piotr0071 Napisano 27 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2008 Ostatnio przy jeździe samochodzikiem zauważyłem, że temeratura na wskaźniku wynosi ok. 100st C (wskazówka dochodzi do drugiej kreseczki za połową skali(90st). Wentylatorek się włącza. Czy nie powinien on chłodzić do tej pory, aż temp spadnie do 90st? Bo mój chłodzi tak, że jest 95-100st.C Ostatnio jak robiłem reset kompa silnik miałem rozgrrzany tak do 75st więc po włączeniu dosyć szybko się dogrzał do włączenia wentylatora. Możliwe, że źle się przez to zaprogramował? powinienem robić reset na zimnym silniku? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kostekh Napisano 27 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2008 według mnie wentylatorem steruje wyłacznie czujnik temperatury płynu chłodzącego - reset nie ma powinien mieć wpływu. Sprawdź poziom płynu i oleju. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotr0071 Napisano 27 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2008 > według mnie wentylatorem steruje wyłacznie czujnik temperatury płynu > chłodzącego - reset nie ma powinien mieć wpływu. Sprawdź poziom > płynu i oleju. Zrobiłem reset i dziś temp nie przekraczała 95. Jak wskazówka wyszła minimalnie ponad 90 wentylator się włączył. Najwyższa temp 95. Tylko że dziś nie stałem w korkach. Ale postał tak jakieś 5 min na postoju i nie wyszło ponad 95, więc chyba jest ok po resecie. Płynu i oleju mam odpowiedni poziom. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LordFalcon Napisano 27 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2008 > Zrobiłem reset i dziś temp nie przekraczała 95. Jak wskazówka wyszła > minimalnie ponad 90 wentylator się włączył. Najwyższa temp 95. > Tylko że dziś nie stałem w korkach. Ale postał tak jakieś 5 min na > postoju i nie wyszło ponad 95, więc chyba jest ok po resecie. > Płynu i oleju mam odpowiedni poziom. Jeżeli przed resetem było coś nie tak i utrzymywał wyższe niż nominalnie wolne obroty to też się mocniej mógł grzać i nie nadążał z chołodzeniem, dlatego też troszkę inna max temperatura była... Za włączenie wentylatora odpowiada czujnik temp. płynu w chłodnicy! A za wskaźnik w zegarach czujnik w bloku silnika! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jackthenight Napisano 27 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2008 > Jeżeli przed resetem było coś nie tak i utrzymywał wyższe niż > nominalnie wolne obroty to też się mocniej mógł grzać i nie > nadążał z chołodzeniem, dlatego też troszkę inna max temperatura > była... > Za włączenie wentylatora odpowiada czujnik temp. płynu w chłodnicy! A > za wskaźnik w zegarach czujnik w bloku silnika! No i nie zapomnijmy że temp. otwarcia i zamknięcia termostatu jest dość istotna. Może kolega kupił zły termostat ? Albo po prostu termostat się nie otwiera, lub za późno, lub coś w nim się przetarło itp. Może należy wymienić termostat ? Nie jestem szpecem, ale termostat też może mieć coś do tego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotr0071 Napisano 27 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2008 > Za włączenie wentylatora odpowiada czujnik temp. płynu w chłodnicy! A > za wskaźnik w zegarach czujnik w bloku silnika! To nie kumam tego, czemu wentylator się włącza jak wskazówka na zegarach delikatnie przektoczy 90st, skoro inne czujniki odpowiadają za włączenie się wentylatora i inny za wskaźnik Właśnie luknąłem w papiery które dostałem z samochodem jak kupowałem go w styczniu i widze że termostat był wymieniany chyba 5 razy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jackthenight Napisano 27 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2008 > To nie kumam tego, czemu wentylator się włącza jak wskazówka na > zegarach delikatnie przektoczy 90st, skoro inne czujniki > odpowiadają za włączenie się wentylatora i inny za wskaźnik > Właśnie luknąłem w papiery które dostałem z samochodem jak kupowałem > go w styczniu i widze że termostat był wymieniany chyba 5 > razy... Nie rozumiem w sumie czego nie rozumiesz. W chłodnicy jest sobie czujnik który przy temp. bodajże 90 stopni włącza wentylator chłodnicy i tylko ten jeden czujnik jest za to odpowiedzialny. Możesz sobie wyciągnąć wtyczkę od tego czujnika w chłodnicy i zewrzyj ją - a zobaczysz że wentylator zacznie się kręcić. W bloku silnika jest drugi sobie czujnik który w zależności od wersji przy 120 stopniach temp. płynu chłodzącego w silniku zapala czerwoną kontrolkę na desce lub lepsza wersja to czujnik dzięki któremu masz wskazanie temperatury. Czujnik w silniku nie ma nic wspólnego z czujnikiem od wentylatora i nawet jak na desce nie masz np,. wskazań temperatury to i tak wentylator chłodnicy będzie się włączał poprawnie. A tym bardziej nie ma nic wspólnego reset kompa do włączania wentylatora ani tym bardziej do wskazań temperatury na desce:) Komputer o temp. silnika bierze informacje jeszcze z innego czujnika który znajduje się w kolektorze dolotowym (taki niebieski czujnik). Dodatkowo komputer bierze informacje o temp. zasysanego powietrza gdyż posiada czujnik temp. we wtrysku. Więcej informacji o temp. komputer nie zna i reszta go nie obchodzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p31 Napisano 28 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2008 Dla sprostowania , to to w chłodnicy co załącza wentylator to nie czujnik, a wyłącznik cieplny i załącza wentylator w temp. od 90-94 stopnie, a wyłącza w temp. 85-89 stopni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotr0071 Napisano 28 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2008 czy teraz dobrze rozumiem. wskaźnik temp. na zegarach to nie jest temp płynu chłodzniczego tylko temp silnika? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jackthenight Napisano 28 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2008 > czy teraz dobrze rozumiem. wskaźnik temp. na zegarach to nie jest > temp płynu chłodzniczego tylko temp silnika? To jest temperatura płynu chłodzącego który znajduje się w silniku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotr0071 Napisano 28 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2008 > To jest temperatura płynu chłodzącego który znajduje się w silniku juz mi się wszystko miesza. czxyli od wskaźnika i od włączania wentylatora jest ten sam czujnik czy inny? To dziwne, że przed resetem kompa miałem temp 100st, a po 90-95st... narazie jak nie będzie przekraczał 95 to chyba zostaiwe jak jest i nie będe szukał dziury w całym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Viper2000hp Napisano 28 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2008 > juz mi się wszystko miesza. czxyli od wskaźnika i od włączania > wentylatora jest ten sam czujnik czy inny? > To dziwne, że przed resetem kompa miałem temp 100st, a po 90-95st... > narazie jak nie będzie przekraczał 95 to chyba zostaiwe jak jest > i nie będe szukał dziury w całym masz racje-nie szukaj jak jest w miare dobrze jak ja zaczalem to silnik wymienilem i dalej nie do konca jest tak jak powinno... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p31 Napisano 28 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2008 Od włączania wentylatora jest wyłącznik cieplny{zwykła elektroniczna część połączona kabelkiem z wentylatorem}, wkręcony w bok chłodnicy i nie mieszaj go do niczego innego, , on tylko włącza i wyłącza wiatrak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
