muzz Napisano 24 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2008 witam, ostatnio podczas jazdy włączył się faljur airbagowy...włączył się po przejeździe przez dużą nierówność...dziś byłem w serwisie i po podłączeniu pod examiner powiedziano mi, że to nie wina poduch itp. tylko za dużego spadku napięcia podczas odpalania (czyli najpewniej coś z akku - chociaż nowy i ma ledwo ponad 6 miechów)... i teraz pytanie nr 1... jaki max spadek napięcia może być podczas odpalania? z tych "12,5V" do ilu może spaść? pytanie nr 2 czy jak się pojawi fajlur airbagowy to nawet jak wymienie akku to muszę jechać i podłączyć się pod examiner w celu wykasowania błędu z kompa? p.s. ma ktoś pożyczyć akku jakby co na kilka dni? dzięki i pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krakow_kult Napisano 24 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2008 A moze poluzował sie styk a w logu wygladało to jak spadek napiecia... Jaki akku i jaka pojemnosc? Spadki sa duze w czasie startu - glowy nie dam ale do 10V (oczywiscie to tylko na chwile).Gdyby bylo w fazie startu to imho byl by od razu blad... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 24 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2008 nie ma sensu rozmawiać o wieku baterii dopóki nie poznamy twoich przebiegów. Krecąc sie po mieście 5km można zarżnąć nówkę w miesiąc-dwa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tarlaf Napisano 24 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2008 > czy jak się pojawi fajlur airbagowy to nawet jak wymienie akku to > muszę jechać i podłączyć się pod examiner w celu wykasowania > błędu z kompa? Z pamięci komputera tak, ale kontrolka sama zgaśnie po ustąpieniu błędu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
muzz Napisano 25 Lipca 2008 Autor Udostępnij Napisano 25 Lipca 2008 > A moze poluzował sie styk a w logu wygladało to jak spadek > napiecia... nie wiem...to się okaże bo klemy przeczyszczone i przykręcone na nowo do akku... > Jaki akku i jaka pojemnosc? trochę większy (i wielkością i parametrami) niż był od nowości ale najbardziej zbliżony parametrami z tego co jest dostępne na naszym rynku... > Spadki sa duze w czasie > startu - glowy nie dam ale do 10V (oczywiscie to tylko na > chwile).Gdyby bylo w fazie startu to imho byl by od razu blad... też mi się tak wydaje... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
muzz Napisano 25 Lipca 2008 Autor Udostępnij Napisano 25 Lipca 2008 > nie ma sensu rozmawiać o wieku baterii dopóki nie poznamy twoich > przebiegów. Krecąc sie po mieście 5km można zarżnąć nówkę w > miesiąc-dwa. no bez przesady...w rolce mam kilkuletnią vartę i od półtora roku jeździ głównie właśnie w granicach 6-8km codziennie i jest git... a stilo robi ok. 40-45kkm rocznie głównie poza miastem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
muzz Napisano 25 Lipca 2008 Autor Udostępnij Napisano 25 Lipca 2008 > Z pamięci komputera tak, ale kontrolka sama zgaśnie po ustąpieniu > błędu. czyli jak się usunie przyczyne to i kontrolka powinna zgasnąć... thx Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemekb22 Napisano 5 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2011 Odgrzeję temat, bo u mnie występuje objaw w postaci lekkiego spadku wskazówki obrotomierza w dół po odpaleniu na około 1 sekundę i wszysto wraca do normy. Słychać, że silnik jest czymś obciążony i po tej sekundzie wraca wsio do normy. Nie pojawiają się żadne błędy, wszystko jest ok. Mam tak już od dwóch lat. Niekiedy, po tym chwilowym spadku, słyszę tyknięcie z okolic deski rozdzielczej, tak jakby jakiś przekaźnik. Widać to szczególnie, gdy silnik jest już trochę zagrzany i go wtedy uruchamiam.Postaram się w wolnej chwili wrzucić filmik, jak to wygląda. Co to może być? Czyżby alternator ładował z lekkim opóźnieniem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krakow_kult Napisano 5 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2011 Podepnij voltomierz na czas startu i bedzie jasne do ilu [V] jest spadek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomtom Napisano 5 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2011 > Odgrzeję temat, bo u mnie występuje objaw w postaci lekkiego spadku wskazówki obrotomierza w dół po odpaleniu na około 1 sekundę i wszysto wraca do normy. Aleś wygrzebał..... Mam tak samo jak aku niedoładowany, na mrozie sporadycznie zanim silnik zaskoczy wszystkie wskazówki robią odwrotność "open ceremony" uderzając w dół. Natychmiast jednak wracają na miejsce. Sytuacja występuje tylko w zzzimne poranki po kilku dniach eksploatacji z kiepskim bilansem elektrycznym. Podładuj aku, powinno zniknąć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemekb22 Napisano 5 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2011 > Aleś wygrzebał..... > Mam tak samo jak aku niedoładowany, na mrozie sporadycznie zanim silnik zaskoczy wszystkie > wskazówki robią odwrotność "open ceremony" uderzając w dół. > Natychmiast jednak wracają na miejsce. > Sytuacja występuje tylko w zzzimne poranki po kilku dniach eksploatacji z kiepskim bilansem > elektrycznym. > Podładuj aku, powinno zniknąć. Tak mi się przypomniało, że mam taką dolegliwość i zacząłem szukać U mnie to występuje praktycznie przy każdym uruchomieniu silnika i to już od dłuższego czasu. Aku czy nowy czy stary - jest tak samo. Na zimnym silniku i przy niskiej temp. tego tak nie czuć i nie widać. Spadek obrotów jest minimalny, ale jest i ciekawe dlaczego. Jeden z kolegów na innym forum pisał kiedyś, że ma podobnie, a powodem tego jest, że altek zaczyna później ładować. Nie wiem czy to możliwe, ale w Stilo wszystko może się zdarzyć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaro190 Napisano 5 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2011 po odpaleniu zimnego silnika zwłaszcza przy takich temp. dogrzewane są świece żarowe dlatego taki chwilowy spadek obrotów (obciążenie alternatora) i zanim komp przeliczy aby zwiększyć obroty to mijają właśnie te 2-3 s Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemekb22 Napisano 5 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2011 > po odpaleniu zimnego silnika zwłaszcza przy takich temp. dogrzewane są świece żarowe dlatego taki > chwilowy spadek obrotów (obciążenie alternatora) i zanim komp przeliczy aby zwiększyć obroty > to mijają właśnie te 2-3 s Jeśli w lecie również, to ok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemekb22 Napisano 9 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2011 Uzupełniam wątek o krótki film, gdzie widać, jak wskazówka obrotomierza - po odpaleniu auta - opada w dół. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
scuaz Napisano 9 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2011 tyle to prawie co nic, w mroźny poranek wszystko potrafi się wyzerować na chwile, poprzedni właściciel kupił ciut mniejszy akumulator ale do puki kręci to tak musi być Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 9 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2011 Ekspertem od klekota nie jestem, ale czy to nie działa tak: - zapłon: włącz świece żarowe, - rozruch: wyłącz świece żarowe na czas rozruchu, - silnik pracuje: włącz świece żarowe???? i z tego może wynikać to wahnięcie, czyli z nagłego obciążenia przez alternator, ECU silnika po chwili skoryguje mieszankę i jest ok? Pozdrawiam BAS Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
scuaz Napisano 9 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2011 świece to sobie grzeje sam , nawet po odpaleniu dogrzewa sobie , kiedyś w traktorach były włączniki świec Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 9 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2011 > świece to sobie grzeje sam , nawet po odpaleniu dogrzewa sobie , Dokładnie o tym mówię. Pozdrawiam BAS Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemekb22 Napisano 10 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2011 Czyli wszystko ok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.