Skocz do zawartości

Proszę o opinię o Bravo 1,9 Multijet 120KM


Luteczek

Rekomendowane odpowiedzi

> O psuciu to się nie wypowiem, ale mogę rzec o czym innym.

> Mianowicie ten diesel jest strasznie mułowaty i głośny. Do setki

> jakoś tam ciągnie, ale powyżej to już kiepsko. Do tego w NB

> strasznie ten silnik ciąży i auto dużo gorzej się zachowuje w

> zakrętach w porównaniu z wersją z 1,4

o czesc KvM, jak tam opanowales juz umiejetnosc patrzenia rownoczesnie na wskaznik temp. w aucie i prowadzenie auta? zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak widzisz sam bazar w srodku..

> a i nawet kierownica bazarowa bo obszycia czerwone sa

eee masz czerwone autko?, bo jesli to jest maranello rosso to poczytaj manuala do aparatu i popraw kolorki na zdjeciu zeby.GIF

bo to na tym zdjeciu to faktycznie bazar jest... zeby.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>> eee masz czerwone autko?,

>skad.. nie widzisz ze zielony tango jest

a to spoko, bo myslalem ze cie pojade 'po lansiarskim cyfraku' z ktorym sobie nie radzisz... a tu taka niespodzianka... smile.gif

>> bo to na tym zdjeciu to faktycznie bazar jest...

> a Durex ma odpustowy dach

no jak nic wszyscy mamy odpustowy gust... bo taki dach tez bym sobie sprawil wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a to spoko, bo myslalem ze cie pojade 'po lansiarskim cyfraku' z

> ktorym sobie nie radzisz... a tu taka niespodzianka...

> no jak nic wszyscy mamy odpustowy gust... bo taki dach tez bym sobie

> sprawil

ja to nie wiem po co tyle sarkazmu z tymi odpustami i bazarkami ... jak sie koledze nie podoba, to niech nie kupuje .. gorzej jak by kupil Dacie i powiedzial ze jest na wypasie zakrecony.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja to nie wiem po co tyle sarkazmu z tymi odpustami i bazarkami ...

> jak sie koledze nie podoba, to niech nie kupuje .. gorzej jak by

> kupil Dacie i powiedzial ze jest na wypasie

dobra, juz przestaje wink.gif

kolege Luteczek'a poprosze o nieprzejmowanie sie nami wink.gif kupuj co ci pasuje i podoba sie najlepiej wink.gif

o gustach sie nie dyskutuje, a o wyzszosci benzin nad diesiel nie wolno - bo bana mozna dostac wink.gif

a co do wyposazenia to chyba wyczerpalismy temat i (co ciekawe) panuje z grubsza zgodnosc (no moze z wylaczeniem foteli z pakietu sport wink.gif )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> eee masz czerwone autko?, bo jesli to jest maranello rosso to

> poczytaj manuala do aparatu i popraw kolorki na zdjeciu

> bo to na tym zdjeciu to faktycznie bazar jest...

Właściwie kolor jest bazarowy, nawet sie z tym zgodzę rotfl.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli wybierasz diesla to tylko nówka sztuka z salonu, nie wiesz jak ktos wczesniej jezdził i jak katował silnik, turbinę i inne - nie radze z doświadczenia!!! jak masz mało kasy to fiat daje super oferty teraz rok bez płącenia rat pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie... napisałem, że mi się to nie podoba i mnie nie kręci... bo nie musi... prawda?

Wracając do tematu to mam pytanko: czy zna ktoś link do jakiegoś testu Bravo II z jednostką 1,9/120KM ? Chodzi mi o test elastyczności. Pytam ponieważ w sieci są prawie same testy wersji 150KM - podejrzewam, że dlatego, że firmy chcąc pochwalić się wystawiają dziennikarzom wersje wypasione.

No dobrze... czy ma ktoś link do testu tej wersji lub skan z artykułu?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No właśnie... napisałem, że mi się to nie podoba i mnie nie kręci...

> bo nie musi... prawda?

> Wracając do tematu to mam pytanko: czy zna ktoś link do jakiegoś

> testu Bravo II z jednostką 1,9/120KM ? Chodzi mi o test

> elastyczności. Pytam ponieważ w sieci są prawie same testy

> wersji 150KM - podejrzewam, że dlatego, że firmy chcąc pochwalić

> się wystawiają dziennikarzom wersje wypasione.

> No dobrze... czy ma ktoś link do testu tej wersji lub skan z

> artykułu?

> Pozdrawiam

idź do salonu na jazde testową i sprawdź smile.gif

to najlepsza metoda, bo testu, z przyczyn które podałes raczej nie znajdziesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> idź do salonu na jazde testową i sprawdź

> to najlepsza metoda, bo testu, z przyczyn które podałes raczej nie

> znajdziesz.

