Skocz do zawartości

Klimatyzacja - działa, nie działa, śmierdzi, co i jak


lelek

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

ostatnio nawaliła mi klima. Problem wydaje się elektryczyny, bo presostat pokazuje styk między 1 i 2 pinem (czyli gaz jest).

Cewka sprzęgła sprężarki ma opór ~9 omów, masę też ma (ale nie sprawdzałem zarówką jak dobrą). Bezpieczniki w kabinie są OK.

Gdy włączam przycisk klimy nie włączają się wentylatory, co zwykle miało miejsce. Gdy zepnie się na krótko wtyczki od czujników na chłodnicy - wentylatory się włączają (oba na raz), bez względu na to który czujnik zewrzemy. Nie pamiętam czy tak było zawsze, wydaje mi się że 2-pinowy czujnik powinien włączyć tylko wentylator chłodnicy.

Coś mi podpowiada że mógł paść albo przycisk włącznika albo któryś z przekaźników. Gdzie dokładnie ich szukać? Ewentualnie czy są gdzieś jeszcze dodatkowe bezpieczniki do sprawdzenia?

Dzięki za każdą sugestię smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I jak, znalazłeś już presostat?

Nie. Szczerze mówiąc nie szukałem taka pogoda. Ale fotka jak najbardziej by się przydała z podanymi dokładnie pinami pod które mam podłączyć miernik i sprawdzić rezystancję. Dobrze mówię ?? Jaka powinna być ta rezystancja ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witajcie,

> ostatnio nawaliła mi klima. Problem wydaje się elektryczyny, bo

> presostat pokazuje styk między 1 i 2 pinem (czyli gaz jest).

> Cewka sprzęgła sprężarki ma opór ~9 omów, masę też ma (ale nie

> sprawdzałem zarówką jak dobrą). Bezpieczniki w kabinie są OK.

> Gdy włączam przycisk klimy nie włączają się wentylatory, co zwykle

> miało miejsce. Gdy zepnie się na krótko wtyczki od czujników na

> chłodnicy - wentylatory się włączają (oba na raz), bez względu

> na to który czujnik zewrzemy. Nie pamiętam czy tak było zawsze,

> wydaje mi się że 2-pinowy czujnik powinien włączyć tylko

> wentylator chłodnicy.

> Coś mi podpowiada że mógł paść albo przycisk włącznika albo któryś z

> przekaźników. Gdzie dokładnie ich szukać? Ewentualnie czy są

> gdzieś jeszcze dodatkowe bezpieczniki do sprawdzenia?

> Dzięki za każdą sugestię

Chyba mam podobne objawy ale tak dokładnie nie sprawdzałem. Boję się sciana.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale fotka jak

> najbardziej by się przydała z podanymi dokładnie pinami pod

> które mam podłączyć miernik i sprawdzić rezystancję. Dobrze

> mówię ?? Jaka powinna być ta rezystancja ??

Zdjęcia z lokalizacją nie mam tutaj ale spróbuję opisać smile.gif

Stajesz przodem do otwartej maski auta. W komorze silnika, równolegle do chłodnicy przebiega aluminiowy przewód ze sprężarki. Na nim, po Twojej prawej stronie są dwa czujniczki, do każdego dochodzi po kilka przewodów. Ciebie interesuje ten z szerszą wtyczką - bardziej na prawo. To właśnie presostat.

Jego piny nr. 1 i 2 powinny dawać styk - czyli jak podłączysz omomierz to powinien pokazać opór rzędu kilku - kilkunastu omów. Oczywiście styk będzie tylko wtedy gdy presostat jest sprawny i w układzie jest wystarczające ciśnienie - czyli jest gaz.

Jeśli wtyczka na presostacie ma druciany pałąk w Twoją stronę - piny numerujemy od lewej strony do prawej.

