maka777 Napisano 9 Października 2007 Udostępnij Napisano 9 Października 2007 Witam Generalnie nie mam większych problemów z instalacją (Al-700 + reduktor lovato) ale od jakiegoś czasu zastanawiają mnie wyniki spalania. Sprawa wygląda tak, że przy spokojnej jeździe mieszanej (obroty w granicach do 2500 obr) -spalanie gazu do tej pory wynosiło 8,5l/100km Natomiast niedawno na trasie jak mocniej depnąłem (3000 i więcej) - spalanie wyniosło mi 7l/100km I teraz się zastanawiam czy przy większych obrotach spalanie się zmniejsza i jest to normalne czy może jest za uboga mieszanka i trzeba regulować? Dodam, że odkręciłem śrubę na reduktorze o 1/4 obrotu (tak aby wzbogacić mieszankę) ale spalanie wcale nie wzrosło. Czy ktoś może mi powiedzieć o co tu chodzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RobertV664 Napisano 9 Października 2007 Udostępnij Napisano 9 Października 2007 Powiem Ci tylko tyle ze wielu moich znajomych mowilo ze jazda z predkoscia ~90km/h powodowala wieksze spalanie niz np ~120km/h Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KeyaR Napisano 9 Października 2007 Udostępnij Napisano 9 Października 2007 > Powiem Ci tylko tyle ze wielu moich znajomych mowilo ze jazda z > predkoscia ~90km/h powodowala wieksze spalanie niz np ~120km/h Jeszcze mi się takie coś nie zdarzyło...chyba, że teoretycznie jedziesz pod stromą górę z pedałem w podłodze na 5 biegu (albo na wysokich obrotach) i auto daje radę jechać tylko 90km/h po czym zjeżdżasz z tej górki na luzie (albo nawet lepiej na cut-off) 120-130km Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amciek Napisano 9 Października 2007 Udostępnij Napisano 9 Października 2007 heh, to u mnie przy (jazda autostrada) 90, 120 czy 140 pali tyle samo. okolo 8. czy tankowales na tej samej stacji? ja widze dosc znaczace roznice w spalaniu przy tankowaniu na roznych stacjach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maka777 Napisano 9 Października 2007 Autor Udostępnij Napisano 9 Października 2007 > czy tankowales na tej samej stacji? ja widze dosc znaczace roznice w > spalaniu przy tankowaniu na roznych stacjach. Tankowałem specjalnie na tej samej stacji. Chyba podjadę skontrolować i ewentualnie wyregulować instalkę . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ztj Napisano 9 Października 2007 Udostępnij Napisano 9 Października 2007 Mi to wygląda na potrzebę wyregulowania instalki- na niskich obrotach mieszanka jest bogata, a wraz ze wzrostem obrotów ubożeje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maka777 Napisano 9 Października 2007 Autor Udostępnij Napisano 9 Października 2007 > Mi to wygląda na potrzebę wyregulowania instalki- na niskich obrotach > mieszanka jest bogata, a wraz ze wzrostem obrotów ubożeje. No właśnie i dlatego obawiam się o zawory i UPG Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
axajacek Napisano 9 Października 2007 Udostępnij Napisano 9 Października 2007 > Witam > Generalnie nie mam większych problemów z instalacją (Al-700 + > reduktor lovato) ale od jakiegoś czasu zastanawiają mnie wyniki > spalania. > Sprawa wygląda tak, że przy spokojnej jeździe mieszanej (obroty w > granicach do 2500 obr) -spalanie gazu do tej pory wynosiło > 8,5l/100km > Natomiast niedawno na trasie jak mocniej depnąłem (3000 i więcej) - > spalanie wyniosło mi 7l/100km > I teraz się zastanawiam czy przy większych obrotach spalanie się > zmniejsza i jest to normalne czy może jest za uboga mieszanka i > trzeba