Tak.. możesz mieć rację :-)

Ponieważ widzę w Twojej stopce taki właśnie model to pytanko do Ciebie: czy miałeś okazję jechać inna wersją i czy masz w związku z tym jakieś wnioski dotyczące Twojego?

Pozdrawiam

PS: Moim sąsiadem w garażu podziemnym jest dziennikarz motoryzacyjny. Jakie auta stoją i zmieniają się co 3-5 dni to nie wspomną ale wierzcie mi.. w żadnym z modeli nie widziałem żadnej normalnej wersji...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wracając do tematu to mam pytanko: czy zna ktoś link do jakiegoś

> testu Bravo II z jednostką 1,9/120KM ?

takie testy nic Ci nie dadza, autek demo jest pelno u dilerow, przejedz sie albo wez sobie na pare dni i sprawdz jak smiga i czy Ci sie spodoba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Moze cos znajdziesz w tym porównaniu >>kliken

Byłem na tej stronie ale tam jest wersja 1,6. Nie zawracał bym Koleżeństwu głowy zanim sam bym nie poszukał.

Ale bardzo dziękuję.

Fakt, że będę musiał się przejechać w salonie.. tylko, że na razie dni są takie krótkie i nie ma kiedy ...

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> oczywiscie

> test 120mj

Czytając test na początku zmartwiło mnie stwierdzenie, że ten Fiat ma największa głośnośc ale potem zaglądając w tabelę dostrzegłem, że pomiędzy nim a konkurentami to tylko 0.5, 1.0, 1.5 oraz 2.0dB a więc wniosek o nagłośniejszej pracy wynika raczej z pomiarów przyrządem niż odsłuchu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak.. możesz mieć rację :-)

> Ponieważ widzę w Twojej stopce taki właśnie model to pytanko do

> Ciebie: czy miałeś okazję jechać inna wersją i czy masz w

> związku z tym jakieś wnioski dotyczące Twojego?

> Pozdrawiam

> PS: Moim sąsiadem w garażu podziemnym jest dziennikarz motoryzacyjny.

> Jakie auta stoją i zmieniają się co 3-5 dni to nie wspomną ale

> wierzcie mi.. w żadnym z modeli nie widziałem żadnej normalnej

> wersji...

miałem okazję

teraz kupiłbym 1.4 150 albo 2.0MJ

ale to tylko moje chore sportowe ambicje ...

do niczego mi to nie potrzebne w rzeczywistości, bo codziennie jeżdze w korkach do pracy i spowrotem, i jakiś sprint spod świateł ... czasami w weekend polatam po kaszubach ...

obiektywnie ten 120 wystarcza ... (tylko ta 5 biegowa skrzynia 270751858-jezyk.gif)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czytając test na początku zmartwiło mnie stwierdzenie, że ten Fiat ma

> największa głośnośc ale potem zaglądając w tabelę dostrzegłem,

> że pomiędzy nim a konkurentami to tylko 0.5, 1.0, 1.5 oraz

> 2.0dB a więc wniosek o nagłośniejszej pracy wynika raczej z

> pomiarów przyrządem niż odsłuchu...

eeee... ale wiesz ze dB jest logarytmiczna jednostka miary?

tutaj masz definicje...

Jednostka opisująca natężenie dźwięku. Decybel (dB) to jedna dziesiąta bela (od nazwiska Aleksandra Grahama Bella - wynalazcy telefonu). Decybel nie opisuje głośności dźwięku, gdyż ta jest parametrem subiektywnym - zależy od wrażliwości ucha słuchacza. Decybel wyraża logarytmiczny stosunek głośności dwóch sygnałów dźwiękowych. Z powodu logarytmicznych właściwości słuchu ludzkiego używanie tego typu jednostki okazało się bardziej praktyczne niż posługiwanie się bezwzględnymi wartościami. Dwukrotny wzrost natężenia dźwięku odpowiada trzem decybelom. Ok. 26 decybeli to próg słyszalności. Człowiek rozmawia z natężeniem dźwięku ok. 60 dB, słucha muzyki przy ok. 90 dB, a odgłos startującego samolotu odrzutowego to w tej skali 160-170 dB (już za granicą bólu, która wynosi ok. 130 dB).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> eeee... ale wiesz ze dB jest logarytmiczna jednostka miary?

> tutaj masz definicje...

> Jednostka opisująca natężenie dźwięku. Decybel (dB) to jedna

> dziesiąta bela (od nazwiska Aleksandra Grahama Bella - wynalazcy

> telefonu). Decybel nie opisuje głośności dźwięku, gdyż ta jest

> parametrem subiektywnym - zależy od wrażliwości ucha słuchacza.

> Decybel wyraża logarytmiczny stosunek głośności dwóch sygnałów

> dźwiękowych. Z powodu logarytmicznych właściwości słuchu

> ludzkiego używanie tego typu jednostki okazało się bardziej

> praktyczne niż posługiwanie się bezwzględnymi wartościami.

