maxartur Napisano 15 Lipca 2005 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2005 Witam dla małego urozmaicenia testów zamieszczanych na forum dziś opublikuje test ciągnika siodłowego Renault Magnum 12 l 440KM Ocena wnętrza oraz komfortu jazdy Renault Magnum, z zewnątrz niby nic specjalnego. Po prostu wielka ciężarówka, która wyróżnia się z tłumu innych ciągników miejscem umieszczenia schodków do kabiny. Początkowo człowiek musi pamiętać o tym żeby nie wypaść z kabiny, podczas wysiadania! Ale wróćmy do tego co Nam kabina oferuje na bardzo długie podróże(spędziłem w Niej całe dwa tygodnie, jeżdżąc po Europie). A więc tak mamy do dyspozycji dużą kabinę, z całkowicie płaską podłogą, w której mogłem normalnie stać wyprostowany(a mam prawie 185). Kabina ta posiadała dwa łóżka (jedno na dole drugie na górze), które zapewniają bardzo dobry wypoczynek po jeździe. Oba fotele (kierowcy i pasażera) zapewniają bardzo wysoki komfort podróżowania nawet na dalekich trasach. Spowodowane jest to szerokim zakresem regulacji podparcia i niezależnej amortyzacji obu foteli na tzw. poduszkach powietrznych(dzięki sprężonemu powietrzu). Przed fotelem pasażera jest na stałe przymocowany stolik (bardzo przydatny jak się przygotowuje posiłek w kabinie). Materiały są bardzo dobrej jakości i nie widać po nich zniszczenia (Magnumka ta miała już przejechane ponad 300tys km). W kabinie również jest dostępna umieszczona pod dolnym łóżkiem 10 litrowa lodówka, w której można przechowywać jedzenie, a nawet piwo! Kabina posiada bardzo dużo licznych schowków na różne podręczne rzeczy kierowcy(mapy tarcze tachografu itp). Aha zapomniał bym, dostępna też jest mała szafa w której można zawiesić np. koszule czy kurtki. Ocena silnika i osiągów Silnik Magnumki jest to jednostka wysokoprężna o pojemności 12 litrów, o 6 cylidrach ustawionych w układzie rzędowym. Wyposażony jest w turbosprężarkę oraz intercooler. Osiąga on moc 440KM przy około 1800obr./min. Bardzo duży zaś jest moment obrotowy, który osiągalny jest w niskim przedziale obrotów od 1050 do 1450obr./min i wynosi aż 2040Nm. Mimo takiej mocy i momentowi nie można tu mówić o osiągach sportowych, bo przecież jest to wielka prawie 40 tonowa (wraz z ładunkiem i naczepą )ciężarówka. Skrzynia biegów jest manualna i posiada 16 przełożeń(biegi normalne i tzw. połówki). Prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 85km/h. Spalanie średnie przy pełnym obciążeniu waha się w granicach 36-40 litrów na 100km. Ale przecież jest to wielki kolos. Podsumowując: Moja opinia MaxArtur Powiem szczerze że jeśli chodzi o komfort jazdy to śmiem sądzić że nie jedna osobówka może się schować. Podróżuje się rewelacyjnie, bardzo wygodnie i komfortowo. Owszem nie nadaje się do codziennego użytku, np. żeby pojechać na zakupy, ale na dalekie podróże jest bardzo dobry. Jeśli ktoś ma prawo jazdy na takiego kolosa! Dane techniczne: Pojemność silnika: 12ccm diesel Moc: 440KM przy około 1800obr./min Moment obr.: 2040Nm w przedziale od 1050 do 1450obr./min Skrzynia biegów: 16 manual 0-100km/h: brak danych Vmaks: 85 km/h ograniczona elektronicznie Zużycie paliwa średnie: 38-40 l /100km[przy pełnym załadunku] Pojemność zbiornika paliwa: 600-1000 l Wyposażenie: wersja ABS, wspomaganie kierownicy, klimatyzacja, tempomat, blokada mechanizmu różnicowego tylnego mostu, hamulce tarczowe na obu osiach, elektryczne szyby, rolety i lusterka, dwa łóżka, lodówka 10 l, podgrzewane fotele, elektryczny szyberdach. Cena: około 500000zl [nowy ciągnik siodłowy] Plusy - Komfort podróżowania - Duży bagażnik Minusy - Konieczność posiadania prawa jazdy kategorii C+E - Cena - Wysokie spalanie AUTORZY: MaxArtur Już niedługo kolejny samochód P.S. Czekam na Wasze opinie Pozdrawiam Mini galeria Aha małe pytanie do Was ktorzy zagladaja na PMiHM (napewno sie dostosuje do Waszych opini, dlatego zamiescilem pelny artykul bez linka oraz ankiete) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cherokee18 Napisano 15 Lipca 2005 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2005 Przesliczna Chcialbym sobie kiedys takiego kolosa dosiasc Zazdroszcze Ci ze miales okazje pojezdzic taka Renówa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maxartur Napisano 15 Lipca 2005 Autor Udostępnij Napisano 15 Lipca 2005 > Przesliczna > Chcialbym sobie kiedys takiego kolosa dosiasc > Zazdroszcze Ci ze miales okazje pojezdzic taka Renówa Przejechac sie jest fajnie (nawet te dwa tygodnie) Ale tak non stop jezdzic po Europie to bardzo wspolczuje tym kierowcom! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
