Skocz do zawartości

Problem z otwieraniem klapy bagażnika w multiwagonie !!


tate11

Rekomendowane odpowiedzi

Naciskając "klamkę" bagażnika nie chce się draństwo otworzyć, dopiero po wielu próbach wciskania czasami zaskakuje,

bez problemu działa otwieranie z pilota.

Czasami za to sam potrafi się otworzyć (ale tylko na postoju nigdy

nie zrobił tego w czasie jazdy).

Dziś dostałem się do zamka i go od kręciłem ale niczego podejrzanego w nim nie znalazłem jest "czysty i suchy" zlosnik.gif

Jeżeli ktoś przerabiał ten temat w swoim autku to proszę o radę jak sobie z tym problemem poradzić, na razie nie chce jechać z tym do serwisu bo oni zaraz chcą pół samochodu wymieniać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Naciskając "klamkę" bagażnika nie chce się draństwo otworzyć, dopiero

> po wielu próbach wciskania czasami zaskakuje,

> bez problemu działa otwieranie z pilota.

Zapoznaj się DOKŁADNIE z przygodami Daniela w tej kwestii. Ostatniej jesieni jak padały przez tydzień deszcze miałem dokładnie ten sam objaw. Jak wyschło, wszystko wróciło do normy. zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Naciskając "klamkę" bagażnika nie chce się draństwo otworzyć, dopiero

> po wielu próbach wciskania czasami zaskakuje,

<................................>

Od kilku dni mam to samo. Wciskam rączkę a ona nic (czasem po 5 sek. zaskoczy, ale nie zawsze). Raz podczas jazdy klapa się otworzyła, nie w sensie fizycznym, ale zamek pyknął (całe szczęście, że wolno jechałem). Wyczytałem na forum, że to wpływ wilgoci na elektomechanikę. Niby auto garażuje a tu takie kwiatki. Może suszarką rączkę potraktuje angryfire.gif Coś z tym trzeba zrobić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zapoznaj się DOKŁADNIE z przygodami Daniela w tej kwestii. Ostatniej

> jesieni jak padały przez tydzień deszcze miałem dokładnie ten

> sam objaw. Jak wyschło, wszystko wróciło do normy.

W moim przypadku to jednak nie to samo (wilgoć) pierwszy raz zdarzyło się to w Chorwacji , upały do 40 stopni, zero deszczu.

Trzy tygodnie ciepła i już od tej pory objaw nie ustąpił sciana.gif, męczę się z tym już dwa miesiące.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

U mnie też nagle przestał działać. Ale kilka faktów:

-otwiera się mechanicznie

-otwiera się przyciskiem z pilota

-po zamknięciu bagaznika gaśnie lampka oraz kontrolka zamknietych drzwi/bagaznika

-nie otwiera się zawsze z przycisku na uchwycie klapy MW

Rozebrałem to - wbrew tego co napisał Daniel mozna to wyciągnąć (a potem założyć tak żeby wyglądało jak fabrycznie) - najpierw trzba całą uszczelkę wyciągnąć a potem ten element plasitkowy (a on z kolei składna się z 2 cześci - na jednym jest mikro-switch - notabene ładnie zabezpieczony przed wilgocią w takim gumowym płaszczu). Wyczyściłem, założyłem i raz działało, raz nie. Znów zdemontowałem i zaczeło działać. Zobaczym na jak długo.

Tak jak pisali koledzy wyżej w zimie potrafił nie działać chwile lub klapa potrafiła się sama otwierać - ale wystarczyło poruszać i się poprawiło.

Czy ktoś zamawiał 71734738 - to jest ta czarna guma i włącznik w jednym? Jeśli tak to czy po wymianie pomogło?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiś miesiąc temu miałem to samo. Działało otwieranie z pilota, a rączka brak reakcji. Dziwne było to, że przy klapie uchylonej do połowy przy pierwszym naciśnięciu rączki słychać było że zamek reaguje. Każde następne naciśnięcie bez reakcji. Dopiero po zamknięci klapy i otworzeniu jej z pilota znowu pierwsze naciśnięcie działa a następne już nie. Mnie to przerosło niewiem.gif, lecz po jakimś czasie samo się naprawiło i działa do dzisiaj yay.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!!!

Miałem to samo. Najpierw od czasu do czasu nie działało otwieranie. A tej zimy nie miałem od około 2 miesięcy. Teraz wszystko działa jak należy. U mnie winny był mikrostyk. Kupiłem nowy mikrostyk w sklepie elektrotechnicznym za 2 pln:)))) Możecie sprawdzić czy to jest mikrostyk poprzez zdjęcie plastiku z klapy, jest tam kostka - odepnijcie mikrostyk i zewrzyjcie styki kostki jak zadziała to napewno mikrostyk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

> Witam!!!

> Miałem to samo. Najpierw od czasu do czasu nie działało otwieranie. A

> tej zimy nie miałem od około 2 miesięcy. Teraz wszystko działa

Od ostatniego postu działało aż do przedwczoraj. I nić. Ani nie drgnie. Działa otwarcie z pilota - więc mechanizm sam sprawny. Narazie na allegro znalazłem kompletną rączkę z przyciskiem za 80pln ale pytanie czy będzie działać. Nowa część 160pln.

