Skocz do zawartości

Klimatyzacja - działa, nie działa, śmierdzi, co i jak


lelek

Rekomendowane odpowiedzi

281142350-silnik.jpg

Zieloną strzałką zaznaczyłem zaworek, od którego w dół powinien odchodzić cienki przewód podciśnienia do zaworu płynu chłodniczego. pomarańczowym kółkiem zaznaczyłem miejsce gdzie powinien być zawór, mniej więcej na wysokości jak przewody do nagrzewnicy wchodzą w przegrodę silnika.

A swoją drogą zaraz sprawdzę jak mój model wygląda wg rocznika modelowego.

post-40496-14352495892226_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zieloną strzałką zaznaczyłem zaworek, od którego w dół powinien

> odchodzić cienki przewód podciśnienia do zaworu płynu

> chłodniczego. pomarańczowym kółkiem zaznaczyłem miejsce gdzie

> powinien być zawór, mniej więcej na wysokości jak przewody do

> nagrzewnicy wchodzą w przegrodę silnika.

> A swoją drogą zaraz sprawdzę jak mój model wygląda wg rocznika

> modelowego.

Tam nic nie ma, zresztą widać to na zdjęciu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tam nic nie ma, zresztą widać to na zdjęciu.

Tak łatwo tego nie widać, bo jest dość głęboko.

Sprawdziłem nr VIN swojej Asterki. 10 znak oznaczający model rocznikowy to V czyli 1997, rok 1996 jest oznaczony jako T. Sprawdź u siebie to sytuacja sie wyjaśni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niskie cisnienie na ilu jest ?

> całkiem mozliwe ze osuszacz jest juz zapchany lub gdzies zagnieciony

> przewód od klimy ,niestety nie da sie tego zdiagnozować na 100%

> przez neta

Niskiego nie pamiętam w tym momencie.

Ale z tego co mówisz bez wizyty u fachowca sie nie obędzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak łatwo tego nie widać, bo jest dość głęboko.

> Sprawdziłem nr VIN swojej Asterki. 10 znak oznaczający model

> rocznikowy to V czyli 1997, rok 1996 jest oznaczony jako T.

> Sprawdź u siebie to sytuacja sie wyjaśni.

Przecież widać w podpisie że mam rocznik 1995 więc nie może to byc model 1997 biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś dostałem odpowiedź od OPEL-GSI:

Witam. Koledzy z Opel-Shopu mieli rację. Zawory klimatyzacji były stosowane w Astrze F dopiero od 97 roku. Ja od wczroaj przejrzałem rysunki układu klimatyzacji i ogrzewania tysiące razy i wszystkie zawory jakie są to są albo od 97 roku, albo dla samochodów na rynek Tajwański, Indyjski, Japoński lub Zatoki Perskiej. Niestety ja się poddaje frown.gif. Kolega, który od 14 lat zajmuje się Oplami i sam jeździ taką Astrą wraca z urlopu 11 sierpnia. Może pan wtedy spróbować. A najlepiej jakby jakiś mechanik odpowiedział na to pytanie smile.gif. Pozdrawiam Bartek

Więc wychodzi na to że u mnie nie ma zaworki i nagrzewnica zawsze się nagrzewa frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

3 dni temu miałem napełnianą i czyszczoną klime. Dobili do 62 gramów czynnika i wszystko było ok. Po czy jade w delegacje i po przejechaniu ok. 400km przestało nagle chłodzić. Opis sytuacji:

Musiałem włączyć sie w ruch ale nikt mnie nie chciał puści, wiec jedynka i buta. Po przejechaniu ok 200m zaczeło strasznie śmierdzieć w aucie spalenizna myslałem że auto mi sie pali, ale nie było nigdzie dymu. Szybko zjechałem i zauważyłem że nie chłodzi klima, co więcej silnik wyraźnie jest obciążony po włączeniu klimy i nadal nie chłodzi. Wentylatory działają itp. Kochani pomocy!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Następne 500km muszę przejechać bez klimy a tam na zwewnątrz 30 stopni.. frown.gif:(:(:(:(

PS

Posiadam CLIMATRONIC

lelek upomnial mnie ze nie tam gdzie trzeba pisze o tym wiec pozłusznie przenosze moj post smile.gif:):):)

Pozdrawiam PIOTR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Przeczytalem cale 25 stron i mimo, iz dwoch kolegow zglosilo podobne objawy to recepty na moj problem nie znalazlem.

