Skocz do zawartości

Wybor wersji silnikowej [zakup auta]


Oscar

Rekomendowane odpowiedzi

Rozgladam sie za jakas bravą dla rodziców i zastanawiam sie nad silnikiem, pod uwage bralem 1,2 16v (to moze dlatego ze znam ten silnik zlosnik.gif) 1,6, albo jakis diesl, tylko ze w przypadku diesla to czarna magia dla mnie oslabiony.gif

Moze byscie panowie cos doradzili, auto ma byc przedewszystkim oszczedne, pokonywac bedzie rocznie okolo 10-15tys km

jezeli mialby to byc diesel to ktora wersje polecacie a ktora omijac szerokim łukiem

Panowie doradzcie cos zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na początku polecam ten wątek : nasze auta - nasze opinie

dzieki juz przestudiowalem zlosnik.gif

a powiedzcie mi jeszcze o tych dieslach, warto zwracac uwage na starsze konstrukcje niz jtd? bo slyszalem ze to niezbyt dobre silniki icon_rolleyes.gif chociaz wole was spytac, bo ludzie to czasami rozne glupoty gadaja smirk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dzieki juz przestudiowalem

> a powiedzcie mi jeszcze o tych dieslach, warto zwracac uwage na

> starsze konstrukcje niz jtd? bo slyszalem ze to niezbyt dobre

> silniki chociaz wole was spytac, bo ludzie to czasami rozne

> glupoty gadaja

stary bbm to niezbyt udane auta smile.gif looknij co sie tu dzieje smile.gif same pady

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> stary bbm to niezbyt udane auta looknij co sie tu dzieje same pady

inne marki tak samo smile.gif tylko ze ich fora są do zachwalania aut a nie do rozwiazywania problemów, szanuj auto to ono poszanuje Ciebie... mam 1.2 i chwale sobie, niedawno załozyłem gaz i mam tylko z tym problem bo trzeba wyregulowac porządnie. a tak to chwale sobie bardzo. smile.gif jesli ktos uważa ze wymiana tulejek w rozruszniku za wielką wade samochodu i duze koszta to to niech spróbuje wymienic silniczek obiegu wew/zew w astrze G remonty turbin, zawieszenia, każdego jednego czujnika np. piasta z z czujnikiem ABS i prędkości koszt 500 zł za 500 zł to moja bravka ma pół zawieszenia wymienionego, smile.gif poszanuje niskie ceny części to przestanie narzekac. nie ma takich aut które sie nie psują, wystarczy zapobiegac usterką zanim sie pojawią. a nie czekać az sie silnik zatrze, albo koło odpadnie. w Reno Kangoo przegapiłem wymiane rozrządu i silnik poszedł sie "juu huuu" wyobraź sobie koszt remontu renówki w servisie... drązek skrętny do zawiechy 50 cm rury z frezamin na koncu oryginał 600 zł zamiennik 450zł. albo robisz rzadziej ale za to wydajesz jednorazowo wiecej, albo robisz cześciej ale zato taniej.

uff ale sie rozpisałem tongue.gif

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a powiedzcie mi jeszcze o tych dieslach, warto zwracac uwage na

> starsze konstrukcje niz jtd? bo slyszalem ze to niezbyt dobre

> silniki chociaz wole was spytac, bo ludzie to czasami rozne

> glupoty gadaja

Sporo osób posiada tutaj 1.9TD i sobie chwalą ,

ale rozejrzyj się za 1.9 JTD , młodsze auta i nowocześniejsze oraz mało awaryjne silniki ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Moze byscie panowie cos doradzili, auto ma byc przedewszystkim

> oszczedne, pokonywac bedzie rocznie okolo 10-15tys km

> jezeli mialby to byc diesel to ktora wersje polecacie a ktora omijac

> szerokim łukiem

Jak diesel to 1,9 jtd, ale znalezienie diesla z prawdziwym przebiegiem i nie zajeżdżonego to nie takie łatwe, jak ktoś kupuje klekota to po to, żeby nim tłuc kilometry, diesel jest pozornie tańszy, ale weź pod uwagę co będzie jak wysypie się turbina a jest to prawdopodobne. Twoi rodzice mało jeżdżą dlatego uważam, że 1,6 benzyna będzie ok, oczywiście 1,8 lepsze, ale 1,6 popularniejsze, więc w razie awarii części będą łatwiej dostępne i tańsze.

