Skocz do zawartości

Honda Civic 97 r. - warto kupić?


Charles1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam z sąsiedniego kącika... mam do kupienia w bardzo atrakcyjnej cenie Honde Civic 5d 1.4 16V 1997 r., klima , 130 tys. km, ... stan wizualny bdb...

Slyszalem na temat tego auta rozne opinie... np.ze wersja 3d produkowana w japonii osiąga rewelacyjna niezawodność i trwałość ale 5d 'made in uk' juz nie wypada tak dobrze...

proszę o opinie uzytkowników jak rowniez opinie nt. montazu instalacji gazowej do tego silnika (jaka , co, gdzie jak?).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam z sąsiedniego kącika... mam do kupienia w bardzo atrakcyjnej

> cenie Honde Civic 5d 1.4 16V 1997 r., klima , 130 tys. km, ...

oczywiscie prawdziwy grinser006.gif

> stan wizualny bdb...

zdarza sie

grinser006.gif

> Slyszalem na temat tego auta rozne opinie... np.ze wersja 3d

> produkowana w japonii osiąga rewelacyjna niezawodność i trwałość

> ale 5d 'made in uk' juz nie wypada tak dobrze...

wypada podobnie

> proszę o opinie uzytkowników jak rowniez opinie nt. montazu

> instalacji gazowej do tego silnika (jaka , co, gdzie jak?).

da sie grinser006.gif

tylko po co cfaniaczek.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> oczywiscie prawdziwy

> zdarza sie

> wypada podobnie

> da sie

> tylko po co

przebieg prawdziwy 130 tys. km, auto służyło jako drugie w rodzinie- jeździła kobieta po mieście; kupiony w salonie, pełna dokumentacja serwisowa (wszystkie przeglądy w ASO Hondy).

Po co gaz? ma byc i koniec.. (nie będziemy się wdawać tutaj w dyskusję nad sensem montazu - pytam tylko czy nie ma problemów z instlacją lpg do tego silnika itd.)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Po co gaz? ma byc i koniec.. (nie będziemy się wdawać tutaj w

> dyskusję nad sensem montazu - pytam tylko czy nie ma problemów z

> instlacją lpg do tego silnika itd.)

Jak gaz odbierze Ci choćby kilka KM mocy to z włączoną klimą nie ruszysz z miejsca. hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam z sąsiedniego kącika... mam do kupienia w bardzo atrakcyjnej

> cenie Honde Civic 5d 1.4 16V 1997 r., klima , 130 tys. km, ...

> stan wizualny bdb...

> Slyszalem na temat tego auta rozne opinie... np.ze wersja 3d

> produkowana w japonii osiąga rewelacyjna niezawodność i trwałość

> ale 5d 'made in uk' juz nie wypada tak dobrze...

> proszę o opinie uzytkowników jak rowniez opinie nt. montazu

> instalacji gazowej do tego silnika (jaka , co, gdzie jak?).

Nie oczekuj dobrych osiagow na gazie - ale jak zalozysz dobra instalacje - nie ma tragedii nawet z klima. Silnik chodzi podobnie jak wiekszosc 1,6.

Awaryjnosci angola nie znam - polecam www.civicklub.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To chyba 90 KM na benie - tragedii na lpg nie będzie.

Civic z tym silnikiem zaczyna jakoś jechać dopiero od ok. 4500 obr/min. Więc tak jak LiWek mówi na LPG i z klimą będzie zamulał strasznie. Mam taki silnik w 3d, wiem jak jedzie z klimą i kompletem pasażerów beksa.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak do tej pory nie uzyskałem odpowiedzi na pytanie - czy warto kupić taki samochód? Jak z cenami i dostępnościa części, kosztami napraw itd.?

Dzisiaj sie przejechałem - szału nie ma z dynamiką, do turlania się, ale bardziej zależy mi na bezproblemowej eksploatacji i bezawaryjności oraz niskich kosztach utrzymania niż na ściagniu się z pod swiateł. Własciciel zapewnia, że spala średnio 7,1 l/100km.. jesli to prawda to chyb afaktycznie odpuscić sobie gaz.

Proszę o konkretne, rzeczowe opinie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak do tej pory nie uzyskałem odpowiedzi na pytanie - czy warto kupić

> taki samochód? Jak z cenami i dostępnościa części, kosztami

> napraw itd.?

> Dzisiaj sie przejechałem - szału nie ma z dynamiką, do turlania się,

> ale bardziej zależy mi na bezproblemowej eksploatacji i

> bezawaryjności oraz niskich kosztach utrzymania niż na ściagniu

> się z pod swiateł. Własciciel zapewnia, że spala średnio 7,1

> l/100km.. jesli to prawda to chyb afaktycznie odpuscić sobie

> gaz.

> Proszę o konkretne, rzeczowe opinie!

Ja śmigam 1,5 roku moim 6 gen. i nie spaliła się nawet jedna żarówka, więc co do awaryjności chyba możesz być spokojny. Spalanie na poziomie 7 L też da się utrzymać. Mój rekord w jeździe mieszanej to 6,6L/100km 270635636-JUMP2.gif Ogólnie mogę polecić Ci ten model. ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No wlasnie i w tym caly szkopul ! 1.4 a zbiera sie jak wiekszosc

> silnikow 1.6.

