Skocz do zawartości

tuning maluszka


ginx

Rekomendowane odpowiedzi

jezeli kogos interesuje przerobka niesmiertelnego autka to zapraszam do dyskusji mi udalo sie osiagnac przy seryjnym silniku ok35 km

i jezdzil 140.km/h

oczywiscie modyfikacje ukladu hamucowego sa w tym przypadku konieczne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jezeli kogos interesuje przerobka niesmiertelnego autka to zapraszam

> do dyskusji mi udalo sie osiagnac przy seryjnym silniku ok35 km

> i jezdzil 140.km/h

> oczywiscie modyfikacje ukladu hamucowego sa w tym przypadku konieczne

mój tez latał 140....głownie modyfikacje gaźnika, dolotu, głowicy + lekkie koło zamachowe, jak na maluszka dawało zadowalające doejście- bo głownie na tym mi zależło a nie na V-max

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Licznikowe czy rzeczywiste?

na liczniku 140 + koła 13''....kumpel astrą jechał za mną i tez mniał 140.....ale każdy licznik przekłamuje, wiec dkładnie nie wiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gaznik rozwiercony

glowica ;wypolerowana (zawory od cc 900 ale to bylo pozniej)

kolo zamachowe ok 40% lzejsze

kola 13''

poprawiony dolot (trzeba troszke powycinac)

poprawione chlodzenie(tniesz polke nad silnikiem z ta rura doprowadzajaca powietrze i wspawujesz ja z lewej strony przy wlocie powietrza wiadom zimniej = lepiej jezeli chodzi o powietrze oczywiscie)

pozniej bylo jeszcze pare rzeczy ale wchodzily one juz do samego silnika wiec to ci powinno wystarczyc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> gaznik rozwiercony

znaczy konkretnie co?

> glowica ;wypolerowana (zawory od cc 900 ale to bylo pozniej)

kosmetyka

> kolo zamachowe ok 40% lzejsze

to na moc nie wplywa

> kola 13''

to tym bardziej wink.gif

> poprawiony dolot (trzeba troszke powycinac)

> poprawione chlodzenie(tniesz polke nad silnikiem z ta rura

> doprowadzajaca powietrze i wspawujesz ja z lewej strony przy

> wlocie powietrza wiadom zimniej = lepiej jezeli chodzi o

> powietrze oczywiscie)

> pozniej bylo jeszcze pare rzeczy ale wchodzily one juz do samego

> silnika wiec to ci powinno wystarczyc

Czyli skad te 35 kucy???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Oj cicho Dalem mu szanse na poprawe

no widzisz nie wszyscy chca zebys mnie zagial

ale ty wszysko wiesz wiec po co sie rozpisuje

przepraszam ze tak daleko zabrnalem w robieniu z siebie glupka

no nic za skroty myslowe trzeba poniesc kare oslabiony.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a poza tym ie jestem inz wiec nie musze wszystkiego wiedziec

po odciazeniu kola samochod zaczal lepiej przyspiszac co pewnie mialo zwiazek z tym iz silnik latwiej sie wkrecal na obroty bo mial mniejszy moment bezwladnosci no ale moze sie myle

to mnie popraw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daj spokój.. nie warto.. hehe.gif Ten kącik odwiedzają czasem spece którym nie wytłumaczysz. Wiedzą wszystko a sami jeżdzą serią i z tuningiem mają tyle wspólnego co poteoretyzować.. Nie mówię, że sam mam coś wyjątkowego ale.. wiesz o co chodzi..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Daj spokój.. nie warto.. Ten kącik odwiedzają czasem spece którym

> nie wytłumaczysz. Wiedzą wszystko a sami jeżdzą serią i z

> tuningiem mają tyle wspólnego co poteoretyzować.. Nie mówię, że

> sam mam coś wyjątkowego ale.. wiesz o co chodzi..