Tymczasem pilnie potrzebna pomoc, bo za 2 dni wybieram sie na urlop na drugi koniec polski. Na klimatologow nie licze bo 3tyg temu odebralem od nich auto i po nabiciu rzekomo wszystko jest w porzadku.

... historia zaczyna sie 2 lata temu... klima dzialala, potem slabiej, potem przestala... w zeszlym sezonie postanowilem nabic... po znajomosci zrobili to kolesie serwisujacy chlodnie w firmie grinser006.gif

Potem nastal czas klopotow... przez miesiac wszystko bylo w porzadeczku, potem klima czasem sie nie wlaczala, potem jeszcze rzadziej... potem wcale. Przyszla jesien wiec olalem temat do nowego sezonu.

Tym razem pojechalem do serwisu... zostawilem kolesiom autko na caly dzien... na fajrant poszedlem odebrac i uslyszalem ze bylo pusto, nabili i wszystko gra, ogladali po 2h i wyciekow nie stwiedzili. W uwagach napisali ze kostka sprezarki do wymiany. Zabulilem 200zeta i pojechalem happy.

Po okolo tygodniu spokoju i jazdy z przyjemnym chlodkiem problemy wrocily. Zaczelo sie podczas jazdy w ulewie, klima sie wylaczyla... po 10min odpalila znowu. Kolejne dni to juz znana z poprzedniego sezonu praca w kratke. Fakty sa wiec takie:

1. Do wczoraj klima czasem odpalala, a praktycznie zawsze jak byla zalaczona przed zapaleniem samochodu. Dzis juz nie teges frown.gif

2. Wlizlem dzis do kanalu... weryfikacja wzrokowa - brak wyciekow

3. Oblookalem kostke sprezarki i rzeczywiscie wtyk ma wylamany kawalek blaszki plus jest lekko przez chlopakow poszewcowany, ale... brak na nim napiecia po zalaczeniu klimy confused.gif

4. Opornosc cewki (pomiar na stykach wtyczki) - 0,8oma oslabiony.gif

No... madre glowy... poskladajcie wszystko do kupy i podpowiedzcie prosze co sprawdzic zeby we wtorek jechac ze sprawna klima beksa.gif ... dodam ze kolesie ktorzy robili klime maja kapownik zapisany na 2 tyg i ciezko bedzie sie wcisnac z reklamacja angryfire.gif

PZDR

Beny

Astra F '95 X16XEL

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> przekazniki od klimatyzacji sa nad schowkiem pasazera. wyjmujesz

> schowek

> i reka wymacasz te przekazniki lub mozesz tez je wyciagnac (sa razem

> na takiej 'listwie')

> oprocz tego po prawej (od spryskiwaczy reflektorow) reszta jest od

> klimy

Czy w Atrze 2 z 2003 roku (climatronic) w tym samym miejscu są bezpieczniki z klimy co w w/w Asterce?

Pozdrawiam PIOTR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> 3 dni temu miałem napełnianą i czyszczoną klime. Dobili do 62 gramów

> czynnika i wszystko było ok. Po czy jade w delegacje i po

> przejechaniu ok. 400km przestało nagle chłodzić. Opis sytuacji:

> Musiałem włączyć sie w ruch ale nikt mnie nie chciał puści, wiec

> jedynka i buta. Po przejechaniu ok 200m zaczeło strasznie

> śmierdzieć w aucie spalenizna myslałem że auto mi sie pali, ale

> nie było nigdzie dymu. Szybko zjechałem i zauważyłem że nie

> chłodzi klima, co więcej silnik wyraźnie jest obciążony po

> włączeniu klimy i nadal nie chłodzi.

