Skocz do zawartości

Mata pod maską - potwierdzam skuteczność


jarecki76

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Dzisiaj zamontowałem matę pod maskę w moim twinporcie z14xep, zajęło mi to 5 minut, chciałbym się podzielić moimi spostrzeżeniami, bo są bardzo pozytywne.

Dodam tylko, że posiadam słuch bardzo wyczulony (i taki silnik wybrałem ironia losu)

Na zewnątrz na luzie nie ma wg mnie różnicy chyba że minimalna, ale większość standardowych użytkowników nie stwierdzi zmiany, słychać ten świst obrzydliwy i tyle TTTM.

Natomiast wewnątrz jak pisał kolega Lelek ten warkot dieselka jakby spod pierzynki, dodaję gazu na 1 i 2 biegu (obroty 0 - 2000) i oczywiśćie warkot rośnie ale wyraźnie zostały te metaliczne odgłosy wytłumione. duży plus.

4 bieg 100 i 5 bieg 110 - 140 km/g silnik generalnie głośno chodzi ale to już inna bajka to jest buczenie i tyle. mimo to jest już nie tak wyraźnie jak przy niższych prędkościach obrotowych, ale ciszej. ( po zamontowaniu maty od razu wyżej kręciłem na każdym biegu bo pod 4tysiaki)

Tutaj bardzo dziękuję forumowiczom, dzięki którym tak szybko udało mi się realnie obniżyć ten ohydny warkot.

Mata którą otrzymałem od poleconego alegrowicza była nowa i pachniała magazynem, robić interesy z takimi ludźmi to czysta przyjemność. ASO opla mnie olało, jak powiedziałem że głośno to powiedzieli żę się przyzwyczaję, (nikt nawet o istnieniu takiej maty nie wspomniał, chociaż pytałem) pozostawiam to bez komentarza, wiem może nie miałem kumpla w ASO.

Przepraszam za wywód może zbyt długi ale chciałem się podzielić spostrzeżeniami.

Nie zamierzam kończyć z tłumieniem hałasu więc mam pytanie czy plastikowa ochrona pod silnikiem podobnie jak mata tj realnie wpłynie na redukcję hałasu w kabinie? ewentualnie co jeszcze oprócz grodzi - może maty filcowe wyżej pod kierownicę i schowek?

pozdrawiam boozing.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie zamierzam kończyć z tłumieniem hałasu więc mam pytanie czy

> plastikowa ochrona pod silnikiem podobnie jak mata tj realnie

> wpłynie na redukcję hałasu w kabinie?

Raczej wątpię, chociaż mogę się mylić - nie mam doświadczeń. Poza tym, gdybym chciał coś takiego zamontować, to zamiast plastikowej raczej szukałbym metalowego oryginału GM - zdaje się, że czasem da się to upolować na Allegro za rozsądne pieniądze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> plastikowej raczej szukałbym metalowego oryginału GM - zdaje

> się, że czasem da się to upolować na Allegro za rozsądne

> pieniądze.

Raz na allegro widzialem nawet drozej niz nowka w ASO zeby.GIF Akurat jesli chodzi o oslone pod silnik proponuje ASO, jakies 250PLN z hakiem. Napewno pelni funkcje ochronne, pewnie silnik sie tez mniej ciapie. Poki co nie urwalem. zeby.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Raz na allegro widzialem nawet drozej niz nowka w ASO Akurat jesli

> chodzi o oslone pod silnik proponuje ASO, jakies 250PLN z

> hakiem. Napewno pelni funkcje ochronne, pewnie silnik sie tez

> mniej ciapie. Poki co nie urwalem.

Masz taką? To napisz, czy wymiana oleju jest dużo bardziej upierdliwa. Zdaje się, że jest tam jakaś klapka. Dostęp jest w miarę przyzwoity?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Masz taką? To napisz, czy wymiana oleju jest dużo bardziej

> upierdliwa. Zdaje się, że jest tam jakaś klapka. Dostęp jest w

> miarę przyzwoity?

