Skocz do zawartości

Osiągi - odczucia ???


Rado_

Rekomendowane odpowiedzi

> a corvetta rusza z 5tego biegu wiec poco jej 4wczesniejsze ? jeden by

> wystarczył

Z bardzo prostego.

Nie jest ważny moment obrotowy silnika tylko moment obrotowy na kołach smile.gif Nawet poczciwy maluszek jest w stanie ruszyć na biegu nr 4. Tylko, że ile czasu trzeba by bylo i jakich zdolności aby go zmusić do ruszenia i jazdy z rozsądną prędkością smile.gif Biegi nie są potrzebne "bo tak ma być". Biegi służą do tego aby silnik był w stanie w miarę rozsądnie rozbujać samchód do prędkości podróżnej. A że biedak ma powera tylko w pewnym zakresie obrotów, to właśnie biegi ułatwiają mu poruszanie się bo szosie.

Dla porównania weź sobie inny pojazd - tramwaj smile.gif Tramwaj ma silniki elektryczne prądu stałego z reguły po dwa na wagonik. Każdy ma zaledwie kilkadziesiąt kilowatów mocy. A tramwaj waży około 20 ton. Ale rzecz w tym, że tramwaj nie ma biegów smile.gif Za to ma wysoki moment obrotowy od samego spodu aż do końca smile.gif I jakoś to żelastwo jeździ i to całkiem żwawo. Ma lepszy start niż większość autobusów z silnikami diesla i automatycznymi skrzyniami biegów smile.gif

Pzdr

Mirek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z bardzo prostego.

> Nie jest ważny moment obrotowy silnika tylko moment obrotowy na

> kołach Nawet poczciwy maluszek jest w stanie ruszyć na biegu nr

> 4. Tylko, że ile czasu trzeba by bylo i jakich zdolności aby go

> zmusić do ruszenia i jazdy z rozsądną prędkością Biegi nie są

> potrzebne "bo tak ma być". Biegi służą do tego aby silnik był w

> stanie w miarę rozsądnie rozbujać samchód do prędkości

> podróżnej. A że biedak ma powera tylko w pewnym zakresie

> obrotów, to właśnie biegi ułatwiają mu poruszanie się bo szosie.

> Dla porównania weź sobie inny pojazd - tramwaj Tramwaj ma silniki

> elektryczne prądu stałego z reguły po dwa na wagonik. Każdy ma

> zaledwie kilkadziesiąt kilowatów mocy. A tramwaj waży około 20

> ton. Ale rzecz w tym, że tramwaj nie ma biegów Za to ma wysoki

> moment obrotowy od samego spodu aż do końca I jakoś to żelastwo

> jeździ i to całkiem żwawo. Ma lepszy start niż większość

> autobusów z silnikami diesla i automatycznymi skrzyniami biegów

> Pzdr

> Mirek

uzupełnij profil smirk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

odczucia z przejażdżki 1.4 90KM

moje bravo jeszcze niegotowe do odbioru, wiec dostałem do pojeżdzenia inne - wspomniane 1.4. 6 biegowa skrzynia troche za duzo obiecuje. Samochod jedzie dopiero po przekroczeniu 4 tys, wrażenia z jazdy zupełnie jak motocyklem - dopóki nie zakreci się w średnich obrotach, przyspieszenia brak.

nie twierdze tym samym że mi sie to nie podoba - w miescie praktyczne, chociaż potrzeba nagłego zrywu moze się wiązać z 2 biegową redukcją ...

jeden straszny minus to odgłosy dochodzące do kabiny - apokalipsa .... chociaz moze idzie sie do tego przyzwyczaic i traktowac za normalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiem, nie jeździłem taką rakietą . Ale to benzyna to powinno być

> cicho

Cicho jak w traktorze, ten silnik warczy jak wciekły pies. Na wolnych jakbym Ci wmówił, że to dizel to byś uwierzył zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiem, nie jeździłem taką rakietą . Ale to benzyna to powinno być

> cicho

moje stilo 1,4 jexdziło dynamicznie dopiero po wkręceniu na obroty - jest

dokładnie tak jak koledzy mówią ale głosnojest tylko w fazie przyspieszania

potem już norma jak w każdej tego typu benzynie. Spalanie miejskie miałem

na poziomie9,5/10 litra zlosnik.gif Szósty bieg wrzuciłem przez trzy lata dwa razy może zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz jestem w trakcje eksrtemalnego testu i gniote ile mozna, albo i nie smile.gif. Mam spalanie 9,2 smile.gif. a prze pierwsze 3 biegi ASR ma troche o roboty smile.gif

Wiem ze seicento moje z silnikiem 1.1 palilo ponad 9 wiec nie wieze ze 1.4T bedzie w miescie palic ponizej 9:D. Ja nawet jestem w stanie zamienic sie na auta i wtedy sprawdze smile.gif. Warszawskie korki sa momentami kosmiczne i ja ponizej 8 litrow nie moge zejsc smile.gif.

A wracajac do tematu do diesel ma byc glosny, benzyna jest cicha zeby.GIF. Ale ja sie nie znam jestem przesiakniety ropa zeby.GIF.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Teraz jestem w trakcje eksrtemalnego testu i gniote ile mozna, albo i

> nie . Mam spalanie 9,2 . a prze pierwsze 3 biegi ASR ma troche o

> roboty

> Wiem ze seicento moje z silnikiem 1.1 palilo ponad 9 wiec nie wieze

> ze 1.4T bedzie w miescie palic ponizej 9:D. Ja nawet jestem w

> stanie zamienic sie na auta i wtedy sprawdze . Warszawskie korki

> sa momentami kosmiczne i ja ponizej 8 litrow nie moge zejsc .

