quli Napisano 25 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2005 Witam! panowie problem jest w sumie nie mój tylko sasiada ale prosił o pomoc. on ma maryśke 1.9JTD i zepsuła mu się kompletnie turbina. ma okazje kupić turbinę tylko że od TD 100. czy będzie pasowała???? wiem że w JTD była ze stałą gometrią a w TD ???? wydaje mi się że ze zmienną alenie jestem pewien. pomóżcie! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
antares Napisano 25 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2005 > Witam! > panowie problem jest w sumie nie mój tylko sasiada ale prosił o > pomoc. > on ma maryśke 1.9JTD i zepsuła mu się kompletnie turbina. > ma okazje kupić turbinę tylko że od TD 100. > czy będzie pasowała???? > wiem że w JTD była ze stałą gometrią > a w TD ???? > wydaje mi się że ze zmienną alenie jestem pewien. > pomóżcie! jtd CF2 (105) miała stało geometrię łopat, natomiast CF3 (110) zmienną PS esemesów tez nie czytasz ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
quli Napisano 25 Sierpnia 2005 Autor Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2005 > jtd CF2 (105) miała stało geometrię łopat, natomiast CF3 (110) > zmienną > PS esemesów tez nie czytasz ?? a TD 100 jaką miało???? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
antares Napisano 25 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2005 > a TD 100 jaką miało???? niestety nie wiem ale obstawiam ze tez ze stałą geometrią w końcu starsza konstrukcja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
quli Napisano 25 Sierpnia 2005 Autor Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2005 > niestety nie wiem > ale obstawiam ze tez ze stałą geometrią w końcu starsza konstrukcja no a JTD 100 miało ze zmienną. juz zgłupiałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
antares Napisano 25 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2005 > no a JTD 100 miało ze zmienną. > juz zgłupiałem jtd 100 to CF3 czyle ze zmienną ale takiego silnika nie było w marysiach tam było 110, 100 były w bb Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
quli Napisano 25 Sierpnia 2005 Autor Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2005 > jtd 100 to CF3 czyle ze zmienną ale takiego silnika nie było w > marysiach tam było 110, 100 były w bb no faktycznie.tylko że on chce kupic turbinke od TD100 a on ma silnik JTD 110. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
antares Napisano 25 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2005 > no faktycznie.tylko że on chce kupic turbinke od TD100 a on ma silnik > JTD 110. to jak dla mnie nie bedzie pasowała chyba ze w TD była zmienna geo, ale tego jak juz pisałem nie wiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chevy Napisano 25 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2005 > Witam! > panowie problem jest w sumie nie mój tylko sasiada ale prosił o > pomoc. > on ma maryśke 1.9JTD i zepsuła mu się kompletnie turbina. > ma okazje kupić turbinę tylko że od TD 100. > czy będzie pasowała???? > wiem że w JTD była ze stałą gometrią > a w TD ???? > wydaje mi się że ze zmienną alenie jestem pewien. > pomóżcie! najlepiej sprawdz po numerach na e-per Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gfr Napisano 25 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2005 jezeli to jest tak jak piszesz Marysia JTD 110 to na 100% nie bedzie pasowala. A co sie stalo z ta turbina konkretnie? po jakim przebiegu padla? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