Nie żartuj kolego, D14 w tej budzie to porażka, do lżejszej 3d. jeszcze ujdzie, ale do "angielki" 1,5 VTEC (114KM) to minimum zlosnik.gif

Jedzie znacznie lepiej i to przy nizszym spalaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No wlasnie i w tym caly szkopul ! 1.4 a zbiera sie jak wiekszosc

> silnikow 1.6.

z tym sie niestety nie zgodze-ten silnik jako tak jedzie dopiero w wysokich obrotach ale elastycznosc ma bardzo slaba-

ja odradzam ten silnik z racji slabej dynamiki w dolnym zakresie obrotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie żartuj kolego, D14 w tej budzie to porażka, do lżejszej 3d.

> jeszcze ujdzie, ale do "angielki" 1,5 VTEC (114KM) to minimum

> Jedzie znacznie lepiej i to przy nizszym spalaniu.

Fajnie, tylko znajdź zdrowego cifa z takim motorem. zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Fajnie, tylko znajdź zdrowego cifa z takim motorem.

Mówimy o D15Z6 - czyli 1,5 SOHC VTEC nastawiony na

ekonomię , nie na osiągi.

To nie jest B series w większości po katach zlosnik.gif

Aktualnie nie widze problemu ze znalezieniem zdrowej sztuki, tym bardziej że chodzi o wersję 5d. Coraz więcej tego na rynku.

OFC trzeba mieć świadomość że dobrze utrzymany egzemplarz będzie kosztował > 14 k smile.gif

...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mówimy o D15Z6 - czyli 1,5 SOHC VTEC nastawiony na

> ekonomię , nie na osiągi.

> To nie jest B series w większości po katach

> Aktualnie nie widze problemu ze znalezieniem zdrowej sztuki, tym

> bardziej że chodzi o wersję 5d. Coraz więcej tego na rynku.

> OFC trzeba mieć świadomość że dobrze utrzymany egzemplarz będzie

> kosztował ...

Nic dodać nic ująć grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam z sąsiedniego kącika... mam do kupienia w bardzo atrakcyjnej

> cenie Honde Civic 5d 1.4 16V 1997 r., klima , 130 tys. km, ...

> stan wizualny bdb...

> Slyszalem na temat tego auta rozne opinie... np.ze wersja 3d

> produkowana w japonii osiąga rewelacyjna niezawodność i trwałość

> ale 5d 'made in uk' juz nie wypada tak dobrze...

> proszę o opinie uzytkowników jak rowniez opinie nt. montazu

> instalacji gazowej do tego silnika (jaka , co, gdzie jak?).

to jest 11-letnie auto, może nie padać nic przez następne 50tys. lub może paść dużo, kwestia tego kto stał w danym dniu na linii, i czy nie był składany w piątek przed fajrantem przez pracowników tymczasowych zlosnik.gif...

ja mam 95' w budzie 3D, ponad 200kkm przebiegu, osobiście przejechałem 20tys, w tym czasie wymieniłem termostat 20pln, manszete przekładni kierowniczej 50pln, łożysko koła tylnego z piastą 170pln, wydech 300pln i tyle wydatków pozaplanowych...

Mam 1.4 z gazem II-ką, pali w mieszanym 9-11 gazu w zależności z jakich obrotów korzystam, silnik wystarczający w mniejszej budzie, gdy podróżują 1-2 osoby, przy większym obciążeniu padaka...myślę, że w 5D większa padaka zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> ... bardzo sluszna uwaga - pol roku okolo szukalem - naprawde nie

> znalazlem w promieniu 150 km zadbanego egzemplarza ...

jak ja szukalem kiedys w lutym nic nie bylo, dalem spokoj i w czerwcu sama wpadla w lapki, jak sie szuka zawsze nie ma nic na oku tongue.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

no dobra wkońcu kupiłem... ponieważ do tej pory miałem głównie samochody z koncernu VW a z japończykami niewiele do czynienia to teraz kilka pytań:

1. co ile wymienia sie rozrząd i jakie sa orientacyjne koszty?

2. jaki olej lać?

3. jak tym jeździć? tzn. w jakim zakresie zmieniac bieg na wyższy aby uzyskać jak najniższe zużycie paliwa? (pytam bo wiem, że hondy lubia wysokie obroty a to sie przekłada na zwiększone spalanie)

4. jak z trwałością zawieszenia na polskich drogach? co sie psuje i ile to kosztuje?

5. jak z elektroniką i czy poza ASO można bezproblemowo podpiąć pod kompa i coś zrobić (np. wyłączyć kontrolke poduszki po zdjęciu kierownicy)?

6. inne ciekawostki nt. tego modelu grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no dobra wkońcu kupiłem... ponieważ do tej pory miałem głównie

> samochody z koncernu VW a z japończykami niewiele do czynienia

> to teraz kilka pytań:

> 1. co ile wymienia sie rozrząd i jakie sa orientacyjne koszty?