Mam nadzieję że to Ci coś rozjaśniło zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zdjęcia z lokalizacją nie mam tutaj ale spróbuję opisać

> Stajesz przodem do otwartej maski auta. W komorze silnika, równolegle

> do chłodnicy przebiega aluminiowy przewód ze sprężarki. Na nim,

> po Twojej prawej stronie są dwa czujniczki, do każdego dochodzi

> po kilka przewodów. Ciebie interesuje ten z szerszą wtyczką -

> bardziej na prawo. To właśnie presostat.

> Jego piny nr. 1 i 2 powinny dawać styk - czyli jak podłączysz

> omomierz to powinien pokazać opór rzędu kilku - kilkunastu omów.

> Jeśli wtyczka na presostacie ma druciany pałąk w Twoją stronę - piny

> numerujemy od lewej strony do prawej.

Oki w wolnej chwili popatrzę, ale jak byś zrobił fotkę i pokazał to bym się nie pogniewał smile.gif20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witajcie,

> ostatnio nawaliła mi klima. Problem wydaje się elektryczyny, bo

> presostat pokazuje styk między 1 i 2 pinem (czyli gaz jest).

No to luzik wink.gif

> Cewka sprzęgła sprężarki ma opór ~9 omów, masę też ma (ale nie

> sprawdzałem zarówką jak dobrą).

Nawet jak by tu bylo kiepsko (masa, sprezarka) to wiatraki powinny sie wlaczyc.

> Bezpieczniki w kabinie są OK.

> Gdy włączam przycisk klimy nie włączają się wentylatory, co zwykle

> miało miejsce. Gdy zepnie się na krótko wtyczki od czujników na

> chłodnicy - wentylatory się włączają (oba na raz), bez względu

> na to który czujnik zewrzemy. Nie pamiętam czy tak było zawsze,

> wydaje mi się że 2-pinowy czujnik powinien włączyć tylko

> wentylator chłodnicy.

Zwarcie dwupinowego (gornego) czujnka temperatury powinno powodowac wlaczenie obu wiatrakow na polowe mocy. Wtedy wentylatory polaczone sa szeregowo.

Zwarcie pinu 2 i 3 w czujniku tym na dole powoduje wlaczenie wentylatorow "cala naprzod", czyli rownolegle.

Czyli tutaj wyglada wszystko ok.

> Coś mi podpowiada że mógł paść albo przycisk włącznika albo któryś z

> przekaźników. Gdzie dokładnie ich szukać? Ewentualnie czy są

> gdzieś jeszcze dodatkowe bezpieczniki do sprawdzenia?

> Dzięki za każdą sugestię

Sproboj zmierzyc napiecie na styku nr 1 zlaczki od presostatu wzgledem masy. Najlepiej od razu z zaroweczka. Powinno sie pojawic sliczne 12V przy wlaczonej klimie.

Jezeli jest, to problem trza dazyc dalej, w przekaznikach itp. Jezeli nie ma to wylacznik albo zasilanie wylacznika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałem teraz czy załącza sie wentyl. Niestety nie. Temperatura otoczenia w/g kompa +2,5 stopnia.

Teraz pytanie: czy przy tej temp. powinien się załączyć i czy np. brak czynnika wpływa na jego załączenie czy tylko na załączenie klimy.

Innych rzeczy nie sprawdzałem bo za ciemno no i jakoś się boję. Wolę mieć to na fotce z opisem co i jak swiety.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanko

Dziś byliśmy z kumplem oglądać opelka dla niego i jako, że na zewnątrz było +6 odpaliliśmy klimę a tu wewnątrz słychać syczenie, coś podobnego do przepływającej wody przez rury co to może oznaczać hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sprawdzałem teraz czy załącza sie wentyl. Niestety nie. Temperatura

> otoczenia w/g kompa +2,6 stopnia.

> Teraz pytanie: czy przy tej temp. powinien się załączyć i czy np.

> brak czynnika wpływa na jego załączenie czy tylko na załączenie

> klimy.