oplo1 Napisano 28 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2008 > Dla sprostowania , to to w chłodnicy co załącza wentylator to nie > czujnik, a wyłącznik cieplny A jak nazywa się to, to w bloku silnika co podaje napięcie do kontrolki przegrzania? (zegary z samochodzikiem) - czujnik czy włącznik? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jackthenight Napisano 29 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2008 > A jak nazywa się to, to w bloku silnika co podaje napięcie do > kontrolki przegrzania? (zegary z samochodzikiem) - czujnik czy > włącznik? jeśli kontrolka z samochodzikiem to też włącznik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ceka1 Napisano 29 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2008 > Ostatnio jak robiłem reset kompa silnik miałem rozgrrzany tak do 75st Możliwe, że źle się przez to zaprogramował? > powinienem robić reset na zimnym silniku? 1. Prawidłowo reset komputera należy koniecznie zaczynać od ZIMNEGO silnika - i silnik powinien pracować na luzie aż do pełnego rozgrzania i 2-3-krotnego załączenia wentylatora. Poczytaj o tym więcej wcześniejszych postów na forum. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotr0071 Napisano 4 Maja 2008 Autor Udostępnij Napisano 4 Maja 2008 mam kolejne pytanko, bo nie jest dobrze. Wróciłem właśnie z majówki... Jak jechałem powyżej 90-100km/h to silnik zaczynał się grzać i temp. dochodziła do jakis 110-115st. Stan płynu chłodniczego na zimnym silniku powyżej min. a jak odkręciłem korek przy tych 115st to płyn mi się wylewał... Co z tym zrobić? na szczęście na ogół jeżdzę w mieście i nie jade z prędkością powyżej 100km/h przez dłuższy czas. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikelos Napisano 4 Maja 2008 Udostępnij Napisano 4 Maja 2008 moze masz chlodnice zapowietrzona? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotr0071 Napisano 4 Maja 2008 Autor Udostępnij Napisano 4 Maja 2008 > moze masz chlodnice zapowietrzona? ale to by był taki objaw, że powyżej 100km/h by się grzał, a jak się zwolni do 80-90km/h to temp spada? jak się ją odpowietrza? A jeszcze mam pytanko. czy wentylator chłodnicy włącza się tylko przy postoju, czy też jak się jedzie powiedzmy te 100km/h też powinien co jakiś czas się włączać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jackthenight Napisano 4 Maja 2008 Udostępnij Napisano 4 Maja 2008 > ale to by był taki objaw, że powyżej 100km/h by się grzał, a jak się > zwolni do 80-90km/h to temp spada? > jak się ją odpowietrza? > A jeszcze mam pytanko. czy wentylator chłodnicy włącza się tylko przy > postoju, czy też jak się jedzie powiedzmy te 100km/h też > powinien co jakiś czas się włączać? Widzę że nadal nie rozumiesz tego Włącznik wentylatora jest w chłodnicy więc jak jedziesz 100km/h to jest taki duży pęd powietrza że chłodnica się chłodzi sama od powietrza - nie ma szans aby się włączył wtedy wentylator. Przy tej prędkości jest tak duże chłodzenie chłodnicy że wentylator się na pewno nie włączy. Normalne jest że wentylator się włącza kiedy auto więcej stoi niż jedzie, czemu ? No chyba po powyższym opisie się już domyślasz Obok wlewu płynu chłodzącego masz po lewej stronie taką małą plastykową śrubkę - służy ona do odpowietrzania. ale to by był taki objaw, że powyżej 100km/h by się grzał, a jak się zwolni do 80-90km/h to temp spada? Wymieniłeś już ten termostat czy nadal stosujesz resety kompa ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotr0071 Napisano 4 Maja 2008 Autor Udostępnij Napisano 4 Maja 2008 ok, już zaczaiłem > Wymieniłeś już ten termostat czy nadal stosujesz resety kompa ? Nie wymieniłem jeszcze. Jak się do tego samemu zabrać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotr0071 Napisano 4 Maja 2008 Autor Udostępnij Napisano 4 Maja 2008 Czy odpowietrzyć należy odkręcając zaznaczoną na czerwono część? Jak to mam odkręcić to wogóle nie idzie tego ruszyć, nawet kombinerkami. Łatwo jest to ułamać? Jak najłatwiej sprawdzić czy termostat padł? Czy komputerowa diagnostyka to wykarze? 