Skocz do zawartości

Polo 1.4 16V 75KM koniec przepustnicy ???


Lukas

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Przebieg 99300km.

Historia zaczela sie od zapalenia kontrolki silniczka oraz EPC i auto zgaslo sick.gif po ponownym odpaleniu zaczelo pracowac normalnie ale przy wyzszych predkosciach obrotowych silnika (ok 5500rpm) ponownie sie wylaczalo przy zmianie z 3 biegu na 4. PO kolejnych odpaleniach (cieply silnik) obroty byly od razu na 2000, po czym schodzily na ok 800-850. (wczesniej normalna predkosc biegu jalowego 700-750rpm). Po podlaczeniu pod komputer (VW Tools) pojawial sie blad przepustnicy (niestety nie zapisalem nr bledu oslabiony.gif). POwiedzialno mi aby przeczyscic przepustice. Tak tez zrobili (niestety nie zdejmujac jej z auta) i zaadaptowali. Dzisiaj rano wyjechalem, przez chwile bylo dobrze po czym zapalila sie kontrolka EPC i zaczela mrugac kontrolka "silniczka" a sam silnik telepal pracujac jakby na 3 cylindrach. W ciagu dnia sie to wszystko pogarszalo. Po sprawdzeniu okazalo sie ze na 3 i 4 swiecy nie ma iskry. Przelozylem cewki z 1 i 2 cylindra na 3 i 4 cyl i iskra byla, wiec do sklepu po cewki. Niestety po podmianie caly czas sie pali EPC i miga kontrolka silniczka. Obroty na ok 1500rpm, czasem spadaja do jakis 500, silnik chce wyskoczyc z komory, a auto nie reaguje na pedal przyspieszenia sick.gif Dzis juz nie mialem mozliwosci podpiecia pod kompa. Czy moze to byc dalej problem z przepustnica ? Bo na 99% jak sie jutro podepne to pokaze blad przepustnicy. Moze ktos sie spotkal juz z podobnym problemem ? Prosze o podpowiedzi grinser006.gif bo jak nie to polo bedzie banned.gif

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błędy błędami, ale proponuję zrobić solidniejszą diagnostykę (bloki pomiarowe) - zespół nastawnika jest dość dokładnie monitorowany, można zobaczyć jak pracują oba potencjometry przepustnicy, jak działa regulacja wolnych obrotów etc.

Jeśli nie zapomnę (możesz sie przypomnieć), to wieczorkiem podam Ci numery bloków i wartości dopuszczalne dla Twojego silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ściągnij sam przepustnicę i sam ją dobrze wyczyść a później jedź na jej adaptację. Takie czyszcsenie na samochodzie to !@#$

Ps. ja nawet nie adaptowałem jej bo po paru uruchomieniach wszytsko wróciło do normy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Błędy błędami, ale proponuję zrobić solidniejszą diagnostykę (bloki

> pomiarowe) - zespół nastawnika jest dość dokładnie monitorowany,

> można zobaczyć jak pracują oba potencjometry przepustnicy, jak

> działa regulacja wolnych obrotów etc.

> Jeśli nie zapomnę (możesz sie przypomnieć), to wieczorkiem podam Ci

> numery bloków i wartości dopuszczalne dla Twojego silnika.

Ok, to czekam,

Auto zacholowalem dzisiaj do mechanika, wciaz nie reaguje na pedal przyspieszenia i pojawia sie blad przepustnicy. Po skasowaniu bledy i odpaleniu auta od razu zalacza sie EPC i jest to samo confused.gif

Wywala jeszcze jeden blad ale mechanik nie moze go odczytac tj w VW Tools nie ma go w opisie crazy.gif

Jak sie nic nie zdiagnozuje jutro to pozostanie tylko hol i do ASO sick.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ściągnij sam przepustnicę i sam ją dobrze wyczyść a później jedź na

> jej adaptację. Takie czyszcsenie na samochodzie to !@#$

> Ps. ja nawet nie adaptowałem jej bo po paru uruchomieniach wszytsko

> wróciło do normy

No wlasnie dziwne sa objawy, rozumiem ze przepustnica moze byc brudna od wewnatrz ale zeby auto sie "zblokowalo" ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ok, to czekam,

> Auto zacholowalem dzisiaj do mechanika, wciaz nie reaguje na pedal

> przyspieszenia i pojawia sie blad przepustnicy. Po skasowaniu

> bledy i odpaleniu auta od razu zalacza sie EPC i jest to samo

> Wywala jeszcze jeden blad ale mechanik nie moze go odczytac tj w VW

> Tools nie ma go w opisie

> Jak sie nic nie zdiagnozuje jutro to pozostanie tylko hol i do ASO

a co to jest ASO? Tam też są tylko ludzie...

błąd jest po to żeby wiedzieć co jest uwalone, dziwny ten mechanik skoro tylko go kasuje i nic więcej

Może warto podłączyć inne urządzenie diagnostyczne?

Jak masz źle zrobioną adaptację przepustnicy to też powinno być to w błędach.

Musisz wiedzieć dokładnie co to za błędy.