Wntylatory oba na pierwszy bieg załączą się zawsze gdy jst lima włączona. Gdy nie ma czynnika i presostat rozłączy z powodu zbyt małego ciśnienia to wentylatory się nie załączą.

Oczywiście może być i inny powód niewłączania się klimy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam pytanko

> Dziś byliśmy z kumplem oglądać opelka dla niego i jako, że na

> zewnątrz było +6 odpaliliśmy klimę a tu wewnątrz słychać

> syczenie, coś podobnego do przepływającej wody przez rury co to

> może oznaczać

Jak na początku przez chwilę posyczy i przestaje to ok. Ale jak cały czas syczy to mało czynnika w klimie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wntylatory oba na pierwszy bieg załączą się zawsze gdy jst lima

> włączona. Gdy nie ma czynnika i presostat rozłączy z powodu zbyt

> małego ciśnienia to wentylatory się nie załączą.

> Oczywiście może być i inny powód niewłączania się klimy...

Oki ale czy jak jest poniżej 3 stopni to czy się włączą ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Oki ale czy jak jest poniżej 3 stopni to czy się włączą ??

Nie ma tam czujnika temperatury żadnego który by rozłączał z powodu niskiej temp. na zewnątrz / wewnątrz. W niektórych autach są takie, ale w eFce nie ma.

Ale jak jest zimno to spada ciśnienie gazu (czynnika chłodzącego). W moim konkretnym przypadku jak temp na dworze jest poniżej -5 to klima się nie włączy. Oczywiście po chwili jazdy jak chłodnica załapie temperaturę i podgrzje nieco skraplacz (zwłaszcza jak auto stoi) to klimę można włączyć.

Dzisiaj mi się klima włączała bezproblemowo, temp na dworze 2C

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie ma tam czujnika temperatury żadnego który by rozłączał z powodu

> niskiej temp. na zewnątrz / wewnątrz. W niektórych autach są

> takie, ale w eFce nie ma.

> Ale jak jest zimno to spada ciśnienie gazu (czynnika chłodzącego). W

> moim konkretnym przypadku jak temp na dworze jest poniżej -5 to

> klima się nie włączy. Oczywiście po chwili jazdy jak chłodnica

> załapie temperaturę i podgrzje nieco skraplacz (zwłaszcza jak

> auto stoi) to klimę można włączyć.

> Dzisiaj mi się klima włączała bezproblemowo, temp na dworze 2C

No ale mi już nie chaiła się załączyć w październiku gdzie było jeszcze ciepło. We wrześniu jeszcze chłodziłą. Chyba mam ten sam przypadek co kretul.

W instrukcji jest napisane że poniżej 3 stopni klima się nie włączy hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak na początku przez chwilę posyczy i przestaje to ok. Ale jak cały

> czas syczy to mało czynnika w klimie.

Silnik pracował z klima ok 10 min i syczało choć znacznie mniej niż na początku. U mnie nie ma takiego efektu więc coś nie tak z nią chyba jest. frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Silnik pracował z klima ok 10 min i syczało choć znacznie mniej niż

> na początku.

Mało czynnika w układzie i syczy rozprężający się w parowniku gaz. Może to oznaczać nieszczelność, ale niekoniecznie. Normalnym jest że gaz samoistnie ucieka z układu (np. przez porowatość węży czy inne mikroszczeliny - cokolwiek to są te mikroszczeliny grinser006.gif ) i jeśli klima dawno nie była nabijana to efekt może być właśnie taki. Ale nie musi wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No ale mi już nie chaiła się załączyć w październiku gdzie było

> jeszcze ciepło. We wrześniu jeszcze chłodziłą. Chyba mam ten sam

> przypadek co kretul.

Mnie klima włącza(ła wink.gif ) się przy temperaturach bliskich zeru.