Niby można takim zwykłym zastąpić (np. w myszkach są takie mikrostyki) ale ten jest za takim gumowym płaszczykiem - aby wilgoć się nie dostawała. Nie wiem na ile to będzie skuteczne na dłuższą metę... co by się w czasie jazdy sama nie otwarła.

Gdyby był przycisk otwierania z wnętrza to nawet bym tego nie ruszał - ale inaczej gdy silnik działa nie da się otworzyć klapy - bo pilot wtedy nie reaguje... trzeba wyłaczyć i otwierać... frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Od ostatniego postu działało aż do przedwczoraj. I nić. Ani nie

> drgnie.

Tu http://autokacik.pl/showflat.php?Cat=0&a...e#Post280472293 masz rozwiązanie jakie ja zastosowałem (podłożenie cienkich gumek). Działa do dziś. Tylko gumowy chwyt musiałem na supergluta do rączki przykleić bo się wyrobił i wypadał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> rozwiązanie jakie ja zastosowałem (podłożenie cienkich gumek).

Rozbierałem to - mikroswitch klika ale nie działa. Tak że podkładki nic nie dzadzą bo wygląda że padł frown.gif Nawet jak naciskam ten uchwyt to słychać wyraźny klik.

> Działa do dziś. Tylko gumowy chwyt musiałem na supergluta do > rączki przykleić bo się wyrobił i wypadał.

Też się tego obawiałem ale okazuje się że jeśli dobrze włoży nic nie będzie wypadać. Ten gumowy element ma takie nacięcią które z kolei wklada się na plastikową listwę z tym przyciskiem i całość wkłada ostrożne - jest ok. Wyciągałem to już dwa razy i nie było problemu.

Problem może być gdy jest zimno - wtedy owszem możemy coś urwać albo potargać.

Tylko wyjąć całą - inaczje nie da się włożyć nawet jeśli 'wybebeszylismy" ją z jednej zstrony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące później...

(wszystkie zdjęcia po powiększeniu mają rozdzielczość 1024/768)

Przycisk mikro-switch jednak w końcu padł. Po zakupie nowego (numer eper patrz kilka postów wyżej - na rysunku) trzeba było to to zainstalować.

Pierwsza rzecz. Odczepiamy osłonki, które umożliwiają dostęp do żarówek. Potem podważamy zaślepki śrub i je wykręcamy (krzyżakiem).

Następnie odkręcamy śruby 2x imbusowe które są w uchwytach - zagłębieniach umożliwiające złapanie klapy ręką.

e9da0013816d2fa4m.jpg 1c48a8104740ad85m.jpg dea9161fd7a57323m.jpg a2acf80bd2186c45m.jpg 3a441931cd0d66a6m.jpg

Teraz trzeba podważyć plastikowy "boczek" na wysokości zamka. Jest on na takich samych zatrzaskach jak boczki drzwi. (jeśli któreś zostaną to trzeba je wyrwac ręcznie i zaczepić w "boczku")

8f52a1b008ffd3e2m.jpg eeb3780220565d59m.jpg f1584cc2ae01f42cm.jpg 4622d59027031f22m.jpg a0a37320f08caaf7m.jpg

Gdy te mamy odczepione jeszcze dół "boczku" jest trzymany. Nie ma tam żadnych zczepów na siłę- wystarczy popchnąć delikatnie śrubokrętem i ładnie wyjdzie.

886758c306fb5bccm.jpg f76666366c2c5331m.jpg 97101ec46b791326m.jpg beeaac6a3e0b957fm.jpg 4348b17a8ca13e88m.jpg

Teraz odszukujemy złącze przycisku. Odczepiamy wtyczkę. Jeśli po zwarciu tych dwóch PINów silnik reaguje (uwaga - trzeba zatrzasnąć/zasymulować zamknięcie zamka "na sucho" - inaczej czujnik otwarcia nie spowoduje uruchomienia silniczka) to znaczy że na 100% to rączka z przyciskiem.

584dcd49dba357f7m.jpg 414c12485b756e25m.jpg 3bc0f03cb2895e89m.jpg 2931402b89cd2e7em.jpg 42871ac45e70c0cbm.jpg a09a3aeaac054c58m.jpg c1c9d3c964c82057m.jpg

Z przewodu biegnącego do rączki zdejmujemy wtyczkę (WAŻNE - zapisać kolejność pinów- 1-czarny 2-niebieski 3-wolny) aby można było wywlec kabel. Naturalnie zdjęcie samej raczki nie stanowi problemu - jest ona na wcisk

a2edcd67ed1cf1b3m.jpg

Teraz ułatwiłem sobie sprawę - aby wciągnąć nowy przewód nowej raczki włożyłem kawałek linki rowerowej i do niej przyklejając taśmą izolacyjną, przepchałem na miejsce.

303608fae8fff322m.jpg b969dae8e81dcc92m.jpg 65b46ad7b2164e26m.jpg

Podłączamy kable do kostki i wkładamy w odpowiednie złącze.

