Skocz do zawartości

"przełacznik" w obudowie filtra powietrza? jak ustawić?


xneo21x

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam pytanie, chodzi o ten przełacznik ktory steruje czy do układu ssącego dostaje sie cieple czy zimne powietrze. Jezeli ktos ma go ustawione na stałe to prosze o rade jaka jest lepsza opcja: cieple czy zimne, wydaje mi sie ze lepsze jest zimne powietrze bo zawsze wiecej. Prosze o rade. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam mam pytanie, chodzi o ten przełacznik ktory steruje czy do

> układu ssącego dostaje sie cieple czy zimne powietrze. Jezeli

> ktos ma go ustawione na stałe to prosze o rade jaka jest lepsza

> opcja: cieple czy zimne, wydaje mi sie ze lepsze jest zimne

> powietrze bo zawsze wiecej. Prosze o rade. Pozdrawiam

A w jakim silniku? jak w 1.0 to tam nie ma żadnego przełącznika a klapka sama się przesuwa pod wpływem ciepła

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A w jakim silniku? jak w 1.0 to tam nie ma żadnego przełącznika a

> klapka sama się przesuwa pod wpływem ciepła

Koledze chyba chodzi o tę właśnie klapkę? Niektórym się zdarza że "toto" niedomaga zeby.GIF Jeśli tak to zdecydowanie lepiej zatkać wlot ciepłego powietrza - niech sobei ciągle zimne ciągnie zeby.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A przepraszam, to kiedys byl termiczny przełącznik w silniku 1.0i.e 1997rok, tylko poprezdni wlasciciel go rozwalil i nie spelnia juz swojej funkcji a własciwie zadnej, leci ciagle gorace. Tez mysle o tym zeby go przestawic na stałe na zimne powietrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A przepraszam, to kiedys byl termiczny przełącznik w silniku 1.0i.e

> 1997rok, tylko poprezdni wlasciciel go rozwalil i nie spelnia

> juz swojej funkcji a własciwie zadnej, leci ciagle gorace. Tez

> mysle o tym zeby go przestawic na stałe na zimne powietrze.

Albo kupić obudowe z działającym smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Albo kupić obudowe z działającym

A może gdzieś są do kupienia same te czujniki-przełączniki, hmm.gif

próbowałem zamienić ten element na taki czujnik z rozmontowanego termostatu (wyglądają prawie identycznie) ale pewnie nie ten zakres temperatur, więc dalej nie działa. frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam mam pytanie, chodzi o ten przełacznik ktory steruje czy do

> układu ssącego dostaje sie cieple czy zimne powietrze. Jezeli

> ktos ma go ustawione na stałe to prosze o rade jaka jest lepsza

> opcja: cieple czy zimne, wydaje mi sie ze lepsze jest zimne

> powietrze bo zawsze wiecej. Prosze o rade. Pozdrawiam

to jest termostat i nic się nie ustawia

a jesli Ci nie bangla to wal na zimne biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to jest termostat i nic się nie ustawia

Ustawia sie, ustawia. Nie sam termostat, bo on ma fabryczna nastawe, ale termostat jest polaczony z ciegnem, ktore na znacznej dlugosci jest nagwintowane. W zaleznosci od tego ile ciegna "wkrecimy" w termostat, mozemy zmienic charatkerystyke pracy calego ustrojstwa.

EDIT

W tym watku dawalem kilka fotek tego wynalazku... ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A przepraszam, to kiedys byl termiczny przełącznik w silniku 1.0i.e

> 1997rok, tylko poprezdni wlasciciel go rozwalil i nie spelnia

> juz swojej funkcji a własciwie zadnej, leci ciagle gorace. Tez

> mysle o tym zeby go przestawic na stałe na zimne powietrze.

z tym poczekaj do wiosny

przy temperaturach otoczenia od 0 do plus 7 st. C zarówno monowtrysk jak i gaźnik ma tendencje do oblodzania się ( zmiana ciśnienia oraz parowanie paliwa)

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> z tym poczekaj do wiosny

> przy temperaturach otoczenia od 0 do plus 7 st. C zarówno monowtrysk

> jak i gaźnik ma tendencje do oblodzania się ( zmiana ciśnienia

> oraz parowanie paliwa)

> pozdr

Czyli jak dobrze rozumiem, bez względu na długość trasy lepiej aby ssało ciepłe?

Czy to jest dobre ustawienie tylko do jazdy w mieście? (oczywiście w obu pytaniach mówię tylko o zimie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli jak dobrze rozumiem, bez względu na długość trasy lepiej aby

> ssało ciepłe?

> Czy to jest dobre ustawienie tylko do jazdy w mieście? (oczywiście w

> obu pytaniach mówię tylko o zimie)

chodzi o to aby temperatura zasysanego powietrza nie spadała ponizej 15st C

akurat auta na wtrysku są mniej wrażliwe na to, ale gaźnikowce czasem lubiły tak zamarznać że jechać się nie dało.

a cały wic polega na tym że w powietrzu jest wilgoć , która podczas rozprężania powietrza i parowania paliwa będzie zamarzać na elementach gaźnika/monowtrysku.

niektóre auta mają z tego powodu podgrzewanie cieczą chlodzącą tych elemetów.

ponadto w ciepłem powietrzu benzyna łatwiej odparowuje i lepiej miesza sie z powietrzem

ja polecałbym ustawienia na ciepło niezależnie od długości jazdy.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> chodzi o to aby temperatura zasysanego powietrza nie spadała ponizej

> 15st C

> akurat auta na wtrysku są mniej wrażliwe na to, ale gaźnikowce czasem

> lubiły tak zamarznać że jechać się nie dało.

> a cały wic polega na tym że w powietrzu jest wilgoć , która podczas

> rozprężania powietrza i parowania paliwa będzie zamarzać na

> elementach gaźnika/monowtrysku.

> niektóre auta mają z tego powodu podgrzewanie cieczą chlodzącą tych

> elemetów.

> ponadto w ciepłem powietrzu benzyna łatwiej odparowuje i lepiej

> miesza sie z powietrzem

> ja polecałbym ustawienia na ciepło niezależnie od długości jazdy.

> pozdrawiam

Dzieki ok.gif

Takiej odpowiedzi oczekiwałem, może przez zime dostosuje któryś z termostatów aby działał poprawnie w miejsce tego zepsutego. zeby.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.