Nie bądź taki skromny... ok.gif

wydech pierwsza klasa.

th-WoWo-13.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Miałeś depresję czy świadomie to robiłeś? 140 Maluchem toż to

> samobójstwo

130 to mial licznikowe ile przeklamywalo to inna sprawa. Moj kaszword smigal 130 ponad licznikowe a mial glowice poprawiona tylko i podregulowany gaznik smile.gif

Rekors V-max mial znajomy kierowca rajdowy. Mial malucha z silnikiem 1,1do zabawy i jak jechal na KJS do wroclawia to trafili go na radar .... 173 zeby.GIF Puscili go bo stwierdzili ze niemozliwe. Ale teraz wszystko jest mozliwe zeby.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no widzisz nie wszyscy chca zebys mnie zagial

> ale ty wszysko wiesz wiec po co sie rozpisuje

> przepraszam ze tak daleko zabrnalem w robieniu z siebie glupka

> no nic za skroty myslowe trzeba poniesc kare

Już nie bądź taki wrażliwy. Dałem tylko do przemyślenia to co napisałeś

ps. jak na ten kącik byłem delikatny zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jezeli kogos interesuje przerobka niesmiertelnego autka to zapraszam

> do dyskusji mi udalo sie osiagnac przy seryjnym silniku ok35 km

> i jezdzil 140.km/h

> oczywiscie modyfikacje ukladu hamucowego sa w tym przypadku konieczne

Wejdz na moja stronei poczytaj o mozliwych przerobkach malucha. Zabawa z seryjnym silnikiem poporstu mija sie z celem. Dochodzi sie do pewnego momentu, kiedy silnik osiaga 40KM i po 1000km trzeba robic remonta, a kasy wywalone tyle, ze spokojnie wystraczyloby na chcoaciazby 900ccm. Dla mnie to i tak za malo - ja zaczalem od silnika 1.1 a na 1.2 i skrynce od cc700 skonczylem. Na razie.

W chwili obecnej buduje sie kolejne 1.2 MPI e BISie jako zupelnie nowy projekt, ktorego jeszcze nikt nie robil. Dosc przyslosciowy.

A co do mojego poprzendiego malucha to smigalem nim spokojnie 160, a maxa mialem ponad 175 i jeszcze byl zapas, ale juz troche odwagi zabraklo. Teraz bedzie mozna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kosmetyka? To w maluchu chyba sporo daje.

Samo wywalenie tapicerki i wszystkiego co demontowalne z wnętrza dało odczuwalny efekt.

Zmienienie seryjnego gaźnika spowodowało tylko tyle, że przestał przerywać na wybojach.

Zabawa z wałkiem (seryjnym), obróbką głowicy, obróbką zamachu i dolotu dała naprawdę odczuwalne rezultaty w przyśpieszaniu z dołu zlosnik.gifzlosnik.gifzlosnik.gif

Na zimę napewno mi wystarczy, a nawet stawiająć malca z dwójki na mokrym asfalcie, mam w tej chwili przysłowiową "rezerwę" zlosnik.gifzlosnik.gifzlosnik.gif mocy co by nie trzasnąć Altonena.

To jest właśnie kosmetyka...

Ale jeżeli ktoś jeździł rallycrossowym kaszlem, to wie jakich wrażeń ta zabawka może dostarczyć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>

> Ale jeżeli ktoś jeździł rallycrossowym kaszlem, to wie jakich wrażeń

> ta zabawka może dostarczyć...

i w pelni sie z tym zgadzam sam startowalem w regionalnych wyscigach mialem klatke w aucie i dwa kubly i nawet na seryjnym setupie bylo calkiem niezle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie prędkość, prędkość, prędkość, przeczytałem tu ze 40 postów

poświęconych żyłowaniu silnika w maluchu. Ja mam obecnie silnik

poskładany od podstaw, głowica -4,7mm (na miedzianej uszczelce),

polerowane kanały, zgrane z kolektorami, gaźnik f74,120,190(ludzie w temacie wiedzą o co chodzi)

koło zamachowe 2,95kg(seria 6,5-7,5kg),

wałek rozrządu 555 kałuża motor sport i

auto nie jeździ zapier.... grinser006.gif

ale zanim wrzuciłem ten silnik przygotowywałem do tego bude-

wymieniłem zawieszenie, hamulce(obecnie tarcze),

układ kierowniczy(obecnie przekładnia listwowa z bisa), wybebeszyłem środek, kupiłem

kubły, szelki i klatke, bo po co wam w maluchu silnik który

ma nawet 1000koni, jak wy wchodząc nim w zakręt 60km/h wywalicie

sie na bok, a podczas próby hamowania z np tych 170 hamulec sie

skończy gdzieś na 100(przynajmniej kumpel tak miał- ma w malcu 1,0l z uno).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Panowie prędkość, prędkość, prędkość, przeczytałem tu ze 40 postów

