Skocz do zawartości

Osiągi - odczucia ???


Rado_

Rekomendowane odpowiedzi

> Wow ale cena - co to wszystko ma do tematu Osiągi - odczucia

duzo miejsca w srodku nawet dla 2 metrowego kierowcy, po przesunięciu fotela

kierowcy maksymalnie do tyłu pozostaje sporo miejsca, duży ponaddwulitrowy

silnik w benzynie, 5d, zegary jak w minicooperze - no alternatywe do NB przedstawiamy rotfl.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> duzo miejsca w srodku nawet dla 2 metrowego kierowcy, po przesunięciu

> fotela

> kierowcy maksymalnie do tyłu pozostaje sporo miejsca, duży

> ponaddwulitrowy

> silnik w benzynie, 5d, zegary jak w minicooperze - no alternatywe do

> NB przedstawiamy

rotfl.gifrotfl.gifrotfl.gifrotfl.gif

No tak grinser006.gif

Faktycznie ten Fotel może da radę 270635636-JUMP2.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> chyba jasno napisalem. Chodzilo o jazde mocnymi dieslami, a nie

> takimi, ktore moze nie sa zle, ale frajdy zadnej nie daja...

> 115 czy 120KM w kompakcie to nie jest najlepsze rozwiazanie

> czy diesle sa ciche ? owszem, ale mnie nie interesuja wrazenia z

> postoju

> Diesel to jazda, to elastycznosc, to niskie obroty przy wiekszych

> predkosciach. Tak, diesle sa ciche, wystarczy pojezdzic troche w

> trasy

> A co do odczuc subiektywnych, ja lubie duze piersi Wali mnie to co

> ktos inny uwaza

A jakie to diesle są mocne? Obecnie dzięki olbrzymiemu postępowi doszliśmy od etapu mniej więcej 50% mocy z litra w stosunku do tego co osiąga benzyna...

sprzed drugiej wojny światowej.

Diesel nie jest elastyczny nie wiem skąd ten mit, nie jest cichy ani w czasie jazdy ani na postoju. Owszem pomimo głośności samego silnika można dobrze wytłumić odgłosy jego pracy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jakie to diesle są mocne? Obecnie dzięki olbrzymiemu postępowi

> doszliśmy od etapu mniej więcej 50% mocy z litra w stosunku do

> tego co osiąga benzyna...

> sprzed drugiej wojny światowej.

Widzę, że muszę przypomnieć:

W przyszłym rok wyjdą nowe MultiJety Silnik 100 KM z 1l - taki ma ma jeszcze tylko BMW. Dwie turbiny, będzie ciągnął od samego dołu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jakie to diesle są mocne? Obecnie dzięki olbrzymiemu postępowi

> doszliśmy od etapu mniej więcej 50% mocy z litra w stosunku do

> tego co osiąga benzyna...

> sprzed drugiej wojny światowej

hehe.gif dobre naprawde, a Fiat to kiepska marka, bo miales Seicento i sie psulo, polecam doksztalcic sie w dziedzinie diesli

> Diesel nie jest elastyczny nie wiem skąd ten mit, nie jest cichy ani

> w czasie jazdy ani na postoju. Owszem pomimo głośności samego

> silnika można dobrze wytłumić odgłosy jego pracy.

Filozofia, a wrazenia w czasie jazdy to dwie rozne sprawy

Dobrze Ci sie jezdzi i wyprzedza benzyna wolnossaca na 5 biegu ? gratuluje, ja wole diesla na 5 biegu

Dobrze Ci sie redukuje biegi na trojke przy 80km/h, zeby wyciagnac wszystko z silnika i wyprzedzic szybko TIRa ? gratuluje, ja wole po prostu wcisnac gaz w dieslu

Dobrze Ci sie jedzie kilkaset km w sporym ruchu i ciaglych redukcjach ? gratuluje, ja wole bardzo efektywna i relaksujaca jazde dieslem prrawie bez zmiany biegow

Dobrze Ci sie slucha silnika benzynowego przy obrotach 4-5 tysiecy ? gratuluje, ja wole cichego diesla ... nawet przy wyprzedzaniu

Przed dieslem mialem 4 samochody z silnikami benzynowymi, ostatni z silnikiem, ktory dawal duzo frajdy wymagajac niestety utrzymywania obrotow w okolicy 4 tysiecy

Ale dopiero diesel pokazal co znaczy komfortowo podrozowac...

