Lukas Napisano 18 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2008 Witam, Przebieg 99300km. Historia zaczela sie od zapalenia kontrolki silniczka oraz EPC i auto zgaslo po ponownym odpaleniu zaczelo pracowac normalnie ale przy wyzszych predkosciach obrotowych silnika (ok 5500rpm) ponownie sie wylaczalo przy zmianie z 3 biegu na 4. PO kolejnych odpaleniach (cieply silnik) obroty byly od razu na 2000, po czym schodzily na ok 800-850. (wczesniej normalna predkosc biegu jalowego 700-750rpm). Po podlaczeniu pod komputer (VW Tools) pojawial sie blad przepustnicy (niestety nie zapisalem nr bledu ). POwiedzialno mi aby przeczyscic przepustice. Tak tez zrobili (niestety nie zdejmujac jej z auta) i zaadaptowali. Dzisiaj rano wyjechalem, przez chwile bylo dobrze po czym zapalila sie kontrolka EPC i zaczela mrugac kontrolka "silniczka" a sam silnik telepal pracujac jakby na 3 cylindrach. W ciagu dnia sie to wszystko pogarszalo. Po sprawdzeniu okazalo sie ze na 3 i 4 swiecy nie ma iskry. Przelozylem cewki z 1 i 2 cylindra na 3 i 4 cyl i iskra byla, wiec do sklepu po cewki. Niestety po podmianie caly czas sie pali EPC i miga kontrolka silniczka. Obroty na ok 1500rpm, czasem spadaja do jakis 500, silnik chce wyskoczyc z komory, a auto nie reaguje na pedal przyspieszenia Dzis juz nie mialem mozliwosci podpiecia pod kompa. Czy moze to byc dalej problem z przepustnica ? Bo na 99% jak sie jutro podepne to pokaze blad przepustnicy. Moze ktos sie spotkal juz z podobnym problemem ? Prosze o podpowiedzi bo jak nie to polo bedzie Pozdrawiam, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafi Napisano 19 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2008 gdzie ostatnio zatankowałeś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr_M Napisano 19 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2008 Błędy błędami, ale proponuję zrobić solidniejszą diagnostykę (bloki pomiarowe) - zespół nastawnika jest dość dokładnie monitorowany, można zobaczyć jak pracują oba potencjometry przepustnicy, jak działa regulacja wolnych obrotów etc. Jeśli nie zapomnę (możesz sie przypomnieć), to wieczorkiem podam Ci numery bloków i wartości dopuszczalne dla Twojego silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DamU Napisano 19 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2008 Ściągnij sam przepustnicę i sam ją dobrze wyczyść a później jedź na jej adaptację. Takie czyszcsenie na samochodzie to !@#$ Ps. ja nawet nie adaptowałem jej bo po paru uruchomieniach wszytsko wróciło do normy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lukas Napisano 19 Listopada 2008 Autor Udostępnij Napisano 19 Listopada 2008 > gdzie ostatnio zatankowałeś? Caly czas i od zawsze tylko SHELL Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lukas Napisano 19 Listopada 2008 Autor Udostępnij Napisano 19 Listopada 2008 > Błędy błędami, ale proponuję zrobić solidniejszą diagnostykę (bloki > pomiarowe) - zespół nastawnika jest dość dokładnie monitorowany, > można zobaczyć jak pracują oba potencjometry przepustnicy, jak > działa regulacja wolnych obrotów etc. > Jeśli nie zapomnę (możesz sie przypomnieć), to wieczorkiem podam Ci > numery bloków i wartości dopuszczalne dla Twojego silnika. Ok, to czekam, Auto zacholowalem dzisiaj do mechanika, wciaz nie reaguje na pedal przyspieszenia i pojawia sie blad przepustnicy. Po skasowaniu bledy i odpaleniu auta od razu zalacza sie EPC i jest to samo Wywala jeszcze jeden blad ale mechanik nie moze go odczytac tj w VW Tools nie ma go w opisie Jak sie nic nie zdiagnozuje jutro to pozostanie tylko hol i do ASO Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lukas Napisano 19 Listopada 2008 Autor Udostępnij Napisano 19 Listopada 2008 > Ściągnij sam przepustnicę i sam ją dobrze wyczyść a później jedź na > jej adaptację. Takie czyszcsenie na samochodzie to !