domess Napisano 8 Października 2007 Udostępnij Napisano 8 Października 2007 Hejka Coś mnie tak wzięło i postanowiłem zamontować sterowanko do radia na kierownicy. Podjechałem do ASO i zapytałem ile taka przyjemność Ceny chyba nie będę podawać bo szkoda słów. Jak się chciałem popytać co i jak to koleś powiedział że nie da się wymienic bez podłączania pod Tech'a, że poduszka może wystrzelić Więc Poczytałem ... pomyślałem i .... zakupiłem 1. taśmę po kierownicę ze sterowaniem na aledrogo za 80zł 2. nówkę kierownicę skórkę ze sterowaniem aledrogo 200zł I wiziąłem się za montaż. 1. Odpiąłem aku (najpierw - potem + zaizolowałem) 2. Torx 30 odkręciłem poduchę (dwie śruby z tyłu) 3. Odpiąłem wtyczkę od poduchy i wyjąłem poduchę. 4. Klucz 16 nasadowy i odkręciłem kierownicę. (trzeba troszkę siły, ale nie za wiele - mnie udało się odkręcić kluczem do świec) 5. Ściągam kierownicę - nie potrzeba żadnego ściągacza schodzi luksus 6. Dobieram się taśmy ( sciągam obudowę plastikową kolumny kierowniczej Torx 25. Aby odpiąć taśmę trzeba z boku odbezpieczyć zawleczkę. 7. Wymieniam taśmę na ze sterowaniem. Wszystko ściąga się i zakłada bezproblemowo. ( Taśmę proponuje zawsze wycentrować tz. Kręcimy taśmą w kierunku przeciwny do wskazuwek zegara aż poczujemy opór. i potem 2,5-3 obrotu odkręcamy do zjechania się znaczników na obu częściach taśmy) 8. skręcam obudowe kolumny kierowniczej. 9. Zakładam nową kierownicę i podpinam sterowanie radia i klason. (zakłada się zgodnie ze znacznikami na kierownicy i kolumnie). 10. Dokręcam kierownicę śrubą klucz 16 nasadowy - ile wlecie dokręciłem. 11. podpinam poduszkę i zakręcam klucz torx 30. 12. Podłączam aku (+ potem -) i modlę się żeby poducha nie wystrzeliła (pierwszy stres) 13. Nie wsiadając do auta i z dala od pola rażenia poduchy przekręcam kluczyk i wszystko gra kontrolka poduchy zgasłam po 3 sekundach (drugi stres). 14. Kontrola czy wszystko działa sterowanie, klaskon, kierunki itd. Czas około 30 minut Pozdrawiam PS. Ja przy okazji wymieniłem sobie poduszkę na nową tyle, że ze znaczkiem Vauxhall. W starej klawisze kalksonów się rozpie....... Teraz szukam znaczka na podmianę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sklejek Napisano 8 Października 2007 Udostępnij Napisano 8 Października 2007 u was w G to tylko wymienić kiere i tasme a inas w F to i trzeba kable ciagnąć zobaczysz że szybko się przyzwyczaisz do wygody trudniej się jest odzwyczaić pozdr sklejek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 8 Października 2007 Udostępnij Napisano 8 Października 2007 Dobra robota Ja tez niedawno kupilem kierownice z allegro, pewnie bralismy od tego samego goscia. Jak dla mnie troche cienka sie wydaje, w porownaniu np. do skorzanej z corsy c. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maropr78 Napisano 8 Października 2007 Udostępnij Napisano 8 Października 2007 Witam !! A na allegro widziałem że można zakupić samo to sterowanie radiem do kierownicy i mam pytanie czy da to rade zamontować w standardowej kierownicy od Astry 2(tej bez sterowania) i wymienić taśmę i czy wszystko będzie hulało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pekin Napisano 8 Października 2007 Udostępnij Napisano 8 Października 2007 > ( Taśmę proponuje zawsze wycentrować tz. Kręcimy taśmą w kierunku > przeciwny do wskazuwek zegara aż poczujemy opór. i potem 2,5-3 > obrotu odkręcamy do zjechania się znaczników na obu częściach > taśmy) Nie proponuj Jak się doczytasz na taśmie jest dokładnie napisane że tak należy zrobić BTW wskazÓwek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 8 Października 2007 Udostępnij Napisano 8 Października 2007 >czy da to rade zamontować w > standardowej kierownicy od Astry 2(tej bez sterowania) i > wymienić taśmę i czy wszystko będzie hulało Trzeba by pewnie wyciac z boku kierownicy otwory pod przyciski, bo w zwyklej kierze raczej ich nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
domess Napisano 8 Października 2007 Autor Udostępnij Napisano 8 Października 2007 > Nie proponuj Jak się doczytasz na taśmie jest dokładnie napisane że > tak należy zrobić > BTW wskazÓwek Jest jest i to w 3 językach. Ostatnio był jakiś wątek, że po wymianie maglownicy koleś wyjechał z warsztatu skręt w prawo i taśma papa Więc wole napisać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
