Skocz do zawartości

Ogrzewanie


maarta

Rekomendowane odpowiedzi

mam pytanko poradzil sobie moze ktos z ogrzewaniem w uno poniewaz to jest moja pierwsza zima z tym autkiem nie wiem co zrobic bo jest strasznie zimno w aucie a moze ktos wpadł na pomysl co z tym zrobic

z gory dziekuje za odpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mam pytanko poradzil sobie moze ktos z ogrzewaniem w uno poniewaz to

> jest moja pierwsza zima z tym autkiem nie wiem co zrobic bo jest

> strasznie zimno w aucie a moze ktos wpadł na pomysl co z tym

> zrobic

> z gory dziekuje za odpowiedzi

Odpowietrzyć układ, sprawdzić działanie termostatu, ewentualnie zaworek przy nagrzewnicy, a i nie oczekiwac cudów w postaci lecącego ciepłego powietrza z bocznych kratek - TTTM zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mam pytanko poradzil sobie moze ktos z ogrzewaniem w uno poniewaz to

> jest moja pierwsza zima z tym autkiem nie wiem co zrobic bo jest

> strasznie zimno w aucie a moze ktos wpadł na pomysl co z tym

> zrobic

> z gory dziekuje za odpowiedzi

Jeśli masz LPG to do wywalenia dławik w komorze silnika na przewodach od nagrzewnicy. I przeróbka nagrzewnicy opis

U mnie też było zimno, wywaliłem dławik, zmieniłem płyn chłodniczy, ustawiłem zaworek nagrzewnicy bo nie otwierał się do końca i przerobiłem nagrzewnicę. Teraz to prawie sauna jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>a i nie oczekiwac cudów w postaci

> lecącego ciepłego powietrza z bocznych kratek - TTTM

Według instrukcji obsługi, w wersji z zamykanym obiegiem powietrza, ciepłe powietrze wieje wszystkimi kratkami grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> aha czyli widze ze nie wiele mozna zrobic najlepiej kupic inny

> samchod oby ta zima byla lagodna bo zamarzne

jak zamarzasz to masz coś nie tak no.gif

zobacz zawór nagrzewnicy, termostat, nalej płynu, odpowietrz nagrzewnice i powinno być ok ok.gif

przy tych mrozach co teraz są to ogrzewanie daje rade nagrzać auto ok.gifpalacz.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no u mnie w tym roku też coś nie-halo... sick.gif zawór wymieniony, płyn zawsze Paraflu, termostat 2letni i zimno sick.gif a oba węże od nagrzewnicy gorące!! czyżby wentylator, albo "odcięcie" powietrza jakieś?? albo syf na nagrzewnicy bo jak dam went. na III bieg to jakoś niespecjalnie wieje angryfire.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> gdzie on jest?

U mnie był w komorze silnika na wężach do nagrzewnicy, plastikowe kolanka, zamiast puszczać cały płyn na nagrzewnicę to część szła poza nią przez dławik, wywaliłem i jest lepiej. Ja mam włoską wersję jeszcze, nie wiem czy w polskich to też jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no u mnie w tym roku też coś nie-halo... zawór wymieniony, płyn

> zawsze Paraflu, termostat 2letni i zimno a oba węże od

> nagrzewnicy gorące!! czyżby wentylator, albo "odcięcie"

> powietrza jakieś?? albo syf na nagrzewnicy bo jak dam went. na

> III bieg to jakoś niespecjalnie wieje

możliwe ze jesienią nawaliło ci liści i zapchało ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> musisz mieć coś nie tak bo u mnie to bez problemu wnętrze nagrzewa w

> obydwóch uniakach

nie no u mnie tez sie nagrzeje ale z reguly jak dojade do miejsca docelowego ale chyba musze sie po swietach przejechac sie do mechanika zeby sprawdzil wszystko czy jest wporzadku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> musisz mieć coś nie tak bo u mnie to bez problemu wnętrze nagrzewa w

> obydwóch uniakach

Witam!!

To i ja tak przy okazji podwiesze sie pod temat jak jest z tym pokretłem po prawej stronie? confused.gif max w prawo bierze powietrze z zewnątrz a max w lewo bierze z kabiny?normalnie zakrecone to jest spineyes.gifbo u mnie w lewej skrajnej pozycji to coś cieniutko dmucha a czy cieplej niewiem.gifchyba nie ale na pewno słabiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam!!

> To i ja tak przy okazji podwiesze sie pod temat jak jest z tym

> pokretłem po prawej stronie? max w prawo bierze powietrze z

> zewnątrz a max w lewo bierze z kabiny?normalnie zakrecone to

> jest bo u mnie w lewej skrajnej pozycji to coś cieniutko dmucha

> a czy cieplej chyba nie ale na pewno słabiej.