Jezdze czasem benzynami wolnossacymi, mam ta nieprzyjemnosc poniewaz rownolegle z Fiatem eksploatuje Ople. I jedynie 3,2 V6 w Signum daje przyjemnosc. Co z tego, skoro wir w baku....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Widzę, że muszę przypomnieć:

> W przyszłym rok wyjdą nowe MultiJety Silnik 100 KM z 1l - taki ma ma

> jeszcze tylko BMW. Dwie turbiny, będzie ciągnął od samego dołu.

No to widzę że ja też muszę przypomnieć. Silniki t.benzynowe wyciągały 200KM z litra, przed wojną. A jak chcesz poznać co to są osiągi to polecam zapoznać się np. z dwulitrowym silnikiem 385KM w Lancerze. A to tylko przykład samochodu przeznaczonego na ulicę, nie na wyścigi, bo na wyścigi nie jest problemem wyciągnąć 600-700KM z litra

A jeśli chcesz takie bardziej przyziemne przykłady to proszę

1,4 TFSi od 1250obr/m 200Nm, od 1500obr/m 240Nm. No i najważniejsze ten moment nie kończy się przy 3 tys obr jak w dieslu, lecz jest dostępny też dla wyższych obrotów. To jest elastyczny silnik. Pokaż mi diesla o choćby zbliżonych parametrach o podobnej pojemności. A elastyczność to nie jest to co piszą w gazetach (tj przyspieszenie od 60-100 na czwartym biegu), ale możliwość płynnej jazdy w szerokim zakresie obrotów. Pokaż mi diesla któy jest w stanie na jednym biegu przyspieszać od 50km/h do ponad 200km/h. Mój malutki silniczek benzynowy (i wcale nie tak mocny jak ten przytoczony TFsi) we wcale nie lekkim aucie z 5 osobami na pokładzie to potrafi. To jest właśnie elastycznoć. Jeśli mi się nie spieszy w trasie to wrzucam 6tkę i jadę przez wioski, miasteczka na jednym biegu do czasu aż muszę mocniej zwolnić niż do 50tki. Przy 100km/h silnik ma na 6tym biegu 2500 obr/m i jest cichszy niż diesel na 1800. By normalnie, spokojnie wyprzedzić na trasie też nie muszę redukować biegu, a jeśli już zredukuje mogę się cieszyć solidnym przyspieszeniem i to wszystko przy średnim spalaniu 50% miasto/trasa 8-9 litrów/100km i cenie niższej od diesla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pokaż mi diesla któy

> jest w stanie na jednym biegu przyspieszać od 50km/h do ponad

> 200km/h. Mój malutki silniczek benzynowy (i wcale nie tak mocny

> jak ten przytoczony TFsi) we wcale nie lekkim aucie z 5 osobami

> na pokładzie to potrafi. To jest właśnie elastycznoć. Jeśli mi

> się nie spieszy w trasie to wrzucam 6tkę i jadę przez wioski,

> miasteczka na jednym biegu do czasu aż muszę mocniej zwolnić niż

> do 50tki. Przy 100km/h silnik ma na 6tym biegu 2500 obr/m i jest

> cichszy niż diesel na 1800. By normalnie, spokojnie wyprzedzić

> na trasie też nie muszę redukować biegu, a jeśli już zredukuje

> mogę się cieszyć solidnym przyspieszeniem i to wszystko przy

> średnim spalaniu 50% miasto/trasa 8-9 litrów/100km i cenie

> niższej od diesla.

i tak trzymać do gwarantowanego 1 000 000 km hehe.gif bankowo wytrzyma hehe.gif

sądzę żę fiat zrobił złą skrzynię - powinna być jedynka do 50 km/h i zaraz potem

szóstka od 50 do 200 km/h hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pokaż mi diesla któy

> i tak trzymać do gwarantowanego 1 000 000 km bankowo wytrzyma

> sądzę żę fiat zrobił złą skrzynię - powinna być jedynka do 50 km/h i

> zaraz potem

> szóstka od 50 do 200 km/h

Ale nie myl kolego możliwości, z normalną jazdą. A tak btw to od takich obrotów jeżdżenie dieslem uważa się za normalne. Ciekawe dlaczego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale nie myl kolego możliwości, z normalną jazdą. A tak btw to od

> takich obrotów jeżdżenie dieslem uważa się za normalne. Ciekawe

> dlaczego

no właśnie dlaczego...

p.s. nie masz może fotki na której widać te 5 osób w NB bo chciałbym

jednemu koledze pokazać hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no właśnie dlaczego...

