Skocz do zawartości

C16NZ wieszaie obrotów na zimnym.


djalternator

Rekomendowane odpowiedzi

witam

objawy występujące w mojej asterce się nasilają.

Po odpaleniu niby ok ale gdy dam gazu jak by zacinają się około 1500 lub bardzo powoli schodzą. Czasami jest tak że dopiero jak stanę na światłach i chwile postoje to zejdą do prawidłowych.

Czy to może być krokowy? czyściłem go zmywaczem do gaźników WURTHA i wizualnie ok wszystko.

Czujnik temperatury wymieniłem do kompa.

Wina LPG złej emulacji LPG to nie jest.

zalałem pół baku 98 razem z STP czerwonym i wyjeździłem.

Odłączanie aku na noc tez było.

Odpalam zawsze na benzynie tylko automat.

Nie chce kupować nowego bo przełożę i będzie dalej to samo i lipa.

Niedawno trochę kasy włożyłem wolał bym nie przesadzać

Występuje to tylko na zimnym Silniku. Zimny rozumiem stanie pod chmurką przez noc zlosnik.gif

Jeśli ktoś przerabiał podobny dylemat proszę o podpowiedzi bo zaczyna mnie to wnerwiać powoli. mad.gif

Dzięki

Pozdroofka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> witam

> objawy występujące w mojej asterce się nasilają.

> Po odpaleniu niby ok ale gdy dam gazu jak by zacinają się około 1500

> lub bardzo powoli schodzą. Czasami jest tak że dopiero jak stanę

> na światłach i chwile postoje to zejdą do prawidłowych.

> Czy to może być krokowy? czyściłem go zmywaczem do gaźników WURTHA i

> wizualnie ok wszystko.

> Czujnik temperatury wymieniłem do kompa.

> Wina LPG złej emulacji LPG to nie jest.

> zalałem pół baku 98 razem z STP czerwonym i wyjeździłem.

> Odłączanie aku na noc tez było.

> Odpalam zawsze na benzynie tylko automat.

> Nie chce kupować nowego bo przełożę i będzie dalej to samo i lipa.

> Niedawno trochę kasy włożyłem wolał bym nie przesadzać

> Występuje to tylko na zimnym Silniku. Zimny rozumiem stanie pod

> chmurką przez noc

> Jeśli ktoś przerabiał podobny dylemat proszę o podpowiedzi bo zaczyna

> mnie to wnerwiać powoli.

> Dzięki

> Pozdroofka

moim zdaniem ciągnie lewe powietrze, u mnie tak było. Po rozgrzaniu było jako tako ale na zimnym były wysokie obroty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> podciśnienia napewno, w okolicach krokowca, przepustnicy może, u mnie

> zasysał przez obudowę krokowca

to korkowiec wymieniałeś czy jak bo jak obudową to chyba nic nie zrobisz. jedynie nowy

można jeszcze oring dać ciut większy ale czy to coś da?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to korkowiec wymieniałeś czy jak bo jak obudową to chyba nic nie

> zrobisz. jedynie nowy

> można jeszcze oring dać ciut większy ale czy to coś da?

silikonem wysokotemperaturowym uszczelniłem (zaznaczam że ciągnął od strony wtyczki) a nie przy przepustnicy) działa tak juz z rok pewnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli ktoś przerabiał podobny dylemat proszę o podpowiedzi bo zaczyna

> mnie to wnerwiać powoli.

Mam tak samo od dłuższego czasu, tyle że jest juz na tyle źle, że obroty spadają do prawidłowych dopieo po nagrzaniu, postoju parominutowym i ponownym odpaleniu. Sonda lambda pokazuje mieszankę bogatą(jest sprawna), wiec lewego powietrza nie ssie. Do tego wszystkiego bez gazu zimny nie odpala za pierwszym razem.

Ciekaw jestem czy znajdziesz przyczynę, ja sie chyba poddam i oddam go do BoschServisu, chociaż nawet nie mam na to czasu teraz :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Masz sterownik od LPG podłączony do TPS-a? Jeśli tak, to nie

> zaszkodzi odłączyć na próbę.

z gazem jest wszystko ok. Zrobiłem już ponad 50 tkm, i dzieje się to od kilku miesięcy dopiero. Do tej pory było ok.

TPS podłaczony jest bo jak ustawialiśmy instalke LPG tam ustawia sie różne parametry typu próg zadziałania TPS i inne pierdy.

jak byś mi powiedział gdzie to rozpiąć jeszcze bo nie mam pojęcia przyznam sie zlosnik.gif

aha dam screna z Instalki LPG: klik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówiąc "rozpiąć" miałem na myśli fizyczne odłączenie instalki od TPSa i sprawdzenie jak się zachowuje podczas pracy na benzynie. Były przypadki opisywane na forum, że sterownik LPG siał jakimiś śmieciami przez kabel od TPSa i cuda się działy. Nawet jakieś filtry ludzie stosowali.

Co do screenów to parę rzeczy bym pozmieniał (temp przełączania 10*C to zbrodnia na parowniku, emulacja sondy chyba za szybka). Jednak nie mam LPG, więc nie interesuję się za bardzo tą kwestią. Może niech koledzy biegli w regulacji LPG się wypowiedzą.