quli Napisano 26 Sierpnia 2005 Autor Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2005 > jezeli to jest tak jak piszesz Marysia JTD 110 to na 100% nie bedzie > pasowala. czemu nie bedzie pasować???? >A co sie stalo z ta turbina konkretnie? po jakim > przebiegu padla? najdziwniejsze jest to że przebieg to 76 tyś. ja żem sie zdziwił nieziemsko. mówił że był u 3 mechaników i każdy powiedziałto samo że nie opłaci naprawiac lepiej kupić używkę. Wszystkie przyglądy rególarnie olej co 8 tyś wymieniał łącznie z wszystkimi filtrami. Faktem jest ze gość ma ciężką nogę, ścigał sie nie raz z drugim sąsiadem któey ma brvę 1.8. tylę że gość coś tam wie na ten temat nigdy mu nie depta jak zimna jest. sam nie wie czemu padła.ale strasznie mu to gwizda i muli ją jak w ten czas. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafalp_pl Napisano 26 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2005 > Witam! > panowie problem jest w sumie nie mój tylko sasiada ale prosił o > pomoc. > on ma maryśke 1.9JTD i zepsuła mu się kompletnie turbina. > ma okazje kupić turbinę tylko że od TD 100. > czy będzie pasowała???? > wiem że w JTD była ze stałą gometrią > a w TD ???? > wydaje mi się że ze zmienną alenie jestem pewien. > pomóżcie! W maryśkach były zarówno CF2 (JTD 105KM - do 2000 roku) jak i CF3 (JTD 110 KM - od 2000). Można też spotkać wersję JTD 115KM, ale nie wiem co tam za turbina siedzi - pewnie ta sama co w 110 - ale to auto było tylko pod sam koniecz produkcji w 2001/2002 Który to rocznik ta maryśka? jeśli starszy niż 78 tys, a facet nie ma jej od nowości to IMHO kręcony licznik. Zajeździć to po 78 tyś to trzebaby się nieźle starać (choć nie jest to niemożliwe) A nie da się tej turbiny regenerować? jest to pewniejsze rozwiązanie niż zakup używki (stan używki jest trudny do sprawdzenia przed montażem) A na przyszłość- powiedz temu sąsiadowi że jak nie chce kolejnej turbiny wymieniać to niech nie gasi silnika natychmiast po jeździe tylko odczeka z 30-45 sek. Od ścigania sięto ona raczej nie padnie, ale od wyłączania silnika przy rozgrzanej turbinie - jak najbardziej może paść Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szkot7 Napisano 26 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2005 Sam brak "katowania" to nie wszystko - olej - jego jakość i stan mają zasadniczy wpływ na trwałość turbiny... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
quli Napisano 26 Sierpnia 2005 Autor Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2005 > Sam brak "katowania" to nie wszystko - olej - jego jakość i stan mają > zasadniczy wpływ na trwałość turbiny... on leje chyba full syntetyk. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
quli Napisano 26 Sierpnia 2005 Autor Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2005 > W maryśkach były zarówno CF2 (JTD 105KM - do 2000 roku) jak i CF3 > (JTD 110 KM - od 2000). Można też spotkać wersję JTD 115KM, ale > nie wiem co tam za turbina siedzi - pewnie ta sama co w 110 - > ale to auto było tylko pod sam koniecz produkcji w 2001/2002 > Który to rocznik ta maryśka? > jeśli starszy niż 78 tys, a facet nie ma jej od nowości to IMHO > kręcony licznik. Zajeździć to po 78 tyś to trzebaby się nieźle > starać (choć nie jest to niemożliwe) > A nie da się tej turbiny regenerować? jest to pewniejsze rozwiązanie > niż zakup używki (stan używki jest trudny do sprawdzenia przed > montażem) > A na przyszłość- powiedz temu sąsiadowi że jak nie chce kolejnej > turbiny wymieniać to niech nie gasi silnika natychmiast po > jeździe tylko odczeka z 30-45 sek. Od ścigania sięto ona raczej > nie padnie, ale od wyłączania silnika przy rozgrzanej turbinie - > jak najbardziej może paść od nowości ja ma rok 2001. ty a moze on ma 115???? zaras skocze się zapytam bo pod kierunkami nic mu nie pisze z tego co widze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
quli Napisano 26 Sierpnia 2005 Autor Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2005 > W maryśkach były zarówno CF2 (JTD 105KM - do 2000 roku) jak i CF3 > (JTD 110 KM - od 2000). Można też spotkać wersję JTD 115KM, ale > nie wiem co tam za turbina siedzi - pewnie ta sama co w 110 - > ale to auto było tylko pod sam koniecz produkcji w 2001/2002 > Który to rocznik ta maryśka? > jeśli starszy niż 78 tys, a facet nie ma jej od nowości to IMHO > kręcony licznik. Zajeździć to po 78 tyś to trzebaby się nieźle > starać (choć nie jest to niemożliwe) > A nie da się tej turbiny regenerować? jest to pewniejsze rozwiązanie > niż zakup używki (stan używki jest trudny do sprawdzenia przed > montażem) > A