QBUS Napisano 6 Maja 2008 Udostępnij Napisano 6 Maja 2008 Tak się właśnie dzisiaj zastanawiałem... Zakładając, że jeździmy na dobrej jakości paliwie (BP Ultimate, Shell V-Power Racing itp - chodzi głównie o oktany) po ilu mniej więcej tyś. km (chodzi mi głównie o rząd wielkości - dziesiąt, set tysięcy) można odczuć degradację silnika spowodowaną (sporadycznym jak mi się wydaje) spalaniem stukowym? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Prami Napisano 6 Maja 2008 Udostępnij Napisano 6 Maja 2008 jaką degradację? Przecież im więcej oktanów tym paliwo odporniejsze na spalanie detonacyjne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
QBUS Napisano 6 Maja 2008 Autor Udostępnij Napisano 6 Maja 2008 > jaką degradację? > Przecież im więcej oktanów tym paliwo odporniejsze na spalanie > detonacyjne. Wiem, dlatego pytam czy w ogóle ten czujnik się będzie do czegoś przydawał (no i jak to będzie przy paliwie 95 oktanowym)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 6 Maja 2008 Udostępnij Napisano 6 Maja 2008 Czujnik ma za zadanie dać sygnał do ECU o spalaniu stukowym i dzięki temu nie dojdzie do "degradacji" silnika na gorszym paliwie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
QBUS Napisano 6 Maja 2008 Autor Udostępnij Napisano 6 Maja 2008 > Czujnik ma za zadanie dać sygnał do ECU o spalaniu stukowym i dzięki > temu nie dojdzie do "degradacji" silnika na gorszym paliwie Ja to wiem, pytanie tylko po jakim czasie nastąpi degradacja silnika przy niesprawnym czujniku i raczej dobrej jakości paliwie . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 6 Maja 2008 Udostępnij Napisano 6 Maja 2008 > Tak się właśnie dzisiaj zastanawiałem... Spalanie stukowe, czy tak zwane "dzwonienie" silnika to drgania skrętne wału korbowego spowodowane zbyt wczesnym i gwałtownym zapłonem mieszanki w cylindrze (z różnych przyczyn). Stan i przebieg silnika nie ma żadnego wpływu na występowanie tego zjawiska. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
QBUS Napisano 6 Maja 2008 Autor Udostępnij Napisano 6 Maja 2008 > Spalanie stukowe, czy tak zwane "dzwonienie" silnika to drgania > skrętne wału korbowego spowodowane zbyt wczesnym i gwałtownym > zapłonem mieszanki w cylindrze (z różnych przyczyn). Stan i > przebieg silnika nie ma żadnego wpływu na występowanie tego > zjawiska. Panowie ja Was bardzo proszę czytajcie dokładniej moje pytanie . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leszcz Napisano 6 Maja 2008 Udostępnij Napisano 6 Maja 2008 > Ja to wiem, pytanie tylko po jakim czasie nastąpi degradacja silnika > przy niesprawnym czujniku i raczej dobrej jakości paliwie . to zalezy czy comp pracuje w petli zamknietej na granicy spalania stukowego, jesli tak, a uszkodzony czujnik bedzie wskazywal ze stukowego nie ma i komp ciagle bedzie przyspieszal zaplon (chociaz zapewne jedynie do ustalonej wartosci - nie w nieskonczonosc ) to silnik moze pasc dosc szybko jesli komp "pracuje" na stalym kacie wyprzedzenia zaplonu, a poprzez informacje z czujnika jedynie opoznia zaplon w przypadku wystapienia stukowego, to wszystko moze byc ok, jesli paliwo dobrej jakosci i silnik w dobrej kondycji to nie ma powodu aby wystapilo detonacyujne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
QBUS Napisano 6 Maja 2008 Autor Udostępnij Napisano 6 Maja 2008 > to zalezy czy comp pracuje w petli zamknietej na granicy spalania > stukowego, jesli tak, a uszkodzony czujnik bedzie wskazywal ze > stukowego nie ma i komp ciagle bedzie przyspieszal zaplon > (chociaz zapewne jedynie do ustalonej wartosci - nie w > nieskonczonosc ) to silnik moze pasc dosc szybko jesli komp > "pracuje" na stalym kacie wyprzedzenia zaplonu, a poprzez > informacje z czujnika jedynie opoznia zaplon w przypadku > wystapienia stukowego, to wszystko moze byc ok, jesli paliwo > dobrej jakosci i silnik w dobrej kondycji to nie ma powodu aby > wystapilo detonacyujne O i o taką odpowiedź mi chodziło . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 6 Maja 2008 Udostępnij Napisano 6 Maja 2008 > Panowie ja Was bardzo proszę czytajcie dokładniej moje pytanie . No dobra - każde takie "trrrr" jest jedną z najbardziej zabójczych rzeczy dla silnika. Wszystkie panewki niesamowicie cierpią. Bardzo szybko padnie cały dół silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
widaw Napisano 6 Maja 2008 Udostępnij Napisano 6 Maja 2008 > Spalanie stukowe, czy tak zwane "dzwonienie" silnika to drgania > skrętne wału korbowego toteraz juz nie wiem czego uczyli na studiach pewnie o spalaniu stkowym w promie kosmicznym. ps. nie pisz bzdur bo az sie zakrztusiłem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 6 Maja 2008 Udostępnij Napisano 6 Maja 2008 > toteraz juz nie wiem czego uczyli na studiach pewnie o spalaniu > stkowym w promie kosmicznym. > ps. nie pisz bzdur bo az sie zakrztusiłem Popraw mnie jak się mylę. Co i gdzie studiowałeś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
