Slawek_Carlsson Napisano 7 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2007 Witam, mam mały problem gdy jade autkiem na benzynie przeważnie zapala się popularna "marchewa" i swieci cały czas...gdy przełącze na gaz znika...czasem jest tak ze na benzynie dopiero po jakims czasie się zaswieca. Dodam że gdy zaświeci się kontrolka wtrysku to jadac na benzynie auto przy znacznie niższszch niz normalnie obrotach odcina paliwo...wydaje mi sie ze wtedy silnik pracuje w jakims "trybie awaryjnym" ...dodam ze autko chodzi równo, nie przerywa, tylko odcięcie obrotów jest znacznie nizej...na gazie objaw nie występuje i w ogóle kontrolka sie nie zapala...prosze o jakies rady, przkopałem archiwum ale za bardzonic nie znalazłem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Slawek_Carlsson Napisano 7 Listopada 2007 Autor Udostępnij Napisano 7 Listopada 2007 ...poczytałem troche archiwum i teraz tak: prawdopodobnie do wymianymam termostat (podczas jazdy ogrzewanie znika a na postoju działa dobrze), doczytałem również że kontrolka wtrysku moze zaświecać sie od czujnika temp. cieczy chłodzącej który moze być uszkodzony, zastanawiam sie również nad zresetowaniem kompa...teraz Panowie od czego zacząć?? i jak dokładnie zdiagnozować czypadnięty jest termostat...?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 7 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2007 od czujnika temp może się świecić, ale od termostatu napewno nie jak Ci się auto nie grzeje + marchewka to do kontroli UPG Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lumina Napisano 7 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2007 Nie byłbym na 100% pewien czy to uszczelka, słabe ogrzewanie może być na skutek zapowietrzonego układu chłodzenia, zwłaszcza że przy gazie II gen. w punto parowniki sąo wiele za wysoko w stosunku do korka chłodnicy, odkręć na zimnym silniku korek i powąchaj go , jak czuć spaliny (zapach jest charakterystyczny ) to UPG. Komputer mógł nałapać błędów od gazu i trzeba go zresetować w punto I podobno wystarczy zdjąć klemę od aku. na kilkanaście minut, ale przy uruchamianiu po założeniu klemy włącz stacyjkę (nie zapalaj silnika) policz do 60 i wyłącz stacyjkę,włącz ponownie i uruchom silnik nie dodając gazu. Niektórzy czekają na wolnych obrotach aż włączy się wentylator. To pozwoli ustawić silnik krokowy. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Slawek_Carlsson Napisano 7 Listopada 2007 Autor Udostępnij Napisano 7 Listopada 2007 > Nie byłbym na 100% pewien czy to uszczelka, słabe ogrzewanie może być > na skutek zapowietrzonego układu chłodzenia, zwłaszcza że przy > gazie II gen. w punto parowniki sąo wiele za wysoko w stosunku > do korka chłodnicy, odkręć na zimnym silniku korek i powąchaj go > , jak czuć spaliny (zapach jest charakterystyczny ) to UPG. > Komputer mógł nałapać błędów od gazu i trzeba go zresetować w > punto I podobno wystarczy zdjąć klemę od aku. na kilkanaście > minut, ale przy uruchamianiu po założeniu klemy włącz stacyjkę > (nie zapalaj silnika) policz do 60 i wyłącz stacyjkę,włącz > ponownie i uruchom silnik nie dodając gazu. Niektórzy czekają na > wolnych obrotach aż włączy się wentylator. To pozwoli ustawić > silnik krokowy. Pozdrawiam. ...teraz jeszcze jedno pytanko, czy da rade wymienic termostat nie ruszajac tego "elektronicznego ustrojstwa" które jest bezpośrednio nad termostatem?? bo jak to mam odkrecac to przed praca musze sie zaopatrzyw w uszczelke pod to badziewie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzel Napisano 7 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2007 ale zobacz TU jak to szybko się demontuje a ułatwi Ci robotę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Slawek_Carlsson Napisano 7 Listopada 2007 Autor Udostępnij Napisano 7 Listopada 2007 > ale zobacz TU jak to szybko się demontuje a ułatwi Ci robotę ...a czy jak zdemontuje cewko to musze wymieniac oring czy spowrotem moge stary założyć...? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzel Napisano 7 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2007 spokojnie zakładasz stary a jakby przeciekał to się będziesz martwił potem; groszowe sprawy taki oring Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tzok Napisano 8 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2007 > Witam, mam mały problem gdy jade autkiem na benzynie przeważnie > zapala się popularna "marchewa" i swieci cały czas...gdy > przełącze na gaz znika...czasem jest tak ze na benzynie dopiero > po jakims czasie się zaswieca. Dodam że gdy zaświeci się > kontrolka wtrysku to jadac na benzynie auto przy znacznie > niższszch niz normalnie obrotach