uzi Napisano 28 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2008 Byłem ostatnio u gazownika i skarżyłem się na szarpanie. Gazownik zrobił autokalibrację i zauważyłem, że mnożnik ustawia się na ok. 0,7-0,8 na początku i spada pod koniec jeszcze niżej. Gazownik podniósł go nieco wyżej. Czy tak powinno być czy coś nie tak? Instalka STAG 300 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artur-wiater Napisano 28 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2008 > Byłem ostatnio u gazownika i skarżyłem się na szarpanie. Gazownik > zrobił autokalibrację i zauważyłem, że mnożnik ustawia się na > ok. 0,7-0,8 na początku i spada pod koniec jeszcze niżej. > Gazownik podniósł go nieco wyżej. Czy tak powinno być czy coś > nie tak? Instalka STAG 300 za duże średnice dysz we wtryskach twój GAZOWNIK TO PARTACZ nie powinien Cie wypuścić przy takim mnożniku szarpanie będzie na 100% Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uzi Napisano 28 Lipca 2008 Autor Udostępnij Napisano 28 Lipca 2008 > za duże średnice dysz we wtryskach > twój GAZOWNIK TO PARTACZ nie powinien Cie wypuścić > przy takim mnożniku szarpanie będzie na 100% czyli dysze trzeba zmienić na mniejsze i będzie ok? i o ile mniejsze, teraz są chyba 2,1 lub 2,2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artur-wiater Napisano 28 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2008 > czyli dysze trzeba zmienić na mniejsze i będzie ok? i o ile mniejsze, > teraz są chyba 2,1 lub 2,2 zmontować 1,5 i sprawdzic monżnik oraz mapy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ver8 Napisano 28 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2008 > zmontować 1,5 i sprawdzic monżnik oraz mapy po co odrazu zmniejszać dysze ? nie lepiej zmniejszyć ciśnienie i zobaczyć wtedy ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uzi Napisano 28 Lipca 2008 Autor Udostępnij Napisano 28 Lipca 2008 > po co odrazu zmniejszać dysze ? nie lepiej zmniejszyć ciśnienie i > zobaczyć wtedy ? ciśnienie na reduktorze? teraz jest ok 0,9 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ver8 Napisano 28 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2008 > ciśnienie na reduktorze? teraz jest ok 0,9 no to niestety zmniejszyć już nie możesz, zrób co kolega wczęsniej radził, zmniejsz dysze, autokalibracja itd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uzi Napisano 28 Lipca 2008 Autor Udostępnij Napisano 28 Lipca 2008 > no to niestety zmniejszyć już nie możesz, zrób co kolega wczęsniej > radził, zmniejsz dysze, autokalibracja itd ale na stronie producenta Staga jest przykładowy mnoznik do Lanosa z tym silnikiem i większymi dyszami, i większym ciśnieniem, i takimi wtryskami, tutaj, już nic z tego nie rozumiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artur-wiater Napisano 28 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2008 > ale na stronie producenta Staga jest przykładowy mnoznik do Lanosa z > tym silnikiem i większymi dyszami, i większym ciśnieniem, i > takimi wtryskami, tutaj, już nic z tego nie rozumiem i co z tego - silnik silnikowi nie równy, nie doszukuj się tylko zmień dyszę skalibruj i ciesz się prawidowo działająca instalacją Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uzi Napisano 28 Lipca 2008 Autor Udostępnij Napisano 28 Lipca 2008 > i co z tego - silnik silnikowi nie równy, nie doszukuj się tylko > zmień dyszę skalibruj i ciesz się prawidowo działająca > instalacją dzięki za rady, zaczynam męczyć gazownika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ver8 Napisano 28 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2008 > ale na stronie producenta Staga jest przykładowy mnoznik do Lanosa z > tym silnikiem i większymi dyszami, i większym ciśnieniem, i > takimi wtryskami, tutaj, już nic z tego nie rozumiem no jest ale tam jest parę milimetrów nad 1 a Ty napisałeś, ze u Ciebie jest pod 1, a to ogromna różnica (może masz inne wtryskiwacze lub w ogólnie inne elementy instalacji.... zresztą nie ważne, każdy samochód robi się inaczej, ale zasady są wszedzie takie same). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uzi Napisano 28 Lipca 2008 Autor Udostępnij Napisano 28 Lipca 2008 > no jest ale tam jest parę milimetrów nad 1 a Ty napisałeś, ze u > Ciebie jest pod 1, a to ogromna różnica (może masz inne > wtryskiwacze lub w ogólnie inne elementy instalacji.... zresztą > nie ważne, każdy samochód robi się inaczej, ale zasady są > wszedzie takie same). no tak, rzeczywiście nie ma co się opierać na jakimś konkretnym przykładzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slick19 Napisano 28 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2008 > zmontować 1,5 i sprawdzic monżnik oraz mapy bez przesady 1,5 to na bank będze za małe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slick19 Napisano 28 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2008 > czyli dysze trzeba zmienić na mniejsze i będzie ok? i o ile mniejsze, > teraz są chyba 2,1 lub 2,2 sprawdź dokładnie jakie są dysze, i czy wszystkie są jednakowe, a na początek to ja bym zmiemił gazownika dysze które masz powinny być ok, ewentualnie zmniejsz na 1,9 jeśli te faktycznie tyle mają Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dren Napisano 30 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2008 > ale na stronie producenta Staga jest przykładowy mnoznik do Lanosa z > tym silnikiem i większymi dyszami, i większym ciśnieniem, i > takimi wtryskami, tutaj, już nic z tego nie rozumiem W Lanosie średnica dysz 1.8mm, ciśnienie 1.15 bar i idzie kalibracja bez pudła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gassper Napisano 30 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2008 Temat: Witam Widze że kolega ma taka instalacje jak i ja,i nawet w takim samym samochodzie z tym samym silnikiem. Pisze ponieważ mam pewien problem,chodzi mi o poranny rozruch,czy możliwe jest że ECU łapie jakieś błędy ze Staga,bo przez pierwsze 2 -3 minuty silnik pracuje na złej mieszance mieszance(w/gASO).Nie daje sie nim ruszyć z miejsca,obroty 1000-1200,po dodaniu gazu dusi sie i dławi(prawdobodobnie za dużo,lub zamało paliwa dostaje...) Instalacja założona jest u producenta AC w Białymstoku,oprócz poranków nie mam zastrzeżeń,a w samym silniku już nie mam co sprawdzać,wszystkie kluczowe elementysprawdzone,lub wymienione.... Ps czekam na przewód diagnostyczny do laptopa,wtedy zamieszcze screeny,ale u gazowników wyglądało to całkiem przyzwoicie..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dren Napisano 30 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2008 > Temat: Witam > Widze że kolega ma taka instalacje jak i ja,i nawet w takim samym > samochodzie z tym samym silnikiem. > Pisze ponieważ mam pewien problem,chodzi mi o poranny rozruch,czy > możliwe jest że ECU łapie jakieś błędy ze Staga,bo przez > pierwsze 2 -3 minuty silnik pracuje na złej mieszance > mieszance(w/gASO).Nie daje sie nim ruszyć z miejsca,obroty > 1000-1200,po dodaniu gazu dusi sie i dławi(prawdobodobnie za > dużo,lub zamało paliwa dostaje...) > Instalacja założona jest u producenta AC w Białymstoku,oprócz > poranków nie mam zastrzeżeń,a w samym silniku już nie mam co > sprawdzać,wszystkie kluczowe elementysprawdzone,lub > wymienione.... > Ps czekam na przewód diagnostyczny do laptopa,wtedy zamieszcze > screeny,ale u gazowników wyglądało to całkiem przyzwoicie..... Zimny silnik przez pierwsze minuty zawsze pracuje na bogatej miesznce. Kiedyś do tego było ssanie w epoce gaźników. Podejrzewam raczej uszkodzenie wtryskiwaczy benzynowych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gassper Napisano 30 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2008 Wyjmowałem,sprawdzałem,po nagrzaniu silnik ma normalne osiągi,zasówa aż 6-7k.obr/min,więc wtryskiwacze bym wykluczył,mam na gazie przejechane dopiero 3kkm.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jamotor Napisano 25 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2008 Mam Staga 300 w Nubie II 2.0 i też mam podobny problem z porannym rozruchem. Jest mozliwe że ECU łapie sobie ustawienia złe. Na zimnym lambda ni chodzi. ECU korzysta z wcześniejszych ustawień - wskazań lambdy. Twoja i moja droga rozważań może iść w dobrym kierunku. Przydałby się ktos mądrzejszy do jej potwierdzenia i wyciągnięcia wniosków, co poprawić żeby było dobrze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.