40zł za tą usługę to dużo czy mało? Ogólnie co mam zrobić, żeby nie wymieniać czegoś nie będąc pewnym czy to to? Jak już powiecie jak sprawdzić ten termostat czy to napewno on zrobił to powiedzcie jak go wymienić i gdzie on się wogóle znajduje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 4 Maja 2008 Udostępnij Napisano 4 Maja 2008 > Czy odpowietrzyć należy odkręcając zaznaczoną na czerwono część? nie > Jak najłatwiej sprawdzić czy termostat padł? po tym ze albo sie grzeje szybko albo nie dogrzewa po odpaleniu silnika chlodnica robi sie ciepla przy temp 70-80*C chlodnica jest zimna > Czy komputerowa diagnostyka to wykarze? 40zł za tą usługę to dużo czy > mało? nie wykaże, szkoda kasy > Ogólnie co mam zrobić, żeby nie wymieniać czegoś nie będąc pewnym czy > to to? ale to nie duży koszt > Jak już powiecie jak sprawdzić ten termostat czy to napewno on zrobił > to powiedzcie jak go wymienić i gdzie on się wogóle znajduje? jakiś tekst http://fiatuno.pl/fiatuno,1,323.html jedynie manual jest do 1.5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotr0071 Napisano 4 Maja 2008 Autor Udostępnij Napisano 4 Maja 2008 A trzeba używać tego silikonu do uszczelnienia czy się obejdzie bez? Czyli jak odłącze gumowe przewody to mi wyleci cały płyn chłodniczy? Swoją drogą chiałem też wymienić płyn chłodniczy. Macie manuala do tej opracji? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 4 Maja 2008 Udostępnij Napisano 4 Maja 2008 > A trzeba używać tego silikonu do uszczelnienia czy się obejdzie bez? > Czyli jak odłącze gumowe przewody to mi wyleci cały płyn chłodniczy? > Swoją drogą chiałem też wymienić płyn chłodniczy. > Macie manuala do tej opracji? masz odkrecic srubke az bedzie plyn lecial i zakrec a plyn to musisz spuscic poprzez sciagniecie weza dolnego co do sylikonu to nie pamietam a manuale są na www.fiatuno.pl www.team.fiatuno.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotr0071 Napisano 4 Maja 2008 Autor Udostępnij Napisano 4 Maja 2008 > masz odkrecic srubke az bedzie plyn lecial i zakrec > a plyn to musisz spuscic poprzez sciagniecie weza dolnego > co do sylikonu to nie pamietam > a manuale są na www.fiatuno.pl www.team.fiatuno.pl To jeszcze pytanko. Po jakim dystansie nagrzewa wam się do 90st? Ile minut upływa u was od momentu włączenia silnika (zimnego) do pierwszego włączenia wentylatora? Może w ten sposób też dojdę czy bawić się z tym termostatem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 4 Maja 2008 Udostępnij Napisano 4 Maja 2008 > To jeszcze pytanko. > Po jakim dystansie nagrzewa wam się do 90st? > Ile minut upływa u was od momentu włączenia silnika (zimnego) do > pierwszego włączenia wentylatora? > Może w ten sposób też dojdę czy bawić się z tym termostatem? oj nie wiem kilkanascie minut na wolnych obr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotr0071 Napisano 4 Maja 2008 Autor Udostępnij Napisano 4 Maja 2008 > oj nie wiem > kilkanascie minut na wolnych obr To jak był by ktoś tak miły najlepiej z zagazowanym 1.0 i.e fire sprawdzić po jakim mniejwięcej dystansie ma 90st to był bym wdzięczny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 4 Maja 2008 Udostępnij Napisano 4 Maja 2008 > To jak był by ktoś tak miły najlepiej z zagazowanym 1.0 i.e fire > sprawdzić po jakim mniejwięcej dystansie ma 90st to był bym > wdzięczny na dystansie to ciezko osiagnac 90*C bynajmniej u mnie dochodzi teraz do max 70kilka*C Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotr0071 Napisano 4 Maja 2008 Autor Udostępnij Napisano 4 Maja 2008 > na dystansie to ciezko osiagnac 90*C > bynajmniej u mnie dochodzi teraz do max 70kilka*C To u mnie dziaj 90st było po 6-7km i 1-2 min postoju. Czyli przejechałem te 6km dojechałem na miejsce, zostawiłem włączony silnik jak sobie paliłem i za chwile włączył się wentylator. A jak się jedzie powiedzmy te 80-90km/h to jaką temp macie? Bo mi się wydaje że powinno być poniżej 90, a ja mam 90-95 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 