No i jest werdykt. PADŁO SPRZĘGŁO OD SPRĘŻARKI...... hm ciekawe bo jak ostatnio rozmawiałem z mechanikiem i opowiadałem mu co sie stało to wygadał sie, że po wyczyszczeniu i uzupełnieniu czynnika klima nie zadziałała (jak odstawiałem do nich było wszystko ok.) i wymienili bezpiecznik bo się przepalił. Ciekawe czemu akurat wtedy.............. No i po 300km padło nagle sprzęgło........ Coś mi tu nie gra!!!!!!!!!!!!!!:(:(:(

Mili Państwo ile to może kosztować i czy można samo sprzęgło wymienić czy trzeba całą sprężarkę. ??????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ile to może kosztować i czy można samo sprzęgło wymienić

> czy trzeba całą sprężarkę. ??????

Samo sprzęgło można wymienić bez problemu - a w zasadzie samą jego cewkę. Nie trzeba do tego wymieniać sprężarki, a nawet wykręcać jej z auta. Zerknij TUTAJ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Samo sprzęgło można wymienić bez problemu - a w zasadzie samą jego

> cewkę. Nie trzeba do tego wymieniać sprężarki, a nawet wykręcać

> jej z auta. Zerknij TUTAJ

Dzięki

właśnie jestem po wymianie. W sumie padło sprzęgło, elektromagnes i cewka w sumie z wymianą 350zł + 300 czyszczenie i napełnienie klimy to jestem w tył 750zł wrrrrrrrrrrr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Może Cię trochę pocieszę ale 350+300 to jest 650 zł

> Więc jesteś 100 zł do przodu

heheheheh dzięki za poprawkę ale widzisz co robi wydanie tyle kasy na auto przed urlopem jeszcze do tego musiałem piaste wymienić bo w AII nie mozna samego łożyska wymieniać wiec dodatkowo 480zł frown.gif:(:(:(:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PO naprawie klimy mam taki dziwny efekt, którego wcześniej nie było. Co jakiś czas klima mi sie wyłącza i włącza ta na przemian. Gdzieś był już opisany ten temat, ale dziwne jest to, że do tej pory nic takiego mi sie nie działo. Kiszka sie robi bo nagle wilgotno w kabinie i słabnie chłodzenie. Czy to normalne??? Może za dużo np chłodziwa dali i za wysokie ciśnienie jest w układzie co powoduje wyłączanie.....

Pozdrowienia Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co jakiś czas klima mi sie wyłącza i włącza ta na przemian.

W Astrze F: Może to byś spowodowane za wysokim ciśnieniem lub przekłamywaniem presostatu (czujnika ciśnienia) - wtedy presostat odłącza sprężarkę przy bodajże 28 barach a załącza z powrotem przy 20. Do sprawdzenia ciśnienia przy pracującej klimie wraz z działaniem presostatu.

W G nie ma presostatu tylko czujnik ciśnienia, ale sytuacja analogiczna.

Jaki jest cykl włączenia/wyłączenia sprężarki? (tzn ile minut/sekund). I czy przypadkiem temperatura silnika nie osiąga wtedy jakichś krytycznych wartości?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jaki jest cykl włączenia/wyłączenia sprężarki? (tzn ile

> minut/sekund). I czy przypadkiem temperatura silnika nie osiąga

> wtedy jakichś krytycznych wartości?

Jesli chodzi o temp silnika to spoko jest zaraz przed 90 stopni i nie szaleje. Ten cykl nie jest regularny wiec ciezko okreslic (chyba zależne to jest od temeratury zenętrznej im cieplej tym czescie mialem to zjawisko), ale kolega ma moze racje bo tak jak pisałem jestem świeżo po nabiciu i może za duzo mi nabili. Miałem podobno 20gr a dobili do 62gr (nie jestem pewien co do jednostek miar ale liczby są poprawne).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jesli chodzi o temp silnika to spoko jest zaraz przed 90 stopni i

> nie szaleje.

ok.gif

> Miałem podobno 20gr a dobili do 62gr (nie jestem pewien co do

> jednostek miar ale liczby są poprawne).