Na ostatnim screenie praca sondy wygląda całkiem ładnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest tak samo. Przy wymianie oleju zapytalem mechanika czemu takie cos sie dzieje, powiedzial ze to znaczy ze czujnik od temp dziala, i zeby sie cieszyc bo widac ze dziala smile.gif Po prostu zimno dla silnika i musi dojsc do odpowiedniej temp, Gdy odpalam jest ok podjade troche, daje na luz i obroty staja na 1500 tys obr. Chwile pozniej spadaja i jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"u mnie tak samo "

Temat dyskusji - C16NZ wieszaie obrotów na zimnym.

Mam taki sam silnik.

Ja bynajmniej wykrecilem wyczyscilem przepustnice, krokowca i rozne podcisnienia ale wszystko bylo czyste i dobrze spasowane,. Pozniej znowu jazda na zimnym silniku i to samo, chwilowa zawiecha obrotow. Jedyne co zobaczylem to mam sparciala rure od przeustnicy do filtra powietrza, pokleilem ( bo narazie nie mam sposobnosci kupienia nowej [ zreszta zbytnio nie wiem gdzie] ) i nadal to samo. U mnie jest do wymiany filtr powietrza bo dawno bym nie wymieniany wiec moze to..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja u siebie mam identyczna sytuacje z tym ze u mnie nie trzyma do tego prawidlowych obrotow. caly czas trzyma 1000 obr i do tego czuc drzenie na kierownicy. krokowiec wyczyscilem ale bez rezultatow. wprawdzie dzieje sie to sporadycznie ale jest denerwujace. no i powiedzcie czemu utrzymuje caly czas 1000 obr? powinien bodajze 850 lub 950?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem małą fuchę, wpadło trochę sianka jak będę miał chwilę podskoczę i kupie w poniedziałek ten silniczek. Wygląda na oryginał także 16 lat i ma prawo świrować. Tłumacze sobie to tak że może przycina się w pewnych momentach i tyle.

Mam nadzieje że objawy ustąpią zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zdaj relacje po zabiegu bo moze u mnie tez krokowiec sie zawiesza i

> trzeba bedzie go wymienic...

od czasu do czasu też mam problem z wysokimi obrotami Po odpaleniu i przełączeniu na lpg obroty walą pod 1800 CZasami pomaga "zduszenie silnikiem" Jeżeli to nie pomaga to trzeba wyłączyć silnik i po odpaleniu u mnie jest OK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi sie tak dzieje na benzynie bo lpg nie posiadam. przed czyszczeniem krokowca obroty wieszaly sie nawet na 2000 obr po wyczyszczeniu na 1500. byc moze nie wyczyscilem dokladnie tego gniazda w ktorym siedzi krokowiec. ale poczekam az kolega wymieni korkowca i zobaczymy czy to cos pomoze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zainstalowałem sobie miernik w aucie, pokazuje mi napięcie na sondzie lambda. Na gazie na wolnych obrotach oscyluje bardzo ładnie(0,2-0,8) natomiast na benzynie cały czas 0,8- 0,9V. W trakcie jazdy oscyluje już normalnie. I teraz pytanie czy na benzynie na wolnych obrotach nie powinno osyclowac? Czasem wywala mi błąd 45(mieszanka bogata).

Wyczyściłem wtryskiwacz w płuczce ultradzwiekowej, ale nie pomogło.

Co jeszcze może powodować zbyt bogata mieszankę na wolnych obrotach? (wolne obroty stabilizują sie na 1000-1500, w zaleznosci od niewiadomoczego.... czasem po ponownym odpaleniu na chwile mam 850-900).

Czy może to byc problem z układem stabilizacji wolnych obrotów, w zależności od obciążenia silnika(podgrzewanie szyby, dmuchawa, światła)? Auto miewa z tym kłopot (czasem obtoty spadają do 500 i chwile tak chodzi, aż mu sie przypomni i podnosi do własciwych, a czasem jak włącze dmuchawe, szybe i co tam jeszcze mam, to z 1000 rośnie na 1200). Może problem tkwi w uszkodzonym kompie?

Sory za długi wywód, ale moze ktos skojarzy jakieś objawy z mozliwą przyczyną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Miałem chwile wolnego skoczyłem do kumpla do sklepu.

Kupiłem ten silniczek. Pokazał mi kilka firm. Przeglądałem je w miarę dokładnie pod kątem wykonania. Co dziwne Najlepszy wydał mi sie jakiś polski zamiennik, którego akurat kolega mi tez zaproponował.

Kosztował 80 zł zapłaciłem 70 zlosnik.gif

Teraz porównanie.

Wykręciłem starego, położyłem dwa obok siebie na stole.

Ten stary niby był ok ale w porównaniu do tego nowego był tak wychechłany że sie sam zdziwiłem. Nowy żadnych luzów, stary we wszystkie strony.