Może być przerwa na ścieżce w obwodzie potencjometru lub samego nastawnika,

wtedy tylko wymiana całości na inną, niekoniecznie nową ale sprawną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ok, to czekam,

No to się doczekałeś zlosnik.gif

Blok 55 (silnik pracuje na wolnych obrotach)

- pole 1: aktualne obroty silnika (800...900rpm)

- pole 2: korekcja wolnych obrotów (-10...0 Nm)

- pole 3: zapamiętany współczynnik korekcji wolnych obrotów (-3...8% (klima wyłączona), -6...8% (klima włączona))

Blok 56 (silnik pracuje na wolnych obrotach)

- pole 1: aktualne obroty silnika (800...900rpm)

- pole 2: pożądane obroty ( silniki AUA, BBY - 850rpm, AUB, BBZ - 840rpm)

- pole 3: korekcja wolnych obrotów (-10...0 Nm)

Blok 60: (zapłon włączony silnik nie pracuje)

- pole 1: położenie pierwszego potencjometru przepustnicy 3...97%

- pole 2: położenie drugiego potencjometru przepustnicy 3...97%

(te dwie wartości razem powinny dać 100% np. pole 1: 4%, pole 2: 96%)

- pole 3: ilość kroków podczas adaptacji 0...12

- pole 4: status adaptacji (ADP OK, ADP not OK, ADP run)

Blok 62

- pole 1: położenie pierwszego potencjometru przepustnicy (3...97%)

- pole 2: położenie drugiego potencjometru przepustnicy (3...97%)

- pole 3: położenie pierwszego potencjometru pedału gazu (0...100%)

- pole 4: położenie drugiego potencjometru pedału gazu (0...100%)

Ten "nieznany" błąd możesz tu wrzucić - może go rozszyfruję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to się doczekałeś

Podziekowal wink.gif

> Blok 55 (silnik pracuje na wolnych obrotach)

> - pole 1: aktualne obroty silnika (800...900rpm)

> - pole 2: korekcja wolnych obrotów (-10...0 Nm)

> - pole 3: zapamiętany współczynnik korekcji wolnych obrotów (-3...8%

> (klima wyłączona), -6...8% (klima włączona))

> Blok 56 (silnik pracuje na wolnych obrotach)

> - pole 1: aktualne obroty silnika (800...900rpm)

> - pole 2: pożądane obroty ( silniki AUA, BBY - 850rpm, AUB, BBZ -

> 840rpm)

> - pole 3: korekcja wolnych obrotów (-10...0 Nm)

> Blok 60: (zapłon włączony silnik nie pracuje)

> - pole 1: położenie pierwszego potencjometru przepustnicy 3...97%

> - pole 2: położenie drugiego potencjometru przepustnicy 3...97%

> (te dwie wartości razem powinny dać 100% np. pole 1: 4%, pole 2: 96%)

> - pole 3: ilość kroków podczas adaptacji 0...12

> - pole 4: status adaptacji (ADP OK, ADP not OK, ADP run)

> Blok 62

> - pole 1: położenie pierwszego potencjometru przepustnicy (3...97%)

> - pole 2: położenie drugiego potencjometru przepustnicy (3...97%)

> - pole 3: położenie pierwszego potencjometru pedału gazu (0...100%)

> - pole 4: położenie drugiego potencjometru pedału gazu (0...100%)

> Ten "nieznany" błąd możesz tu wrzucić - może go rozszyfruję.

Ok, jutro przekaze info, moze to cos naswietli temat

Postaram sie zapisac nr bledu albo to "cos" co sie pojawia przy diagnostyce

POzdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a co to jest ASO? Tam też są tylko ludzie...

Moze niektorzy znajacy sie bardziej na przypadlosciach aut przy ktorych pracuja ?

> błąd jest po to żeby wiedzieć co jest uwalone, dziwny ten mechanik

> skoro tylko go kasuje i nic więcej

Proponuje wymiane przepusticy na nowa. Ale czy to na 100% to ??

> Może warto podłączyć inne urządzenie diagnostyczne?

VAG ? Nie wiem jaka jest roznica miedzy VAG-iem a VW Tools niewiem.gif

> Jak masz źle zrobioną adaptację przepustnicy to też powinno być to w

> błędach.

> Musisz wiedzieć dokładnie co to za błędy.

Numery bledow czy to co pokazuje sie jako "uszkodzenie modlulu przepustnicy" ?

> Może być przerwa na ścieżce w obwodzie potencjometru lub samego

> nastawnika,

> wtedy tylko wymiana całości na inną, niekoniecznie nową ale sprawną.

No.. na dwoje babka wrozyla.... chodzi o to ze jak wymienie na "sprawna" i bedzie tak samo to co dalej ? wink.gif

Chodzi o to aby zdiagnozowac co dokladnie jest przyczyna awarii a nie wymieniac wszystkich czujnikow, urzadzen sterujacych praca silnika palacz.gif

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wydaje ze problem sie zakonczyl.

> Dzisiaj padla kolejna cewka (3) w ciagu 2 dni ale.... zrobiono

> adaptacje przepustnicy (VAG) i auto smiga

Radzę Ci kupić czwartą zlosnik.gif i wozić w bagazniku. Te cewki to jakaś porażka - też wymieniłem już dwie (tyle, że w odstępach półrocznych).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Radzę Ci kupić czwartą i wozić w bagazniku. Te cewki to jakaś

> porażka - też wymieniłem już dwie (tyle, że w odstępach

> półrocznych).

Oczywiście że leży już gotowa do ewentualnego montażu wink.gif

No ale chyba jak na prawie 100kkm to i tak nieźle 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.