To chyba chodzi o olej sprężarkowy, bo ilości czynnika chłodzącego są rzędu 600-1000 g.

Ilość oleju nie powinna mieć takiego wpływu na pracę sprężarki (pod warunkiem że ilość ta jest większa od zera grinser006.gif )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszła cewka sprężarki. Koszt w ASO to 500-600 PLN. Mechanik już 3 zamówił i żadna nie pasuje. Na allegro sprężarek jest dużo, a samych cewek brak. Prawdopodobnie czeka mnie wymiana całej sprężarki. Znalazłem używkę za 350 PLN ale wyjętą z anglika Vectry B. W związku z tym pytanie jak w temacie:

Podejdzie do Astry G?

A może ktoś ma jakiś pomysł gdzie znaleźć samą cewkę?

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

> mam pytanko w aucie zaczęło mi troche śmierdzieć, pomyślałem nad

> ozonowaniem w warsztacie chcą 60zł, na allegro są jakieś

> ozonatory po 90zł

> http://allegro.pl/item402915236_jonizator_ozonator_oczyszczacz_powietrza_super_hit.html

> czyli względnie sie nie opłaca bo tutaj sobie moge autko odświerzyć

> nawet raz na miesiąc , tylko martwi mnie wydajność takiego

> urządzonka bo jak wiadomo ozon bardzo szybko sie rozpada i czy

> zdąrzy dojść gdzie trzeba.

> Oraz pytanie skąd astra zasysa powietrze do kabiny ?

Powiedz czy kupiłeś ten ozonatro, a jeśli tak to jak się sprawuje bo mam podobyn dylemat czy warsztat czy zakupy ozonatora

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Przeczytałem cały temat...ale nie znalazłem konkretnej odp, więc chciałbym zapytać: kupiłem AII, śmierdzi z kanałów nawiewu, jechać lepiej do serwisu na odgrzybienie? Czy może da się to w prosty sposób zrobić samemu? Jeżeli się da, to jaki płyn użyć i jak to zrobić?

Opisze ktoś? Może jest na to jakiś manual? Wyczytałem jedynie o wężyku wkładanym pod filtr przeciw p., ale co do niego wlać? Jak daleko włożyć?

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przeczytałem cały temat...ale nie znalazłem konkretnej odp, więc

> chciałbym zapytać: kupiłem AII, śmierdzi z kanałów nawiewu,

> jechać lepiej do serwisu na odgrzybienie? Czy może da się to w

> prosty sposób zrobić samemu? Jeżeli się da, to jaki płyn użyć i

> jak to zrobić?

> Opisze ktoś? Może jest na to jakiś manual? Wyczytałem jedynie o

> wężyku wkładanym pod filtr przeciw p., ale co do niego wlać? Jak

> daleko włożyć?

> pzdr

Skoro czytałeś cały temat to wszystkie odpowiedzi w nim masz.

Ale widać że nie czytałeś go, więc ...... zapraszam do lektury

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Skoro czytałeś cały temat to wszystkie odpowiedzi w nim masz.

> Ale widać że nie czytałeś go, więc ...... zapraszam do lektury

przeczytałem... tylko nie bardzo wiem czego użyć...większość to linki do wygasłych aukcji All.....pl, przelece jeszcze raz, może coś przeoczyłem, może któryś link działa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> przeczytałem... tylko nie bardzo wiem czego użyć...większość to linki

> do wygasłych aukcji All.....pl, przelece jeszcze raz, może coś

> przeoczyłem, może któryś link działa

Jeśli chcesz sam zrobić to polecam produkt Wurth'a są najlepsze. Ale najdokładniej to ci klimiarze ozonem zrobią waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli chcesz sam zrobić to polecam produkt Wurth'a są najlepsze. Ale