@#$ > Ps. ja nawet nie adaptowałem jej bo po paru uruchomieniach wszytsko > wróciło do normy No wlasnie dziwne sa objawy, rozumiem ze przepustnica moze byc brudna od wewnatrz ale zeby auto sie "zblokowalo" ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kmvw3 Napisano 19 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2008 > Ok, to czekam, > Auto zacholowalem dzisiaj do mechanika, wciaz nie reaguje na pedal > przyspieszenia i pojawia sie blad przepustnicy. Po skasowaniu > bledy i odpaleniu auta od razu zalacza sie EPC i jest to samo > Wywala jeszcze jeden blad ale mechanik nie moze go odczytac tj w VW > Tools nie ma go w opisie > Jak sie nic nie zdiagnozuje jutro to pozostanie tylko hol i do ASO a co to jest ASO? Tam też są tylko ludzie... błąd jest po to żeby wiedzieć co jest uwalone, dziwny ten mechanik skoro tylko go kasuje i nic więcej Może warto podłączyć inne urządzenie diagnostyczne? Jak masz źle zrobioną adaptację przepustnicy to też powinno być to w błędach. Musisz wiedzieć dokładnie co to za błędy. Może być przerwa na ścieżce w obwodzie potencjometru lub samego nastawnika, wtedy tylko wymiana całości na inną, niekoniecznie nową ale sprawną. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr_M Napisano 19 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2008 > Ok, to czekam, No to się doczekałeś Blok 55 (silnik pracuje na wolnych obrotach) - pole 1: aktualne obroty silnika (800...900rpm) - pole 2: korekcja wolnych obrotów (-10...0 Nm) - pole 3: zapamiętany współczynnik korekcji wolnych obrotów (-3...8% (klima wyłączona), -6...8% (klima włączona)) Blok 56 (silnik pracuje na wolnych obrotach) - pole 1: aktualne obroty silnika (800...900rpm) - pole 2: pożądane obroty ( silniki AUA, BBY - 850rpm, AUB, BBZ - 840rpm) - pole 3: korekcja wolnych obrotów (-10...0 Nm) Blok 60: (zapłon włączony silnik nie pracuje) - pole 1: położenie pierwszego potencjometru przepustnicy 3...97% - pole 2: położenie drugiego potencjometru przepustnicy 3...97% (te dwie wartości razem powinny dać 100% np. pole 1: 4%, pole 2: 96%) - pole 3: ilość kroków podczas adaptacji 0...12 - pole 4: status adaptacji (ADP OK, ADP not OK, ADP run) Blok 62 - pole 1: położenie pierwszego potencjometru przepustnicy (3...97%) - pole 2: położenie drugiego potencjometru przepustnicy (3...97%) - pole 3: położenie pierwszego potencjometru pedału gazu (0...100%) - pole 4: położenie drugiego potencjometru pedału gazu (0...100%) Ten "nieznany" błąd możesz tu wrzucić - może go rozszyfruję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lukas Napisano 19 Listopada 2008 Autor Udostępnij Napisano 19 Listopada 2008 > No to się doczekałeś Podziekowal > Blok 55 (silnik pracuje na wolnych obrotach) > - pole 1: aktualne obroty silnika (800...900rpm) > - pole 2: korekcja wolnych obrotów (-10...0 Nm) > - pole 3: zapamiętany współczynnik korekcji wolnych obrotów (-3...8% > (klima wyłączona), -6...8% (klima włączona)) > Blok 56 (silnik pracuje na wolnych obrotach) > - pole 1: aktualne obroty silnika (800...900rpm) > - pole 2: pożądane obroty ( silniki AUA, BBY - 850rpm, AUB, BBZ - > 840rpm) > - pole 3: korekcja wolnych obrotów (-10...0 Nm) > Blok 60: (zapłon włączony silnik nie pracuje) > - pole 1: położenie pierwszego potencjometru przepustnicy 3...97% > - pole 2: położenie drugiego potencjometru przepustnicy 3...97% > (te dwie wartości razem powinny dać 100% np. pole 1: 4%, pole 2: 96%) > - pole 3: ilość kroków podczas adaptacji 0...12 > - pole 4: status adaptacji (ADP OK, ADP not OK, ADP run) > Blok 62 > - pole 1: położenie pierwszego potencjometru przepustnicy (3...97%) > - pole 2: położenie drugiego