Przy takich przebiegach nie bawiłbym się w diesla, kupić 1,6 i jeździć na benzynie jak ktoś uparty to może założyć gaz, ale przy takich przebiegach to z 2 lata będzie się to zwracać.

Aha, gaz jest do kuchenek a nie do samochodów.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak diesel to 1,9 jtd, ale znalezienie diesla z prawdziwym

> przebiegiem i nie zajeżdżonego to nie takie łatwe, jak ktoś

> kupuje klekota to po to, żeby nim tłuc kilometry, diesel jest

> pozornie tańszy, ale weź pod uwagę co będzie jak wysypie się

> turbina a jest to prawdopodobne.

Popieram - ostatnio zapanowała moda na diesle... Wszyscy chcą diesla - bo tańszy w eksploatacji... Ale droższy i trudniejszy w zakupie, droższy w serwisowaniu i zwykle duuuuuuuużo bardziej jeżdżony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

, ale

> przy takich przebiegach to z 2 lata będzie się to zwracać.

> Aha, gaz jest do kuchenek a nie do samochodów.

> Pozdrawiam BAS

No trzeba machnac te 20kkm żeby sie w 100% zwróciło, tak mi jakos wychodziło. Ja założyłem bo mam zamiar troche wiecej natrzaskać do sprzedaży.

Jak na korki to chyba lepszy 1,2.

Jak bedzie sobie spokojnie po trasach jeździło to tylko,1,6 bo tam jest super oszczędny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak diesel to 1,9 jtd, ale znalezienie diesla z prawdziwym

> przebiegiem i nie zajeżdżonego to nie takie łatwe, jak ktoś

> kupuje klekota to po to, żeby nim tłuc kilometry, diesel jest

> pozornie tańszy, ale weź pod uwagę co będzie jak wysypie się

> turbina a jest to prawdopodobne. Twoi rodzice mało jeżdżą

> dlatego uważam, że 1,6 benzyna będzie ok, oczywiście 1,8 lepsze,

> ale 1,6 popularniejsze, więc w razie awarii części będą łatwiej

> dostępne i tańsze.

> Przy takich przebiegach nie bawiłbym się w diesla, kupić 1,6 i

> jeździć na benzynie jak ktoś uparty to może założyć gaz, ale

> przy takich przebiegach to z 2 lata będzie się to zwracać.

wlasnie tak mi sie wydawalo ze z tym dieslem to troche nie dla nas auto, ale przemawialo niskie spalanie i to ze kuzyn tirem jezdzi i wacha po taniosci jest zlosnik.gif

> Aha, gaz jest do kuchenek a nie do samochodów.

> Pozdrawiam BAS

zgadzam sie, gazu napewno w autku nie bedzie ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> daj se siana z dieslem... kup 1600 albo 1200... pod koniec produkcji

> to praktycznie same 1200 były sprzedawane, więc najmłodszy model

> dostaniesz z tym silnikiem

z tego co tu u was poczytalem to chyba bedziemy brac najbardziej pod uwage wlasnie 1,2 z konca produkcji, rodzice naprawde malutko jezdza, tras dlugich nierobia wiec mysle ze to bedzie najekonomiczniejsza opcja ok.gif

dziekuje wszystkim za pomoc, mam nadzieje ze niedlugo czesciej bede do was zagladal zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Latem(w dużym upale) w korkach 1,6 z włączoną klimatyzacją ledwie

> pełza, więc 1,2...

> Pozdrawiam BAS

Ja rozpatrywałem ekonomicznośc zlosnik.gif

Aczkolwiek fiaty punto 1,2 8V 60 Km też maja klime i jakoś się muszą toczyć, porównywalnie do 1,2 16V w bravce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja rozpatrywałem ekonomicznośc

> Aczkolwiek fiaty punto 1,2 8V 60 Km też maja koime i jakoś się muszą

> toczyć, porównywalnie do 1,2 16V w bravce.

Seicento 1.1 ma 55KM, waży 850kg i też jeździ z klimą.

Pamiętam wątek na tym kąciku albo na towarzyskim jak były upały w tym roku, ludzie zastanawiali się co się stało, że auto ledwie rusza ze świateł.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> rodzice naprawde malutko

> jezdza, tras dlugich nierobia wiec mysle ze to bedzie

> najekonomiczniejsza opcja

W takiej sytuacji bravka z silnikiem 1,2 to najrozsądniejszy wybór ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.