chemicq Napisano 30 Lipca 2008 Autor Udostępnij Napisano 30 Lipca 2008 Co się było pytać, pojeździłem tydzień i to bardzo delikatnie obchodząc się z moim nabytkiem i chyba skrzynka mówi "nie" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mav Napisano 31 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2008 > Co się było pytać, pojeździłem tydzień i to bardzo delikatnie > obchodząc się z moim nabytkiem i chyba skrzynka mówi "nie" Mam podobnie. U mnie sprzęgło hydrokinetyczne powiedziało papa W tej chwili już wiem, że będzie mnie to kosztować troszkę ponad 3kzł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kmvw3 Napisano 31 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2008 > Co się było pytać, pojeździłem tydzień i to bardzo delikatnie > obchodząc się z moim nabytkiem i chyba skrzynka mówi "nie" ...nie doczytałem - Laguna z automatem? Renault niech robi co innego a nie automaty, szkoda że przed zakupem nie zapytałeś jakie auto i jaki automat kupić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chemicq Napisano 31 Lipca 2008 Autor Udostępnij Napisano 31 Lipca 2008 > ...nie doczytałem - Laguna z automatem? > Renault niech robi co innego a nie automaty, szkoda że przed zakupem > nie zapytałeś jakie auto i jaki automat kupić Cóż, mądry Polak po szkodzie... Skądinąd w tej cenie i klasie miałem do wyboru mondeo, koreańskie i kilka francuzów. Ale całe szczęście okazało się, że to nie to czego się obawiałem, tylko... komputer pokładowy zgłupiał. I właśnie elektronikę określiłbym jako najsłabszy punkt tego auta... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kmvw3 Napisano 31 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2008 > Cóż, mądry Polak po szkodzie... Skądinąd w tej cenie i klasie miałem > do wyboru mondeo, koreańskie i kilka francuzów. Ale całe > szczęście okazało się, że to nie to czego się obawiałem, > tylko... komputer pokładowy zgłupiał. I właśnie elektronikę > określiłbym jako najsłabszy punkt tego auta... bywa i tak, zawsze to mniejsze koszta niż robić skrzynię, a te są po prostu wredne. z tych modeli to na 90% koreaniec byłby niezły, mondeo i ta CD4E to padaka, ale po 98 roku już w niej coś tam pozmieniali i podobno działa dobrze, na ile dobrze to ja sprawdzał na własnej skórze nie chciałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beast Napisano 1 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2008 > dokładnie! jak można na wrzuconym biegu i z noga na hamulcu rozkrecic > auto do 3 krpm w automacie? tak sie sprawdza stan skrzyni kolego. poszukaj sobie "stall test" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chemicq Napisano 1 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2008 Co prawda to temat bardziej na motodyskusje ale odpowiadam na konkretnego posta: > bywa i tak, zawsze to mniejsze koszta niż robić skrzynię, a te są po > prostu wredne. Ale jazda bez używania lewej stopy, emeryt-stajl jest naprawdę przyjemna.... zresztą co kto lubi, mi się podoba, to mnie przekonało. > z tych modeli to na 90% koreaniec byłby niezły, mondeo i ta CD4E to Koreaniec za 6k to na przykład... ?? > padaka, ale po 98 roku już w niej coś tam pozmieniali i podobno > działa dobrze, na ile dobrze to ja sprawdzał na własnej skórze > nie chciałem Jeśli chodzi o typ skrzyni to jest to bodajże produkcji ZF to co mam, co było po lifcie (jakiś nowy typ) to nie wiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
raf1al Napisano 1 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2008 > tutaj chodzi glownie o dodatkowa chlodnice oleju skrzyni... chyba tak mam starego golfa z automatem i skrzynia jest chłodzona płynem przez to wchodzi mi prawie 10 litrów chłodziwa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
