el_diablo Napisano 20 Września 2007 Udostępnij Napisano 20 Września 2007 Jak ocenić stan katalizatora? Jakie są objawy jego zużycia poza grzechotaniem pokruszonego wkładu? Czy 11-letni katalizator ma szanse być jeszcze sprawny? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RobertV664 Napisano 20 Września 2007 Udostępnij Napisano 20 Września 2007 > Jak ocenić stan katalizatora? Jakie są objawy jego zużycia poza > grzechotaniem pokruszonego wkładu? Czy 11-letni katalizator ma > szanse być jeszcze sprawny? Analiza spalin Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
el_diablo Napisano 20 Września 2007 Autor Udostępnij Napisano 20 Września 2007 > Analiza spalin Ale co konkretnie? Przekroczone normy, czy tylko podwyższone? Wartość lambda jakoś się zmieni? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
micas7 Napisano 20 Września 2007 Udostępnij Napisano 20 Września 2007 CO,NOx głównie Lambda to jest współczynnik niezalezny od katalizatora-chyba że masz silnik z dwiema sondami przed i za katalizatorem...ale sądząc po wieku auta to nie sądzę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
klaudio Napisano 16 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2008 > CO,NOx głównie > Lambda to jest współczynnik niezalezny od katalizatora-chyba że masz > silnik z dwiema sondami przed i za katalizatorem...ale sądząc po > wieku auta to nie sądzę Odświeżę temat. Czy zużyty - zapchany katalizator może być przyczyną zmulenia auta przy niskich obrotach? Czy tylko i wyłącznie na wysokich? PS. Czy powyższe objawy może powodować też uszkodzona sonda lambda? (check engine nie świeci się) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lato8 Napisano 16 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2008 > Odświeżę temat. > Czy zużyty - zapchany katalizator może być przyczyną zmulenia auta > przy niskich obrotach? Czy tylko i wyłącznie na wysokich? > PS. Czy powyższe objawy może powodować też uszkodzona sonda lambda? > (check engine nie świeci się) u mnie jakbyl zapchany to w calym zakresie obrotow byl zamulony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 16 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2008 > CO,NOx głównie > Lambda to jest współczynnik niezalezny od katalizatora-chyba że masz > silnik z dwiema sondami przed i za katalizatorem...ale sądząc po > wieku auta to nie sądzę czyli istnieje taka możliwość, że silnik pracuje na prawidłowej mieszance, analizator pokazuje błędne odczyty i zaczyna się regulowanie mieszanki, pomimo, że jest OK?? pytam, bo ostatnio miałem podobną sytuację tzn. wg analizatora mech ustawił mi mieszankę OK i na noPb i na LPG, a komp gazowy pokazuje mieszankę ubogą lub "dobrą" ale nigdy nie pokazuje mieszanki bogatej. nawet przy dodaniu gazu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bemol Napisano 16 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2008 > CO,NOx głównie > Lambda to jest współczynnik niezalezny od katalizatora-chyba że masz > silnik z dwiema sondami przed i za katalizatorem...ale sądząc po > wieku auta to nie sądzę nie wiem jak jest naprawde , ale IMO wskaznik o2 sie zmienia bo skoro katalizator dopala niespalone substancje , wiec o2 pozostałe w spalinach bierze w tym udział a skoro tak to wynik na analizatorze (wtykanym w wydech) bedzie inny niz sondy lambda (która jest przed katem) pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.