Do sprawdzenia: styk między 1 i 2 pinem na presostacie, jeśli go brak - zmierzyć ciśnienie w układzie, bo mógł gaz uciec. Klimiarze zrobią to na poczekaniu jak się ich ładnie poprosi wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mnie klima włącza(ła ) się przy temperaturach bliskich zeru.

Czyli klima jednak Ci chodzi ??

> Do sprawdzenia: styk między 1 i 2 pinem na presostacie, jeśli go brak

> - zmierzyć ciśnienie w układzie, bo mógł gaz uciec. Klimiarze

> zrobią to na poczekaniu jak się ich ładnie poprosi

Sprawdzę w sobotę bo jestem w domu ok 18-tej i jest zbyt ciemno.

Mam znajomego klimiarza z maszynką do samochodów. Wysysa wszystko, tworzy próżnie i decyduje czy można ładować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli klima jednak Ci chodzi ??

Niestety nie. Dalej szukam przyczyny.

> Mam znajomego klimiarza z maszynką do samochodów. Wysysa wszystko,

> tworzy próżnie i decyduje czy można ładować.

Wystarczy że ma manometry z szybkozłączkami do zaworów, lub jeszcze lepiej cały (pół)automat serwisowy, one też mają manometry. No i lampka UV nie zaszkodzi, bo powie którędy ewentualnie uciekł czynnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wystarczy że ma manometry z szybkozłączkami do zaworów, lub jeszcze

> lepiej cały (pół)automat serwisowy, one też mają manometry. No i

> lampka UV nie zaszkodzi, bo powie którędy ewentualnie uciekł

> czynnik.

Wiem ale ta maszynka jest fajna. Wiem ile miałem i ile brakuje.

Co do wycieków to miałem na początku wakacji ze sprężarki ale potem znikły. Zresztą mijają 2 lata od ostatniego ładowania. Wątpię żeby przez sprężarkę wszystko wyleciało (choć tego nie wykluczam), gdyż tak jak pisałem we wrześniu chłodziła ładnie a w październiku już nie ruszyła. Gdyby ten wyciek był duży to by prędzej niż w 2 lata wyleciał czynnik.

Jeżeli jednak czynnik wyciekł to mam nadzieję że nie ma większej nieszczelności. Bo jak bym znów naładował i by wystarczyło znów na 2 latka to byłbym już szczęśliwy. Koszt naładowania nie jest duży (płacę tylko za różnicę w czynniku - czyli za ilość którą mi doładuje - a nie jak u innych płaci się za samo podłączenie maszyneri sciana.gif )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mało czynnika w układzie i syczy rozprężający się w parowniku gaz.

> Może to oznaczać nieszczelność, ale niekoniecznie. Normalnym

> jest że gaz samoistnie ucieka z układu (np. przez porowatość

> węży czy inne mikroszczeliny - cokolwiek to są te mikroszczeliny

> ) i jeśli klima dawno nie była nabijana to efekt może być

> właśnie taki. Ale nie musi

Gość twierdził, że nabijał układ w zeszłym roku frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jaktam, masz zasilanie na presostacie ?

Pin nr 1 jest bez zasilania frown.gif

Pin nr 4 ma 12V po stacyjce, żaróweczka podłączona do niego świeci i włącza wiatraki (czyli dzieje się to co się powinno dziać przy ciśnieniu 15 bar wink.gif )

No to teraz do rozgrzebania konsola i przycisk klimy. Nigdy tego nie robiłem, ale podejrzewam że sam przycisk rozbiera się podobnie jak obieg wewnętrzny, a do tego jest gdzieś manual. Jest jakiś prosty sposób aby spiąć klimę 'na krótko' gdzieś przed przyciskiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pin nr 1 jest bez zasilania

> Pin nr 4 ma 12V po stacyjce, żaróweczka podłączona do niego świeci i

> włącza wiatraki (czyli dzieje się to co się powinno dziać przy

> ciśnieniu 15 bar )

> No to teraz do rozgrzebania konsola i przycisk klimy. Nigdy tego nie

> robiłem, ale podejrzewam że sam przycisk rozbiera się podobnie

> jak obieg wewnętrzny, a do tego jest gdzieś manual. Jest jakiś

> prosty sposób aby spiąć klimę 'na krótko' gdzieś przed

> przyciskiem?

