Skocz do zawartości

Części samochodowe z demontażu


Timon_86

Rekomendowane odpowiedzi

Jak wygląda sprawa użycia części z takich zakładów skoro widnieje tam zakaz stosowania w samochodach zarejestrowanych na terenie RP.... Nie chodzi mi bynajmniej o popielniczkę do auta czy lusterko a np silnik na który potrzebny jest papier. Jeżeli zrobił bym swap na 1.2 16v gdzie gołym okiem widać że silnik jest inny niż seryjny to wypadało by przerejestrować auto ale jak mnie pamięć nie myli niezbędne są do tego dokumenty od silnika. Takich zdaje się nie otrzymam w takim zakładzie a jak już dostane to czy i one będą zawierać informacje z początku mojego posta? wink.gif Co w takiej sytuacji zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak wygląda sprawa użycia części z takich zakładów skoro widnieje tam

> zakaz stosowania w samochodach zarejestrowanych na terenie

> RP.... Nie chodzi mi bynajmniej o popielniczkę do auta czy

> lusterko a np silnik na który potrzebny jest papier. Jeżeli

> zrobił bym swap na 1.2 16v gdzie gołym okiem widać że silnik

> jest inny niż seryjny to wypadało by przerejestrować auto ale

> jak mnie pamięć nie myli niezbędne są do tego dokumenty od

> silnika. Takich zdaje się nie otrzymam w takim zakładzie a jak

> już dostane to czy i one będą zawierać informacje z początku

> mojego posta? Co w takiej sytuacji zrobić?

Silnik to już od jakiegoś czasu część zamienna. Tak samo jak lusterko czy błotnik. Jedyne co musi mieć papiery to karoserie.

Nie są wymagane papierzyska na silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dzięki bardzo za szybką odpowiedz

Ja miałem inny silnik w karcie pojazdu inny w dokumentach.

To było pół roku temu to jak babka zobaczyła w urzędzie to odrazu że to kradzione itp. buhahaahahha

Nie ma już takich przepisów które mówią że jak sie zmienia silnik to trzeba zgłosić do wydziały komunikacji o zmianie silnika i numerów.

Może ktoś sie jeszcze wypowie ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja miałem inny silnik w karcie pojazdu inny w dokumentach.

> To było pół roku temu to jak babka zobaczyła w urzędzie to odrazu że

> to kradzione itp. buhahaahahha

> Nie ma już takich przepisów które mówią że jak sie zmienia silnik to

> trzeba zgłosić do wydziały komunikacji o zmianie silnika i

> numerów.

> Może ktoś sie jeszcze wypowie ??

chyba musisz to zgłosić w WK żeby Ci wbili (wyrobili nowy DR) z wpisaną nową pojemnością silnika. Potem idziesz do ubezpieczyciela i Ci wylicza nową składke za OC.

Jak tego nie zrobisz to w razie wypadku Twoja polisa będzie nieważna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> chyba musisz to zgłosić w WK żeby Ci wbili (wyrobili nowy DR) z

> wpisaną nową pojemnością silnika. Potem idziesz do

> ubezpieczyciela i Ci wylicza nową składke za OC.

> Jak tego nie zrobisz to w razie wypadku Twoja polisa będzie nieważna.

Silnik to już zwykla częsć eksploatacyjna. Nie musisz zgłaszać do WK o zmianie silnika w tym samym o zmianie numerów.

A jak wygląda odszkodowanie w przypadku większej pojemności to sie wieczorem spytam i napisze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak wygląda sprawa użycia części z takich zakładów skoro widnieje tam

> zakaz stosowania w samochodach zarejestrowanych na terenie

> RP.... Nie chodzi mi bynajmniej o popielniczkę do auta czy

> lusterko a np silnik na który potrzebny jest papier. Jeżeli

> zrobił bym swap na 1.2 16v gdzie gołym okiem widać że silnik

> jest inny niż seryjny to wypadało by przerejestrować auto ale

> jak mnie pamięć nie myli niezbędne są do tego dokumenty od

> silnika. Takich zdaje się nie otrzymam w takim zakładzie a jak

> już dostane to czy i one będą zawierać informacje z początku

> mojego posta? Co w takiej sytuacji zrobić?

