Skocz do zawartości

jak sprawdzic czy wtryski sa otwierane 1.2


trool666

Rekomendowane odpowiedzi

Pany pytanie, w jaki sposób sprawdzić czy komp otwiera wtryski

Próbierką =wiem - ale kiedy i na jak dlugo ma owierać? i wszystkie naraz czy jak?!!

bo pacjent 1.2 8v nie pali a iskre dostaje paliwo dochodzi a gad nie zagada

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pany pytanie, w jaki sposób sprawdzić czy komp otwiera wtryski

> Próbierką =wiem - ale kiedy i na jak dlugo ma owierać? i wszystkie

> naraz czy jak?!!

> bo pacjent 1.2 8v nie pali a iskre dostaje paliwo dochodzi a gad nie

> zagada

A rozrząd nie przestawiony ?

A wtryski... listwę wyjąc i kręcić i zobaczyć jak strzelają paliwem, ja tak robiłem niegdyś, ręczniczek na pokrywę, i było wsio ładnie widać jak pracują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A rozrząd nie przestawiony ?

> A wtryski... listwę wyjąc i kręcić i zobaczyć jak strzelają paliwem,

> ja tak robiłem niegdyś, ręczniczek na pokrywę, i było wsio

> ładnie widać jak pracują.

Dobrze gada !! Listwę z wtryskami wyjąć z kolektora nałożyć najlepiej ręcznik papierowy na wtryski i kręcić. Na ręcznikach będzie widać czy się otwierają. I wszystkie naraz sikają zeby.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pany pytanie, w jaki sposób sprawdzić czy komp otwiera wtryski

> Próbierką =wiem - ale kiedy i na jak dlugo ma owierać? i wszystkie

> naraz czy jak?!!

> bo pacjent 1.2 8v nie pali a iskre dostaje paliwo dochodzi a gad nie

> zagada

Euroscanem wykonać test wtrysków

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ino trza mieć grinser006.gif

wiem juz co sie stanęło = zapomniałem o jednej istotnej sprawie sciana.gif

jak robiłem sobie swapka to mialem bak z seja a pompa od mpi a w tym wypadku bak byl od sejo 900spi pompa też. ciśnienie ok 2barów ,

wiec nie bedzie gadał bo wtryski nie otworza przy takim ciśnieniu.

dałem sie wyprowadzić w pole jak dziecko z podstawówki rotfl.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wiec nie bedzie gadał bo wtryski nie otworza przy takim ciśnieniu.

> dałem sie wyprowadzić w pole jak dziecko z podstawówki

Kto ci takich bajek naopowiadał? Sam widziałem kilka takich cento, ba nawet sam tak jezdziłem po swapie kilka dni, ze silnik był 1.2 8v mpi a stara pompa jeszcze z 900 i dawało rade zeby.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kto ci takich bajek naopowiadał? Sam widziałem kilka takich cento,

> ba nawet sam tak jezdziłem po swapie kilka dni, ze silnik był

> 1.2 8v mpi a stara pompa jeszcze z 900 i dawało rade

ja śmigałem na 1.2 z ppą z 1.1 spi, ale przy ruszaniu szarpało i nie ciągnął na wysokich...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja pos swapie na 1,2 8v jezdzilem caly czas na pompie od 899 i dawalo

> rade

mi tam np przy sprawnej pompie z 1.1 na silniku 1.2 dochodziło do 4 tys i dosc

co niezmienia faktu ze tak czy inaczej na tej słabszej pompie tez powinien odpalic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mi tam np przy sprawnej pompie z 1.1 na silniku 1.2 dochodziło do 4

> tys i dosc

> Hmm a kolega posprawdzał filtr paliwa ?? albo inne smieszne zadanie a

> wiele osob o tym niepamieta - paliwo jest ??

ja czegos takiego nie zaobserwowalem waytogo.gif

fakt jest taki ze na benzynie dosc malo jezdzilem, co nie zmiania faktu ze jak juz jezdzilem to nic dziwnego sie nie dzialo wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymieniłem wkład pompy na mpi od punta,-efekt zapalił jak na dotyk,

stara pompa dawała 1.2bara nowa daje 3bary.

tylko teraz tak

wkręca sie ładnie na obroty tylko... niskich nie trzyma. jak trzymma na gazie jest ok. jak puszcze pochodzi z 5 sekund i gaśnie.

ideia.gifscrewy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wymieniłem wkład pompy na mpi od punta,-efekt zapalił jak na dotyk,

> stara pompa dawała 1.2bara nowa daje 3bary.