widaw Napisano 6 Maja 2008 Udostępnij Napisano 6 Maja 2008 > Popraw mnie jak się mylę. Co i gdzie studiowałeś? brukarstwo na burakowskiej Ale na serio - połaczenie tłok - sworzeń jest jedynym luźnym (pływajacym) zespołem w silnliku. To tu nastepuje efekt dźwiekowy spalania stukowego. ( nie myl z detonacyjnym) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leszcz Napisano 6 Maja 2008 Udostępnij Napisano 6 Maja 2008 > brukarstwo na burakowskiej > Ale na serio - połaczenie tłok - sworzeń jest jedynym luźnym > (pływajacym) zespołem w silnliku. To tu nastepuje efekt > dźwiekowy spalania stukowego. ( nie myl z detonacyjnym) czym sie rozni stukowe od detonacyjnego pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
widaw Napisano 6 Maja 2008 Udostępnij Napisano 6 Maja 2008 > czym sie rozni stukowe od detonacyjnego > pozdr. stukowe - efekt zbyt wczesnego zapłonu mieszanki - max przyrost cisnienia zanim tlok przeskoczy gorny zwrotny punkt polozenia w cylindrze detonacyjne - efekt niekontrolowanego, zbyt gwałtownego spalania mieszanki np na stutek zbyt wysokiej temp lub niewłasciwego paliwa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leszcz Napisano 6 Maja 2008 Udostępnij Napisano 6 Maja 2008 > stukowe - efekt zbyt wczesnego zapłonu mieszanki - max przyrost > cisnienia zanim tlok przeskoczy gorny zwrotny punkt polozenia w > cylindrze > detonacyjne - efekt niekontrolowanego, zbyt gwałtownego spalania > mieszanki np na stutek zbyt wysokiej temp lub niewłasciwego > paliwa. no ale przy detonacyjnym rowniez zbyt wczesnie mieszanka nie bedzie sie zapalala zawsze myslalem ze to to samo a zaplon od rozzarzonej sadzy w komorze spalania, to bedzie stukowe czy detonacyjne i liczba oktanowa - to odpornosc na spalanie stukowe czy detonacyjne pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 6 Maja 2008 Udostępnij Napisano 6 Maja 2008 > stukowe - efekt zbyt wczesnego zapłonu mieszanki - max przyrost > cisnienia zanim tlok przeskoczy gorny zwrotny punkt polozenia w > cylindrze > detonacyjne - efekt niekontrolowanego, zbyt gwałtownego spalania > mieszanki np na stutek zbyt wysokiej temp lub niewłasciwego > paliwa. Czyli masło maślane, coś gdzieś dzwoni ale do końca nie wiadomo gdzie itd. Ale żeby nie było - zaliczymy tą odpowiedź na 3 z plusem . W końcu po to jest skala ocen Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
widaw Napisano 6 Maja 2008 Udostępnij Napisano 6 Maja 2008 > no ale przy detonacyjnym rowniez zbyt wczesnie mieszanka nie bedzie > sie zapalala zawsze myslalem ze to to samo > a zaplon od rozzarzonej sadzy w komorze spalania, to bedzie stukowe > czy detonacyjne > i liczba oktanowa - to odpornosc na spalanie stukowe czy detonacyjne > pozdr. projektant silnika - kształtem komory spalania jest wstanie kontrolować przebieg wzrostu cisnienia w komorze. Ale myslisz poprawnie - oba zjawiska w pewnym sensie sa ze soba związane - choc przyczyna ich jest rózna i efekt dźwiekowy ich występowania również. W necie znajdziesz mnostwo szczegółowych opisow i analiz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
widaw Napisano 6 Maja 2008 Udostępnij Napisano 6 Maja 2008 > Czyli masło maślane, coś gdzieś dzwoni ale do końca nie wiadomo gdzie > itd. Ale żeby nie było - zaliczymy tą odpowiedź na 3 z plusem . > W końcu po to jest skala ocen moze byc pała... jest mi to A jak nie potrafisz myśleć i czytać ze zrozumieniem to nie moja wina. I tak jest lepiej bo jeszcze kilka lat temu mówiło sie ze zawory dzwonia... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skubany_pl Napisano 7 Maja 2008 Udostępnij Napisano 7 Maja 2008 > no ale przy detonacyjnym rowniez zbyt wczesnie mieszanka nie bedzie > sie zapalala zawsze myslalem ze to to samo > a zaplon od rozzarzonej sadzy w komorze spalania, to bedzie stukowe > czy detonacyjne > i liczba oktanowa - to odpornosc na spalanie stukowe czy detonacyjne > pozdr. Spalanie stukowe i detonacyjne to to samo pojecie i nie ma nic wspolnego z luzami w silniku Zaplon od rozzarzonej sadzy w konorze spalania to tzw. proces samozaplonu (nie mylic go samozaplonem paliwa w silniku diesla). Wajanda sobie poczytajcie a nie Auto-Swiaty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
VANT Napisano 7 Maja 2008 Udostępnij Napisano 7 Maja 2008 A co jeśli auto nie ma czujnika spalania stukowego?? btw. jak wogule wyczaić czy zachodzi spalanie stukowe?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
widaw Napisano 7 Maja 2008 Udostępnij Napisano 7 Maja 2008 > A co jeśli auto nie ma czujnika spalania stukowego?? > btw. jak wogule wyczaić czy zachodzi spalanie stukowe?? jeżdzić jak dizlem . Niskie obroty - wysoki bieg - i but w podloge. jezeli pojawi sie metaliczne "dzwonienie" silnika (stuki) zanikajace wraz ze wzrostem obrotów silnika lub zmiejszaniem obciążenia - to własnie efekt spalania stukowego. Dźwięk jest charakterystyczny i wysoki, raczej trudno pomylić go z innymi odgłosami pracy silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.