> poświęconych żyłowaniu silnika w maluchu. Ja mam obecnie silnik

> poskładany od podstaw, głowica -4,7mm (na miedzianej uszczelce),

> polerowane kanały, zgrane z kolektorami, gaźnik f74,120,190(ludzie w

> temacie wiedzą o co chodzi)

> koło zamachowe 2,95kg(seria 6,5-7,5kg),

> wałek rozrządu 555 kałuża motor sport i

> jak wy wchodząc nim w zakręt 60km/h wywalicie

> sie na bok, a podczas próby hamowania z np tych 170 hamulec sie

> skończy gdzieś na 100(przynajmniej kumpel tak miał- ma w malcu 1,0l z

> uno).

Sory mistrzu. Nauczaj nas niedouczonych ktory by sie zabili na pierwszym zakrecie.

Dyskusja jest o modyfikacjach silnika co nie oznacza ze modyfikacje zawieszenia trzeba pominac .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Panowie prędkość, prędkość, prędkość, przeczytałem tu ze 40 postów

> poświęconych żyłowaniu silnika w maluchu. Ja mam obecnie silnik

> poskładany od podstaw, głowica -4,7mm (na miedzianej uszczelce),

> polerowane kanały, zgrane z kolektorami, gaźnik f74,120,190(ludzie w

> temacie wiedzą o co chodzi)

> koło zamachowe 2,95kg(seria 6,5-7,5kg),

> wałek rozrządu 555 kałuża motor sport i

> auto nie jeździ zapier....

> ale zanim wrzuciłem ten silnik przygotowywałem do tego bude-

> wymieniłem zawieszenie, hamulce(obecnie tarcze),

> układ kierowniczy(obecnie przekładnia listwowa z bisa), wybebeszyłem

> środek, kupiłem

> kubły, szelki i klatke, bo po co wam w maluchu silnik który

> ma nawet 1000koni, jak wy wchodząc nim w zakręt 60km/h wywalicie

> sie na bok, a podczas próby hamowania z np tych 170 hamulec sie

> skończy gdzieś na 100(przynajmniej kumpel tak miał- ma w malcu 1,0l z

> uno).

Niestety nie każdy tak myśli. Dla wielu tuning(mechaniczny) kończy się tam gdzie dla fachowca dopiero się zaczyna.Nie samym silnikiem auto jedzie nono.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zgodze sie z toba ale widzialem tez takich ktorzy swoj "tuning" koncza na zalozeniu krutszych sprezyn i bajeranckiego buczacego tlumika ktory nawet nie dodaje mocy

a potem sprawa konczy sie tak jak w warszawie ze koles na wyboju wyskoczyl kalibra i wpadl na slup wiaduktu

no bo przeciez mial 'sportowe zawieszenie'.....

no ale tez tak mozna nie??????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Panowie prędkość, prędkość, prędkość, przeczytałem tu ze 40 postów

> poświęconych żyłowaniu silnika w maluchu. Ja mam obecnie silnik

> poskładany od podstaw, głowica -4,7mm (na miedzianej uszczelce),

> polerowane kanały, zgrane z kolektorami, gaźnik f74,120,190(ludzie w

> temacie wiedzą o co chodzi)

> koło zamachowe 2,95kg(seria 6,5-7,5kg),

> wałek rozrządu 555 kałuża motor sport i

> auto nie jeździ zapier....

> ale zanim wrzuciłem ten silnik przygotowywałem do tego bude-

> wymieniłem zawieszenie, hamulce(obecnie tarcze),

> układ kierowniczy(obecnie przekładnia listwowa z bisa), wybebeszyłem

> środek, kupiłem

> kubły, szelki i klatke, bo po co wam w maluchu silnik który

> ma nawet 1000koni, jak wy wchodząc nim w zakręt 60km/h wywalicie

> sie na bok, a podczas próby hamowania z np tych 170 hamulec sie

> skończy gdzieś na 100(przynajmniej kumpel tak miał- ma w malcu 1,0l z

> uno).

ja u siebie nie mogłem zegrać f74 żeby na wolnych ładnie cykał....udało Ci sie to obejść, czy nie mniałeś z tym problemów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy później...

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.