4 Maja 2008 Udostępnij Napisano 4 Maja 2008 > To u mnie dziaj 90st było po 6-7km i 1-2 min postoju. > Czyli przejechałem te 6km dojechałem na miejsce, zostawiłem włączony > silnik jak sobie paliłem i za chwile włączył się wentylator. > A jak się jedzie powiedzmy te 80-90km/h to jaką temp macie? Bo mi się > wydaje że powinno być poniżej 90, a ja mam 90-95 no tyle mam 70-80 zblokowal Ci pewno termostat na malym obiegu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotr0071 Napisano 4 Maja 2008 Autor Udostępnij Napisano 4 Maja 2008 > no tyle mam 70-80 > zblokowal Ci pewno termostat na malym obiegu A jak go wymontuje to będe wiedział, że się zablokował? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 4 Maja 2008 Udostępnij Napisano 4 Maja 2008 > A jak go wymontuje to będe wiedział, że się zablokował? tak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotr0071 Napisano 4 Maja 2008 Autor Udostępnij Napisano 4 Maja 2008 A przybliżony koszt nowego w sklepie, nie na alledrogo? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 4 Maja 2008 Udostępnij Napisano 4 Maja 2008 > A przybliżony koszt nowego w sklepie, nie na alledrogo? 30-40zł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotr0071 Napisano 4 Maja 2008 Autor Udostępnij Napisano 4 Maja 2008 > 30-40zł To chyba jutro się pobawie. Jak odłącze dolny gumowy przewód, to cały płyn chłodniczy ucieknie? W jaką ilość świeżego się zaopatrzyć? Mam jakieś 3-4l. Styknie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 4 Maja 2008 Udostępnij Napisano 4 Maja 2008 > To chyba jutro się pobawie. > Jak odłącze dolny gumowy przewód, to cały płyn chłodniczy ucieknie? prawie > W > jaką ilość świeżego się zaopatrzyć? Mam jakieś 3-4l. Styknie? 4.6dm3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotr0071 Napisano 4 Maja 2008 Autor Udostępnij Napisano 4 Maja 2008 > prawie > 4.6dm3 Ok, dzieki wielkie. Jak sie zbiorę jutro żeby się za to zabrać, to się później pochwale Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotr0071 Napisano 4 Maja 2008 Autor Udostępnij Napisano 4 Maja 2008 > prawie > 4.6dm3 A ile mniej więcej czasu sobie wygospodarować na to? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 4 Maja 2008 Udostępnij Napisano 4 Maja 2008 > A ile mniej więcej czasu sobie wygospodarować na to? daj sobie 1-2h Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jackthenight Napisano 4 Maja 2008 Udostępnij Napisano 4 Maja 2008 >> Czy odpowietrzyć należy odkręcając zaznaczoną na czerwono część? >nie Czy oby na pewno nie ? Raczej tak, ta plastykowa śruba służy do odpowietrzania chłodnicy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 5 Maja 2008 Udostępnij Napisano 5 Maja 2008 > Czy oby na pewno nie ? > Raczej tak, ta plastykowa śruba służy do odpowietrzania chłodnicy. ja odkręcałem korek poprostu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotr0071 Napisano 5 Maja 2008 Autor Udostępnij Napisano 5 Maja 2008 Dzwoniłem do mojego sklepu i powiedzieli tak. Termostat z obudową ( chyba 3 wejścia - pewnie na rurki) kosztuje ok 70zł. Szukać dalej? A jeszcze jedno. Czy termostat wpływa na prędkość maxymalną i przyspieszenie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jackthenight Napisano 5 Maja 2008 Udostępnij Napisano 5 Maja 2008 > A jeszcze jedno. Czy termostat wpływa na prędkość maxymalną i > przyspieszenie? A czy wentylator w obudowie komputera zwiększa ci szybkość działania procesora ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotr0071 Napisano 5 Maja 2008 Autor Udostępnij Napisano 5 Maja 2008 > A czy wentylator w obudowie komputera zwiększa ci szybkość działania > procesora ? hmm... troszke pewnie tak Byłem u dwuch mechaniowów. 