To pokrętło jest [kurza twarz]**, nie wiem po co wstawili, jak dasz max w lewo to prawie zamyka kanał powietrzny takim kawałkiem blachy, całkiem nie zamyka zostaje z 2cm szczeliny. Ale po co to jest niewiem.gif

I tak wentylator jest do kitu, huku pełno a ledwo dmucha. W każdym aucie jest wentylator bębnowy a tutaj "piórowy" jak od chłodnicy i dlatego jest lipa. Do tego mi skubany piszczy i wali zakłócenia na radio (iskrzą szczotki), a żeby cokolwiek zrobić trzeba wydzierać nagrzewnicę sciana.gifsciana.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie no u mnie tez sie nagrzeje ale z reguly jak dojade do miejsca

> docelowego ale chyba musze sie po swietach przejechac sie do

> mechanika zeby sprawdzil wszystko czy jest wporzadku

jak ja oddałem do mechanika bo też nie grzało, to zrobił tak ze tylko grzeje i nie da się wyłączyć ciepłego powietrza grinser006.gif

póki zima to nie źle- przyjdzie lata będzie gorsza sprawa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Odpowietrzyć układ, sprawdzić działanie termostatu, ewentualnie

> zaworek przy nagrzewnicy, a i nie oczekiwac cudów w postaci

> lecącego ciepłego powietrza z bocznych kratek - TTTM

W moim UNO, też zimnio niczym w lodówce. Powidz jak można sprawdzić czy układ jest zapowietrzony ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

popieram kolegow, walczylem z tym wszystkim co opisali i mialem dalej nie zadawalajacy wynik, az tu nagle postanowilem wyjac pompe wody i okazalo sie ze mialem prawie wszystkie lopatki zjedzone smile.gif) , wiec u mnie byl za slaby obieg plynu co dawalo mizerny efekt ogrzewania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To teraz ja sie podlaczam do temata... 899- w miescie po krootkim dystansie leci letnie, po korkach leci upal, w trasie leci letnie( dystans 80km, temp na zewnatrz -4stopnie). Zaslonilem chlodnice podczas powrotu ,w trasie, i grzal elegancko... Czyzby termostat?!?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po kupnie auta miałem to samo.. jednak po wymianie płynu i odpowietrzeniu problem jakby znikł. Jakby bo przy oszczędnej jeździe w góry na deche potrafi czasem być w bluzie zimno i trzeba mu troszke obrotów przycisnąć. I nie wiem czy macie podobną sytuacje ale gdy jade nawet długo to elegancko grzeje natomiast przy zwolnieniu przy skręcaniu czuć zimniejsze powietrze:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Haha hahaha.gif ogrzewanie w Uno hahaha.gif porażka, nie dość że mam stałą niekontrolowaną wymianę powietrza z zewnątrz, powodem jest dziura w drzwiach kierowcy, mulher.gif się zadomowiła to jak zostawie go z godzinę na polku w niskiej temperaturze to zamarza mi przednia szyba od środka i zewnątrz, na nic litry płynu do spryskiwaczy, nawet zimowy mi zamarzana szybie, niewiem.gif, nie ma na to rady, trzeba odczekać z 15 min na full ogrzewaniu i nawiewie frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są dwa sposoby aby wiatrak od nagrzewnic przestał piszczeć

I odkręcić podszybie i od strony kierowcy wsadzić rękę (musi być szczupła) ze smarem na palcu i wetknąć ten samr na iglice wiatraka.

II jest trochę łatwiejsza sam go wypróbowałem ze 2 tygodnie temu i poskutkowało. Trzeba odkręcić lewa śrubkę trzymająca ta blachę na której wisi "bańka" z płynem od spryskiwacza, w szczelinę po śrubce wkładamy wężyk z płynem WD-40 lub jakiś inny płyn penetrująco smarujący i psikamy kilka razy, potem odpalamy wentylacje niech pochodzi ze 2 - 3 min wyłączamy i znowu psikamy. Cały bajer polega na tym ze otwór ten wypadam prawie po środku tej iglicy na której wisi ten wentylator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...)

> śrubce wkładamy wężyk z płynem WD-40 lub jakiś inny płyn

> penetrująco smarujący i psikamy kilka razy, potem odpalamy

(...)

WD-40 nie jest dobrym pomysłem

lepiej użyć jakiś silikon albo zwykłej oliwy

WD świetnie wypłukuje wszelkiego rodzaju smary pozostawiając elegancką powierzchnię do tracia lub rdzewienia ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam, tez niedawno posiadam uno 889ccm i tez afryki w srodku nie mam, myslałem zadowolony przesiadajac sie z malucha na uno mysle super nagrzewnica bedzie łądnie grzac.... coś nie bardzo grzeje ale spokojnie w malcu zrobiłem ogrzewanie ze jeździłem w krotkim rekawku to i uno rozgryze chyba spineyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale spokojnie w malcu zrobiłem ogrzewanie ze jeździłem w krotkim

> rekawku to i uno rozgryze chyba

do rozgryzania duzo nie masz: odpowietrz nagrzewnice, sprawdz termostat, po wymianie na sprawny jest cieplutko, ze nie daje sie wytrzymac

GP

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> do rozgryzania duzo nie masz: odpowietrz nagrzewnice, sprawdz

> termostat, po wymianie na sprawny jest cieplutko, ze nie daje

> sie wytrzymac

> GP

Może być jeszcze inna przypadłość (ja tak miałem i ostatnie mrozy zmotywowały mnie by się tym zająć)