Teraz uszczelniamy TO miejsce, aby nie spływała po kablu woda (fabryczny gumowy stożek wg. mnie nie jest dostatecznie wystarczający - zostały ślady na przewodach)

5cda0411fb0eadaem.jpg

Tak wygląda finalnie

43171e17970e7951m.jpg 7a973cc5a5513359m.jpg 254d0586ac6810ffm.jpg

i działa smile.gif:)

Do tego nie stwierdzono żanych śladów korozji od wewnętrznej strony klapy - warto poświecić trochę latarką i zerknąć czy wszystko jest OK.

Przy okazji:

Tak wygląda złacze podgrzewania szyby:

9694ec3bfa0c1253m.jpg

Tak wygląda zmek

1c34907d83e0d8b8m.jpg 27f3e29223dfe0b3m.jpg 6f379bb709ee8e7em.jpg 642844e2e0a6bd7dm.jpg

A tak silnik od wyceraczki i skorodowana (tylko tutaj; zatrzymje się na niej woda) tuleja łącząca wycieraczkę z silnikiem - potraktowana smarem

6c8aaa1a14435399m.jpg 8fedd4cf90eda47cm.jpg 59ec74f9e362532cm.jpg 187deeb07dca3056m.jpg 22e46b7cdcb5d29em.jpg 7bca7c4e8f3a4ce2m.jpg 2b257ee80e65f490m.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> fajny manual, proponuję go zachować dla potomnych.

Dzieki , choć foty robiłem z 2 mies temu (ale chyba wszystko jest)

Trzeba wrzucić do spisu z linkami na stronie głownej - swoją droga mam takich linków w 'ulubionych" i siąde kiedyś aby pododawać

Napisz jeszcze ile

> kosztuje ten włącznik i zobacz, czy da się rozmontować ten

> włącznik i wymienić sam mikrostyk (kupiony w elektroniku za parę > groszy )

u usera akuki na allegro 120pln

http://www.allegro.pl/item777971932_przycisk_otwarcia_klapy_bagaznika_fiat_stilo_now.html

Styk może i by się dało wymienić ale ten oryginalny jest otoczony taką gumowym "pancerzem" chroniącym przed wilgocią.

Zrobie foty. Nie rozbierałem go jeszcze (W sumie to z miesiąc jeździłem bez sprawnego. Wizja otwierania z pilota tylko GDY silnik WYŁĄCZONY nie jest miły (albo czasem miałem 2 kluczyki - aby otworzyć mechanicznie)) W wolnej chwlil obfoce dokładnie ten stary.

Miałem kupić też używke z całym uchwytem ale to może byc loteria - podziała przez zime a potem kaput... różnice nie tak wielkie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące później...

czy da się rozmontować ten

> włącznik i wymienić sam mikrostyk (kupiony w elektroniku za parę

> groszy )

Tak wygląda po rozebraniu. Bez dłubania będzie ciężko wyszarpać mikrostyk. Przewody zalane klejem/zatopione

/foty 1024 x 768/

d0f2731be7ddb9d5m.jpg 33c1f8bbf40d025fm.jpg 401ab36d3e410ce9m.jpg 7bbc1ab7ea07f02dm.jpg 890dc521a5cea03em.jpg 192b69c2fa076885m.jpg c253311afc8f3f55m.jpg 052d0695194aee5dm.jpg 503a383aae2625cam.jpg 16b34b7cc1c390cem.jpg cdc5f7af2ea60ea4m.jpg

Nie ma problemu z rozebraniem i poskładaniem tego potem do kupy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące później...

> Ciekawe czy po odkręceniu tej maskownicy jest zamek czy w ogóle jest tam sama blacha bez otworów.

Jest otwór zaślepiony gumką . Pytanie tylko czy po zakupie bembenka da się go dorobić do kluczyka . Zdjęcie słabe ale na środku to jest to .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

> Naciskając "klamkę" bagażnika nie chce się draństwo otworzyć, dopiero po wielu próbach wciskania

> czasami zaskakuje,

> bez problemu działa otwieranie z pilota.

> Czasami za to sam potrafi się otworzyć (ale tylko na postoju nigdy

> nie zrobił tego w czasie jazdy).

> Dziś dostałem się do zamka i go od kręciłem ale niczego podejrzanego w nim nie znalazłem jest

> "czysty i suchy"

> Jeżeli ktoś przerabiał ten temat w swoim autku to proszę o radę jak sobie z tym problemem poradzić,

> na razie nie chce jechać z tym do serwisu bo oni zaraz chcą pół samochodu wymieniać.

Ja u siebie rozebrałem klamkę z włącznikiem i zauważyłem ,ze guma cały czas naciska na włącznik...wyciąłem nożykiem do tapet trochę gumy i mam już 2 lata spokój.....tam na gumie jest taki rant który naciska na mikro włącznik po latach ta odległość maleje i jest jakby ciągle zwarty....warunek żeby sprawdzić przyrządem czy włącznik dobrze działa....juz 2 stilo tak naprawiłem.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.