> najdokładniej to ci klimiarze ozonem zrobią

dzięki za info, skoro klimiarze najdokładniej to wyczyszczą ozonem, to się nawet nie zabieram za robotę;) ... czas poświęcę na usunięcie innych wad..a jeszcze kilka ich mam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,

mam pytanie do Was czy TTTM czy coś jest nie teges, otóż parują mi szyby przy obecnej pogodzie, wkurza mnie to bo muszę mieć klimatyzację włączoną a na zewnątrz jest 10..11st C, nie jest to wina zaciętego obiegu wew bo jest zblokowany na otwarciu i odłączony więc to nie to, filtr pyłkowy wymieniałem niecały rok temu, zresztą wieje do środka swobodnie wiec zapchany nie jest, więc o sso chozzi?

dzięki za pomysły

brat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witajcie,

> mam pytanie do Was czy TTTM czy coś jest nie teges, otóż parują mi

> szyby przy obecnej pogodzie, wkurza mnie to bo muszę mieć

> klimatyzację włączoną a na zewnątrz jest 10..11st C, nie jest to

> wina zaciętego obiegu wew bo jest zblokowany na otwarciu i

> odłączony więc to nie to, filtr pyłkowy wymieniałem niecały rok

> temu, zresztą wieje do środka swobodnie wiec zapchany nie jest,

> więc o sso chozzi?

> dzięki za pomysły

> brat

Zobacz czy filtr pp nie jest mokry. Jeżeli tak to gdzieś masz przeciek.

A może gdzieś ci się woda dostaje ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> parują mi

> szyby przy obecnej pogodzie

Wywal filtr PP i pojeździj, możesz ewentualnie w jego miejsce dać np. pończochę. Zakładam że parkujesz pod chmurką i filtr przez noc może nawilgnąć. A może, tak jak sugeruje celius, przepuszcza uszczelka w podszybiu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zobacz czy filtr pp nie jest mokry. Jeżeli tak to gdzieś masz

> przeciek.

> A może gdzieś ci się woda dostaje ??

w aucie pod dywanikami jest sucho, w bagażniku również, nie ma ewidentnych przecieków,

rzeczywiście do filtra nie zaglądałem, muszę się tam dostać,

brat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wywal filtr PP i pojeździj, możesz ewentualnie w jego miejsce dać np.

> pończochę. Zakładam że parkujesz pod chmurką i filtr przez noc

> może nawilgnąć. A może, tak jak sugeruje celius, przepuszcza

> uszczelka w podszybiu?

tak, parkuję na zewnątrz :/ muszę pójść za Waszymi radami i dostać się do filtra i zobaczyć co tam słychać,

brat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wywal filtr PP i pojeździj, możesz ewentualnie w jego miejsce dać np.

> pończochę. Zakładam że parkujesz pod chmurką i filtr przez noc

> może nawilgnąć. A może, tak jak sugeruje celius, przepuszcza

> uszczelka w podszybiu?

Generalnie w G filtr PP jest "trochę" w innym miejscu niż w F, a już na pewno nie da się w jego miejsce założyć pończochy wink.gif Co nie zmienia faktu, że parowanie jest na 99,9% powodowane przez wilgoć, a wilgoć siedzi zazwyczaj w filtrze PP.

POZDRAWIAM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie tylko Ty masz z tym problem, w czasie jazdy wszystkie szyby mi

> parują, że aż cieknie z nich

jeżeli ten znaczek w Twojej sygnaturce to G to pytanie w jakiej pozycji _fizycznie_ masz klapę obiegu wewnętrznego, czyli rękawy zakasać, torx 25 i wyjąć schowek, być może zawiesił się silnik obiegu wew. i stąd problemy, ja wiem na 100% że mam otwartą bo odpiąłem silnik obiegu wew,

niestety w tym tyg. nie mam czasu się zabawiać autem :/

brat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam!