> p.s. nie masz może fotki na której widać te 5 osób w NB bo chciałbym

> jednemu koledze pokazać

Jak obaj byli WIELCY odsunęli fotele - to jedzie najwyżej trzy osoby, dwóch z przodu i dziecko po środku z tyłu - po uprzednim włożeniu go od strony bagażnika tam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak obaj byli WIELCY odsunęli fotele - to jedzie najwyżej trzy osoby,

> dwóch z przodu i dziecko po środku z tyłu - po uprzednim

> włożeniu go od strony bagażnika tam.

dziecko nie może siedzieć z tyłu pośrodku ponieważ wyprostowane nogi tegoż dziecka

musiałyby być umiejscowione pomiędzy kierowca i pasażerem i dotykałyby radia

permanentnie je przełączając zeby.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dziecko nie może siedzieć z tyłu pośrodku ponieważ wyprostowane nogi

> tegoż dziecka

> musiałyby być umiejscowione pomiędzy kierowca i pasażerem i

> dotykałyby radia

> permanentnie je przełączając

Zapomniałem, że auto jak się zaczyna też się zaraz kończy wink.gif sądzę, że nawet mogłoby wkurzać to osoby jadące z przodu - nogi na ramionach albo na rękach, zmiana biegów niemożliwa itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Student i taki wozik ( w pracy się powodzi... )

> Gratki

> Chyba, że na kolokwium idziesz w roli tego sprawdzającego wiedze

Fajnie by było mieć taką pracę 270751858-jezyk.gif

Ale to niestety wynik zdarzeń losowych ... niestety nie takich miłych ... no ale można to potraktować jako jakiś pożytek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> najpierw 10 lat teraz 180 stopni - tylko w którą stronę

na korzyść fokusa...

Focus nie

> na darmo jest

> stawiany za wzór w kwestii zawieszenia ale też niewiele zmienił przez

> te lata od F1 to co

> się fiata czepiać.

no może i racja tylko ze różnica miedzy focus I a focus II jest spora a różnica między bravo I a bravo II żadna...

Poza tym ta przepaść przez Ciebie głoszona jest

> duuużą przesadą...

moze, ale nie ulega watpliwości że focus ma lepsza trakcje...

> no widzisz jeden ma to dobre a drugi to - ford też się zatrzymał w

> dieslach i porządnie

> zrobić go nie potrafi... Mają zawieche a nie ma jej co napędzać

nie w tym kierunku...

silniki TDCI są b.żwawe i przyjemnie jeźdzą tyle ze ich awaryjnosc pozostawia wiele do zyczenia...dlatego za darmo bym go nie chciał(no chyba że bym sprzedał zlosnik.gif )

> wszysty z tego kuncika mają taką nadzieję

noi dobrze ok.gif

> pokaż porównanie bo dołozyłeś teraz jeszcze "inne auta"

golf V...

albo, niewiem czy moge bo ma naped na tył lub na 4 buty ale bmw e46 bym dorzucił...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> na korzyść fokusa...

no to akurat było jasne biglaugh.gif

> Focus nie

> no może i racja tylko ze różnica miedzy focus I a focus II jest spora

> a różnica między bravo I a bravo II żadna...

chyba zdecydowanie mniejsza jest różnica pomiedzy stilo a NB niż pomiedzy NB a starym BB - poniosło Cie cfaniak.gif

> moze, ale nie ulega watpliwości że focus ma lepsza trakcje...

tak może być za bardzo nie dyskutuję zresztą ford ma doswiadczenie w rajdach a NB raczej nie bardzo grinser006.gif

> silniki TDCI są b.żwawe i przyjemnie jeźdzą tyle ze ich awaryjnosc

> pozostawia wiele do zyczenia...dlatego za darmo bym go nie

> chciał(no chyba że bym sprzedał )

czyli tak jak mówie ok.gif

> golf V...

to auto mnie nudzi niezaleznie od jakości i stereotypowej sławy no.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jaki nowy focus ten co ma z tyłu hamulce bębnowe jak w maluchu?