na przyszłość- powiedz temu sąsiadowi że jak nie chce kolejnej > turbiny wymieniać to niech nie gasi silnika natychmiast po > jeździe tylko odczeka z 30-45 sek. Od ścigania sięto ona raczej > nie padnie, ale od wyłączania silnika przy rozgrzanej turbinie - > jak najbardziej może paść no i faktycznie przebiegłem do sasiada patrze w papiery i okazuje się że ma JTD 115 HLX. patrze tak na tą turbinkę i widze że nie pisze na niej garett'a czy coś takiego tylko made in japan wyczytałem. jakaś idna. ale wracająć do tematu bo się wkoncu niedowiedziałem to jakaturbinabyła w TD100????ze zmienną czy stałą geo???? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafalp_pl Napisano 26 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2005 > od nowości ja ma rok 2001. > ty a moze on ma 115???? > zaras skocze się zapytam bo pod kierunkami nic mu nie pisze z tego co > widze. W takim razie na pewno NIE MA JTD 105 (CF2) więc na 99% turbina od TD nie będzie pasowała (110 ma zmiennągeometrię łopat, a w TD nie było takich). Niech podeśle początek numeru silnika. JTD 110 to jest 186A6000. Ten 115 to jest silnik od alfy/stilo - turbina powinna być ta sama co w 110, ale ... diabli wiedzą. Trzeba będzie sprawdzić dokładnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafalp_pl Napisano 26 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2005 > no i faktycznie przebiegłem do sasiada patrze w papiery i okazuje się > że ma JTD 115 HLX. > patrze tak na tą turbinkę i widze że nie pisze na niej garett'a czy No to klops - w takim razie na 100% to nie to samo co w 110 TD100 ma stałą geometrię wiec też raczej nic z tego > coś takiego tylko made in japan wyczytałem. eee tam, to jakaś podpucha, nie widziałem nic japońskiego a zepsutego > jakaś idna. nioo - i to moze być problem. Niech podjedzie do ASO, sprawdzi czy czasem nie mają regenerowanych i ile taka kosztuje, a potem niech się dowie w tym ASO gdzie to jeszcze wkładali (IMHo w Alfie 147 i stilo JTD 115, ale może jeszcze gdzieś)- będzie wiedział po jakich autach szukać - jeśli używka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gfr Napisano 26 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2005 > no i faktycznie przebiegłem do sasiada patrze w papiery i okazuje się > że ma JTD 115 HLX. no to "bialy kruk", istna rzadkosc na rynku.. jeszcze w wersji HLX > patrze tak na tą turbinkę i widze że nie pisze na niej garett'a czy > coś takiego tylko made in japan wyczytałem. > jakaś idna. > ale wracająć do tematu bo się wkoncu niedowiedziałem to > jakaturbinabyła w TD100????ze zmienną czy stałą geo???? jak japonska to najbardziej popularne sa firmy IHI. napewno ma zmienna geometrie lopatek czego TD100 nie ma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
quli Napisano 26 Sierpnia 2005 Autor Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2005 > W takim razie na pewno NIE MA JTD 105 (CF2) więc na 99% turbina od TD > nie będzie pasowała (110 ma zmiennągeometrię łopat, a w TD nie > było takich). > Niech podeśle początek numeru silnika. JTD 110 to jest 186A6000. Ten > 115 to jest silnik od alfy/stilo - turbina powinna być ta sama > co w 110, ale ... diabli wiedzą. Trzeba będzie sprawdzić > dokładnie. podam Ci numer wieczorem,bo on pojechał do kolejnego mechanika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
quli Napisano 26 Sierpnia 2005 Autor Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2005 > No to klops - w takim razie na 100% to nie to samo co w 110 > TD100 ma stałą geometrię wiec też raczej nic z tego > eee tam, to jakaś podpucha, nie widziałem nic japońskiego a > zepsutego > nioo - i to moze być problem. Niech podjedzie do ASO, sprawdzi czy > czasem nie mają regenerowanych i ile taka kosztuje, a potem > niech się dowie w tym ASO gdzie to jeszcze wkładali (IMHo w > Alfie 147 i stilo JTD 115, ale może jeszcze gdzieś)- będzie > wiedział po jakich autach szukać - jeśli używka no sam sie dziwie że to japońskie i zepsute. mój tata japończykiem jeźdi(cieżarówka)auto ma 770tyś i nic szczególnego nie robione poza olejani filtrami it. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
