Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Autokącik

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Oznaczenie silnika

Featured Replies

Napisano

witam... Jestem nowy i zielony jak matiz którego również użytkuję.... chciałbym sie dowiedzieć jaki dokładniej mam silnika nic poza pojemnością o nim nie wiem... w dowodzie jest wpisane takie oznaczenie X16SZ20091281 co oznacza to po części doszedłem sam szukając w necie (X16SZ2) ale co oznaczają pozostałe cyfry ?

No bo niby silnik cytuję "Jest to silnik 8-zaworowy, z jednopunktowym wtryskiem paliwa Multec firmy Delco-Remy. Silnik ten o oznaczeniu X16SZ był stosowany od lutego 1994. Powstał przez zmodyfikowanie silnika C16NZ tak, by spełniał normy czystości spalin 94/12/UE. Zastosowano układ recyrkulacji spalin (dokładniej 3% spalin), załączany w zależności od obciążenia silnika, oraz wprowadzono wdmuch powietrza pompą do kolektora ssącego podczas nagrzewania silnika.

Silnik X16SZ posiada czujnik spalania stukowego oraz zapłon bezpośredni (DIS - ang. Direct Ignition System). Nie ma rozdzielacza zapłonu, napięcie do świec zapłonowych jest dostarczane bezpośrednio z dwóch cewek zapłonowych sterowanych przez moduł zapłonowy. Jedna cewka wytwarza iskrę jednocześnie w cylindrze pierwszym i czwartym, a druga - w drugim i trzecim." (cytat z strony http://astra.autokacik.pl/silniki.html)

a co dokładniej oznaczają pozostałe cyfry ??? Byłbym wdzięczny za każdą podpowiedź smile.gif20.GIF

Napisano

X16SZ

X - norma czystosci, spełnia wartosci graniczne normy eg96

16- pojemnosc 16dm3

S - stopien sprezenia 9,5-10