> A wracajac do tematu do diesel ma byc glosny, benzyna jest cicha .

> Ale ja sie nie znam jestem przesiakniety ropa .

mój test extremalny zacznie się jak go dotrę i zona zacznie go ujeżdżać rotfl.gif

teraz mam jakieś 400 km i przy naprawde dynamicznej jeździe mam 7,5/8 litra

samo miasto ok.gif jak są korki to spożycie szybko rośnie a potem szybko spada

ale miny zostających z tyłu są bezcenne zlosnik.gif

Co do hałasu to naprawdę nie można narzekać to jakaś psychoza z tą głośnością niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale miny zostających z tyłu są bezcenne

grinser006.gif Jest fajnie niewątpliwie grinser006.gif

> Co do hałasu to naprawdę nie można narzekać to jakaś psychoza z tą

> głośnością

Zgadzam się 150KM 16v MJ jest dobrze wyciszony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam do konca nie rozumiem o co chodzi z tym halasem. Mam do dyspozycji nowego focusa 2.0 i wszystko moge o nim powiedziec ale napewno nie jest cichszy niz moje bravo. Ale moze ja majac bravo wszedzie wyszukuje sie wad smile.gif. Moze to kwestja wygluszenia, tylko co mnie to obchodzi smile.gif. jade w srodku ma byc cicho a jak to osiagnieto to juz nie moja sprawa smile.gif.

A co do spalania to do pracy mam jakies 16km pokonuje je w jakas jedna godzine smile.gif. JAk tylko tylko troche trasy znlapie to spalanie spada. Ciekawie jak wtedy benzyna wypadnie smile.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Technika spalania benzyny jest dużo cichsza niż diesla. To już

> powinno oznaczać ze silnik benzynowy jest cichszy sam z siebie.

Bo jest. Oczywiście głośny benzyniak w kiepsko wyciszonym aucie może dać gorszy efekt niż w dobrze wyciszonym aucie, nowoczesny względnie cichy diesel. Normalnego silnika benzynowego na wolnych ovrotach w zamkniętym aucie nie słychać w ogóle. Moja żona po przesiadce z diesla na skrzyżowaniu zakręciła rozrusznikiem, bo myślała, że silnik zgasł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Normalnego silnika benzynowego na

> wolnych ovrotach w zamkniętym aucie nie słychać w ogóle.

I tu tak jest! Na wolnych obrotach jest bardzo cicho, cicho jest tak do 3000 obrotow. Przy wyzszych predkosciach zlosnik.gif jest glosno, szczegolnie przy rozpedzaniu.

Ale przy takim motorze jak moj, to nie ma sie co dziwic!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I tu tak jest! Na wolnych obrotach jest bardzo cicho, cicho jest tak

> do 3000 obrotow. Przy wyzszych predkosciach jest glosno,

> szczegolnie przy rozpedzaniu.

> Ale przy takim motorze jak moj, to nie ma sie co dziwic!

tak kolego dla przypomnienia Twoje słowa a propos powyższej wypowiedzi

Quote:

Wiecie co?

Jest kilka watkow i kazdy po jakims czasie przeradza sie z technicznego na jakies pogawedki...

Chcialbym poczytac naprawde cos sensownego a powoli nie chce mi sie tu zagladac (zaraz mi ktos odpisze, ze nie musze...), bo nowe wiadomosci nic ciekawego nie wnosza... Czy to osiagi (gdzie ciagle sa dyskusje nad wyzszoscia swiat Bozego Narodzenia nad swietami Wielkanocnymi...) czy teraz nawet FAQ...

Ja domyslam sie, ze kacik malo aktywny i trzeba go rozruszac, ale bez przesady...


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Spalanie miejskie

> miałem

> na poziomie9,5/10 litra Szósty bieg wrzuciłem przez trzy lata dwa

> razy może

Trochę mało mam czasu, ale na forum zawsze zlosnik.gif

Na szybko, w poniedziałek i wtorek przejechałem pierwszą trasę ok. 620km.

Nie czaiłem się z wciskaniem gazu, lecz do Vmax 120km/h.

Zużycie wyszło 6,5l/100 i w trasie wyraźnie brakuje mu turbo i wigoru.

Fakt, że poza miasto wyjeżdżam baaardzo rzadko wink.gif

Jak na samochód miejski 1,4/90KM może być, na trasy zdecydowanie trzeba szukać wink.gif mocniejszego silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Technika spalania benzyny jest dużo cichsza niż diesla. To już

> powinno oznaczać ze silnik benzynowy jest cichszy sam z siebie.

owszem, ale nie emocjonuje mnie benzyna na postoju, bardziej w czasie jazdy

a tutaj benzyny krecone przy mocnych przyspieszeniach, czy nawet w czasie jazdy na trasie z wyzszymi predkosciami, nie sa juz takie ciche....

paradoksalnie na trasie duzo przyjemniej jedzie sie dieslem, nie chodzi mi tutaj o aspekt momentu, ale wlasnie glosnosci. Dotyczy to takze NB i porownania wersji 1,9 z 1,4 np. przy 130 km/h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja wiem, że na wolnych obrotach to diesla słychać i w miarą jak się coraz szybciej jedzie to jest coraz cisze smile.gif. Taki paradoks smile.gif

Nie miałem możliwości prowadzić NB z benzynowym silnikiem ale może kiedyś trafi się taka okazja smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Tak do 200 to naprawde sprawnie jest, ta kncowka to juz wymaga rozpedzania smile.gif

Kolegom nie udalo sie szybciej pojechac, ale podejrzewam ze to moze byc Vmax:)

Spalanie przy tej predkosci to troche ponad 14 litrow. Oczywiscie koledzy mowili zeby.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.