> 2. jaki olej lać?

> 3. jak tym jeździć? tzn. w jakim zakresie zmieniac bieg na wyższy

> aby uzyskać jak najniższe zużycie paliwa? (pytam bo wiem, że

> hondy lubia wysokie obroty a to sie przekłada na zwiększone

> spalanie)

> 4. jak z trwałością zawieszenia na polskich drogach? co sie psuje i

> ile to kosztuje?

> 5. jak z elektroniką i czy poza ASO można bezproblemowo podpiąć pod

> kompa i coś zrobić (np. wyłączyć kontrolke poduszki po zdjęciu

> kierownicy)?

> 6. inne ciekawostki nt. tego modelu

No to gratki ,do pełni szczęścia dobrze by było jak bys napisał coś kupił dokładniej zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Honda Civic VI gen. 1997 r., hatchback 5d, 1.4iS, 140 tys. km

ja swoim Civiciem 1.4 IS 1997 też 5D, przejechałem 220kkm.

Rozrząd wymieniałem na 100kkm, 200kkm.

Lałem tylko i wyłącznie mobil 5w/50, wymiany co 12-14kkm, nie więcej. Honda zaleca co 10kkm, ale to 10lat temu, kiedy oleje jeszcze nie były na takim poziomie technologicznym, poza tym dostrzegam tutaj chęć czestszych wizyt w serwisie.

Wymieniłem od początku, nie powiem tylko w jakiej ilosci:

- tłumiki (cały układ) - 2 razy

- obie osłony przegubów, chyba na 180kkm

- swiece co 40kkm

- filtr powietrza co 25kkm

- olej 12-14kkm

- amory - tył na 180kkm, przód 120kkm

- opony - 3 komplety

- przy sprzedaży na 220kkm była juz do wymiany uszczelka miski olejowej, ale tego nie robiłem - nie lało się, ale kapka sobie juz wisiała.

- akumulator - 1szt.

- żaróweczki H4, które leciały sybciutko, ze 2 razy do roku

- klocki co srednio 60kkm, tarcze raz, na 125kkm

- szczęki i bebny nie byly wymieniane, na 200kkm byly przejrzane i się okazało, ze wszystko jest jeszcze ok.

- prawy przedni zacisk hamulcowy - zapieczony

i tyle. Zadnych awarii, które by uwaliły auto na drodze, zadnych nadspodziewanych kosztów.

Wnętrze po 220kkm bylo w bdb stanie, zadnych przetarć, otarć i rys. Ale ja dbałem, mocno dbałem.

Silnik po 220kkm brał sobie około 0,6L od wymiany do wymiany czyli tyle co nic).

Co do osiągów, to jedynie jadąc samemu cos mozesz zawojować, z kompletem pasazerow zapomnij.

Moja miała LPG załozone, ale celowo nie pisałem wczesniej by nie psuc wizerunku auta.

Instalka byla 4 gen, pełen wtrysk.

Porazka w tym aucie:

- obroty jałowe falowały, w zasadzie od poczatku zalozenia

- potrafił gasnac raz po raz przy redukcji biegu jak obroty spadły

- na 130kkm nowa listwa wtryskowa, na 200kkm druga

- przy 210kkm padł reduktor, którego juz nie robilem i jezdzilem na benzynie.

- wieczne regulacje, bylo ich chyba z 8, kazda nie planowa, tylko incydentalna. Planowych bylo z drugie 8.

- instalka zalozona chyba na 70kkm., przez bdb warsztat, najlepszy w okolicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do elektroniki to pod schowkiem pasażera masz gniazdo diagnostyczne, które wpinasz choćby w zwykłego KTS-a BOSCH.

Mają to wszystkie serwisy sieci Q-service, Norauto.

Diagnostyka 50zł.

Z elektroniką nie miałem problemów, jedynie raz mi się zapaliła kontrolka od ABS, co bylo skutkiem spadku napiecia w zimie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> co do elektroniki to pod schowkiem pasażera masz gniazdo

> diagnostyczne, które wpinasz choćby w zwykłego KTS-a BOSCH.

> Mają to wszystkie serwisy sieci Q-service, Norauto.

> Diagnostyka 50zł.

Nie wszystkie Q-servisy jadą na KTS bo nie muszą waytogo.gif co innego Bosch servisy waytogo.gif

i Oczywiście nie trzeba kompa podłanczac bo migowe po zmostkowaniu tej drugiej kostki tez sa waytogo.gif choć na KTS sa fajnie wartości pokazane smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja również jestem szczęsliwym posiadaczemhondy Civic 1,4iS 97r. 5d... Napewno jest to bardzo dobry samochód jeżeli sie oczywiście o niego dba. Silnik dosyć ekonomiczny. Średnie spalanie wynosi ok 7,5l... Ostatnio w trasie spaliła mi 6,6l. Uwazam ze w tej cenie jaką należy wydać na civica nic lepszego nie znajdziecie smile.gif

Pozdrawiam wszystkich

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.