djdoc Napisano 12 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2007 Witam. Kieruje do was pytanie jak nalezy prawidłowo zamontować wycieraczki przednie? Wlasnie wymieniłem orginały oplowskie w ktorych na jednej tej od kierowcy był mały spoilerek od dołu. Te, które kupiłem firmy Unipoint maja rownierz spoilerki ale można je zamontować tylko tak aby spoilerek byl od góry. Wszystko bylo by ok tylko mam - nie wiem czy słuszną - teorie, że miejsce w którym gumka jest mocowana stalym uchwytem do pióra powinno byc w górnej części wycieraczki tak aby podczas pracy gumka przesuwała się w prowadnicach w dół. Przy takim montażu wycieraczek ten uchwyt jest w dolnej części. Proszę o wypowiedzi w tej kwesti. Jak np. jest montowana gumka w slynnych Motgumach ( gumki miałem wlaśnie wsadzone w tych orginałach ale nie umiałem ich zdobyć a całych piór nie mieli ) z spoilerkiem lub innych typach wycieraczek p.s propozycje "obróć sobie gumkę i będzie ok" znam, wiem że mogę obrócić gumkę i stałe mocowanie wyjdzie u góry ale nie o to mi chodzi w tym pytaniu/problemie Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
graf Napisano 12 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2007 > Witam. > Kieruje do was pytanie jak nalezy prawidłowo zamontować wycieraczki > przednie? Szanowny kolego, takim pytaniem sam prosisz się o złośliwości. Koledzy są bardzo grzeczni więc milczą. Powiedz proszę, w czym Ci przeszkadza, że uchwycik jest na gorze/dole? Tyle lat jeżdżę autami i do głowy mi nie przyszło nad takimi duperelami się zastanawiać. Wchodzą Ci piórka na dach? Pewnie nie. Zakładaj jak przewidział to producent piórek i wycieraj..., wycieraj... Pamiętam, że moje obecne ALCA (czy jakoś tak) mają uchwycik na dole. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
azja Napisano 12 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2007 no dobra graf to zły policjant, a ja dobry jak w klasyce filmowej krótko - było pierwsza linka z wyszukiwarki PS. nawet obrazek jest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
graf Napisano 12 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2007 > krótko - było Zrozumiałem, że koledze chodzi nie o lotkę, a o uchwyt gumki... ...o tu widać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 12 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2007 Ja też myślę, że o to chodzi. Koniec z utwierdzeniem gumki powinien być na dole (gdy pióro jest pionowo) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djdoc Napisano 12 Listopada 2007 Autor Udostępnij Napisano 12 Listopada 2007 > Ja też myślę, że o to chodzi. Koniec z utwierdzeniem gumki powinien > być na dole (gdy pióro jest pionowo) Witam I o to chodzilo w moim problemie nie o umieszczenie spoilera tylko o to mocowanie ktore widac na zdjeciu kolegi. Pytanie czy ma to znaczenie? Nie wiem dlatego pytam. Moja teoria jest taka, ze ten staly uchwyt trzymajacy gumke piora powinien byc u gory ( gdy pioro jest w pionie) wtedy gumka przy dociskaniu jej do szyby bardziej swobodnie przesuwa sie w prowadnicach piora przez co uzyskujemy scislejsze doleganie. To jest moja teoria byc moze mylna, byc moze nie majaca wplywu na prace calego piora ale skoro cos mozna zamontowac na dwa sposoby zawsze znajdzie sie ktos kto zada pytanie jak ma byc prawidlowo? I ja wlasnie takie pyatanie zadalem Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
graf Napisano 12 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2007 > Pytanie czy ma to znaczenie? IMHO nie. A jeżeli ma, to przychylałbym się do umieszczenia zamocowania na dole szyby, gdzie szyba ma najmniejszą krzywiznę. Koncówka piórka, szczególnie po stronie pasażera, ulega dosyć znacznemu ugięciu i tam zależnie od modelu samochodu występują największe przesunięcia gumki w uchwycie. Logicznym wydaje sie to, że w czasie ruchu gumki w krańcowym uchwycie jej przesuniecie występuje głównie tam i pokonywany przy tym opór jest też tylko na ostatnim uchwycie. Gdybyśmy założyli zaciśniętym uchwytem do góry, to gumka podczas ugięcia musiałaby pokonać opór na kilku pozostałych uchwytach, bo górne mocowanie jest na sztywno, a to mogłoby już być problemem. Chyba trochę pogmatwałem, ale pewnie czujecie o co chodzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 12 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2007 Ja mam inną teorię. Ramię wycieraczki zwykle jest zagięte na kształt kija do hokeja, żeby pióro było poziomo w spoczynku. Przy takim kształcie podczas ruchu gumka ma tendencję do wysuwania się z prowadzenia. Jeśli utwierdzenie jest na dole to guma się napręża. Wydłuża się swobodnie i wraca do pierwotnej długości przy powrocie ramienia. Gdyby utwierdzenie było na górze to guma miałaby tendencję do skracania się przy pierwszym suwie. To skracanie może powodować fałdowanie się wargi, a w konsekwencji, gorsze zbieranie wody i drgania. Poza tym w moich motgumach nie można zmienić położenia pióra i utwierdzenie jest na dole Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
