bot Napisano 16 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2008 czy ktoś wie krok po kroku jak działa mechanizm podnoszenia szyb? to znaczy, jeśli dajmy na to przy otwartej szybie wcisnę żeby ta zamknęła się do końca, to silniczek zaskakuje i podnosi szybę ale skąd wie kiedy ma się zatrzymać? zatrzymuje go czujnik w uszczelce o którym gdzieś tutaj czytałem? i w drugą stronę. kiedy szyba jest zakmnięta a ja wciskam maksymalne otwarcie szyby to w jaki sposób wie że już koniec i dalej nie otworzy? co i do czego wysyła sygnały? i co z mechaniznmem który ma zapobiegać przycinaniu rąk? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hiszpaniec Napisano 16 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2008 jak sie nie myle to ten czujnik tez ma cos wspolnego, ale generalnie to jak sie nie myle kwestia oporow ktore zatrzymuja szybe, czyli opuszczasz szybe doczodzi do konca jest opor wiec system rozlacza, tak mnie sie to widzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krakow_kult Napisano 16 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2008 >kwestia oporow ktore zatrzymuja szybe Gdy szyba jest zamknieta, próba dalszego zamkniecia = słychac wyłacznik przeciązeniowy ktory zapomiega spaleniu silnczka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adas7 Napisano 16 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2008 > jak sie nie myle to ten czujnik tez ma cos wspolnego, ale generalnie > to jak sie nie myle kwestia oporow ktore zatrzymuja szybe, czyli > opuszczasz szybe doczodzi do konca jest opor wiec system > rozlacza, tak mnie sie to widzi ale przeciez jak przytniesz np czyjąś szyję to nie tylko odpuszcza, ale i zjeżdza w dół, to skąd ma wiedzieć czy to opór czyjeś grdyki czy już całkiem zamknięta i to opór uszczeliki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
johnny_b2 Napisano 17 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2008 > ale przeciez jak przytniesz np czyjąś szyję to nie tylko > odpuszcza, ale i zjeżdza w dół, to skąd ma wiedzieć czy to opór > czyjeś grdyki czy już całkiem zamknięta i to opór uszczeliki? mylisz dwa pojęcia adam. My w abarthach mamy dodatkowo czujnik zapobiegający zatrzaśnięciu ręki bądź szyji a są przeceiż autka bez tego zabezpieczenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zbigra Napisano 17 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2008 > My w abarthach mamy dodatkowo czujnik > zapobiegający zatrzaśnięciu ręki bądź szyji a są przeceiż autka > bez tego zabezpieczenia Pytanie retoryczne - reszta stilaków to gilotyny? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 17 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2008 > Pytanie retoryczne - reszta stilaków to gilotyny? my klekoty w wersji z nienajwyzszej polki ( czyt. active) tez mamy anty gniota ops... oczywista popieprzylem komu odpowiadam to do johnego mialo leciec Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
johnny_b2 Napisano 17 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2008 > my klekoty w wersji z nienajwyzszej polki ( czyt. active) tez mamy > anty gniota > ops... oczywista popieprzylem komu odpowiadam to do johnego mialo > leciec spoko, piszę tylko, że w abarthach jest to standard, a w niektórych wersjach poniżej jest to tylko opcja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krakow_kult Napisano 17 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2008 > spoko, piszę tylko, że w abarthach jest to standard, Powiem tak - wszedzie tam w stilo gdzie jest elektryka szyb jest i antipicheze czy jak to sie tam to pisze, nie mniej zasada jest ta sama - nie odciac paluszków. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woyt Napisano 17 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2008 > jak sie nie myle to ten czujnik tez ma cos wspolnego, ale generalnie > to jak sie nie myle kwestia oporow ktore zatrzymuja szybe, czyli > opuszczasz szybe doczodzi do konca jest opor wiec system > rozlacza, tak mnie sie to widzi Szyba zamyka się bądź otwiera do momentu poczucia oporu - wtedy (jak już jeden z kolegów wspomniał) - załącza się "wyłącznik przeciążeniowy" zapobiegający spaleniu sie silniczka. Natomiast kwestia gilotynowania związana jest ściśle z górną uszczelką (nad szybą). Są tam czujniki, które czując ucisk - powodują zjazd szyby w dół (czyli niedopuszczenie do zgilotynowania). Spróbujcie podczas zamykania szyby jednocześnie przycisnąć np palcem górną uszczelkę (przyciskając ją od dołu). Szyba powinna momentalnie zjechać w dół (zależy jeszcze w którym miejscu tego palucha przyciśniemy ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adas7 Napisano 17 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2008 > mylisz dwa pojęcia adam. My w abarthach mamy dodatkowo czujnik > zapobiegający zatrzaśnięciu ręki bądź szyji a są przeceiż autka > bez tego zabezpieczenia chyba mi nie powiesz, że tego nie ma w standardzie w stilo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarCo Napisano 17 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2008 > chyba mi nie powiesz, że tego nie ma w standardzie w stilo Jest w standardzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
johnny_b2 Napisano 17 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2008 > chyba mi nie powiesz, że tego nie ma w standardzie w stilo no własnie tak patrzałem na tą stronkę z wyposażeniem, i chyba coś mi się po sorry Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tom0978 Napisano 17 Września 2009 Udostępnij Napisano 17 Września 2009 Podepnę się tutaj gdyż nic innego nie znalazłem a pojawił mi się problem z elektryczną szybą od strony kierowcy. W momencie zamykania kiedy szyba dojdzie do końca, silniczek się nie rozłączy i słychać przez króciutką chwilkę niemiłosierny zgrzyt przekładni. To samo przy opuszczaniu szyby jak dojedzie do dołu. Czy padły mi jakieś krańcówki, da się to jakoś naprawić czy trzeba wymienić cały mechanizm? Ma ktoś może jakiś manual jak się do tego mechanizmu dostać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin19JTD Napisano 18 Września 2009 Udostępnij Napisano 18 Września 2009 no dobra a jaka jest kwestia montowanej elektryki z tylu(5D) w autach które jej nie miały fabrycznie?tez sie zatrzymuja podczas napotkania np. reki, czy dalej cisną do góry?mowa o oryginalnych czesciach np. z rozbiórki innego stilo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.