Potrzebujesz dowod sprzedazy (FV ,umowa KS) z numerami silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Silnik to już zwykla częsć eksploatacyjna. Nie musisz zgłaszać do WK

> o zmianie silnika w tym samym o zmianie numerów.

> A jak wygląda odszkodowanie w przypadku większej pojemności to sie

> wieczorem spytam i napisze.

ja to napisałem na podstawie jednego tematu, który już sie pojawił na centomanii przy okazji pytania o swap.

Na żywo tego nie przerabiałem, więc dokładnie jak jest to nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to zależy od WK bo nie wszystkie tego wymagają no i wg. przepisów nie

> powinny już tego wymagać.

Na podstawie tego stwierdzaja pojemnosc na stacji diagnostycznej oraz legalnosc zakupionego silnika w urzedzie ,chociaz jak gdzies tego nei chca to musi byc fajnie zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak wygląda sprawa użycia części z takich zakładów skoro widnieje tam

> zakaz stosowania w samochodach zarejestrowanych na terenie

> RP.... Nie chodzi mi bynajmniej o popielniczkę do auta czy

> lusterko a np silnik na który potrzebny jest papier. Jeżeli

> zrobił bym swap na 1.2 16v gdzie gołym okiem widać że silnik

> jest inny niż seryjny to wypadało by przerejestrować auto ale

> jak mnie pamięć nie myli niezbędne są do tego dokumenty od

> silnika. Takich zdaje się nie otrzymam w takim zakładzie a jak

> już dostane to czy i one będą zawierać informacje z początku

> mojego posta? Co w takiej sytuacji zrobić?

Silnik jest jaknajbardziej czescią wymienną ale pojemnosc nie czyli jak zmieniasz z 700 na 700 czy z 1.2 na 1.2 to niemusisz nic zgłaszac ale jak zmieniasz pojemnosc np z 700 na 1.2 albo z 1.2 na 700 to wszystko jest tak samo jak było kilka lat temu i wszystko wyglada identycznie

Czyli z umową/fakturą zakupu silnika do urzędu zeby sprawdzili legalnosc z urzędu na przegląd na przegladzie ci dadzą papier ze auto przeszło przeglad i silnik jest zeczywiscie taki jak pisze w papierach a nie 5,5L i jest ok, z tym papierem do urzędu i czekasz na nowy dowód

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedną kwestie mamy więc za sobą można powiedzieć...ale teraz już zupełnie odnośnie tematu: skoro na części sprzedawane w zakładach demontażu jest wydany zakaz montażu w autach na terenie RP to czy dostane tam papiery jakiekolwiek na ten silnik skoro w świetle prawa jest on bezużyteczny na terenie RP?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jedną kwestie mamy więc za sobą można powiedzieć...ale teraz już

> zupełnie odnośnie tematu: skoro na części sprzedawane w

> zakładach demontażu jest wydany zakaz montażu w autach na

> terenie RP to czy dostane tam papiery jakiekolwiek na ten silnik

> skoro w świetle prawa jest on bezużyteczny na terenie RP?

hmm jak mi gosc handlował silnik to na fakturze napisał ze nie silnik tylko BLOK SILNIKA i wydał na to wszystkie papiery , numery i takie tam, no potem w urzedzie i na przegladzie niebyło zadnych problemow ani jakichkolwiek głupich docinek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy ktoś się orientuje, czy stacje demontażu sprzedają też "prawnie"

> skasowane samochody w całości na chodzie. Kupno samego silnika

> na takiej stacji to taki "kot w worku", bo nie ma pewności co

> się kupuje.

pewnie kwestia dogadanie się... Ale napewno nie można już takiej budy zarejestrować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.