jaquszyn Napisano 28 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2009 Witam. Może kogoś dotknęła mrugająca na wolnych obrotach kontrolka oliwy? Jak silnik jest zimny jest ok. Natomiast po rozgrzaniu się zaczyna mrugać jak tylko obroty sięgną tysiąca. Profilaktycznie zmieniłem olej i filter ale niestety nie pomogło. Domyślam się, że problem jest nie lichy. Jeśli kogoś coś takiego spotkało to jak się ma naprawa kosztowo? Pozdrawiam serdecznie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
VANT Napisano 28 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2009 > Witam. Może kogoś dotknęła mrugająca na wolnych obrotach kontrolka > oliwy? Jak silnik jest zimny jest ok. Natomiast po rozgrzaniu > się zaczyna mrugać jak tylko obroty sięgną tysiąca. > Profilaktycznie zmieniłem olej i filter ale niestety nie > pomogło. > Domyślam się, że problem jest nie lichy. Jeśli kogoś coś takiego > spotkało to jak się ma naprawa kosztowo? > Pozdrawiam serdecznie. Na początek zacznij od najtańszych rzeczy i wymień czujnik oleju...Ja dalej będzie to samo to może oznaczać większe problemy.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 28 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2009 Warto też sprawdzić jakie jest faktycznie ciśnienie smarowania podłączając na czas próby manometr w m-ce czujnika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaquszyn Napisano 28 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2009 Znajdę gdzieś na śmietniku manuala lub chociaż opis miejsca gdzie się ten czujnik znajduje? POZDR. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 28 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2009 Spójrz na element nr 4 - pod tą dziwną nazwą z opisu kryje się właśnie czujnik ciśnienia oleju Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patre Napisano 28 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2009 myślisz, że zaprojektowali go tak, żeby był pod kolektorem wydechowym? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patre Napisano 28 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2009 > Znajdę gdzieś na śmietniku manuala lub chociaż opis miejsca gdzie się > ten czujnik znajduje? > POZDR. z tyłu silnika, obok czujnika spalania stukowego... dojście jest utrudnione przez dolot... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaquszyn Napisano 28 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2009 > z tyłu silnika, obok czujnika spalania stukowego... > dojście jest utrudnione przez dolot... Jutro przystąpie do poszukiwań. Jak oganę to napiszę czy uleczyłem swego "demona Speedu" No chyba, że coś po pierniczę i wymięnię ten "stukowy" Nawiasem mówiąć pisząc do czego "skukacz służy (o ile godnym zapytać :> ) Pozdrawiam i dzięki za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sikoku Napisano 28 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2009 Czujnik palania stukowego (detonacyjnego) kontroluje prawidłowośc przebiegu procesu spalania, który przez: żarzącą się elektrodę swiecy zapłonowej, nagromadzony nagar w komorze spalania, lub po prostu za niską liczbę oktanowa paliwa przebiega w sposób samoczynny. Sygnał z czujnika sp. stuk. o nieprawidłowości w/w procesu prowadzi do opóżnienia zapłonu - ratowania jednostki. Odczuwany spadek osiągów i permamentny brak mocy podczas przyśpieszania. Uwaga na samo przyłacze - brak sygnału z czujnika oznacza również prewencję układu - wykryje to jako spalanie stukowe. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaquszyn Napisano 28 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2009 > Czujnik palania stukowego (detonacyjnego) kontroluje prawidłowośc > przebiegu procesu spalania, który przez: żarzącą się elektrodę > swiecy zapłonowej, nagromadzony nagar w komorze spalania, lub po > prostu za niską liczbę oktanowa paliwa przebiega w sposób > samoczynny. > Sygnał z czujnika sp. stuk. o nieprawidłowości w/w procesu prowadzi > do opóżnienia zapłonu - ratowania jednostki. > Odczuwany spadek osiągów i permamentny brak mocy podczas > przyśpieszania. > Uwaga na samo przyłacze - brak sygnału z czujnika oznacza również > prewencję układu - wykryje to jako spalanie stukowe. > Pozdrawiam. Serdeczne Bóg zapłąć Maryna. Do dziś żyłem na "nieświadomce" Miłego wieczoru życzę. Pozdr. PS. Jeszcze ze trzy piwka i nie wiem czy znajdę jutro silnik nie mówiąc o czujniku <na szczęście nie muszę jeździć> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sikoku Napisano 28 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2009 Czym sie! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 28 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2009 > myślisz, że zaprojektowali go tak, żeby był pod kolektorem > wydechowym? Słynna precyzja Epera mnie już od dawna nie nie dziwi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaquszyn Napisano 29 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2009 Czy to może jest czujnik oliwy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaquszyn Napisano 30 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2009 Nie chciał bym być nachalny w swoich zapytaniach Ale trochę potrzebuję tej pomocy Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaquszyn Napisano 1 Lutego 2009 Autor Udostępnij Napisano 1 Lutego 2009 > Nie chciał bym być nachalny w swoich zapytaniach > Ale trochę potrzebuję tej pomocy > Pozdr. To jednak był czujnik ciśnienia. Wymiana rozwiązała problem. Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pitterek Napisano 2 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2009 > To jednak był czujnik ciśnienia. Wymiana rozwiązała problem. > Pozdr. U mnie też czujnik ciśnienia rzygał olejem i po wymianie ustąpiło świecenie. Teraz zaczęło się znowu i wymiana czujnika inc nie daje :9 jak się zagrzeje to pali lampa czerwona (tylko na wolnych obrotach) Dodam tylko, że po wymianie paska zaworów i poskładaniu :-) (pompa wody się zatarła i pasek strzelił ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.