Skocz do zawartości

Moj test - Mysle ze Was tym razem zaskocze!


Rekomendowane odpowiedzi

Witam dla małego urozmaicenia testów zamieszczanych na forum dziś opublikuje test ciągnika siodłowego

Renault Magnum 12 l 440KM

Ocena wnętrza oraz komfortu jazdy

Renault Magnum, z zewnątrz niby nic specjalnego. Po prostu wielka ciężarówka, która wyróżnia się z tłumu innych ciągników miejscem umieszczenia schodków do kabiny. Początkowo człowiek musi pamiętać o tym żeby nie wypaść z kabiny, podczas wysiadania!

Ale wróćmy do tego co Nam kabina oferuje na bardzo długie podróże(spędziłem w Niej całe dwa tygodnie, jeżdżąc po Europie). A więc tak mamy do dyspozycji dużą kabinę, z całkowicie płaską podłogą, w której mogłem normalnie stać wyprostowany(a mam prawie 185). Kabina ta posiadała dwa łóżka (jedno na dole drugie na górze), które zapewniają bardzo dobry wypoczynek po jeździe. Oba fotele (kierowcy i pasażera) zapewniają bardzo wysoki komfort podróżowania nawet na dalekich trasach. Spowodowane jest to szerokim zakresem regulacji podparcia i niezależnej amortyzacji obu foteli na tzw. poduszkach powietrznych(dzięki sprężonemu powietrzu). Przed fotelem pasażera jest na stałe przymocowany stolik (bardzo przydatny jak się przygotowuje posiłek w kabinie). Materiały są bardzo dobrej jakości i nie widać po nich zniszczenia (Magnumka ta miała już przejechane ponad 300tys km). W kabinie również jest dostępna umieszczona pod dolnym łóżkiem 10 litrowa lodówka, w której można przechowywać jedzenie, a nawet piwo! Kabina posiada bardzo dużo licznych schowków na różne podręczne rzeczy kierowcy(mapy tarcze tachografu itp). Aha zapomniał bym, dostępna też jest mała szafa w której można zawiesić np. koszule czy kurtki.

Ocena silnika i osiągów

Silnik Magnumki jest to jednostka wysokoprężna o pojemności 12 litrów, o 6 cylidrach ustawionych w układzie rzędowym. Wyposażony jest w turbosprężarkę oraz intercooler. Osiąga on moc 440KM przy około 1800obr./min. Bardzo duży zaś jest moment obrotowy, który osiągalny jest w niskim przedziale obrotów od 1050 do 1450obr./min i wynosi aż 2040Nm. Mimo takiej mocy i momentowi nie można tu mówić o osiągach sportowych, bo przecież jest to wielka prawie 40 tonowa (wraz z ładunkiem i naczepą )ciężarówka. Skrzynia biegów jest manualna i posiada 16 przełożeń(biegi normalne i tzw. połówki). Prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 85km/h. Spalanie średnie przy pełnym obciążeniu waha się w granicach 36-40 litrów na 100km. Ale przecież jest to wielki kolos.

Podsumowując:

Moja opinia MaxArtur

Powiem szczerze że jeśli chodzi o komfort jazdy to śmiem sądzić że nie jedna osobówka może się schować. Podróżuje się rewelacyjnie, bardzo wygodnie i komfortowo. Owszem nie nadaje się do codziennego użytku, np. żeby pojechać na zakupy, ale na dalekie podróże jest bardzo dobry. Jeśli ktoś ma prawo jazdy na takiego kolosa!

Dane techniczne:

Pojemność silnika: 12ccm diesel

Moc: 440KM przy około 1800obr./min

Moment obr.: 2040Nm w przedziale od 1050 do 1450obr./min

Skrzynia biegów: 16 manual

0-100km/h: brak danych

Vmaks: 85 km/h ograniczona elektronicznie

Zużycie paliwa średnie: 38-40 l /100km[przy pełnym załadunku]

Pojemność zbiornika paliwa: 600-1000 l

Wyposażenie: wersja ABS, wspomaganie kierownicy, klimatyzacja, tempomat, blokada mechanizmu różnicowego tylnego mostu, hamulce tarczowe na obu osiach, elektryczne szyby, rolety i lusterka, dwa łóżka, lodówka 10 l, podgrzewane fotele, elektryczny szyberdach.

Cena: około 500000zl [nowy ciągnik siodłowy]

Plusy

- Komfort podróżowania

- Duży bagażnik hehe.gif

Minusy

- Konieczność posiadania prawa jazdy kategorii C+E

- Cena

- Wysokie spalanie

AUTORZY: MaxArtur

Już niedługo kolejny samochód

P.S. Czekam na Wasze opinie

Pozdrawiam

Mini galeria

275073474-325.jpg

275073474-renault_magnum_cocpit.jpg

Aha małe pytanie do Was ktorzy zagladaja na PMiHM (napewno sie dostosuje do Waszych opini, dlatego zamiescilem pelny artykul bez linka oraz ankiete)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przesliczna

> Chcialbym sobie kiedys takiego kolosa dosiasc

> Zazdroszcze Ci ze miales okazje pojezdzic taka Renówa

Przejechac sie jest fajnie waytogo.gif (nawet te dwa tygodnie) Ale tak non stop jezdzic po Europie to bardzo wspolczuje tym kierowcom!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak sie wachliuje tymi 16 biegami?! czy moze jest cos takiego ze