akos4 Napisano 15 Lipca 2005 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2005 a tak wogóle to gratulacje z okazji otrzymania literki M i to jest właśnie właściwy człowiek na właściwym miejscu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maxartur Napisano 15 Lipca 2005 Autor Udostępnij Napisano 15 Lipca 2005 > a tak wogóle to gratulacje z okazji otrzymania literki M > i to jest właśnie właściwy człowiek na właściwym miejscu A dziekuje bardzo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinmad Napisano 15 Lipca 2005 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2005 Przesliczny kolos I mialem takze okazje,nie tak dlugo jak MaxArtur,sie nim przejechac jako pasarzer i wrazenia sa niesamowite Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Codename47 Napisano 15 Lipca 2005 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2005 fajny taki.... taki.... ....duzy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mayo Napisano 16 Lipca 2005 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2005 zostałeś tu modem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cherokee18 Napisano 16 Lipca 2005 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2005 wiecej testów takich kolosów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maxartur Napisano 16 Lipca 2005 Autor Udostępnij Napisano 16 Lipca 2005 > wiecej testów takich kolosów postaram sie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misi3k Napisano 16 Lipca 2005 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2005 jak sie wachliuje tymi 16 biegami?! czy moze jest cos takiego ze tryby sa trasa - iles tam biegow, miasto ilestam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maxartur Napisano 17 Lipca 2005 Autor Udostępnij Napisano 17 Lipca 2005 > jak sie wachliuje tymi 16 biegami?! czy moze jest cos takiego ze > tryby sa trasa - iles tam biegow, miasto ilestam Oj trzeba sie przyzwyczaic do tego wachlowania Z tego co wiem to nie ma czegos takiego jak rozdzielenie na miasto i trase Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misi3k Napisano 17 Lipca 2005 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2005 > Oj trzeba sie przyzwyczaic do tego wachlowania > Z tego co wiem to nie ma czegos takiego jak rozdzielenie na miasto i > trase za te polowki? bo bardzo jestem ciekaw jak to dziala Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Macioman Napisano 17 Lipca 2005 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2005 ciekaw jestem jakby śmigała bez ograniczenia i naczepy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maxartur Napisano 17 Lipca 2005 Autor Udostępnij Napisano 17 Lipca 2005 > za te polowki? bo bardzo jestem ciekaw jak to dziala Połówki to tak jakby druga skrzynia biegow, ktora uruchamia sie poprzez przycisk z boku lewarka. Bo tak ogolnie skrzynia ma 8 przelozen (+ 1 wsteczne), a jak sie nacisnie owy przycisk to uruchamia sie ta druga skrzynie zwana "polowkami" P.S. Mam nadzieje ze zle nie napisalem bo az tak mocno sie w zasade dzialania to nie wglebialem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maxartur Napisano 17 Lipca 2005 Autor Udostępnij Napisano 17 Lipca 2005 > ciekaw jestem jakby śmigała bez ograniczenia i naczepy Sparwdzilismy i to Oczywiscie ogranicznika nie zdejmowalismy bo nie bylo jak Ale odczepilismy naczepe, i jezdzilismy samym ciagnikiem i uwierz normalnie palilismy gumy A jak z pod swiatel sie ruszalo to normalnie wtedy bylo czuc ten moment i moc silnika Jak na maxa startujesz to wciska w fotel Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cherokee18 Napisano 17 Lipca 2005 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2005 > Sparwdzilismy i to Oczywiscie ogranicznika nie zdejmowalismy bo nie > bylo jak Ale odczepilismy naczepe, i jezdzilismy samym > ciagnikiem i uwierz normalnie palilismy gumy A jak z pod > swiatel sie ruszalo to normalnie wtedy bylo czuc ten moment i > moc silnika Jak na maxa startujesz to wciska w fotel No zazdrosc mnie zzera ze miales okazje poszalec tym Spod swiatel niejedna osobówka zostala w tyle?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maxiu Napisano 17 Lipca 2005 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2005 Właśnie zauważyłem, że pojawiła się nowa "szmatka" na PMiHM. Gratuluję Tym samym sądzę, że idea 4x4 całkowicie upadła Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
