Timon_86 Napisano 20 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2008 Jak wygląda sprawa użycia części z takich zakładów skoro widnieje tam zakaz stosowania w samochodach zarejestrowanych na terenie RP.... Nie chodzi mi bynajmniej o popielniczkę do auta czy lusterko a np silnik na który potrzebny jest papier. Jeżeli zrobił bym swap na 1.2 16v gdzie gołym okiem widać że silnik jest inny niż seryjny to wypadało by przerejestrować auto ale jak mnie pamięć nie myli niezbędne są do tego dokumenty od silnika. Takich zdaje się nie otrzymam w takim zakładzie a jak już dostane to czy i one będą zawierać informacje z początku mojego posta? Co w takiej sytuacji zrobić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mlodyx Napisano 20 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2008 > Jak wygląda sprawa użycia części z takich zakładów skoro widnieje tam > zakaz stosowania w samochodach zarejestrowanych na terenie > RP.... Nie chodzi mi bynajmniej o popielniczkę do auta czy > lusterko a np silnik na który potrzebny jest papier. Jeżeli > zrobił bym swap na 1.2 16v gdzie gołym okiem widać że silnik > jest inny niż seryjny to wypadało by przerejestrować auto ale > jak mnie pamięć nie myli niezbędne są do tego dokumenty od > silnika. Takich zdaje się nie otrzymam w takim zakładzie a jak > już dostane to czy i one będą zawierać informacje z początku > mojego posta? Co w takiej sytuacji zrobić? Silnik to już od jakiegoś czasu część zamienna. Tak samo jak lusterko czy błotnik. Jedyne co musi mieć papiery to karoserie. Nie są wymagane papierzyska na silnik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Timon_86 Napisano 20 Lutego 2008 Autor Udostępnij Napisano 20 Lutego 2008 dzięki bardzo za szybką odpowiedz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mlodyx Napisano 20 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2008 > dzięki bardzo za szybką odpowiedz Ja miałem inny silnik w karcie pojazdu inny w dokumentach. To było pół roku temu to jak babka zobaczyła w urzędzie to odrazu że to kradzione itp. buhahaahahha Nie ma już takich przepisów które mówią że jak sie zmienia silnik to trzeba zgłosić do wydziały komunikacji o zmianie silnika i numerów. Może ktoś sie jeszcze wypowie ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
asche Napisano 20 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2008 > Ja miałem inny silnik w karcie pojazdu inny w dokumentach. > To było pół roku temu to jak babka zobaczyła w urzędzie to odrazu że > to kradzione itp. buhahaahahha > Nie ma już takich przepisów które mówią że jak sie zmienia silnik to > trzeba zgłosić do wydziały komunikacji o zmianie silnika i > numerów. > Może ktoś sie jeszcze wypowie ?? chyba musisz to zgłosić w WK żeby Ci wbili (wyrobili nowy DR) z wpisaną nową pojemnością silnika. Potem idziesz do ubezpieczyciela i Ci wylicza nową składke za OC. Jak tego nie zrobisz to w razie wypadku Twoja polisa będzie nieważna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mlodyx Napisano 20 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2008 > chyba musisz to zgłosić w WK żeby Ci wbili (wyrobili nowy DR) z > wpisaną nową pojemnością silnika. Potem idziesz do > ubezpieczyciela i Ci wylicza nową składke za OC. > Jak tego nie zrobisz to w razie wypadku Twoja polisa będzie nieważna. Silnik to już zwykla częsć eksploatacyjna. Nie musisz zgłaszać do WK o zmianie silnika w tym samym o zmianie numerów. A jak wygląda odszkodowanie w przypadku większej pojemności to sie wieczorem spytam i napisze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jbl Napisano 20 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2008 > Jak wygląda sprawa użycia części z takich zakładów skoro widnieje tam > zakaz stosowania w samochodach zarejestrowanych na terenie > RP.... Nie chodzi mi bynajmniej o popielniczkę do auta czy > lusterko a np silnik na który potrzebny jest papier. Jeżeli > zrobił bym swap na 1.2 16v gdzie gołym okiem widać że silnik > jest inny niż seryjny to wypadało by przerejestrować auto ale > jak mnie pamięć nie myli niezbędne są do tego dokumenty od > silnika. Takich zdaje się nie otrzymam w takim zakładzie a jak > już dostane to czy i one będą zawierać informacje z początku > mojego posta? Co w takiej sytuacji zrobić? Potrzebujesz dowod sprzedazy (FV ,umowa KS) z numerami silnika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GreenCC Napisano 20 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2008 > Potrzebujesz dowod sprzedazy (FV ,umowa KS) z numerami silnika to zależy od WK bo nie wszystkie tego wymagają no i wg. przepisów nie powinny już tego wymagać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