quli Napisano 26 Sierpnia 2005 Autor Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2005 I tak oto sasiad po wielu próbach naprawy wreszcie trafił na porzadnego mechanika. pojechał mechanik posłuchał i mówi że to pewnie jakieś sprzęgiełko czy cuś wymienił i auto jak nowe. dodam że ta część kosztowała 80zł a za robote facet wziął 20(bez rachunku hehe) A i powracając do firmy to gość widać się zna bo na pierwszy rzut oka zapytał to pewnie JTD 115 albo 2.4JTD???ten mówi że 115 a gość mu na to że zczaił sie po turbinie bo jest japońska taka jaką montują w 2.4 JTD. Prosiłem go też żeby zapytał jaka turbina była w TD 100. Facet mu powiedział że polskie wersje miały turbinę garet'a ze stałą geo.łopatek a na zachów zazwyczaj szły tesz garety ale ze zmienna geo. troche mnie to dziwi. Aż się chyba do niego wybiore i opytam jaka turbina jest u mnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chruszczok Napisano 26 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2005 > I tak oto sasiad po wielu próbach naprawy wreszcie trafił na > porzadnego mechanika. > pojechał mechanik posłuchał i mówi że to pewnie jakieś sprzęgiełko > czy cuś wymienił i auto jak nowe. > dodam że ta część kosztowała 80zł a za robote facet wziął 20(bez > rachunku hehe) > A i powracając do firmy to gość widać się zna bo na pierwszy rzut oka > zapytał to pewnie JTD 115 albo 2.4JTD???ten mówi że 115 a gość > mu na to że zczaił sie po turbinie bo jest japońska taka jaką > montują w 2.4 JTD. > Prosiłem go też żeby zapytał jaka turbina była w TD 100. > Facet mu powiedział że polskie wersje miały turbinę garet'a ze stałą > geo.łopatek a na zachów zazwyczaj szły tesz garety ale ze > zmienna geo. > troche mnie to dziwi. > Aż się chyba do niego wybiore i opytam jaka turbina jest u mnie. ja mam z franci to znaczy ze mam ze zmienna geometria ?? to spox ciekaw jestem czy tak jest naprawde. po czym to mozna poznac ?? pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
quli Napisano 26 Sierpnia 2005 Autor Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2005 > ja mam z franci to znaczy ze mam ze zmienna geometria ?? > to spox ciekaw jestem czy tak jest naprawde. > po czym to mozna poznac ?? > pozdrawiam no właśnie nie wiem po czym się to poznaje jak bede miał cza to podjadem do gościa i się opytam co i jak. w sumnie ja mam z niemcóf auto to wychodzi że pewnie mam ze zmienną.fajnie by było... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
2Rotor Napisano 26 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2005 > no sam sie dziwie że to japońskie i zepsute. > mój tata japończykiem jeźdi(cieżarówka)auto ma 770tyś i nic > szczególnego nie robione poza olejani filtrami it. Co się dziwisz? Japońska turbina przestraszyła się włoskiego polotu i se umarła :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chevy Napisano 30 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2005 > Prosiłem go też żeby zapytał jaka turbina była w TD 100. > Facet mu powiedział że polskie wersje miały turbinę garet'a ze stałą > geo.łopatek a na zachów zazwyczaj szły tesz garety ale ze > zmienna geo. dziwne. zwazywszy na to, ze w polsce TD100 byla szalona rzadkoscia. po czym poznac jaka tam siedzi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
quli Napisano 30 Sierpnia 2005 Autor Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2005 > dziwne. zwazywszy na to, ze w polsce TD100 byla szalona rzadkoscia. > po czym poznac jaka tam siedzi? własnie dlatego że była żadkościa inne turbiny kładli. nie mam bladego pojecia po czym to poznać jak bedzie czas to podskocze do tego znawcy i sie zapytam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chevy Napisano 31 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2005 > własnie dlatego że była żadkościa inne turbiny kładli. > nie mam bladego pojecia po czym to poznać jak bedzie czas to > podskocze do tego znawcy i sie zapytam. ok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.