> tryby sa trasa - iles tam biegow, miasto ilestam

Oj trzeba sie przyzwyczaic do tego wachlowania wink.gif

hmm.gif Z tego co wiem to nie ma czegos takiego jak rozdzielenie na miasto i trase

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Oj trzeba sie przyzwyczaic do tego wachlowania

> Z tego co wiem to nie ma czegos takiego jak rozdzielenie na miasto i

> trase

za te polowki? bo bardzo jestem ciekaw jak to dziala

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> za te polowki? bo bardzo jestem ciekaw jak to dziala

Połówki to tak jakby druga skrzynia biegow, ktora uruchamia sie poprzez przycisk z boku lewarka. Bo tak ogolnie skrzynia ma 8 przelozen (+ 1 wsteczne), a jak sie nacisnie owy przycisk to uruchamia sie ta druga skrzynie zwana "polowkami"

P.S. Mam nadzieje ze zle nie napisalem wink.gif bo az tak mocno sie w zasade dzialania to nie wglebialem zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ciekaw jestem jakby śmigała bez ograniczenia i naczepy

Sparwdzilismy i to wink.gif Oczywiscie ogranicznika nie zdejmowalismy zlosnik.gif bo nie bylo jak 270751858-jezyk.gif Ale odczepilismy naczepe, i jezdzilismy samym ciagnikiem i uwierz normalnie palilismy gumy icon_rolleyes.gif A jak z pod swiatel sie ruszalo to normalnie wtedy bylo czuc ten moment i moc silnika ok.gif Jak na maxa startujesz to wciska w fotel 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sparwdzilismy i to Oczywiscie ogranicznika nie zdejmowalismy bo nie

> bylo jak Ale odczepilismy naczepe, i jezdzilismy samym

> ciagnikiem i uwierz normalnie palilismy gumy A jak z pod

> swiatel sie ruszalo to normalnie wtedy bylo czuc ten moment i

> moc silnika Jak na maxa startujesz to wciska w fotel

No zazdrosc mnie zzera ze miales okazje poszalec tym beksa.gif

Spod swiatel niejedna osobówka zostala w tyle??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> za te polowki? bo bardzo jestem ciekaw jak to dziala

Nie wiem jak to działa w Renówkach ale np. w DAFach to przyciskiem z boku dźwigni redukuje się o pół biegu z biegu wyższego. Są też takie skrzynie (chyba w Scaniach), które mają biegi zwykłe - sztuk 6 oraz do każdego biegu ma podbieg i nadbieg. Spotkałem się też z taką skrzynią, która przełącznik między poszczególnymi rodzajami biegów ma w gałce i w każdej z pozycji gałki (3) dostepne jest pięć biegów.

Spotkałem jeszcze inne, ale już mniej ciekawe wynalazki a to wszystko jeżdżąc stopem waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy miales porownanie do nowego Axtrosa grinser006.gif Ja tak - i magnum sie chowa grinser006.gif a zeby pojezdzic taka ciezaroka nie trzeba miec C+E bo starczy polatac samym koniem i wtedy potrzebujesz tylko C grinser006.gif

Tak zostajac w temacie - ostatnio samym koniem - Axor 1840 ( 400 KM ) udalo mi sie wykrecic fajny czas od 0 - 90 tylko 12.5 s grinser006.gifyay.gif

Fajne auta

Tescik tez fajny grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiem czy miales porownanie do nowego Axtrosa Ja tak - i magnum

> sie chowa

Jezdzilem Actrosem ale poprzedniej generacji wink.gif Wiec nie moge bezposrednio porownac zlosnik.gif

> a zeby pojezdzic taka ciezaroka nie trzeba miec C+E

> bo starczy polatac samym koniem i wtedy potrzebujesz tylko C

hehe.gif Mozna i pojedzic jak sie ma tylko kategorie B 270751858-jezyk.gif

> Tak zostajac w temacie - ostatnio samym koniem - Axor 1840 ( 400 KM )

> udalo mi sie wykrecic fajny czas od 0 - 90 tylko 12.5 s

No ja ne mierzylem nigdy frown.gif

> Fajne auta

> Tescik tez fajny

Dzieki serdecznie za opinie smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sparwdzilismy i to Oczywiscie ogranicznika nie zdejmowalismy bo nie

> bylo jak Ale odczepilismy naczepe, i jezdzilismy samym

> ciagnikiem i uwierz normalnie palilismy gumy A jak z pod

> swiatel sie ruszalo to normalnie wtedy bylo czuc ten moment i

> moc silnika Jak na maxa startujesz to wciska w fotel

Potwierdzam - widziałem kiedyś jak nieco słabsza Magnumka (385KM) sam koń wystrzeliła jak z procy na prostej. Nie goniłem bo akurat gadałem z kumplem ale twierdze że większość nie podłubanych samoichodów z silnikami powiedzmy do 2,0 miało by duże problemy żeby nie dać się wyprzedzić. Poza tym ten dźwięk dużego turbo które praktycznie nie gasło - jednym słowem super.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

> Nie za bardzo wierze w to ograniczenie do 85 km/h. Wiele razy

> widziałem Magnumki popylające ponad 100 na autostradzie.

bo niektórzy demontują te oraniczenia. W Scanii jest np do 95 km/h kolegi ojciec w firmie ma parenaście sztuk i cześć ma ogrniczenia a część nie zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.