graf Napisano 12 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2007 > Poza tym w moich motgumach nie można zmienić położenia pióra i > utwierdzenie jest na dole Mówimy o tym samym tyle, że Ty zacząłeś rozważania od innej pozycji na szybie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djdoc Napisano 13 Listopada 2007 Autor Udostępnij Napisano 13 Listopada 2007 Witam Dziekuje za wypowiedzi w/w temacie. Macie panowie racje Poslalem wczoraj zapytanie do producenta slynnych Motgumow i oto odpowiedz ktora przyszla dzis: "informuję iż zamek (czyli ząbek) powinien znajdować się na dole pióra, jeśli oczywiście rozpatrujemy pióro założone na samochodzie i postawione do pionu. Powód takiego montażu wiąże się z oddziaływaniem siły odsrodkowej na gumę w trakcie pracy wycieraczki, która to musi swobodnie wysuwać się z łapek (oczywiście w nieznacznym stopniu)." Zadalem rownierz pytanie o spoiler Oto odpowiedz: "Natomiast spoiler powinien znajdować się na dole pióra, gdyż ma on za zadanie przejmować powietrze, które ześlizguję się z maski pojazdu i w ten sposób dociska pióro do szyby. Nie zawsze jednak jest to uzyskiwane, ponieważ kształt maski a w szczególności przetłoczenie na jej krawędzi powoduję iż powietrze omija pióro lub też wręcz podrywa je do góry przy większych prędkościach." Mysle ze ta odpowiedz rownierz rozwiewa wszystkie watpliwosci. Serdecznie pozdrawiam kolegow ktorzy wzieli udzial w dyskusji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
graf Napisano 13 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 13 Listopada 2007 > Macie panowie racje Bo chłopaki z AK fajne som i wszystko wiedzom ...a jak nie wiedzą, to zaczynają filozofować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djdoc Napisano 13 Listopada 2007 Autor Udostępnij Napisano 13 Listopada 2007 > Bo chłopaki z AK fajne som i wszystko wiedzom > ...a jak nie wiedzą, to zaczynają filozofować Wiem ze tu mozna liczyc na konkrety i dlatego biore czynny udzial w zyciu tego kacika chocby nawet przez zadawanie takich pytan dzieki temu dowiedzialem sie ze moja teoria nie jest sluszna. p.s mysle ze niektorzy ktorzy tylko czytali sami sprawdzali lub sprawdza jak u nich wyglada mocowanie piora i w razie pytan innych beda mogli smialo odpowiedziec ze tak ma byc i do teego jeszcze uzasadnic swoja odpowiedz Uwazam temat za wyczerpany Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 13 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 13 Listopada 2007 A ja mimo jasnej odpowiedzi z Motgumu wybiorę się kiedyś do salonów z nowymi samochodami, Opel i nie tylko, i zobaczę, ja są te piórka fabrycznie zamontowane. Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 13 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 13 Listopada 2007 Teraz każdy szpanuje wycieraczkami ala Valeo XTRM w nowych autkach. Ostatnio jak byłem w salonie Opla to wszystkie takie miały Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcd1234 Napisano 14 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2007 > A ja mimo jasnej odpowiedzi z Motgumu wybiorę się kiedyś do salonów z > nowymi samochodami, Opel i nie tylko, i zobaczę, ja są te piórka > fabrycznie zamontowane. > Pozdr. Nie musisz. Ostanio wymieniałem fabryczne (na motgumy) - zamki były na górze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 14 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2007 > odpowiedz ktora przyszla dzis: > "informuję iż zamek (czyli ząbek) powinien znajdować się na dole > pióra, Przeczytaj, co napisał zbig5705: założył fabryczne motgumy i zamki ma na górze... O co tu chodzi? Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcd1234 Napisano 14 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2007 > Przeczytaj, co napisał zbig5705: założył fabryczne motgumy i zamki ma > na górze... O co tu chodzi? > Pozdr. Żeby nie było nieporozumień: - fabryczne piórka miały zamek na górze; - nowe motgumy założyłem tak samo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 14 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2007 Teraz już załapałem i... dalej nie wiemy, jak zakładać wycieraczki? Być może to nie zależy od samochodu, tylko od modelu i producenta danej wycieraczki? Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.