Założyłem. Odpalam. Ku zdziwieniu 1100. Ruszam jadę, przełączyłem na gaz, wciskam sprzęgło (zawsze w tym momencie 1500 minimum było) a tu dalej 1100. Ujechałem trochę zaczęło spadać i po nagrzaniu trzyma na 800.

Zauważyłem jeszcze że silnik schodzi płynniej z obrotów, jak również miałem czasami szarpnięcie przy ruszaniu, tego również nie zauważyłem może akurat przypadek, trudno powiedzieć.

zobaczę jeszcze jak będzie jak pojadę do domu po pracy, ale wszystko wskazuje na to że ok.

Dla wszystkich mające podobne problemy.

Odżałujcie i kupcie ten silniczek nowy.

Czyściłem, wykręcałem, myłem, licząc za zmywacz do gaźników i czas jaki przy tym zmarnowałem to wyjdzie podobnie.

Pozdroofka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mówiąc "rozpiąć" miałem na myśli fizyczne odłączenie instalki od TPSa

> i sprawdzenie jak się zachowuje podczas pracy na benzynie. Były

> przypadki opisywane na forum, że sterownik LPG siał jakimiś

> śmieciami przez kabel od TPSa i cuda się działy. Nawet jakieś

> filtry ludzie stosowali.

Witam.

Wg mnie filtr zrobiony na oporniku, kondensatorze i diodzie tylko

obnizy napiecie przychodzace do centralki LPG i nie pomoze.

Tez mialem przypuszczenie ze mi centralka obciaza TPS-a

i odseparowalem te 2 obwody wtornikiem na wzmacniaczu

operacyjnym.

Pozdrawiam

Krzysiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zauważyłem jeszcze że silnik schodzi płynniej z obrotów, jak również

> miałem czasami szarpnięcie przy ruszaniu, tego również nie

> zauważyłem może akurat przypadek, trudno powiedzieć.

I oto pytanie, czy silnik krokowy moze powodowac szarpania podczas jazdy ? Rowniez mam podobny objaw jesli chodzi ze na zimnym silniku obroty wieszaja sie, no ale i szarpie mi wchodzac na 2 bieg oraz na 3 ale to juz bez roznicy czy zimny czy cieply silnik. Kable WN, swiece, kopulka i palec nowy. I czy to moze byc to powod niedokladnej pracy silnika krokowego ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I oto pytanie, czy silnik krokowy moze powodowac szarpania podczas

> jazdy ? Rowniez mam podobny objaw jesli chodzi ze na zimnym

> silniku obroty wieszaja sie, no ale i szarpie mi wchodzac na 2

> bieg oraz na 3 ale to juz bez roznicy czy zimny czy cieply

> silnik. Kable WN, swiece, kopulka i palec nowy. I czy to moze

> byc to powod niedokladnej pracy silnika krokowego ?

u ciebie kolego wygląda mi to na coś inego.

Pisząc szarpanie miałem na myśli takie jak by dławienie dziwne przez co silnik jakby szarpał. Jaki stan sprzęgła masz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wg mnie filtr zrobiony na oporniku, kondensatorze i diodzie tylko

> obnizy napiecie przychodzace do centralki LPG i nie pomoze.

> Tez mialem przypuszczenie ze mi centralka obciaza TPS-a

> i odseparowalem te 2 obwody wtornikiem na wzmacniaczu

> operacyjnym.

jakieś rezultaty pozytywne kolega przyuważył?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na twoim miejscu sprawdziłbym ciśnienie paliwa i wymienił rurkę do MAP sensora.

kayothc krokowy nie powoduje takich objawów. Jakiej firmy masz przewody WN? Sprawdzałeś czy nie mają przebić? Wiem że nowe, ale to nie znaczy wcale, że dobre. Popatrz też na cewkę WN w nocy czy nie widać iskierek i czy nie cyka nadmiernie głośno podczas pracy. Nie zaszkodzi też pomierzyć sondy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cewka od WN niedawno byla wymieniana.

Niestety ale to nie kable. Mialem Bosha i myslalem, ze to od kabli, kupilem nastepne bosha i objawy sa takie same. Wiec oddalem nowe bosha bo po co mi. Awaryjne mam jakies nowe lable WN ale niefirmowe-chyba ( Kraft Automotive ). W nocy w garazu podnioslem maske delikatnie spryskalem zraszaczem do kwiatow smile.gif i zadnych przebic nie ma. Silnik rowno chodzi i nie ma problemow jesli chodzi o dynamike jazdy.

Jesli chodzi o cykanie, to hmm .. powiedzmy ze cyka glosniej jak zimny jak cieply to mniej. Sonde sprawdze w piatek.. Od czegos to musi byc, moze synchronizator ? Bo 2 czasami baardzo ciezko wlaczyc ( szczegolnie jak zimny ). Nie usmiecha mi sie wymieniac sprzegla frown.gif

Ze tak jeszcze dodam, ostatnio zobaczylem ze mam delikatnie przerwany waz od przepustnicy do filtra powietrza. Moze to tu tkwi problem. Tylko ze te przerwania sa bardzo male i nie wiem czy to od tego. Zakleilem poki co jakas tam kropelka i sie trzyma. Nowa kosztuje 56 zl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy później...

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.