raf1al Napisano 1 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2008 > 1. Wymieniać olej nawet jeśli producent twierdzi, że się nie > wymienia. Przy starych skrzyniach ATF co 30kkm, przy nowszych > autach co 80-100kkm olej wskazany przez producenta skrzyni (nie > ATF !!!! - niestety nie jest on właściwy do większości > nowoczesnych skrzyń, o czym automaciarze nie wiedzą) > 2. po zmianie biegów R-N-D, przed ruszeniem i dodaniem gazu poczekać > tą 1 sekundę, aż skrzynia wyczuwalnie załączy bieg > 3. nie wrzucać na luz w czasie jazdy (często jest blokada, ale nigdy > nie wiadomo). > 4. wystrzegać się partaczy, bo w Polsce nawet w specjalistycznych > serwisach automaciarskich poziom wiedzy jest niski. > EDIT: pozwolę sobie wkleić tu posta, którego popełniłem kiedyś na > forum Citroena: > ---------------------------------------------- > Moja historia z dnia dzisiejszego, dzwonię do 5 serwisów > samochodowych w Poznaniu, moje pytanie brzmi "chcę wymienić olej > w automatycznej skrzyni biegów typu AL4 w samochodzie Citroen C5 > 2.0benz 2003, przebieg 100 tys km": > 1. serwis nr 1: > Oni: takiej skrzyni nie ma, jest za to skrzynia AG4 > Ja: skrzynia AL4 istnieje i jest montowana z silnikami 2.0 > Oni: musiał się Pan pomylić skrzyni na pewno nie ma. > Ja: na stronie http://service.citroen.com/ jest dokumentacja > techniczna producenta w plikach Acrobata > W tle słyszę "on wie o tej skrzyni z internetu" i śmiechy > Ja: dziękuję, do widzenia > 2. serwis nr 2: > Oni: tak wiemy, znamy ta skrzynię > Ja: a jakiego oleju chcecie nalać, czy macie "na stanie" olej Esso LT > 71141 jedyny stosowany do tej skrzyni ? > Oni: Panie nalejemy Dextrona, powinno być OK > Ja: do widzenia > W internecie są opisane i spotografowane przypadki, że Dextron robi w > tej skrzyni totalne spustoszenie > Serwisów 3,4,5,6 nie będę opisywał, bo jeszcze teraz mi ręce opadają. > Branża moto jest jedyną znaną mi branżą, gdzie na taką skalę > występuje nieuctwo, partactwo i druciarstwo, a fachmani od > siedmiu boleści cierpią na totalny wstręt do czytania. Cytat > zasłyszany jakiś czas temu: "Panie jak będe to robił według > książki, to na pewno #$%!%olę". W Polsce niestety ciągle tak > jest, że nie wystarczy zapłacić, trzeba jeszcze być czujnym jak > pies myśliwski na każdym kroku przyjąć, że stanie się ofiarą > niewiedzy i brakoróbstwa. Spytajcie ludzi którzy budują dom. W > trybie przyspieszonym stają się specjalistami od murarstwa, > stolarstwa, glazurnictwa i kit wie czgo jeszcze. Z konieczności. > W efekcie, jadę zmienić olej w skrzyni 300 km z Poznania do Nadarzyna > pod Wawą do serwisu pana Olczaka. Na miejscu okaże się po ocenie > konsystencji oleju i ew. pyłu metalicznego na magnesach czy > będzie to wymiana statyczna czy dynamiczna. Jest to jedyny > serwis od automatów w jakim po drugiej stronie telefonu stała > kompetentna osoba. Dobrze, że wymienia się raz na 100 tys km. > Uff wkurzony jestem. > ----------------------------------------------------------------- a do starego golfa II można zalać ATF 320 mobila? bo muszę wymienić a w serwisie chcą 200zł za ta usługę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kmvw3 Napisano 1 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2008 > Co prawda to temat bardziej na motodyskusje ale odpowiadam na > konkretnego posta: > Ale jazda bez używania lewej stopy, emeryt-stajl jest naprawdę > przyjemna.... zresztą co kto lubi, mi się podoba, to mnie > przekonało. masz rację i w dodatku zawsze jesteś wszędzie szybciej niż inni bo to tylko jeden ruch nogą a zaskoczeni z manualem w ruchu miejskim muszą najpierw pomyśleć... > Koreaniec za 6k to na przykład... ?? Sonata Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kmvw3 Napisano 1 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2008 > a do starego golfa II można zalać ATF 320 mobila? > bo muszę wymienić a w serwisie chcą 200zł za ta usługę wcale to nie jest dużo jeśli jest to cena z olejem i filtrem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.