> Dwukrotny wzrost natężenia dźwięku odpowiada trzem decybelom.

> Ok. 26 decybeli to próg słyszalności. Człowiek rozmawia z

> natężeniem dźwięku ok. 60 dB, słucha muzyki przy ok. 90 dB, a

> odgłos startującego samolotu odrzutowego to w tej skali 160-170

> dB (już za granicą bólu, która wynosi ok. 130 dB).

Wiem bo jestem inżynierem Telekomunikacji i Elektroniki :-)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jakie masz subiektywne odczucie co do wyciszenia?

tak sobie, w pugu mojego ojca (1.6 HDi) jest o wiele ciszej.

ostatnio z kolegą szastanem woziliśmy się nawzajem, prezentując potęge naszych jednostek (1.4 TJ vs MJ 120) i musze powiedzieć, że moj jakoś mocno głośniejszy nie był ...

wiem, tak powiem: głośno jest powyzej 3 tys i po zimnym rozruchu.

koniecznie idź do salonu potestować..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze jedno pytanie zanim naciągnę panów w salonie na przejażdżkę:

Czy ktoś z szanownego Koleżeństwa miał okazję jeżdzić wcześniej na Bravo/Brava pierwszej generacji?

Chodzi mi o subiektywne porównanie, odczucie różnic w komforcie jazdy: zbieranie nierówności, głośność zawieszenia/zbierania dziur i silnika i cała reszta. Chodzi mi o cywilną (nietuningowaną - normalne profile, wydechy..itp) wersję Bravo/Brava/Nuova Bravo...

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy ktoś z szanownego Koleżeństwa miał okazję jeżdzić wcześniej na

> Bravo/Brava pierwszej generacji?

Tak miałem okazje posiadać z silnikiem o jedynej słusznej pojemności 1,4 grinser006.gif, Ale takie porównanie jest bez sensu. Jak chcesz porównywać NB to nie do BBM, a Stilo smile.gif Nie mniej jak Ci zalezy to mogę powiedzieć, że nie ma co porównywać, to dwa różne światy pod każdym wzgledem zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak miałem okazje posiadać z silnikiem o jedynej słusznej pojemności

> 1,4 , Ale takie porównanie jest bez sensu. Jak chcesz porównywać

> NB to nie do BBM, a Stilo Nie mniej jak Ci zalezy to mogę

> powiedzieć, że nie ma co porównywać, to dwa różne światy pod

> każdym wzgledem

Na korzyść...?

smile.gif

Mógłbyś rozwinąć wypowiedź?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak miałem okazje posiadać z silnikiem o jedynej słusznej pojemności

> 1,4 , Ale takie porównanie jest bez sensu. Jak chcesz porównywać

> NB to nie do BBM, a Stilo Nie mniej jak Ci zalezy to mogę

> powiedzieć, że nie ma co porównywać, to dwa różne światy pod

> każdym wzgledem

ja jeździłem i B i S i NB i powiem że to sa trzy światy rotfl.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja jeździłem i B i S i NB i powiem że to sa trzy światy

W mojej Bravie denerwuje mnie głośna (w zasadzie od nowości) praca zawieszenia na dziurach.. tzn nie chodzi mi tu nawet o dziwne odgłosy (auto ma 130kkm i chyba "gumki" od stabilizatora są do wymiany) ale ogólny poziom hałasu od pokonywanych nierówności (odejmując ewentualne walenie zużytych elementów podwozia)....

Pozdrawiam

PS: właśnie szukam (i nie mogę znaleźć) w sieci testu Bravo/Brava poprzedniej generacji z pomiarem głośności... pamięć mi podpowiada, że to dla poprzedniej generacji było 71dB... ale nie jestem pewien.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uważam że porównywanie bravo 1 do nowego jest całkowicie nieporozumieniem, to zupełnie inne samochody skonstruowane od podstaw na zupełnie innych zasadach. Może komus sie łezka kręcić, bowiem styliści chcieli nawiązać do starego bravo tylnimi lampami i to by było na tyle ze zbieżności

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak miałem okazje posiadać z silnikiem o jedynej słusznej pojemności

> 1,4 , Ale takie porównanie jest bez sensu. Jak chcesz porównywać

> NB to nie do BBM, a Stilo Nie mniej jak Ci zalezy to mogę

> powiedzieć, że nie ma co porównywać, to dwa różne światy pod

> każdym wzgledem

jak ostatnio był u mnie ksiądz po kolędzie, o czym już pisałem, to mówił ze NB jest znacznie lepiej wyciszony od Stilo smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak ostatnio był u mnie ksiądz po kolędzie, o czym już pisałem, to

> mówił ze NB jest znacznie lepiej wyciszony od Stilo

Na pewno silnik t-jet jest cichszy od 1,4 w stilo, ale nie wiem czy NB jest lepiej wyciszone. Jeździłem 1,4 90 w NB, ale jak pamiętam możesz mieć rację hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.