Manual gdzieś jest dotyczący zmiany żaróweczki. Niestety nie jest to takie proste jak w wersji bez klimy.

TUTAJ jest ten manual

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obiecałem powstawiać foty i oto one smile.gif

Oczywiście wszelkie komentarze, uzupełnienia, sprostowania mile widziane zlosnik.gif

Ogólna lokalizacja presostatu w Astrze F (nowsze wersje mają czujniki działające na innej zasadzie)

img4896lw6.jpg

w800.png

Podchodzimy krok w przód, schylamy się i widzimy:

img4895kx2.jpg

w800.png

To coś na lewo to czujnik zwiększenia obrotów, mówi on komputerowi auta że nastąpił skok ciśnienia w układzie (czyli sprężarka zakręciła i zaczęła pracę) i należałoby przygazować aby nie zadusić auta. U mnie w momencie włączenia klimy na jałowym obroty skaczą do ok. 1500 rpm.

Po prawej znajduje się główny bohater tego postu, czyli presostat grinser006.gif

A tutaj mamy wtyk od presostatu w całej krasie. U góry widoczny pałąkowaty drut zabezpieczający. Stosuję go jako odnośnik przy numeracji pinów:

img4898ru8.jpg

w800.png

Na zdjęciu zaznaczone są styki odpowiadające pinom presostatu. W sprawnym, napełnionym układzie (w temperaturze dodatniej) pomiędzy 1 i 2 pinem presostatu powinien być styk. Piny 3 i 4 stykają się kiedy ciśnienie w układzie przekroczy 15 bar, aby włączyć wentylatory na pełną moc.

Mam jeszcze kilka fotek czujników od chłodnicy, powstawiam je później.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sprawdzamy oczywiście wtyki na presostacie a nie na wtyczce ?

Naturalnie ok.gif W domu cyknę fotę starego presostatu i wrzucę.

> Te piny co zaznaczyłem ??

Tak, u mnie to byłyby te smile.gif Ale ponieważ presostat się wkręca, może on być ułożony odwrotnie, zależy jak gwint z początku złapie.

Popatrz sobie na druciany pałąk od wtyczki wetkniętej w presostat. Jeśli jest skierowany ku przodowi auta, masz tak samo jak ja i mierzysz te piny co zaznaczyłeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Naturalnie W domu cyknę fotę starego presostatu i wrzucę.

> Tak, u mnie to byłyby te Ale ponieważ presostat się wkręca, może on

> być ułożony odwrotnie, zależy jak gwint z początku złapie.

> Popatrz sobie na druciany pałąk od wtyczki wetkniętej w presostat.

> Jeśli jest skierowany ku przodowi auta, masz tak samo jak ja i

> mierzysz te piny co zaznaczyłeś.

Aha teraz już wiem. smile.gif

A jak bym chciał sprawdzić napięcie we wtyku 1 to to jedna końcówka z miernika do pinu a druga np. do karoserii ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jak bym chciał sprawdzić napięcie we wtyku 1 to to jedna końcówka z

> miernika do pinu a druga np. do karoserii ??

Jedna końcówka do pinu 1, druga do pinu 2. Miernik nastaw albo na zakres do 200 omów albo na testowanie styku (niektóre mierniki to mają).

EDIT: OK, nie doczytałem grinser006.gif

Tak, jeden koniec do pinu 1 wtyczki, drugi koniec do masy (najlepiej do bloku silnika albo do klemy "-" akumulatora).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jedna końcówka do pinu 1, druga do pinu 2. Miernik nastaw albo na

> zakres do 200 omów albo na testowanie styku (niektóre mierniki

> to mają).