Panowie, pojeździłem sobie ostrzej po mokrym asfalcie i napiszę Wam, że bym się na focusa nie zamienił. Czuję ewidentnie, że to jak auto zachowuje się w dość sporym stopniu jest zasługą ESP i pewnie focus z ESP jeździłby jeszcze lepiej, ale mam porównanie z focusem bez ESP (jedynka) i jak na mój gust jest sporo słabiej. Bravo po prostu jedzie tam gdzie ma jechać bez komplikacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Panowie, pojeździłem sobie ostrzej po mokrym asfalcie i napiszę Wam,

> że bym się na focusa nie zamienił. Czuję ewidentnie, że to jak

> auto zachowuje się w dość sporym stopniu jest zasługą ESP i

> pewnie focus z ESP jeździłby jeszcze lepiej, ale mam porównanie

> z focusem bez ESP (jedynka) i jak na mój gust jest sporo

> słabiej. Bravo po prostu jedzie tam gdzie ma jechać bez

> komplikacji.

szkoda tylko że nie można ESP wyłączyć ... zima będzie i jak tu się bawić zlosnik.gif ciężko będzie zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ha Ha Ha!!!

Gdyby diesel był tak elastyczny jak go opisują, to nie potrzebował by skrzyń biegów z 5-ma lub 6-ma przełożeniami. Wystarczyły by mu 3 biegi smile.gif

W trasie może i lepiej się przyspiesza na biegu o oczko wyższym niż w benzynie, ale wąski zakres obrotów i dosyć szybko opadający moment obrotowy nie daje takiej pewności rozpędzania się jak silnik benzynowy, w którym przyrost momentu jest coraz większy wraz ze zwiększaniem prędkości obrotowej silnika aby dopiero przy wysokich obrotach gwałtownie opaść. Efekt jest taki, że trzeba szybko zapinać wyższy bieg aby nadal przyspieszać.

A już w mieście, to trzeba tymi biegami tak często mieszać (włącznie z jedynką!!!) że diesel nieźle daje w kość temu kto dotychczas jeździł na benzynie.

Dodam jeszcze, że moc maksymalna w dieslu występuje przy około 4 tyś obr/min. A w benzynie przy 5000 tyś i więcej. A moc to nic innego jak iloczyn momentu obrotowego, obrotów silnika i jeszcze pewnej stałej wynikającej z przekształceń matematycznych i warunków początkowych przy jakiej ta stała została wyprowadzona.

Elastyczność i diesel to dwa przeciwne bieguny smile.gif

Cisza i diesel to też dwa przeciwne bieguny smile.gif

Pzdr

Mirek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ha Ha Ha!!!

> Gdyby diesel był tak elastyczny jak go opisują, to nie potrzebował by

> skrzyń biegów z 5-ma lub 6-ma przełożeniami. Wystarczyły by mu 3

> biegi

> W trasie może i lepiej się przyspiesza na biegu o oczko wyższym niż w

> benzynie, ale wąski zakres obrotów i dosyć szybko opadający

> moment obrotowy nie daje takiej pewności rozpędzania się jak

> silnik benzynowy, w którym przyrost momentu jest coraz większy

> wraz ze zwiększaniem prędkości obrotowej silnika aby dopiero

> przy wysokich obrotach gwałtownie opaść. Efekt jest taki, że

> trzeba szybko zapinać wyższy bieg aby nadal przyspieszać.

> A już w mieście, to trzeba tymi biegami tak często mieszać (włącznie

> z jedynką!!!) że diesel nieźle daje w kość temu kto dotychczas

> jeździł na benzynie.

> Dodam jeszcze, że moc maksymalna w dieslu występuje przy około 4 tyś

> obr/min. A w benzynie przy 5000 tyś i więcej. A moc to nic

> innego jak iloczyn momentu obrotowego, obrotów silnika i jeszcze

> pewnej stałej wynikającej z przekształceń matematycznych i

> warunków początkowych przy jakiej ta stała została wyprowadzona.

> Elastyczność i diesel to dwa przeciwne bieguny

> Cisza i diesel to też dwa przeciwne bieguny

> Pzdr

> Mirek

a corvetta rusza z 5tego biegu wiec poco jej 4wczesniejsze ? jeden by wystarczył zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> uzupełniony a nieuzupełniony profil to też przeciwne bieguny

nie wiem jak w bravo, ale w Stilo hałas wydawany przez klekota jest straszny, rozczarowałem sie po prostu frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.