Czy np zatkany opływ z klimatyzacji może powodować wyciekanie skroplin do środka samochodu np ma tapicerkę od pasażera.? Może np jak wymieniali filtr kabinowy to coś uszkodzili i leje mi do środka.

Wszystkie rurki i plastiki w okolicy nagrzewnicy mam suche (co prawda nie rozbierali kokpitu) a tapicerka na podłodze jest mokra i tłusta. Klimy praktycznie nie wyłączam.

PS

Chodzi o Astre G

Pozdrawiam Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>(...) a tapicerka na podłodze jest mokra i

> tłusta.

Jeżeli byłyby to skropliny, to tapicerka nie byłaby tłusta.. Musi być gdzieś przeciek płynu chłodniczego.

A co do wycieku skroplin to dla pewności możesz sprawdzić czy klapka przez którą wkłada się filtr PP jest dobrze założona/przykręcona. Jeżeli są tam jakieś szczeliny między klapką a obudową to woda może przeciekać. (ale nie tłusty płyn)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeżeli byłyby to skropliny, to tapicerka nie byłaby tłusta.. Musi być

> gdzieś przeciek płynu chłodniczego.

> A co do wycieku skroplin to dla pewności możesz sprawdzić czy klapka

> przez którą wkłada się filtr PP jest dobrze

> założona/przykręcona. Jeżeli są tam jakieś szczeliny między

> klapką a obudową to woda może przeciekać. (ale nie tłusty płyn)

Dzięki nie takiej odpowiedzi oczekiwałem bo jeśli się to sprawdzi to oznacza że padła nagrzewnica, a to już będą koszty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Hmmm tak coś mnie dzisiaj tknęło żeby sprawdzić klimę. Coś podejrzewałem gdyż parę dni temu jak miałem zaparowane szyby to włączałem ją aby odparowały. Efekt był słaby i jakoś silnik nie reagowałem na włączenie sprężarki.

No i dziś maska w górę, wciskam przycisk a tutaj ............... nic.

I teraz dylemat. Czy czynnik poszedł w atmosferę, czy wtyczka, czy bezpiecznik (no właśnie nie sprawdziłem angryfire.gif) czy cuś jeszcze.

No niby zima więc nie jest śpieszno ale jakoś nie daje mi to spokoju. Lubię jak wszystko jest ok lub ewentualnie lubię wiedzieć co jest nie tak.

Teraz zimno żeby kłaść się przy samochodzie i sprawdzać, ale może ktoś będzie miał jeszcze jakieś pomysły co mogło się sp.......

No i jak sprawdzić czy do sprężarki dochodzi napięcie. Czy miernik podłączyć pod te 2 kabelki (jak dobrze pamiętam) i sprawdzić napięcie ?? Jak tak to ile tam powinno być ?? 12-14 V ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy miernik

> podłączyć pod te 2 kabelki (jak dobrze pamiętam) i sprawdzić

> napięcie ?? Jak tak to ile tam powinno być ?? 12-14 V ??

Tak, napięcie take z grubsza jak w instalacji. Ale zdarzały sie problemy ze stykiem, czyli bez obvciążenia napięcie jest, a jak obciążasz to znika. Sprawdź dociążając np jakąś żarówką (równolegle z miernikiem)

A jak chcesz sprawdzić czy jest ciśnienei wukładzie, to na tym presostacie większym 4 pinowym (presostaty są między chłodnicą a silnikiem, widoczne z góry dobrze) sprawdzasz omomierzem połączenie między pinem 1 i 2. Jeżeli ciśnienie w układzie OK (i sprawny presostat) to powinno być przejście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

> A jak chcesz sprawdzić czy jest ciśnienei wukładzie, to na tym

> presostacie większym 4 pinowym (presostaty są między chłodnicą a

> silnikiem, widoczne z góry dobrze) sprawdzasz omomierzem

> połączenie między pinem 1 i 2. Jeżeli ciśnienie w układzie OK (i

> sprawny presostat) to powinno być przejście.

A możesz zapodać jakąś fotkę gdzie jest ten presostat ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.