Ale mi chodzi o sprawdzenie napięcia na pinie 1 wtyczki.

To co opisałeś to sprawdzenie pinów 1 i 2 presostatu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pin nr 1 jest bez zasilania

A tak sie glupio spytam, dmuchawa ci chodzi ? Bo na tym samym bezp. jest...

To leci z bezpiecnzika F14, 30A pod maska z tych duzych. Idzie jeszcze po drodze przez przekaznik ktory jest zasilany ze styku 15A stacyjki, czyli zasilanie po przekreceniu kluczyka, ale odlaczane przy kreceniu rozrusznikiem. Ale jezeli dmuchawa dziala to tu tez bedzie ok.

> Pin nr 4 ma 12V po stacyjce, żaróweczka podłączona do niego świeci i

> włącza wiatraki (czyli dzieje się to co się powinno dziać przy

> ciśnieniu 15 bar )

To prawidlowo, znaczy obwod zasilania wiatrakow OK.

> prosty sposób aby spiąć klimę 'na krótko' gdzieś przed

> przyciskiem?

Bardzo prosty wink.gif

Trzeba podac 12V na pin 2 presostatu. I gotowe wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A tak sie glupio spytam, dmuchawa ci chodzi ? Bo na tym samym bezp.

> jest...

> To leci z bezpiecnzika F14, 30A pod maska z tych duzych.

O bezpieczników pod maska nie sprawdzałem shocked.gif

Ale jeżeli chodzi ci o dmuchawę do kabiny to chodzi frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A tak sie glupio spytam, dmuchawa ci chodzi ? Bo na tym samym bezp.

> jest...

Dmuchawa działa ok.gif

> To leci z bezpiecnzika F14, 30A pod maska z tych duzych. Idzie

> jeszcze po drodze przez przekaznik ktory jest zasilany ze styku

> 15A stacyjki

Tak patrzę na schemat i przerwa może być zarówno na włączniku klimy, jak też i na bezpieczniku 10A między przyciskiem a presostatem ( u mnie F8052, ale Ty masz inaczej podpisany schemat grinser006.gif ).

Nie wiesz może gdzie go szukać?

> Bardzo prosty

> Trzeba podac 12V na pin 2 presostatu. I gotowe

O, sposób super smile.gif Chyba sobie poradzę wink.gif

Jutro kolejne wiadomości z frontu smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak patrzę na schemat i przerwa może być zarówno na włączniku klimy,

> jak też i na bezpieczniku 10A między przyciskiem a presostatem (

> u mnie F8052, ale Ty masz inaczej podpisany schemat ).

> Nie wiesz może gdzie go szukać?

A właśnie ten bezpiecznik nie znajduje się pod maska w tej czarnej obudowie ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak patrzę na schemat i przerwa może być zarówno na włączniku klimy,

> jak też i na bezpieczniku 10A między przyciskiem a presostatem (

> u mnie F8052, ale Ty masz inaczej podpisany schemat ).

> Nie wiesz może gdzie go szukać?

O, faktycznie, jest. Przegapilem wczesniej. U mnie oznaczyony jako F54. Stawiam ze bedzie w czrnym pudelku pod maska na podszybiu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowe fakty: wentylatory włączają się gdy podam na 2 pin wtyczki presostatu +12V z akumulatora. Na 1 pinie nadal zero.

Na sobote planuję sprawdzić czy klima będize mrozić przy zwartym pinie 2 presostatu oraz wygrzebać przycisk z konsoli i zobaczyć jakie napięcia do niego dochodzą, może to wystarczy.

Nie wyłączajcie odbiorników wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nowe fakty: wentylatory włączają się gdy podam na 2 pin wtyczki

> presostatu +12V z akumulatora. Na 1 pinie nadal zero.