domess Napisano 8 Października 2007 Autor Udostępnij Napisano 8 Października 2007 > Trzeba by pewnie wyciac z boku kierownicy otwory pod przyciski, bo w > zwyklej kierze raczej ich nie ma. Napewno nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ecotec Napisano 9 Października 2007 Udostępnij Napisano 9 Października 2007 tak przy okazji sterowania mam do sprzedania kiere ze sterowaniem, góra troche wytarta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 9 Października 2007 Udostępnij Napisano 9 Października 2007 > tak przy okazji sterowania > mam do sprzedania kiere ze sterowaniem, góra troche wytarta Ja tez mam taka i chce sie pozbyc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Astroman Napisano 9 Października 2007 Udostępnij Napisano 9 Października 2007 > Witam !! > A na allegro widziałem że można zakupić samo to sterowanie radiem do > kierownicy i mam pytanie czy da to rade zamontować w > standardowej kierownicy od Astry 2(tej bez sterowania) Da się. Ja założyłem skórzaną z włąsnoręcznie wyciętymi bokami pod sterowanie. Ale to rzeźba w gów.... Gdyby nie to że przeoczyłem że nie jest to kiera przystosowana do sterowanie to bym jej nie brał. Dodatkowa rzeżba jest taka że nie ma do czego przykręcić przycisków od sterowania i trza końbinować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kawa Napisano 10 Października 2007 Udostępnij Napisano 10 Października 2007 > Da się. Ja założyłem skórzaną z włąsnoręcznie wyciętymi bokami pod > sterowanie. Ale to rzeźba w gów.... Gdyby nie to że przeoczyłem > że nie jest to kiera przystosowana do sterowanie to bym jej nie > brał. Dodatkowa rzeżba jest taka że nie ma do czego przykręcić > przycisków od sterowania i trza końbinować. Tez sie zastanawialem nad wycieciem otworow wlasnorecznie bo tak byloby taniej (moja kiera jest prawie jak nówka- szkoda ją wywalać) - zauważyłem na licznych zdjęciach brak otworów i blaszek mocujących przyciski po bokach. jak ostatecznie przytwierdziłeś klawisze?? Jak wyglądają i trzymają się całości? Nie ma problemów z ich daniem ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mates Napisano 10 Października 2007 Udostępnij Napisano 10 Października 2007 > u was w G to tylko wymienić kiere i tasme a inas w F to i trzeba > kable ciagnąć > zobaczysz że szybko się przyzwyczaisz do wygody trudniej się jest > odzwyczaić > pozdr sklejek a nie wiecie może jak jest w vectrze b ?? to samo co kolega zrobił wystarczy ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Astroman Napisano 10 Października 2007 Udostępnij Napisano 10 Października 2007 > jak ostatecznie przytwierdziłeś klawisze?? ZTCP na blachowkręty. W miejscach gdzie powinno być mocowanie przycisków jest zalana guma a pod nią metalowa konstrukcja kierownicy z dziurkami na śrubki ale bez gwintu. Wkręciłem tam odpowiedniej średnicy srubki i trzyma się OK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamilk_26 Napisano 10 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2015 To ja troszkę odgrzeję kotleta. Na alledrogo są dostępne nowe skórzane kierownice np: fabrycznie nowa i tak się zastanawiam co to jest. Bo jak na nową GM to jakoś tanio, a jeżeli jest to chińczyk to wolę kupić jakąś używkę w dobrej formie i w tej cenie, albo same przyciski i porzeźbić w mojej. ktoś może wie coś na temat tych kierownic?? Kolejny temat to przeglądając EPC znajduję różne nr części taśmy pod kierownicę ( inny dla astry, inny dla zafiry, inny dla agilli) ogólnie sporo tych numerów jest Z zewnątrz wyglądają tak samo i przeważnie sprzedawcy sprzedają astra/zafira/agilla. Pewnie co by się nie założyło to będzie działać, ale ja sobie po numerze z EPC kupię. Co ciekawe w EPC jest info "nie stosowane w wersji liftowanej" a dla wersji liftowanej AstryG nie znalazłem Kabrio też ma swój numerek. Edit: Oj coś pomieszałem, sprawdziłem jeszcze raz i astra G w każdej wersji i zafira A mają taką samą taśmę: 24436919 51 99 152 UKŁAD STYKOWY, PODUSZKA POWIETRZNA (WYJĄWSZY, GDY STEROWANIE RADIA NA KIEROWNICY) 24436920 51 99 153 UKŁAD STYKOWY, PODUSZKA POWIETRZNA (DLA PRZYPADKU STEROWANIA RADIA NA KIEROWNICY) zamieszanie wynikło z Allegro i opisów gdzie pod różnymi numerami sprzedają do Astry/Zafiry, a EPC mówi coś innego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.