JUBY89 Napisano 6 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2007 witam wszystkich! pomozcie mi w podlaczeniu obrotomierza w Uno 1.7D 96r ma ktos jakies koncepcje?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elkris Napisano 6 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2007 > witam wszystkich! pomozcie mi w podlaczeniu obrotomierza w Uno 1.7D > 96r ma ktos jakies koncepcje?? Oj będzie problem - i to duży. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Big Mr Andy Napisano 6 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2007 > Oj będzie problem - i to duży. dlaczego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spavatch Napisano 6 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2007 > Oj będzie problem - i to duży. Ja tam problemu nie widze - jak buda zaczyna rzezic i dygotac znaczy ze trzeba bieg zmienic . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tvardy Napisano 7 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2007 > dlaczego bo jest problem z podłączeniem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 7 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2007 > witam wszystkich! pomozcie mi w podlaczeniu obrotomierza w Uno 1.7D > 96r ma ktos jakies koncepcje?? jaki obrotomierz chcesz podłaczyc? pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JUBY89 Napisano 7 Listopada 2007 Autor Udostępnij Napisano 7 Listopada 2007 od bezyniaka indiglo taki jak na allegro chodza po 150 a ja kupilem za 40:D no i pasuje zalozyc slyszalem ze jakos pod alternator sie podlancza ale pojecia niemam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 7 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2007 > od bezyniaka indiglo taki jak na allegro chodza po 150 a ja kupilem > za 40:D no i pasuje zalozyc slyszalem ze jakos pod alternator > sie podlancza ale pojecia niemam Przykro mi bardzo , ale żadnego obrotka od benzyniaka łatwo nie podepniesz. Obrotki w benzyniakach zwykle sterowane są z uzwojenia pierwotnego cewki zapłonowej , modułu zaplonowego lub kompa. Natomiast w dieslach podpina sie je do alternatora , czujnika na kole zamachowym , lub kompa. A cały problem polega na tym że czestotliwosci impulsów sa zgoła różne. (np obrotek z czterocylindrowego silnika podpiety do alternatora w dieslu pokazywał około 7 tys obr/min gdy w rzeczywistosci silnik pracował na wolnych obrotach....) Najlepiej jest zdobyc obrotek z auta gdzie jest on sterowany alternatorem (np starszerenault) pamietając o tym, że w różnych samochodach są różne przełozenia pomiedzy alternatorem , a wałem korbowym silnika. no i jeszcze trza wybudowac altka coby dolutowac jeden , albo dwa przewody. pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JUBY89 Napisano 8 Listopada 2007 Autor Udostępnij Napisano 8 Listopada 2007 podlaczenie zasilania problem najmniejszy najgorsze jest wysterowanie;/ a np. z jakiego renaulta moze byc?? i czy potrzeba jakies jeszcze inne sady czy cos? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 8 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2007 > podlaczenie zasilania problem najmniejszy no własnie o tym pisalem... > najgorsze jest > wysterowanie;/ a np. z jakiego renaulta moze byc?? i czy > potrzeba jakies jeszcze inne sady czy cos? o ile dobrze kojarze to w renault 21 obrotek sterowany jest z alternatora ewentulanie mozesz przylutowc sobie kabel do altka i zmierzyc czestotliwosc impulsów na wolnych i maksymalnych obrotach i tym sposobem go dobrać' pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piwozlop Napisano 13 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 13 Listopada 2007 Ja kupiłem obrotomierz z przełącznikami DIP-Switch dla ustawienia korekcji obrotów. Wyprowadzenie kabelka ze środka gwiazdy alternatora to banał, ja dałem tam jeszcze bezpiecznik taki, jak do radia (raz się już przydał, jak kabelek dotknął do wydechu...). Obrotomierz to woltomierz: w środku gwiazdy jest 1/2 napięcia alternatora, tyle, że nieregulowane, a więc zależne tylko od obrotów. Można policzyć, ale ja użyłem obrotomierza mechanicznego. Fajnie działa, tylko niestety mam tarczkę białą i odbija się w szybie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kordek