> Na sobote planuję sprawdzić czy klima będize mrozić przy zwartym

> pinie 2 presostatu oraz wygrzebać przycisk z konsoli i zobaczyć

> jakie napięcia do niego dochodzą, może to wystarczy.

A te bezpieczniki pod maską sprawdzałeś ?

> Nie wyłączajcie odbiorników

no ja chyba jestem najbardziej zainteresowany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No ale przeciez ty pewnie gazu poprostu w klimie nie masz, czy cos

> przegapilem moze ?

tego nie mówiłem. Ja jutro to sprawdzę. Jeżeli będzie (a powinien być) to mam duże prawdopodobieństwo że mam to samo co kretul.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tego nie mówiłem. Ja jutro to sprawdzę. Jeżeli będzie (a powinien

> być) to mam duże prawdopodobieństwo że mam to samo co kretul.

Statystycznie patrzac to jakies 90% usterek klimy w astrach F to uciekniety gaz. Pozostale to wlasnie usterki elektryczne rozmaite.. wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Statystycznie patrzac to jakies 90% usterek klimy w astrach F to

> uciekniety gaz. Pozostale to wlasnie usterki elektryczne

> rozmaite..

Wiem. Ale jak już pisałem we wrześniu klima chodziła ładnie a w październiku już nie ruszyła. Od ostatniego ładowania minęło prawie 2 lata, więc albo mam coś z elektryką albo gaz uciekł.

Tylko trochę jest to mało prawdopodobne aby tak szybko uciekł skoro cały czas ładnie chodziła (w czerwcu lub w lipcu byłem u znajomego klimiarza i ciśnienie miałem prawie idealne - w rok po ładowaniu), lecz nie wykluczam tego. Jutro sprawdzę bo powinienem znaleźć trochę czasu gdy będzie jeszcze jasno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mi kiedys nawalilo uszczelnienie na sprezarce, na walku.

> Gaz zwial w ciagu nocy... Do zera

Hmm no możliwe. Miałem kiedyś mały wyciek na sprężarce ale później jakoś przestała puszczać.

Ile kosztowała Cię naprawa ??

Hmm najgorsze że jak będę musiał dać sprężarkę do uszczelnienia to samochód będzie nieczynny, a nie uśmiecha mi się to gdyż potrzebuję go na codzień.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I jak doszedłeś co i jak ??

Mnie też choróbsko chwyciło frown.gif

Wcześniej sprawdziłem tylko że klima spięta na krótko przy 2 pinie presostatu pięknie się włącza i chłodzi. Miałem rozbebeszać konsolę ale zaniemogłem...

Tak samo jest ze zdjęciami - mam sfotografowany presostat i dwa czujniki chłodnicy ale brak mi teraz weny aby to poopisywać frown.gif

Pewnie wrócę do tematu w sobotę.

Życzenia zdrowia i dobrego antywira dla zagrypionych grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mi kiedys nawalilo uszczelnienie na sprezarce, na walku.

> Gaz zwial w ciagu nocy... Do zera

Ja miałem podobnie, ale sprężarka ciekła na wałku oraz gdzieś przy korpusie. Do tego skraplacz jakby go myszy pogryzły...

Ktoś długo nie odpalał klimy i doszło do skrzywienia wałka sprężarki (bo sprzęgło się nie obracało i naciąg paska wieloklinowego przez kilka lat zrobił swoje).

Fachowcy skasowali mnie jak za zboże za sprężarkę ale odrobili to co do złotówki bo prostowali wałek dotąd aż był idealny (do 3 razy sztuka wink.gif ). Klima od 2 lat trzyma ciśnienie więc chyba brak większych nieszczelności.

Myślę teraz nad wymianą filtra osuszacza bo chyba od wojny nie zmieniany grinser006.gif

Podsumowując, warto sprawdzić dokładnie klimę przy kupnie używanego auta, i żadne tam stwierdzenia 'nabijesz pan i będzie hulać'. Nie działa to tysiak w dół z ceną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.