Skocz do zawartości

obrotomierz w Uno 1.7D


JUBY89

Rekomendowane odpowiedzi

> od bezyniaka indiglo taki jak na allegro chodza po 150 a ja kupilem

> za 40:D no i pasuje zalozyc slyszalem ze jakos pod alternator

> sie podlancza ale pojecia niemam

Przykro mi bardzo , ale żadnego obrotka od benzyniaka łatwo nie podepniesz.

Obrotki w benzyniakach zwykle sterowane są z uzwojenia pierwotnego cewki zapłonowej , modułu zaplonowego lub kompa.

Natomiast w dieslach podpina sie je do alternatora , czujnika na kole zamachowym , lub kompa.

A cały problem polega na tym że czestotliwosci impulsów sa zgoła różne.

(np obrotek z czterocylindrowego silnika podpiety do alternatora w dieslu pokazywał około 7 tys obr/min gdy w rzeczywistosci silnik pracował na wolnych obrotach....)

Najlepiej jest zdobyc obrotek z auta gdzie jest on sterowany alternatorem (np starszerenault) pamietając o tym, że w różnych samochodach są różne przełozenia pomiedzy alternatorem , a wałem korbowym silnika.

no i jeszcze trza wybudowac altka coby dolutowac jeden , albo dwa przewody.

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> podlaczenie zasilania problem najmniejszy

no własnie o tym pisalem...

> najgorsze jest

> wysterowanie;/ a np. z jakiego renaulta moze byc?? i czy

> potrzeba jakies jeszcze inne sady czy cos?

o ile dobrze kojarze to w renault 21 obrotek sterowany jest z alternatora

ewentulanie mozesz przylutowc sobie kabel do altka i zmierzyc czestotliwosc impulsów na wolnych i maksymalnych obrotach i tym sposobem go dobrać'

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupiłem obrotomierz z przełącznikami DIP-Switch dla ustawienia korekcji obrotów. Wyprowadzenie kabelka ze środka gwiazdy alternatora to banał, ja dałem tam jeszcze bezpiecznik taki, jak do radia (raz się już przydał, jak kabelek dotknął do wydechu...). Obrotomierz to woltomierz: w środku gwiazdy jest 1/2 napięcia alternatora, tyle, że nieregulowane, a więc zależne tylko od obrotów. Można policzyć, ale ja użyłem obrotomierza mechanicznego. Fajnie działa, tylko niestety mam tarczkę białą i odbija się w szybie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja kupiłem obrotomierz z przełącznikami DIP-Switch dla ustawienia

> korekcji obrotów. Wyprowadzenie kabelka ze środka gwiazdy

> alternatora to banał, ja dałem tam jeszcze bezpiecznik taki, jak

> do radia (raz się już przydał, jak kabelek dotknął do

> wydechu...). Obrotomierz to woltomierz: w środku gwiazdy jest

> 1/2 napięcia alternatora, tyle, że nieregulowane, a więc zależne

> tylko od obrotów. Można policzyć, ale ja użyłem obrotomierza

> mechanicznego. Fajnie działa, tylko niestety mam tarczkę białą i

> odbija się w szybie.

No to co to za problem? zeby.GIF Wymień tarcze i po problemie zeby.GIFhehe.gifok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja kupiłem obrotomierz z przełącznikami DIP-Switch dla ustawienia

> korekcji obrotów. Wyprowadzenie kabelka ze środka gwiazdy

> alternatora to banał, ja dałem tam jeszcze bezpiecznik taki, jak

> do radia (raz się już przydał, jak kabelek dotknął do

> wydechu...). Obrotomierz to woltomierz: w środku gwiazdy jest

> 1/2 napięcia alternatora, tyle, że nieregulowane, a więc zależne

> tylko od obrotów. Można policzyć, ale ja użyłem obrotomierza

> mechanicznego. Fajnie działa, tylko niestety mam tarczkę białą i

> odbija się w szybie.

mógłbys dokładniej wyjaśnic jak podłączyć i co jest potrzebne?? pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aby użyć woltomierza do kontroli obrotów trzeb go wpiąć tam, gdzie napięcie alternatora nie jest regulowane, a więc przed regulatorem. Zależy już od budowy alternatora, gdzie będzie najłatwiej się wpiąć: w środku gwiazdy napięcie jest równe połowie napięcia po diodach. Można więc wziąć prąd sprzed diody, z jednego ramienia gwiazdy, zmierzyć tam napięcie i po prostu na woltomierzu oznaczyć skalę korzystając z pomiaru wzorcowego (miałem obrotomierz mechaniczny oraz drugi, pożyczony z serwisu pomp).

Można też łatwiej: poszukaj firmy SPIDER z Wieliczki, oni robili obrotomierze do Diesla korzystające z tych zasad.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fotek z montażu nie robiłem, mogę teraz pstryknąć, jak ten kabelek wychodzi z otworu pokrywy. Zaizolowałem go dodatkowo koszulką, a jak już pisałem, dałem jeszcze taki radiowy bezpiecznik na drucie. Nie rozbierałem alternatora specjalnie w tym celu, zatarło się łożysko i stanął, zrywając przy okazji pasek klinowy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> witam wszystkich! pomozcie mi w podlaczeniu obrotomierza w Uno 1.7D

> 96r ma ktos jakies koncepcje??

ja mialem taki patent, ze:

-- na kole pasowy walu silnika byl zamontowany maly magnesik neodymowy (maly koszt, maly problem z montazem)

-- obok kola pasowego na takim wyprofilowanym plaskowniku byl umieszczony kontrakton (koszt w zaleznosci od typu - najlepiej poszukac ile razy moze zadzialac, podpowiem ze wartosci powinny byc w milionach - im wiecej tym drozej ale lepiej, sposob montazu nie powinien sprawic problemu)

Taki uklad sterowania obrotomierza daje ci gwarancje ze masz przelaczenie kontraktona raz na obrot walu silnika. Teraz tylko dobrac obrotomierz smile.gif

Zamiast konraktona mozna uzyc jakis inny czujnik (cewka?, czujnik Halla taki jak mierzy polozenie walu w nowszych silnikach) i zyskasz nielimitowany (prawie) czas dzialania.

Uklad opisany dzialal u mnie w 1.7D smile.gif ale teraz pozostal mi tylko obrotomierz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.