regulować? > Dodam, że odkręciłem śrubę na reduktorze o 1/4 obrotu (tak aby > wzbogacić mieszankę) ale spalanie wcale nie wzrosło. > Czy ktoś może mi powiedzieć o co tu chodzi Odkręcając śrubę na reduktorze, regulujesz tylko wolne obroty, podczas jazdy silnik preacuje na wyższych obrotach niz te na których ty regulowałeś(kręciłeś), takwięc to nie ma związku ze spalaniem tego silnika przy jeżdzie. ma to jednak związek z praca silnika na biegu jałowym, na osiągnięciu odpowiedniej emisji spalin na biegu jałowym. Dodam Tylko że jeśli obojętnie co pokręcisz AL700 będzie dążył zawsze do osiagnięcia jak najlepszego spalania oczywiście wszystko w granicach zdrowego rozsądku. Przyczyn zwiekszonego spalania moze być kilka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maka777 Napisano 10 Października 2007 Autor Udostępnij Napisano 10 Października 2007 > Odkręcając śrubę na reduktorze, regulujesz tylko wolne obroty, > podczas jazdy silnik preacuje na wyższych obrotach niz te na > których ty regulowałeś(kręciłeś), takwięc to nie ma związku ze > spalaniem tego silnika przy jeżdzie. ma to jednak związek z > praca silnika na biegu jałowym, na osiągnięciu odpowiedniej > emisji spalin na biegu jałowym. Dodam Tylko że jeśli obojętnie > co pokręcisz AL700 będzie dążył zawsze do osiagnięcia jak > najlepszego spalania oczywiście wszystko w granicach zdrowego > rozsądku. Przyczyn zwiekszonego spalania moze być kilka Na reduktorze mam dwie śruby: jedną od wolnych obrotów (tą nie kręciłem) i drugą od napięcia (czułości) membran - właśnie tą kręciłem Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DominikZ Napisano 10 Października 2007 Udostępnij Napisano 10 Października 2007 > ... przy spokojnej jeździe mieszanej (obroty w > granicach do 2500 obr) -spalanie gazu do tej pory wynosiło > 8,5l/100km > Natomiast niedawno na trasie jak mocniej depnąłem (3000 i więcej) - > spalanie wyniosło mi 7l/100km ... Jednak trasa robi swoje, nawet z większą prędkością spalanie może być (i jest) mniejsze od spokojnej jazdy po mieście. Uważam, że wszystko jest OK. Jeśli autko ładnie odpala, pracuje równo i nie ma innych objawów niesprawności, to można spokojnie jeździć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maka777 Napisano 10 Października 2007 Autor Udostępnij Napisano 10 Października 2007 > Jednak trasa robi swoje, nawet z większą prędkością spalanie może być > (i jest) mniejsze od spokojnej jazdy po mieście. Uważam, że > wszystko jest OK. Jeśli autko ładnie odpala, pracuje równo i nie > ma innych objawów niesprawności, to można spokojnie jeździć. Tutaj się z kolegą zgadzam. Generalnie mniejsze spalanie mi nie przeszkadza - a raczej cieszy. Obawiam się tylko czy nie mam za ubogiej mieszanki przy wyższych obrotach i dlatego wybiorę się do gazownika na kontrolę i ewentualnie regulacje instalki. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wszim Napisano 10 Października 2007 Udostępnij Napisano 10 Października 2007 > Tutaj się z kolegą zgadzam. Generalnie mniejsze spalanie mi nie > przeszkadza - a raczej cieszy. Obawiam się tylko czy nie mam za > ubogiej mieszanki przy wyższych obrotach i dlatego wybiorę się > do gazownika na kontrolę i ewentualnie regulacje instalki. > Pozdrawiam Prosta sprawa. Sprawdź sobie czy spalanie i regulacja mieszanki przebiega poprawnie. Jeżeli nie masz laptopa z fejsem dobrym wyjściem jest podłączenie kontrolki lub testera sondy lambda. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.