> tylko teraz tak

> wkręca sie ładnie na obroty tylko... niskich nie trzyma. jak trzymma

> na gazie jest ok. jak puszcze pochodzi z 5 sekund i gaśnie.

podkrec na przepustnicy, tez tak mialem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest dokładnie tak.

zapale pochodzi 2-3 sekubdy i gaśnie

jak mu dam gaz dov końca to chodzi ale po delikatnym spuszczeniu odrazu gaśnie.

dodam ze sonda nie jest podpięta.

podczas gdy silnik gaśnie iskra jest podawana dalej.

kopci troszke na czarno

jakies pomysły bo mi brakło.

co do przepustnicy to kolego Wojtala to chyba odpada bo tu tylko działa na b wysokich obr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jest dokładnie tak.

> zapale pochodzi 2-3 sekubdy i gaśnie

> jak mu dam gaz dov końca to chodzi ale po delikatnym spuszczeniu

> odrazu gaśnie.

> dodam ze sonda nie jest podpięta.

> podczas gdy silnik gaśnie iskra jest podawana dalej.

> kopci troszke na czarno

> jakies pomysły bo mi brakło.

> co do przepustnicy to kolego Wojtala to chyba odpada bo tu tylko

> działa na b wysokich obr.

sprawdź czujnik temp cieczy chłodzącej, a następnie map sensora. Najlepiej we wtyczce kompa, aby wyeliminować uszkodzenie wiązki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

map sensora przepiołem od innego swapowanego 1.2,i to samo jest- ale połączenie sprawdze.

czujnik jak sprawdzić???

kompa przepiołem od innego i to samo jest-wiec komp odpada.

a wtryski da sie sprawdzic czy nie leją?? screwy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> map sensora przepiołem od innego swapowanego 1.2,i to samo jest- ale

> połączenie sprawdze.

> czujnik jak sprawdzić???

Na zimnym silniku:

Między pin nr. 13 we wtyczce kompa a masą wstaw omomierz. Odczytaj wartość i podaj mi ją wraz z temp otoczenia w jakiej stoi auto.

> kompa przepiołem od innego i to samo jest-wiec komp odpada.

> a wtryski da sie sprawdzic czy nie leją??

W jakim sensie czy nie leją ???? One muszą lać, bo do tego służą zeby.GIFzeby.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> musze skołowac omomierz i wtedy ci podam,

ok

> wtryski mają wtryskiwac odpowiednia dawke a nie lać.

> mówiąc leją mam na myśli daja cały czas pełna dawkę - uszkodzony

> wtryskiwacz

No więc, wyciągnij listwę wtryskową i niech ktoś pokręci rozrusznikiem... powinny cyklicznie się otwierać i dawać taką ładną trójkątną mgiełkę.

W warunkach domowych inaczej chyba nie sprawdzisz... Poza tym akurat o to bym ich nie podejrzewał, a jeżeli już to tylko jeden z nich a nie wszystkie naraz by padły zeby.GIF

Edit:

Odnośnie Twojego pierwszego pytania: Wtryski przy rozruchu powinny otwierać się na jak się nie mylę ~20ms a więc w domowych warunkach nie sprawdzisz...