1) Termostat bez obudowy ~30zł, z obudową ~60zł, wymiana 30zł. - umówiony jestem na czwartek 2) wszystko razem ~80zł - umówiony na jutro Nie wiem do którego się wybrać. U tego 1wszego zawsze robie samochodzik i... nie wiem czy jestem z niego zadowolony. Tego drugiego to kolega mi polecił Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotr0071 Napisano 6 Maja 2008 Autor Udostępnij Napisano 6 Maja 2008 POMOCY, ja już nie wiem o co chodzi Termostat wymieniony i w su mie większej różnicy nie zauważyłem. Może troche szybciej się nagrzewa. Czyli pewnie termostat zaciął się jak był półotwarty. Czy reste kompa po wymianie termostatu jest konieczna? Pomoże coś? Próbowałem odpowietrzyć chłodnice, ale już sam nie wiem jak to zrobić. Odkręciłem tą nakrętkę. Widziałem przez tą dziurkę płyn, ale żadnych bąbelków nie było i płyn przez nią nie wyciekał. Odkręciłem również taką nakrętkę (sorka za jakość zdj): I też płyn mi nie wyciekał, nawet go tam nie widziałem. Co jest grane? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jackthenight Napisano 6 Maja 2008 Udostępnij Napisano 6 Maja 2008 > POMOCY, ja już nie wiem o co chodzi > Termostat wymieniony i w su mie większej różnicy nie zauważyłem. Może > troche szybciej się nagrzewa. Czyli pewnie termostat zaciął się > jak był półotwarty. > Czy reste kompa po wymianie termostatu jest konieczna? Pomoże coś? > Próbowałem odpowietrzyć chłodnice, ale już sam nie wiem jak to > zrobić. > Odkręciłem tą nakrętkę. Widziałem przez tą dziurkę płyn, ale żadnych > bąbelków nie było i płyn przez nią nie wyciekał. > Odkręciłem również taką nakrętkę (sorka za jakość zdj): I też płyn mi > nie wyciekał, nawet go tam nie widziałem. Co jest grane? Odpowietrzasz dopiero wtedy jak silnik jest gorący - koło 70-90 stopni i silnik musi być uruchomiony. Czyli przy uruchomionym gorącym silniku odkręcasz śrubę przy chłodnicy (uważaj aby się nie poparzyć) - wtedy płyn się będzie wylewać. To samo ta druga śruba przy podszybiu - odkręcasz - płyn będzie leciał - jak już zobaczysz że płyn leci sobie w miarę jednostajnie i nie ma bąbelków to dokręcasz. Wszystkie wyżej czynności robisz na gorącym silniku i uruchomionym silniku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotr0071 Napisano 6 Maja 2008 Autor Udostępnij Napisano 6 Maja 2008 > Odpowietrzasz dopiero wtedy jak silnik jest gorący - koło 70-90 > stopni i silnik musi być uruchomiony. > Czyli przy uruchomionym gorącym silniku odkręcasz śrubę przy > chłodnicy (uważaj aby się nie poparzyć) - wtedy płyn się będzie > wylewać. To samo ta druga śruba przy podszybiu - odkręcasz - > płyn będzie leciał - jak już zobaczysz że płyn leci sobie w > miarę jednostajnie i nie ma bąbelków to dokręcasz. > Wszystkie wyżej czynności robisz na gorącym silniku i uruchomionym > silniku. Ok, tylko ta na podszybiu leci do parownika od gazu. To napewno ją mam odkręcić? Ma pracować na gazie czy benzynie? A czy mam ją (tą na gumowym wężu) do końca później wkręcić, czy do połowy czy jak? Dzieki wielkie za wszystkie porady. jackthenight żondzisz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jackthenight Napisano 7 Maja 2008 Udostępnij Napisano 7 Maja 2008 > Ok, tylko ta na podszybiu leci do parownika od gazu. To napewno ją > mam odkręcić? Ma pracować na gazie czy benzynie? A czy mam ją > (tą na gumowym wężu) do końca później wkręcić, czy do połowy czy > jak? > Dzieki wielkie za wszystkie porady. jackthenight żondzisz Nie nie, zaraz, od gazu to nic nie ruszaj. Chodziło mi że na podszybiu jest rura (a dokładniej dwie ) co wchodzą do środka auta a dokładniej do nagrzewnicy. I w tym miejscu co zaznaczyłem na czerwono powinien również znajdować się odpowietrznik. A jeszcze napisz przy jakiej dokładnie temperaturze włącza ci się wentylator ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spavatch Napisano 7 Maja 2008 Udostępnij Napisano 7 Maja 2008 Zaprawde powiadam Ci - na tej fotce mozna zobaczyc wszystko, od puszczy bialowieskiej po objawienia fatimskie . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.