anton Napisano 18 Lipca 2005 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2005 > za te polowki? bo bardzo jestem ciekaw jak to dziala Nie wiem jak to działa w Renówkach ale np. w DAFach to przyciskiem z boku dźwigni redukuje się o pół biegu z biegu wyższego. Są też takie skrzynie (chyba w Scaniach), które mają biegi zwykłe - sztuk 6 oraz do każdego biegu ma podbieg i nadbieg. Spotkałem się też z taką skrzynią, która przełącznik między poszczególnymi rodzajami biegów ma w gałce i w każdej z pozycji gałki (3) dostepne jest pięć biegów. Spotkałem jeszcze inne, ale już mniej ciekawe wynalazki a to wszystko jeżdżąc stopem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 18 Lipca 2005 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2005 a ja mimo wszystko wolalbym czolg Fajny tescik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maxartur Napisano 18 Lipca 2005 Autor Udostępnij Napisano 18 Lipca 2005 > Spod swiatel niejedna osobówka zostala w tyle?? Tak zgadza sie zostaja osobowki na swiatlach i ich kierowcy robia takie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lysy007cc Napisano 21 Lipca 2005 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2005 Nie wiem czy miales porownanie do nowego Axtrosa Ja tak - i magnum sie chowa a zeby pojezdzic taka ciezaroka nie trzeba miec C+E bo starczy polatac samym koniem i wtedy potrzebujesz tylko C Tak zostajac w temacie - ostatnio samym koniem - Axor 1840 ( 400 KM ) udalo mi sie wykrecic fajny czas od 0 - 90 tylko 12.5 s Fajne auta Tescik tez fajny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maxartur Napisano 21 Lipca 2005 Autor Udostępnij Napisano 21 Lipca 2005 > Nie wiem czy miales porownanie do nowego Axtrosa Ja tak - i magnum > sie chowa Jezdzilem Actrosem ale poprzedniej generacji Wiec nie moge bezposrednio porownac > a zeby pojezdzic taka ciezaroka nie trzeba miec C+E > bo starczy polatac samym koniem i wtedy potrzebujesz tylko C Mozna i pojedzic jak sie ma tylko kategorie B > Tak zostajac w temacie - ostatnio samym koniem - Axor 1840 ( 400 KM ) > udalo mi sie wykrecic fajny czas od 0 - 90 tylko 12.5 s No ja ne mierzylem nigdy > Fajne auta > Tescik tez fajny Dzieki serdecznie za opinie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chalski21 Napisano 21 Lipca 2005 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2005 > Sparwdzilismy i to Oczywiscie ogranicznika nie zdejmowalismy bo nie > bylo jak Ale odczepilismy naczepe, i jezdzilismy samym > ciagnikiem i uwierz normalnie palilismy gumy A jak z pod > swiatel sie ruszalo to normalnie wtedy bylo czuc ten moment i > moc silnika Jak na maxa startujesz to wciska w fotel Potwierdzam - widziałem kiedyś jak nieco słabsza Magnumka (385KM) sam koń wystrzeliła jak z procy na prostej. Nie goniłem bo akurat gadałem z kumplem ale twierdze że większość nie podłubanych samoichodów z silnikami powiedzmy do 2,0 miało by duże problemy żeby nie dać się wyprzedzić. Poza tym ten dźwięk dużego turbo które praktycznie nie gasło - jednym słowem super. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wseia Napisano 2 Września 2005 Udostępnij Napisano 2 Września 2005 Nie za bardzo wierze w to ograniczenie do 85 km/h. Wiele razy widziałem Magnumki popylające ponad 100 na autostradzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtas_BB Napisano 2 Września 2005 Udostępnij Napisano 2 Września 2005 > Nie za bardzo wierze w to ograniczenie do 85 km/h. Wiele razy > widziałem Magnumki popylające ponad 100 na autostradzie. bo niektórzy demontują te oraniczenia. W Scanii jest np do 95 km/h kolegi ojciec w firmie ma parenaście sztuk i cześć ma ogrniczenia a część nie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.