Napisano 13 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 13 Listopada 2007 > Ja kupiłem obrotomierz z przełącznikami DIP-Switch dla ustawienia > korekcji obrotów. Wyprowadzenie kabelka ze środka gwiazdy > alternatora to banał, ja dałem tam jeszcze bezpiecznik taki, jak > do radia (raz się już przydał, jak kabelek dotknął do > wydechu...). Obrotomierz to woltomierz: w środku gwiazdy jest > 1/2 napięcia alternatora, tyle, że nieregulowane, a więc zależne > tylko od obrotów. Można policzyć, ale ja użyłem obrotomierza > mechanicznego. Fajnie działa, tylko niestety mam tarczkę białą i > odbija się w szybie. No to co to za problem? Wymień tarcze i po problemie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JUBY89 Napisano 17 Listopada 2007 Autor Udostępnij Napisano 17 Listopada 2007 > Ja kupiłem obrotomierz z przełącznikami DIP-Switch dla ustawienia > korekcji obrotów. Wyprowadzenie kabelka ze środka gwiazdy > alternatora to banał, ja dałem tam jeszcze bezpiecznik taki, jak > do radia (raz się już przydał, jak kabelek dotknął do > wydechu...). Obrotomierz to woltomierz: w środku gwiazdy jest > 1/2 napięcia alternatora, tyle, że nieregulowane, a więc zależne > tylko od obrotów. Można policzyć, ale ja użyłem obrotomierza > mechanicznego. Fajnie działa, tylko niestety mam tarczkę białą i > odbija się w szybie. mógłbys dokładniej wyjaśnic jak podłączyć i co jest potrzebne?? pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piwozlop Napisano 17 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2007 Aby użyć woltomierza do kontroli obrotów trzeb go wpiąć tam, gdzie napięcie alternatora nie jest regulowane, a więc przed regulatorem. Zależy już od budowy alternatora, gdzie będzie najłatwiej się wpiąć: w środku gwiazdy napięcie jest równe połowie napięcia po diodach. Można więc wziąć prąd sprzed diody, z jednego ramienia gwiazdy, zmierzyć tam napięcie i po prostu na woltomierzu oznaczyć skalę korzystając z pomiaru wzorcowego (miałem obrotomierz mechaniczny oraz drugi, pożyczony z serwisu pomp). Można też łatwiej: poszukaj firmy SPIDER z Wieliczki, oni robili obrotomierze do Diesla korzystające z tych zasad. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JUBY89 Napisano 18 Listopada 2007 Autor Udostępnij Napisano 18 Listopada 2007 czyli krótko mówiąc użyć zamiast obrotka woltomierza i podpiąc go przed diodami znaczy pod jeden z 3 drutów wychodzących ze stojany i idących na diody. masz moze fotki jak TY to zrobiłeś pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piwozlop Napisano 18 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2007 Fotek z montażu nie robiłem, mogę teraz pstryknąć, jak ten kabelek wychodzi z otworu pokrywy. Zaizolowałem go dodatkowo koszulką, a jak już pisałem, dałem jeszcze taki radiowy bezpiecznik na drucie. Nie rozbierałem alternatora specjalnie w tym celu, zatarło się łożysko i stanął, zrywając przy okazji pasek klinowy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JUBY89 Napisano 18 Listopada 2007 Autor Udostępnij Napisano 18 Listopada 2007 to pstryknij fotke tego kabelka i jak masz w środku go zrobionego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ap2 Napisano 20 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2007 > witam wszystkich! pomozcie mi w podlaczeniu obrotomierza w Uno 1.7D > 96r ma ktos jakies koncepcje?? ja mialem taki patent, ze: -- na kole pasowy walu silnika byl zamontowany maly magnesik neodymowy (maly koszt, maly problem z montazem) -- obok kola pasowego na takim wyprofilowanym plaskowniku byl umieszczony kontrakton (koszt w zaleznosci od typu - najlepiej poszukac ile razy moze zadzialac, podpowiem ze wartosci powinny byc w milionach - im wiecej tym drozej ale lepiej, sposob montazu nie powinien sprawic problemu) Taki uklad sterowania obrotomierza daje ci gwarancje ze masz przelaczenie kontraktona raz na obrot walu silnika. Teraz tylko dobrac obrotomierz Zamiast konraktona mozna uzyc jakis inny czujnik (cewka?, czujnik Halla taki jak mierzy polozenie walu w nowszych silnikach) i zyskasz nielimitowany (prawie) czas dzialania. Uklad opisany dzialal u mnie w 1.7D ale teraz pozostal mi tylko obrotomierz... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.