Ja bym na Twoim miejscu sprawdził ustawienie rozrządu jeszcze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a to jak to jest ze one sie wszystkie otwieraja? jakby tak było to połowa paliwa idzie w wydech, a druga połowa jest spalana

co do rozrządu to jeszcze sprawdze ale składałem go i ustawiłem na znakach ale sprawdze jeszcze raz dla pewnosci,

spradze równiez pompe dam trojnik przed listwa wtryskowa i zobacze czy odpowiednie cisnienie ma.-pompa nowa ale musze byc pewien na 100 procent bo tak to bede szukał wieczność.

sprawa wyglada teraz tak ze zapala chodzi z 5 sekund na niskich obrotach ładnie i gaśnie, potem juz wogole sie niechce zapalic a jak zapali to odrazu gaśnie.

tak jakby mu odcinał dopływ paliwa. ale pompa chodzi cały czas bo słychac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

więc tak listwa wtryskowa dostaje 3bary wieć ok,

cewki zmieniałem i sa ok.

pytanie takie

było dokupowanane koło foniczne ile zebów powinno mieć -bo może tutaj jest problem to ma 58 i ponoć jest od punta 1.2 8v

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> więc tak listwa wtryskowa dostaje 3bary wieć ok,

> cewki zmieniałem i sa ok.

> pytanie takie

> było dokupowanane koło foniczne

> jest problem to ma 58 i ponoć jest od punta 1.2 8v

Tak, kolo jest dobre, to jest tak zwane 60-2 czyli wszystko ok. Jezel jest tak jak piszesz czyli zapala na 5sekund i gasnie to na 99% stawiam ze to ktorys z czujnikow temperatury wody/powietrza w dolocie. Zrob test, odepnij od przepustnicy kostki od wszystkich czujnikow, od krokowca, od czujnika temp z kolektora ssacego. Odepnij tez sonde. Zrob tak zeby komp mial tylko podlaczone wtryski, czujnik polozenia walu i mapsensor. Odpal padake i obserwoj co sie dzieje. Jak bedzie chodzic to podpinaj pokolei wszystkie czujniki az zlokalizujesz ten uszkodzony. Gdyby na poczatku chcial gasnac z powodu za niskich obrotow to delikatnie "gazem" reguluj tak zeby nie zgasl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czujnik temp wody wymieniłem.

no dobra sprawdze dziada -skoro mówisz że bez tych czujników odpali i dopiero po podpięciu dostanie błędy i bedzie wariował, to jutro zaraz z rana bede kombinował,

dzięki lesiu za podpowiedź 20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Quote:

a to jak to jest ze one sie wszystkie otwieraja? jakby tak było to połowa paliwa idzie w wydech, a druga połowa jest spalana


Tak, wszystkie się otwierają na raz.... i nie idzie to w wydech, bo na 4-ry "siknięcia" zawór dolotowy otwiera się tylko 1 raz..

> więc tak listwa wtryskowa dostaje 3bary wieć ok,

A ciśnienie sprawdzałeś już po tym jak go odpaliłeś na te 5sek i sam zgasł i już nie chciał odpalić, czy jeszcze przed odpaleniem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teraz sie porobiło .

koło paspwe jest dobre , rozrząd dobrze ustawiony

a teraz już odpalic niechce ,raz na 10razy zaskoczy.

ciśnienie patrzyłem i niechciał zapalic a dostawał 3bary.

ide sprawdzic czy zapali z odpiętymi czujnikami,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> teraz sie porobiło .

> koło paspwe jest dobre , rozrząd dobrze ustawiony

> a teraz już odpalic niechce ,raz na 10razy zaskoczy.

> ciśnienie patrzyłem i niechciał zapalic a dostawał 3bary.

> ide sprawdzic czy zapali z odpiętymi czujnikami,

a czujnik wału dobrze siedzi hmm.gif

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> iskre daje.

> siedzi dobrze , odstęp od koła dobry,

spotkałem się jeszcze z przypadkiem, że był ścięty klinek na górnym kółku rozrządu.. wtedy rozrząd wygląda na dobrze ustawiony, a tak na prawdę nie jest i kółko ustawia się "losowo" w stosunku do wałka i raz pali, raz nie, czasami ta jakby chciał zaskoczyć - ale nie może..

