Lesiu_Zett Napisano 4 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2007 Witam. Skończyło się mi dzisiaj ładowanie... Wracałem do domu 30kilometrów na samym aku, ostatnie 3 kilometry musiałm na lince bo elektronika już padła... Ale zaczne od początku, silnik 1.2 75, altek z 1.1 spi czyli ten stary, pancerny. Altech pracuje cicho, nie wyje, pasek jest, wszystko się kręci, wszystko teoretycznie działa. Obiawy są takie, absolutny brak ładowania, nie zapala się kontrolka ładowania ani przy włączonym zapłonie ani przy pracującym silniku. Wsztstie kable na oko wyglądają dobrze zamocowane, nie są luźne. Wszystkie masy są i przewodzą dobrze. Pytanie. Czy brak świecenia kontrolki ładowania ma wpływ na to? Gdzie szukac przyczyny? Co sprawdzić?? Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pirat7993 Napisano 5 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2007 w 700 mialem tak ze kabelek od ładowania czesto odpadał i to pewnie sie dzieje u wiekszosci, hmm a brak ladowania , moze szczotki sie juz skonczyły ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebec Napisano 5 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2007 juz ci pisze... i stawiasz piwo jak trafie.... najprawdopodobniej szczotki masz cale, regulator ok... kable ok, jedyny objaw poza brakiem ladowania to brak swiecenia kontrolki... prawdopodobna przyczyna 1. spalona zaroweczka (ponoc moze miec wplyw na ladowanie) ja nie moge tego potwierdzic 2. najprawdopodobniej urwal ci sie przewod w wirniku ktory wychodzi z uzwojenia i idzie do tej miedzianej (nie wiem jak to nazwac) tulejki po ktorej jezdza szczotki. znam takie juz 3 przypadki w altkach 1,1 spi... u mnie urwalo go jakies 1,5 cm ale dolutowalem brakujaca czesc zaizolowalem (rurka termo) i przykleilem do takiego ramienia w srodku wirnika (oryginalnie tez jest przyklejone ale slabo i tu sila odsrodkowa + syf lecacy na wirnik najprawdopodobieuj wygina ten drucik i szczorki albo obudowa go poprostu scina) i w tej miedzianej tulejce wyciolem wieksza szczeline (bo fabrycznie jest ten przewod zaprasowany) wcisnolem ten przewod zaklepalem delikatnie i zalutowalem. calosc chodzi juz 2 lata bez jakiekolwiek awarii... tfu tfu tfu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GreenCC Napisano 5 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2007 sprawdz czy zaroweczka sie nei przepalila, przygazuj to jakis 6k rpm i jak ladowanie wroci to na 100% spalona zarowka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcelmax1 Napisano 5 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2007 > Witam. > Skończyło się mi dzisiaj ładowanie... Wracałem do domu 30kilometrów > na samym aku, ostatnie 3 kilometry musiałm na lince bo > elektronika już padła... > Ale zaczne od początku, silnik 1.2 75, altek z 1.1 spi czyli ten > stary, pancerny. Altech pracuje cicho, nie wyje, pasek jest, > wszystko się kręci, wszystko teoretycznie działa. > Obiawy są takie, absolutny brak ładowania, nie zapala się kontrolka > ładowania ani przy włączonym zapłonie ani przy pracującym > silniku. Wsztstie kable na oko wyglądają dobrze zamocowane, nie > są luźne. Wszystkie masy są i przewodzą dobrze. > Pytanie. Czy brak świecenia kontrolki ładowania ma wpływ na to? Gdzie > szukac przyczyny? Co sprawdzić?? > Pozdro sprawdź żarówkę bo jak regulator napięcia pada potrafi ją przepalić a potem ściągnij szczotko trzymacz i będziesz wiedział czy szczotki padły czy regulator Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pol_sc Napisano 5 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2007 > sprawdz czy zaroweczka sie nei przepalila, przygazuj to jakis 6k rpm > i jak ladowanie wroci to na 100% spalona zarowka Spalona zaroweczka moze powodowac brak ladowania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GreenCC Napisano 5 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2007 > Spalona zaroweczka moze powodowac brak ladowania tak bo altek jest wzbudzany właśnie prądem płynącym przez żarówkę z momencie przekręcenia kluczyka w pozycje zapłon Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pol_sc Napisano 5 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2007 > tak bo altek jest wzbudzany właśnie prądem płynącym przez żarówkę z > momencie przekręcenia kluczyka w pozycje zapłon Dzieki Arku za wyjasnienie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcelmax1 Napisano 5 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2007 > tak bo altek jest wzbudzany właśnie prądem płynącym przez żarówkę z > momencie przekręcenia kluczyka w pozycje zapłon niech pomyślę przekręcasz klucz i zapodajesz plus na żarówkę i leci przez nią + na altek a gdzie minus na żarówkę bo nie łapię. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GreenCC Napisano 5 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2007 > niech pomyślę > przekręcasz klucz i zapodajesz plus na żarówkę i leci przez nią + na > altek a gdzie minus na żarówkę bo nie łapię. no z altka poczytaj sobie jak sie wzbudza alternator to zrozumiesz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lesiu_Zett Napisano 5 Listopada 2007 Autor Udostępnij Napisano 5 Listopada 2007 > no z altka poczytaj sobie jak sie wzbudza alternator to zrozumiesz A ja tak zasadniczo tez nie rozumie... W tamtym roku zmieniałem zegary u Prota i tydzień czasu jezdziłem wogole bez zegarów i kontrolek... I ładowanie było bo przynajmniej przez kilka dni codziennej jazdy nie rozładowałem aku. OCB? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GreenCC Napisano 5 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2007 > A ja tak zasadniczo tez nie rozumie... W tamtym roku zmieniałem > zegary u Prota i tydzień czasu jezdziłem wogole bez zegarów i > kontrolek... I ładowanie było bo przynajmniej przez kilka dni > codziennej jazdy nie rozładowałem aku. OCB? a jeździłeś lajtowo np. do 3k rpm czy dawałeś w palnik ostrzej? bo na wysokich obrotach altek sam sie wzbudzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lesiu_Zett Napisano 5 Listopada 2007 Autor Udostępnij Napisano 5 Listopada 2007 > a jeździłeś lajtowo np. do 3k rpm czy dawałeś w palnik ostrzej? bo > na wysokich obrotach altek sam sie wzbudzi a jezdziłem róznie Ale wczoraj to tez dawałem w palnik i mimo tego się nie wzbudził. Dodam jeszcze, ze kontrolka sprawdzona i zaroweczka jest sprawna, działająca. mimo tego kontrolka się nie swieci. Jutro wyciągne altka isobie go obejze.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GreenCC Napisano 5 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2007 > a jezdziłem róznie no to masz odpowiedz czemu miałeś ładowanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lesiu_Zett Napisano 5 Listopada 2007 Autor Udostępnij Napisano 5 Listopada 2007 > no to masz odpowiedz czemu miałeś ładowanie Ale zazwyczaj w tygodniu w czasie porannego wyjazdu do pracy nie kręce silnika do 6krpm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcelmax1 Napisano 6 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2007 szczotki lub regulator powiedziały Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bolo_3M Napisano 6 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2007 > Ale zazwyczaj w tygodniu w czasie porannego wyjazdu do pracy nie > kręce silnika do 6krpm no co ty powiesz jakos w to nie uwierze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lesiu_Zett Napisano 6 Listopada 2007 Autor Udostępnij Napisano 6 Listopada 2007 > no co ty powiesz jakos w to nie uwierze Starszy to ty będziesz, ale madrzejszy to juz nie : Kolejny raz widze ze zamiast coś wnoszącego w temat powiedziesz to poprostu spamujesz. Spadaj sobie na IKP spamować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bolo_3M Napisano 6 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2007 > Starszy to ty będziesz, ale madrzejszy to juz nie : > Kolejny raz widze ze zamiast coś wnoszącego w temat powiedziesz to > poprostu spamujesz. Spadaj sobie na IKP spamować ty juz taki nie rob sie madry a co ja ci mam napisac poraz enty to samo co reszta co trza sprawdzi chyba to zostalo powiedziane n-razy w tym watku wiec tu bez takich mi ze spamowaniem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.