asche Napisano 20 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2008 > Silnik to już zwykla częsć eksploatacyjna. Nie musisz zgłaszać do WK > o zmianie silnika w tym samym o zmianie numerów. > A jak wygląda odszkodowanie w przypadku większej pojemności to sie > wieczorem spytam i napisze. ja to napisałem na podstawie jednego tematu, który już sie pojawił na centomanii przy okazji pytania o swap. Na żywo tego nie przerabiałem, więc dokładnie jak jest to nie wiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jbl Napisano 20 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2008 > to zależy od WK bo nie wszystkie tego wymagają no i wg. przepisów nie > powinny już tego wymagać. Na podstawie tego stwierdzaja pojemnosc na stacji diagnostycznej oraz legalnosc zakupionego silnika w urzedzie ,chociaz jak gdzies tego nei chca to musi byc fajnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hans15336 Napisano 20 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2008 W WK nie , ale dla TU tak , ale aby zgłosić TU musisz zgłosić w WK , mowa tutaj o zmianie pojemności Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pirat7993 Napisano 20 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2008 > Jak wygląda sprawa użycia części z takich zakładów skoro widnieje tam > zakaz stosowania w samochodach zarejestrowanych na terenie > RP.... Nie chodzi mi bynajmniej o popielniczkę do auta czy > lusterko a np silnik na który potrzebny jest papier. Jeżeli > zrobił bym swap na 1.2 16v gdzie gołym okiem widać że silnik > jest inny niż seryjny to wypadało by przerejestrować auto ale > jak mnie pamięć nie myli niezbędne są do tego dokumenty od > silnika. Takich zdaje się nie otrzymam w takim zakładzie a jak > już dostane to czy i one będą zawierać informacje z początku > mojego posta? Co w takiej sytuacji zrobić? Silnik jest jaknajbardziej czescią wymienną ale pojemnosc nie czyli jak zmieniasz z 700 na 700 czy z 1.2 na 1.2 to niemusisz nic zgłaszac ale jak zmieniasz pojemnosc np z 700 na 1.2 albo z 1.2 na 700 to wszystko jest tak samo jak było kilka lat temu i wszystko wyglada identycznie Czyli z umową/fakturą zakupu silnika do urzędu zeby sprawdzili legalnosc z urzędu na przegląd na przegladzie ci dadzą papier ze auto przeszło przeglad i silnik jest zeczywiscie taki jak pisze w papierach a nie 5,5L i jest ok, z tym papierem do urzędu i czekasz na nowy dowód Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Timon_86 Napisano 20 Lutego 2008 Autor Udostępnij Napisano 20 Lutego 2008 Jedną kwestie mamy więc za sobą można powiedzieć...ale teraz już zupełnie odnośnie tematu: skoro na części sprzedawane w zakładach demontażu jest wydany zakaz montażu w autach na terenie RP to czy dostane tam papiery jakiekolwiek na ten silnik skoro w świetle prawa jest on bezużyteczny na terenie RP? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pirat7993 Napisano 20 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2008 > Jedną kwestie mamy więc za sobą można powiedzieć...ale teraz już > zupełnie odnośnie tematu: skoro na części sprzedawane w > zakładach demontażu jest wydany zakaz montażu w autach na > terenie RP to czy dostane tam papiery jakiekolwiek na ten silnik > skoro w świetle prawa jest on bezużyteczny na terenie RP? hmm jak mi gosc handlował silnik to na fakturze napisał ze nie silnik tylko BLOK SILNIKA i wydał na to wszystkie papiery , numery i takie tam, no potem w urzedzie i na przegladzie niebyło zadnych problemow ani jakichkolwiek głupich docinek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ANDPOL Napisano 20 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2008 Czy ktoś się orientuje, czy stacje demontażu sprzedają też "prawnie" skasowane samochody w całości na chodzie. Kupno samego silnika na takiej stacji to taki "kot w worku", bo nie ma pewności co się kupuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GreenCC Napisano 20 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2008 > Czy ktoś się orientuje, czy stacje demontażu sprzedają też "prawnie" > skasowane samochody w całości na chodzie. Kupno samego silnika > na takiej stacji to taki "kot w worku", bo nie ma pewności co > się kupuje. pewnie kwestia dogadanie się... Ale napewno nie można już takiej budy zarejestrować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GreenCC Napisano 20 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2008 > Na podstawie tego stwierdzaja pojemnosc na stacji diagnostycznej oraz > legalnosc zakupionego silnika w urzedzie ,chociaz jak gdzies > tego nei chca to musi byc fajnie chyba miszczu gn tak załatwiał swojego swapa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ANDPOL Napisano 20 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2008 No to wiadomo. Chodzi o sprawdzenie,czy silnik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARCYK1 Napisano 20 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2008 > Jak tego nie zrobisz to w razie wypadku Twoja polisa będzie nieważna. nie opowiadaj Bajek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.