Skocz do zawartości

Czy to normalne zużycie gazu???


maka777

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Generalnie nie mam większych problemów z instalacją (Al-700 + reduktor lovato) ale od jakiegoś czasu zastanawiają mnie wyniki spalania.

Sprawa wygląda tak, że przy spokojnej jeździe mieszanej (obroty w granicach do 2500 obr) -spalanie gazu do tej pory wynosiło 8,5l/100km

Natomiast niedawno na trasie jak mocniej depnąłem (3000 i więcej) - spalanie wyniosło mi 7l/100km yikes.gif

I teraz się zastanawiam czy przy większych obrotach spalanie się zmniejsza i jest to normalne czy może jest za uboga mieszanka i trzeba regulować?

Dodam, że odkręciłem śrubę na reduktorze o 1/4 obrotu (tak aby wzbogacić mieszankę) ale spalanie wcale nie wzrosło.

Czy ktoś może mi powiedzieć o co tu chodzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Powiem Ci tylko tyle ze wielu moich znajomych mowilo ze jazda z

> predkoscia ~90km/h powodowala wieksze spalanie niz np ~120km/h

Jeszcze mi się takie coś nie zdarzyło...chyba, że teoretycznie jedziesz pod stromą górę z pedałem w podłodze na 5 biegu (albo na wysokich obrotach) i auto daje radę jechać tylko 90km/h po czym zjeżdżasz z tej górki na luzie (albo nawet lepiej na cut-off) 120-130km spineyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> Generalnie nie mam większych problemów z instalacją (Al-700 +

> reduktor lovato) ale od jakiegoś czasu zastanawiają mnie wyniki

> spalania.

> Sprawa wygląda tak, że przy spokojnej jeździe mieszanej (obroty w

> granicach do 2500 obr) -spalanie gazu do tej pory wynosiło

> 8,5l/100km

> Natomiast niedawno na trasie jak mocniej depnąłem (3000 i więcej) -

> spalanie wyniosło mi 7l/100km

> I teraz się zastanawiam czy przy większych obrotach spalanie się

> zmniejsza i jest to normalne czy może jest za uboga mieszanka i

> trzeba regulować?

> Dodam, że odkręciłem śrubę na reduktorze o 1/4 obrotu (tak aby

> wzbogacić mieszankę) ale spalanie wcale nie wzrosło.

> Czy ktoś może mi powiedzieć o co tu chodzi

Odkręcając śrubę na reduktorze, regulujesz tylko wolne obroty, podczas jazdy silnik preacuje na wyższych obrotach niz te na których ty regulowałeś(kręciłeś), takwięc to nie ma związku ze spalaniem tego silnika przy jeżdzie. ma to jednak związek z praca silnika na biegu jałowym, na osiągnięciu odpowiedniej emisji spalin na biegu jałowym. Dodam Tylko że jeśli obojętnie co pokręcisz AL700 będzie dążył zawsze do osiagnięcia jak najlepszego spalania oczywiście wszystko w granicach zdrowego rozsądku. Przyczyn zwiekszonego spalania moze być kilka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Odkręcając śrubę na reduktorze, regulujesz tylko wolne obroty,

> podczas jazdy silnik preacuje na wyższych obrotach niz te na

> których ty regulowałeś(kręciłeś), takwięc to nie ma związku ze

> spalaniem tego silnika przy jeżdzie. ma to jednak związek z

> praca silnika na biegu jałowym, na osiągnięciu odpowiedniej

> emisji spalin na biegu jałowym. Dodam Tylko że jeśli obojętnie

> co pokręcisz AL700 będzie dążył zawsze do osiagnięcia jak

> najlepszego spalania oczywiście wszystko w granicach zdrowego

> rozsądku. Przyczyn zwiekszonego spalania moze być kilka

Na reduktorze mam dwie śruby: jedną od wolnych obrotów (tą nie kręciłem) i drugą od napięcia (czułości) membran - właśnie tą kręciłem

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ... przy spokojnej jeździe mieszanej (obroty w

> granicach do 2500 obr) -spalanie gazu do tej pory wynosiło

> 8,5l/100km

> Natomiast niedawno na trasie jak mocniej depnąłem (3000 i więcej) -

> spalanie wyniosło mi 7l/100km ...

Jednak trasa robi swoje, nawet z większą prędkością spalanie może być (i jest) mniejsze od spokojnej jazdy po mieście. Uważam, że wszystko jest OK. Jeśli autko ładnie odpala, pracuje równo i nie ma innych objawów niesprawności, to można spokojnie jeździć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jednak trasa robi swoje, nawet z większą prędkością spalanie może być

> (i jest) mniejsze od spokojnej jazdy po mieście. Uważam, że

> wszystko jest OK. Jeśli autko ładnie odpala, pracuje równo i nie

> ma innych objawów niesprawności, to można spokojnie jeździć.

Tutaj się z kolegą zgadzam. Generalnie mniejsze spalanie mi nie przeszkadza - a raczej cieszy. Obawiam się tylko czy nie mam za ubogiej mieszanki przy wyższych obrotach i dlatego wybiorę się do gazownika na kontrolę i ewentualnie regulacje instalki.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tutaj się z kolegą zgadzam. Generalnie mniejsze spalanie mi nie

> przeszkadza - a raczej cieszy. Obawiam się tylko czy nie mam za

> ubogiej mieszanki przy wyższych obrotach i dlatego wybiorę się

> do gazownika na kontrolę i ewentualnie regulacje instalki.

> Pozdrawiam

Prosta sprawa. Sprawdź sobie czy spalanie i regulacja mieszanki przebiega poprawnie. Jeżeli nie masz laptopa z fejsem dobrym wyjściem jest podłączenie kontrolki lub testera sondy lambda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.