potencjometru przepustnicy (3...97%) > - pole 3: położenie pierwszego potencjometru pedału gazu (0...100%) > - pole 4: położenie drugiego potencjometru pedału gazu (0...100%) > Ten "nieznany" błąd możesz tu wrzucić - może go rozszyfruję. Ok, jutro przekaze info, moze to cos naswietli temat Postaram sie zapisac nr bledu albo to "cos" co sie pojawia przy diagnostyce POzdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lukas Napisano 19 Listopada 2008 Autor Udostępnij Napisano 19 Listopada 2008 > a co to jest ASO? Tam też są tylko ludzie... Moze niektorzy znajacy sie bardziej na przypadlosciach aut przy ktorych pracuja ? > błąd jest po to żeby wiedzieć co jest uwalone, dziwny ten mechanik > skoro tylko go kasuje i nic więcej Proponuje wymiane przepusticy na nowa. Ale czy to na 100% to ?? > Może warto podłączyć inne urządzenie diagnostyczne? VAG ? Nie wiem jaka jest roznica miedzy VAG-iem a VW Tools > Jak masz źle zrobioną adaptację przepustnicy to też powinno być to w > błędach. > Musisz wiedzieć dokładnie co to za błędy. Numery bledow czy to co pokazuje sie jako "uszkodzenie modlulu przepustnicy" ? > Może być przerwa na ścieżce w obwodzie potencjometru lub samego > nastawnika, > wtedy tylko wymiana całości na inną, niekoniecznie nową ale sprawną. No.. na dwoje babka wrozyla.... chodzi o to ze jak wymienie na "sprawna" i bedzie tak samo to co dalej ? Chodzi o to aby zdiagnozowac co dokladnie jest przyczyna awarii a nie wymieniac wszystkich czujnikow, urzadzen sterujacych praca silnika Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lukas Napisano 21 Listopada 2008 Autor Udostępnij Napisano 21 Listopada 2008 Wydaje ze problem sie zakonczyl. Dzisiaj padla kolejna cewka (3) w ciagu 2 dni ale.... zrobiono adaptacje przepustnicy (VAG) i auto smiga Ot caly koniec walki z wiatraczkami Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr_M Napisano 22 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2008 > Wydaje ze problem sie zakonczyl. > Dzisiaj padla kolejna cewka (3) w ciagu 2 dni ale.... zrobiono > adaptacje przepustnicy (VAG) i auto smiga Radzę Ci kupić czwartą i wozić w bagazniku. Te cewki to jakaś porażka - też wymieniłem już dwie (tyle, że w odstępach półrocznych). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lukas Napisano 22 Listopada 2008 Autor Udostępnij Napisano 22 Listopada 2008 > Radzę Ci kupić czwartą i wozić w bagazniku. Te cewki to jakaś > porażka - też wymieniłem już dwie (tyle, że w odstępach > półrocznych). Oczywiście że leży już gotowa do ewentualnego montażu No ale chyba jak na prawie 100kkm to i tak nieźle Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pr0mil Napisano 22 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2008 > Oczywiście że leży już gotowa do ewentualnego montażu > No ale chyba jak na prawie 100kkm to i tak nieźle Mi padła jedna cewka w ciągu 6 lat i 88kkm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sowik85 Napisano 22 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2008 > Oczywiście że leży już gotowa do ewentualnego montażu A ile taka jedna cewka kosztuje? Pytam z ciekawości Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lukas Napisano 23 Listopada 2008 Autor Udostępnij Napisano 23 Listopada 2008 > A ile taka jedna cewka kosztuje? Pytam z ciekawości A to pewno zalezy gdzie kupujesz Ja dzieki uprzejmosci jednego Kolegi placilem po 100pln/szt ale nie oryginal ofc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lukas Napisano 23 Listopada 2008 Autor Udostępnij Napisano 23 Listopada 2008 > Mi padła jedna cewka w ciągu 6 lat i 88kkm No to jeszcze 3 zostały Wszystko ma swoja okreslona zywotnosc u mnie tego samego dnia polecialy 2 w kilka godzin Pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.