Skocz do zawartości

ladowanie aku motocyklowego


Antoine

Rekomendowane odpowiedzi

> czy motocyklowy aku mozna ladowac prostownikiem samochodowym?

Tak jeśli jest to "mały" prostownik czyli potrafi ładować małym prądem automatycznie lub po ręcznym ustawieniu. Np. aku 10Ah należy ładować prądem 1A przez okło 7-10 godzin. Aku (10Ah) można ładować większym prądem np. 3-5 A ale przez godzinę, dwie wtedy szybciej się ładuje ale nie tak "trwale" i trzeba uważać żeby nie zniszczyć aku za duzym prądem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czy motocyklowy aku mozna ladowac prostownikiem samochodowym?

Mając podstawową wiedzę jak użyć amperomierza to można w szereg z akumulatorem włączyć jako opornik żarówkę od świateł drogowych, czy inną i amperomierzem skontrolować prąd ładowania. Nie powinien on przekroczyc 1A to wyjdzie na zdrowie akumulatorowi smile.gif

Traktuję to jako rozwiązanie awaryjne, gdyż teraz w sprzedaży jest tyle tanich, najróżniejszych prostowników, ładowarek itp, że każdy znajdzie dla siebie coś miłego hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czy motocyklowy aku mozna ladowac prostownikiem samochodowym?

Automatycznym można. Polecam kupno takiego:

http://www.allegro.pl/item525129731_prostownik_einhell_bt_bc_8_elektronic_pl_fav_gw.html

Mam taki - sprawdza się idealnie zarówno w samochodzie jak i w 2oo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Automatycznym można. Polecam kupno takiego:

> http://www.allegro.pl/item525129731_prostownik_einhell_bt_bc_8_elektronic_pl_fav_gw.html

> Mam taki - sprawdza się idealnie zarówno w samochodzie jak i w 2oo

a co oznacza zapis:

Prąd ładowania:

Samochód: Przy 6 V: 8 A / efektywnie 5,6 A

akumulator samochodowy ładować na 6V?? chyba syrenkowy oslabiony.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a co oznacza zapis:

> Prąd ładowania:

> Samochód: Przy 6 V: 8 A / efektywnie 5,6 A

> akumulator samochodowy ładować na 6V?? chyba syrenkowy

prostownik ma 2 tryby pracy:

6V / 12V

a dodatkowo

prąd mniejszy do moto i większy do samochodów.

proste...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to wiadomo, ale poczytaj zapis

no to przeczytaj, wyraźnie jest napisane:

Samochód: Przy 6 V: 8 A / efektywnie 5,6 A Przy 12 V: 6,5 A / efektywnie 4,6 A Motocykl: Przy 6 V: 0,85 A / efektywnie 0,55 A Przy 12 V: 1,2 A / efektywnie 0,8 A

nie bardzo rozumiem co za problem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no to przeczytaj, wyraźnie jest napisane:

> Samochód: Przy 6 V: 8 A / efektywnie 5,6 A Przy 12 V: 6,5 A /

> efektywnie 4,6 A Motocykl: Przy 6 V: 0,85 A / efektywnie 0,55 A

> Przy 12 V: 1,2 A / efektywnie 0,8 A

> nie bardzo rozumiem co za problem ?

jak można samochód ładować napięciem 6V i motor 12V??

może po prostu błąd w opisie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak można samochód ładować napięciem 6V i motor 12V??

> może po prostu błąd w opisie

Po co doszukiwać się jakiś podtekstów czy błędów?

Sprawa jest przecież oczywista, istnieją akumulatory o dużych gabarytach i pojemnościach o napięciu 6V i 12V ale też są male, typu motocyklowego również o napięciu 6 i 12V.

Każda z tych grup wymaga prądu łdowania o innej wielkoci i stąd ten podział.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Po co doszukiwać się jakiś podtekstów czy błędów?

> Sprawa jest przecież oczywista, istnieją akumulatory o dużych

> gabarytach i pojemnościach o napięciu 6V i 12V ale też są male,

> typu motocyklowego również o napięciu 6 i 12V.

> Każda z tych grup wymaga prądu łdowania o innej wielkoci i stąd ten

> podział.

właśnie o to chodziło ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.