Spotkałem się z tym 2-razy - raz bo kółko było za luźno dokręcone, a raz bo została założona odwrotnie UPG i nie było smarowania wałka. W drugim przypadku od tarcia - miejsca w których pracował wałek po chwili pracy "puchły" i chwytało go.. Jak ostygł znowu kręcił się luźniej, kółko rozrządu ustawiało się wyrwą po klinku do wycięcia w wałku i zapalał, ale na chwile.

Warto to w Twoim przypadku zweryfikować.. Powinno być nawet widać nie ściągając kółka - śruba którą jest przykręcone kółko rozrządu w przypadku zerwania klinka będzie się przesuwać w stosunku do kółka. Najłatwiej będzie Ci chyba zaznaczyć np. korektorem kreskę na śrubie i kółku i zobaczyć czy się nie przesuwają względem siebie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aha , no widzisz o tym nie pomyślałbym , bardzo ciekawa sprawa. sprawdze to u siebie.

ale póki co poszedłem sie pobawić paściem i co sie okazuje,

zapala ale bez dodawania gazu, a nie palił na starym czujniku temp wody,na nowym który podpiołem narazie na zewnątrz, zapala.

ale jak sprawa wygląda.

otóż. zapala bez dodawania gazu(nawet przy delikatnym naciśnieciu pedału gazu nie odpali) i odrazu wkręca sie na wysokie -ok 3-4tys obotów i tak trzyma - wypinanie wtyczek przy przepustnicy nie daje żadnego efektu.(tak jakby wtryski lały i dostawał gdzieś lewe powietrze)

w momencie gdy dodam gazu silnik dusi sie i gaśnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podpiąłem dziada do kompa. błędów żadnych nie daje. czysto jest.

znaczy były błedy zapisane ale przez to ze wypinałem wtyczki na zapłonie . po skasowaniu i próbie uruchomienia - nie daje żadnych błędów.

sprawdziłem ustawienie rozrządu u góry na znaku a na dole tak jak na foto (załacznik) według mnie ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> podpiąłem dziada do kompa. błędów żadnych nie daje. czysto jest.

Szkoda, że nie pospisywałeś wartości jakie pokazują czujniki, bo samo sprawdzenie błędów niewiele pomaga w takich przypadkach.

> znaczy były błedy zapisane ale przez to ze wypinałem wtyczki na

> zapłonie . po skasowaniu i próbie uruchomienia - nie daje

> żadnych błędów.

> sprawdziłem ustawienie rozrządu u góry na znaku a na dole tak jak na

> foto (załacznik) według mnie ok.

Lepiej jak byś ustawiał na nacięcie na kole zamachowym, bo przy ustawieniu na uskok często rozrząd jest przesunięty o jeden ząb, ale to akurat nie ma znaczenia w tym przypadku, bo silnik powinien zapalić nawet przy przestawieniu o 3 zęby..

W każdym bądź razie.... czujnik położenia wału masz na przeciwko zębów na kole pasowym?? Bo na zdjęciu zdaje się jakby był przystosowany do koła które ma zęby od wewnętrznej strony - choć w sumie wtedy auto nie powinno nawet zapalać na chwile... W każdym bądź razie sprawdzić warto zeby.GIF

Edit: a wtryski masz z 1.2 75km (pomarańczowe) czy z czego innego ?,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zęby na kole pasowym sa od zewnatrz i czujnik jest naprzeciw,

wtryski są pomarańczowe- silnik był kupion kompletny z listwa wtryskową.

ustawilem rozrząd według książki od cc -a chyba to tak samo jest, crazy.gif

pewnie mało istotne ale dodam że silnik pochodzi z auta powypadkowego -jedynie co było uszkodzone w silniku to smok i miska olejowa,

w załączniku jest foto

koła jest tak ustawione jak to czerwono namalowane i zębami jak jest strzałka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.