Skocz do zawartości

Sens częstej wymiany oleju


Gripen

Rekomendowane odpowiedzi

> producent oleju gwarantuje niezmienność jakości oleju przez cały

> czas eksploatacji

Jak olej może mieć tą samą jakość przez cały czas eksploatacji?

Gdyby jakość i parametry oleju się nie zmieniały to nie trzeba by go w ogóle wymieniać.

Świeży olej to dobre smarowanie, a z przebiegiem właściwości smarne oleju pogarszają się. Wymieniając olej częściej można przez większość czasu jeździć z olejem o bardzo dobrych właściwościach, a nie raz bardzo dobrych a raz byle jakich (pod koniec okresu wymiany).

Oczywiście nie można popadać w przesadę i zmieniać olej za często.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W tym czasie wymienimy olej 12 razy (pierwsze zalenie fabryczne) -

> koszt zmiany oleju (lejemy standard czyli Opla 5W30) to ok. 12 x

> 300 PLN = 3600 PLN

nawiasem mówiąc 5l oleju GM 5W30 nie kosztuje nawet stówy. smirk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Źle mnie zrozumieliście, ja nie proponuję tak często zmieniać oleju! Ale chodzi o to, czy zmienimy przy 10 czy 15kkm to już nie wielka różnica między właściwościami oleju. Dlatego ja zmieniam co 15kkm i uważam to za normę. waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak olej może mieć tą samą jakość przez cały czas eksploatacji?

> Gdyby jakość i parametry oleju się nie zmieniały to nie trzeba by go

> w ogóle wymieniać.

> Świeży olej to dobre smarowanie, a z przebiegiem właściwości smarne

> oleju pogarszają się. Wymieniając olej częściej można przez

> większość czasu jeździć z olejem o bardzo dobrych

> właściwościach, a nie raz bardzo dobrych a raz byle jakich (pod

> koniec okresu wymiany).

> Oczywiście nie można popadać w przesadę i zmieniać olej za często.

Mówiąc, że olej ma cały czas takie same właściwości, miałem na myśli to, że przez cały okres eksploatacji (czyli np. 30 kkm) trzmya min. ustalone parametry...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja staram sie zmieniac co 8 tys. km - zawsze syntetyk (Mobil 1) -

> glownie chodzi o filtr a nie o olej, bo olej wytrzyma i 20 tys.,

> ale filtr po 8 tys. jest juz praktycznie zatkany.

To jakim cudem u mnie występuje smarowanie po 30 kkm ?

Co tyle mam przeglądy, auto zrobiło 200 kkm i dalej jeździ bezawaryjnie i nie wykazuje zużycia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Silnik diesel, przebieg 148500 km. Olej (5W40) zmieniałem w grudniu,

> przejechałem jakieś 4500 km. Dzisiaj jak raz mam przegląd

> roczny, cudownie rozmnożył mi się olej (4 litry z beczki), stoi

> w przedpokoju. Czy jest sens zmiany po takim przebiegu ?

Sensu raczej nie ma ale na pewno nie zaszkodzi. Lepiej zostaw sobie ten olej na następną wymianę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.