Skocz do zawartości

Radio pod zapłon w PI


Lechoo

Rekomendowane odpowiedzi

Panie i Panowie!

Może mi kto powie, gdzie się włączyć i do którego przewodu zapłonu tak żebym mógł podłączyć sterowanie radiem (lub zestawem głośnogadającym) i żeby to nie był przewód wysokonapięciowy. Tzn. ma być 12V na kablu zasilającym radia mam 12V niezależnie od położenia kluczyka.

Przypomnę, że chodzi o PI.

Czekam na sugestie. swiety.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Panie i Panowie!

> Może mi kto powie, gdzie się włączyć i do którego przewodu zapłonu

> tak żebym mógł podłączyć sterowanie radiem (lub zestawem

> głośnogadającym) i żeby to nie był przewód wysokonapięciowy.

> Tzn. ma być 12V na kablu zasilającym radia mam 12V niezależnie

> od położenia kluczyka.

> Przypomnę, że chodzi o PI.

> Czekam na sugestie.

taki kabel powinien lecieć w kostce ISO do radia, w instrukcji od radia powinieneś mieć opisane jak go przełączyć. W sony jest do tego specjalny konektorek który w zależności od podłączenia umożliwia działanie z i bez zapłonu ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> taki kabel powinien lecieć w kostce ISO do radia, w instrukcji od

> radia powinieneś mieć opisane jak go przełączyć. W sony jest do

> tego specjalny konektorek który w zależności od podłączenia

> umożliwia działanie z i bez zapłonu

No więc problem polega na tym, że nie widzę tam takiego kabla. Kostki iso nie widziałem w tym samochodzie (jak się nietrudno domyśleć nie jestem pierwszym właścicielem) i nawet nie wiem czy tam była. Radio (blaupunkt) chodzi elegancko tylko myślałem nad tym, że dobrze byłoby podłączyć ten kabelek bo wtedy działa funkcja wyłączania radia dany czas po wyłączeniu silnika - co ma zapobiec przypadkowemu rozładowaniu aku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Panie i Panowie!

> Może mi kto powie, gdzie się włączyć i do którego przewodu zapłonu

> tak żebym mógł podłączyć sterowanie radiem (lub zestawem

> głośnogadającym) i żeby to nie był przewód wysokonapięciowy.

> Tzn. ma być 12V na kablu zasilającym radia mam 12V niezależnie

> od położenia kluczyka.

> Przypomnę, że chodzi o PI.

> Czekam na sugestie.

no to kosta ISO i miernik w lapy - do dziela biglaugh.gif

ja mam zmostkowane na kostce zeby radio dzilallo tez bez zaplony waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no ja też tak mam podpięte

ja rowniez nie mam nic zmostkowanego i dziala bez zaplonu, z tym ze wolalbym zeby dzialalo dopiero po przekreceniu kluczyka, wiecie moze w ktory kabelek sie wpiac?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja rowniez nie mam nic zmostkowanego i dziala bez zaplonu, z tym ze

> wolalbym zeby dzialalo dopiero po przekreceniu kluczyka, wiecie

> moze w ktory kabelek sie wpiac?

Ale po co hmm.gif Jak bedziesz sobie stał gdzieś to żeby słuchac radia bedziesz musiał miec załączoną stacyjke no.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A ja tam nie mam nic zmostkowane i radio działa bez zapłonu

ja podobnie - na fabrycznej instalacji biglaugh.gif

Po prostu fabryczna instalacja to kabel podpięty pod bezpiecznik "papierosek",a ten jest stale zasilany wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale po co Jak bedziesz sobie stał gdzieś to żeby słuchac radia

> bedziesz musiał miec załączoną stacyjke

i jedno,i drugie rozwiązanie to zło biglaugh.gif

Najlepiej jest tak,jak w Fordach - dwustopniowa stacyjna - przekręcasz na pierwszy stopień - zalącza się radio,zapalniczka i takie tam obwody "hotelowe",a drugi stopień to zapłon biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to raczej co u Ciebie było zepsute,ze nie działało

ja sie nie znam zlosnik.gif

jak kupilem kropka to instalacja wygladala tak ze ktos poprotu uje(*&^%...ucial znaczy sobie radio i sterczaly gole, zaizolowane kable tongue.gif

wiec zdolny pan elektryk podpial do tego kosteczki ISO i, jak mnie skleroza nie boli, to jedna jest zmostkowana, ale trzeba by to sprawdzic dokladnie, bo nie pamietam czy byla zmostkowana ta od radia, czy ta od kropka zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja sie nie znam

> jak kupilem kropka to instalacja wygladala tak ze ktos poprotu

> uje(*&^%...ucial znaczy sobie radio i sterczaly gole,

> zaizolowane kable

> wiec zdolny pan elektryk podpial do tego kosteczki ISO i, jak mnie

> skleroza nie boli, to jedna jest zmostkowana, ale trzeba by to

> sprawdzic dokladnie, bo nie pamietam czy byla zmostkowana ta od

> radia, czy ta od kropka

u mnie przy kupnie kropka pierwsze radio było montowane w ASO - do seryjnej kostki fiatowskiej (inna,niz ISO) została podpięta przejściówka na ISO,i do tego radio...bez zadnego cięcia kabli,mostkowania itp.

Gruby,czerwony kabel z seryjnej instalki - +12V stałe,cienki żółty +12V po stacyjce,i gruby czarny - masa biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> u mnie przy kupnie kropka pierwsze radio było montowane w ASO - do

> seryjnej kostki fiatowskiej (inna,niz ISO) została podpięta

> przejściówka na ISO,i do tego radio...bez zadnego cięcia

> kabli,mostkowania itp.

> Gruby,czerwony kabel z seryjnej instalki - +12V stałe,cienki żółty

> +12V po stacyjce,i gruby czarny - masa

Patryczku ja mam daleko posunieta skleroze hehe.gif jak sie dotocze do kropka to poprostu sprawdze czy jest jakis mostek na kostce, bo pamietam ze byl tylko nie pamietam, jak juz wyzej pisalem, na ktorych kostkach radio/instalacja ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> i jedno,i drugie rozwiązanie to zło

> Najlepiej jest tak,jak w Fordach - dwustopniowa stacyjna -

> przekręcasz na pierwszy stopień - zalącza się radio,zapalniczka

> i takie tam obwody "hotelowe",a drugi stopień to zapłon

No tak takie rozwiązanie byłoby najlepsze ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.