wiele - wiekszośc stawia na body komputer........... i nawet Examiner nic nie daje rady Tak wiec sam odkrywałem amerykę ..... No i dzisiaj stało się DZIAŁA DZIAŁA DZIAŁA DZIAŁA DZIAŁA DZIAŁA DZIAŁA DZIAŁA oki: Jakie to dziwne uczucie gdy nagle po włączeniu i przytrzymaniu manetki "+" auto zaczeło przyspieszać Tempomat działa na dowolnym biegu ( no na 1-wszym nie sprawdzałem ) po wyzej predkości 30 km/h ( sprawdze czy do 160 km/h przy okazji..... ) Sukces nie jest pełny bo lampka CC nie zapaliła się..... ale to załatwimy bez większego problemu.... Co było powodem..... Brak przewodu łączącego kostkę D97D ( pedał hamulca ) której nie znalazłem... bo i poco.... z kostką D4 ( ta pod zespołem bezpieczników obok akumulatora w komorze silnika i obok kostki do której sie wpinaliście z przewodami tempomatu....... Śmiem twierdzic że we wszystkich autach ( benzynki jak i JTD ) tempomat powinien działac.... Ja poprowadziłem dodatkowy przewód ( miałem ich 4 pary po 2 przeciągnięte do manetki więc jeden wygospodarowałem) od kostki przy pedale hamulca Przewód " BIAŁO ZIELONY " Do kostki D4 przewód " Biało zielony " Co ciekawe z centralki silnika M-10 zacisk 54 do kostki D-4 przewód był poprowadzony co sprawdziłem ... ale podłączony jest pod Styk A-2 a nia A-8 jak jest to na schemacie pewnie to był jakis bład.... a z 2-giej strony kabelka już nie było tylko zaślepione gniazdko bez konektorka.... Na kostce hamulca sa 4 przewody - dwa niebieskie - zielony - biało zielony Tak wiec wystarczy połączyc ten przewodzik - > białozielony na kostce ->pedał hamulca z odpowiednim stykiem / kabelkiem w centralce silnika M10 ( dla silników JTD jest to zacisk 54 - przewód -> biało zielony ) lub tak jak jato zrobiłem, podłączyc się do tej kostki D-4 zacisk " A-2" ( ale to lepiej jest sprawdzic omomierzem nie wiem dlaczego w schemacie jest A-8 myślę że są różnice w schematach elektrycznych ) przewód biało zielony i tempomat zadziała...... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 3 Października 2007 Autor Udostępnij Napisano 3 Października 2007 > Znalazłem jeszcze jedną ciekawą rzecz.W "manuale di assistanza > tecnikca" są inne oznaczenia pinów w kostce D4 niż w nowszym > "eLearn". Może tu jest przyczyna? Możesz to przesłac ... pokazac.....???????? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.