odcina paliwo...wydaje mi sie > ze wtedy silnik pracuje w jakims "trybie awaryjnym" > ...dodam ze autko chodzi równo, nie przerywa, tylko odcięcie obrotów > jest znacznie nizej...na gazie objaw nie występuje i w ogóle > kontrolka sie nie zapala...prosze o jakies rady, przkopałem > archiwum ale za bardzonic nie znalazłem... Masz pewnie LPG II gen. więc po przełączeniu na LPG obwód tej kontrolki jest przerywany - dlatego gaśnie ale uszkodzenie i tryb awaryjny ECU pozostają. "Marchewa" przy LPG najczęściej świeci właśnie z powodu źle zainstalowanej lub wyregulowanej instalacji LPG. Odczytaj błędy a dowiesz się dlaczego świeci i gdzie szukać usterki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Slawek_Carlsson Napisano 8 Listopada 2007 Autor Udostępnij Napisano 8 Listopada 2007 > Masz pewnie LPG II gen. więc po przełączeniu na LPG obwód tej > kontrolki jest przerywany - dlatego gaśnie ale uszkodzenie i > tryb awaryjny ECU pozostają. "Marchewa" przy LPG najczęściej > świeci właśnie z powodu źle zainstalowanej lub wyregulowanej > instalacji LPG. Odczytaj błędy a dowiesz się dlaczego świeci i > gdzie szukać usterki. ...a wiesz moze gdzie podepną mi auto pod kompa na ślasku i błędy odczytają...?? bo w ASO mi krzyknęli 80 zł w Gliwicach... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tzok Napisano 8 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2007 > ...a wiesz moze gdzie podepną mi auto pod kompa na ślasku i błędy > odczytają...?? bo w ASO mi krzyknęli 80 zł w Gliwicach... Każdy kto ma Euroscana, czyli zapewne spora część "gazowników" (za 30-50zł), jak Ci się chce jechać do Sosnowca (Pn, Wt) albo do Bielska (Cz, Pt) to po wcześniejszym umówieniu się mogę Cię "podłączyć". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lowcamarasu Napisano 8 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2007 Termostat wymień,będziesz zdrowszy a to nie majątek,a odcinkę masz koło 4.5 krpm? To czujnik tez wymień Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Slawek_Carlsson Napisano 9 Listopada 2007 Autor Udostępnij Napisano 9 Listopada 2007 > Termostat wymień,będziesz zdrowszy a to nie majątek,a odcinkę masz > koło 4.5 krpm? To czujnik tez wymień ...wiesz, nie mam obrotomierza ale z pracy silnika wnioskuję ze gdzieś w tych granicach jest odcinka... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Slawek_Carlsson Napisano 9 Listopada 2007 Autor Udostępnij Napisano 9 Listopada 2007 > Każdy kto ma Euroscana, czyli zapewne spora część "gazowników" (za > 30-50zł), jak Ci się chce jechać do Sosnowca (Pn, Wt) albo do > Bielska (Cz, Pt) to po wcześniejszym umówieniu się mogę Cię > "podłączyć". ...dziękuję, jeśli wymiana czujnika njie pomoze chetnie skożystam z propozycji w razie czego poproszę o numer kom. na prv. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tzok Napisano 9 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2007 > ...dziękuję, jeśli wymiana czujnika njie pomoze chetnie skożystam z > propozycji w razie czego poproszę o numer kom. na prv. Pisz na Priv. albo GG 169048. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Slawek_Carlsson Napisano 9 Listopada 2007 Autor Udostępnij Napisano 9 Listopada 2007 ...jeszcze jedno pytanko, czym najlepiej wyczyscic blok silnika przed przykręceniem termostatu z nowa uszczelką ?? uszczelke zakłada sie 'na sucho'?? i czy do wymiany samego czujnika temp. (tego za termostatem) trzeba spuszczać płyn? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Slawek_Carlsson Napisano 11 Listopada 2007 Autor Udostępnij Napisano 11 Listopada 2007 ...teraz tak, wymieniłem wkład termostatu i ogrzewanie jest bardzo słabe ale tym razem na postoju nie grzeje w ogóle a grzeje tylko na wysokich obrotach...wymieniłem czujnij temp cieczy dajacy sygnał do komputera itez lipa...marchewa nie zgasła...teraz zapala sie w różnychsytuacjach - raz na zimnym, raz na ciepłym silniku, czasem na zakręcie...wygląda mi to jakby jakis kabelek był przetarty albo coś... moze teraz coś więcej mi pomozecie...?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Slawek_Carlsson Napisano 16 Listopada 2007 Autor Udostępnij Napisano 16 Listopada 2007 ..problem z kontrolką wtrysku rozwiązany...uszkodzona była sonda oraz jak sie okazało komputer...po wymiani tych dwóch elementów wszystko jest jak należy... pozostał tylko problem z ogrzewaniem ale myślę ze i to sie rozwiąze niebawem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lowcamarasu Napisano 16 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2007 Niebawem mi to podpada pod źle odpowietrzony układ(lub wcale ) po zmianie termostatu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.