Jest klapka, a oleju jeszcze nie zmienialem wiec nie wiem zeby.GIF W lutym bede. A raczej ASO bedzie jesli nic nie wykombinuje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie zamierzam kończyć z tłumieniem hałasu więc

Gorąco polecam pod założoną właśnie matę podkleić maty bitumiczne (na blachy maski oczywiście). Wyciszenie poprawi się jeszcze bardziej.

Czy masz matę na ściance grodziowej? Jeżeli nie to również zakup i zanim ją założysz oklej blachy matami bitumicznymi. Efekt będzie rewelacyjny. Podobne zabiegi wykonałem już w 5 samochodach - 2 razy w Astrze i wiem jedno komfort znacznie się podnosi. Każdy kolejny samochód będę tak wyciszał bo warto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Planuję zakup wyciszenia grodzi, wydaje mi się że w "dwójce" wbrew pozorom jest trochę miejsca, ale nie bardzo wiem jak tą izolację fizycznie się montuje mówię o oryginalnym wyciszeniu tzw izolacji. U góry są takie szpilki ale na dole, jak to się trzyma?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja się kolegów zapytam jak się ma takie samodzielne montowanie takich elementów w kontekscie gwarancji? czy jak zamontujemy to mogą nam powiedzieć, że tracimy gwarancję? bo wiadomo, że skoro jest to np część oryginalna (gm) itd to nic sie samochodowi nie może stać z tego powodu. ktoś pytał może u źródła? nie chodzi mi o odpowiedzi odpowiedzi z własnym zdaniem. Wiadomo zdrowy rozsądek zdrowym rozsądkiem a w sumie to jest jakaś tam modyfikacja i nie wykonana przez ASO...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzisiaj zamontowałem matę pod maskę w moim twinporcie z14xep, zajęło

> mi to 5 minut, chciałbym się podzielić moimi spostrzeżeniami, bo

> są bardzo pozytywne.

> Dodam tylko, że posiadam słuch bardzo wyczulony (i taki silnik

> wybrałem ironia losu)

> Nie zamierzam kończyć z tłumieniem hałasu więc mam pytanie czy

> plastikowa ochrona pod silnikiem podobnie jak mata tj realnie

> wpłynie na redukcję hałasu w kabinie? ewentualnie co jeszcze

> oprócz grodzi - może maty filcowe wyżej pod kierownicę i

> schowek?

ja u siebie robiłem wyciszanie oprócz maski również ściany grodziowej, żałuję obecnie że przed zamontowaniem fabrycznej maty na ścianie grodziowej nie założyłem mat bitumicznych lub bitumiczno-filcowych na całej jej powierzchni,

IMO uważałbym na kwestie założenia osłony plastikowej pod silnikiem chociażby ze względu na kwestie chłodzenia misy olejowej - fabryczna osłona metalowa do silników benzynowych ma otwory, poza tym jedynie oryginalna osłona pod silnik od diesla mogłaby coś dać- jest wykonana z materiału tłumiącego, zamienniki to zwykły plastik,

brat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Brat ciekawe czy w aucie na gwarancji zamontują mi taką od diesla

> oczywiście za "drobną opłatą"

jasne że Ci zamontują, gwarancja nie ma tu nic do rzeczy bo to wyposażenie "dodatkowe" które w innych modelach jest seryjne więc nie ma tu filozofii, mocowane jest też na te śruby które są fabrycznie zamontowane na grodzi,

> ta mata grodziowa jest gruba czy cienizna i czy ASOWCY zamontują mi

> ją bez opuszczania czynnika chłodniczego ?

mata jest hmm niespecjalnie gruba, ale efekt na pewno jest lepszy niż przy macie maski, grzebania jest trochę i węże od klimatyzacji trzeba rozpiąć bo inaczej tego nie założysz, ja wymieniałem oringi na tym połączeniu z zaworem rozprężnym, no ale moje auto miało 8lat wówczas a Ty masz nowe więc można dać spokój z tym detalem,

brat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> powiem tak gdyby silniczek ładnie mruczał to oki daję spokój szkoda

> czasu no i kasiory, ale ten mój silniczek to wiertara, i dla

> spokoju psychicznego muszę wyciszyć wszystko co się da,

Przesadzasz. Posłuchaj np. silnika X10XE w Corsie albo silnika Cinque/Seicento, pracujących na wysokich obrotach wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.