Mogło przydarzyć sie tak, że pokrętło od "ciepłoty" przeskoczyło na ząbkach i zawór nagrzewnicy nie jest otwierany do końca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> witam, tez niedawno posiadam uno 889ccm i tez afryki w srodku nie ma

Jak wyżej napisałem - pokrętło na max i dmuchawa na 1 bieg - sprawdź jakie leci powietrze, później zwiększ bieg i sprawdź czy nie leci chłodniejsze. Jeśli tak to przepływ przez nagrzewnicę jest ograniczony (zakładając, że jest odpowietrzona i poziom płynu jest odpowiedni)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie nie wiem gdzie jest ten termostat i zawor termostat to wiem jak wyglada ale jak ten zawor ?? a spytam sie Ciebie GP czy Ty masz tak przerobione ogrzewanie ze leci Ci z srodkowych kratek ciepło czy tylko korzystasz z nawiewu na szybe i na nogi jak ja i po tych wszystkich zabiegach masz ciepło w aucie nie przerabiając niczego smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dokładnie nie wiem gdzie jest ten termostat i zawor termostat to wiem

> jak wyglada ale jak ten zawor ?? a spytam sie Ciebie GP czy Ty

> masz tak przerobione ogrzewanie ze leci Ci z srodkowych kratek

> ciepło czy tylko korzystasz z nawiewu na szybe i na nogi jak ja

> i po tych wszystkich zabiegach masz ciepło w aucie nie

> przerabiając niczego

http://fiatuno.pl/fiatuno,1,623.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak wyżej napisałem - pokrętło na max i dmuchawa na 1 bieg - sprawdź

> jakie leci powietrze, później zwiększ bieg i sprawdź czy nie

> leci chłodniejsze. Jeśli tak to przepływ przez nagrzewnicę jest

> ograniczony (zakładając, że jest odpowietrzona i poziom płynu

> jest odpowiedni)

Dokładnie tak mam! Jak się zabrać za naprawę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dokładnie tak mam! Jak się zabrać za naprawę?

Bardzo prosto. Chwytasz za pokrętła temperatury i intensywności nawiewu i wyciągasz je, podważasz delikatnie śrubokrętem uchwyty od regulacji strumienia powietrza (te suwaki) i także je wyciągasz. W miejscach gdzie znajdowały się pokrętła są małe śrubki - odkręcasz je i zdejmujesz panel od regulacji i niech zwisa sobie swobodnie na przewodach. tu masz opis

Włóż pokrętło regulacji temp, przekręć je na max i przytrzymaj. Włóż śrubokręt głębiej w mechanizm (będziesz widział tą część elementu regulacji zaznaczoną na czerwono)

280166391-bez%A0tytu%B3u.JPG

Naciśnij na nią delikatnie (odegnie się nieznacznie do tyłu) , a pokrętło przyciągnij do siebie i delikatnie obróć w lewo (o ząbek lub dwa). Wyciągnij śrubokręt i sprawdź czy pokrętło dochodzi do końca skali max - jeśli tak to powtórz operację.

Cały zabieg może spowodować, że pokrętło nie będzie dochodziło na max, a na min nadal będzie leciało letnie powietrze - wtedy należy cofnąć pokrętło.

Później składasz wszystko w całość i cieszysz się sauną w aucie cool.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak wyżej napisałem - pokrętło na max i dmuchawa na 1 bieg - sprawdź

> jakie leci powietrze, później zwiększ bieg i sprawdź czy nie

> leci chłodniejsze. Jeśli tak to przepływ przez nagrzewnicę jest

> ograniczony (zakładając, że jest odpowietrzona i poziom płynu

> jest odpowiedni)

u mnie jest dokładnie tak jak kolega napisał(zaznaczam że wymieniłem termostat,jest nowe borygo a układ odpowietrzony)

grzanie na max a im wyższy bieg to zimniejsze powietrze

leci-jutro wyprubuje powyższy patent.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi sie nie chciało tam grzebac i poprostu nachyliłem sie w aucie od strony pasazera i reką złapałem linke od zaworu nagrzewnicy i otwarłem na maksa tez mam te ząbki przestawione ale zostawie se to na sobote smile.gif a jak narazie otwarłem recznie to na maxa odpowietrzyłem układ i łądnie grzeje smile.gif ponizej fotka tej linki co ciągłem (znajduje sie to troche na lewo pod schowkiem na bloku nagrzewnicy )dla takich jak ja nie majacy przez tydzien czasu na przestawianie tych pokręteł a recznie zajmuje to dosłownie chileczke smile.gif

http://www.fiatuno.pl/magazyn/obraz/Glaca-ampul.jpg

http://www.fiatuno.pl/magazyn/obraz/Glaca-stary.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy chłodne powietrze lecące podczas postoju na wolnych obrotach to

> normalne zjawisko w Uniaku ??

Nie, powinno być gorące jak z czajnika nawet na postoju - mój tak miał, później mu przeszło, a teraz znowu tak ma zlosnik.gif,

Możliwe, że obieg płynu jest słaby - wycierające się skrzydełka pompy wody to też spotykany objaw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.