Gokart Napisano 5 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2009 Mam pytanie jaka powinna być temperatura pracy silnika podczas normlnego użytkowania po mieście i jaką temperature oznacza środkowa linia którą zaznaczyłem na rysunku. W moim aucie nigdy do tej lini przy jeździe po miescie strzałka nie dochodzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DamU Napisano 5 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2009 Jest to ok 90*C i wskażnik powinien właśnie tam przebywać Prawdopodobnie termostat Tyle, że po dłuższym postoju powinno osiągnąć tą temperaturę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gokart Napisano 5 Lutego 2009 Autor Udostępnij Napisano 5 Lutego 2009 > Jest to ok 90*C i wskażnik powinien właśnie tam przebywać > Prawdopodobnie termostat > Tyle, że po dłuższym postoju powinno osiągnąć tą temperaturę. U mnie przy jeździe strzałka jest tuż tuż przy tej lini wiec chyba raczej wszystko jest ok. Dzięki za podpowiedź Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
taquito Napisano 6 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2009 > U mnie przy jeździe strzałka jest tuż tuż przy tej lini wiec chyba > raczej wszystko jest ok. Dzięki za podpowiedź masz zegary takie jak w moim lupo 1.4, to jest akurat 90 st i u mnie zawsze na tej kresce pozostaje Pytanie do reszty fachowcow, gdzie jest umieszczony czujnik ktory podaje wskazania wlasnie na tym wskazniku? bo czasem poprostu strzalka opada na pozycje jakby auto bylo zgaszone a po kilkunastu minutach znowu nagle odrazu wskakuje na 90st objawy jakby gdzies kabelek przetarlo i czasem nie styka. Chyba ze sie myle to prosze o porady. z gory dziek iza odp Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinmg1 Napisano 6 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2009 Jest to czujnik wkręcony tuż przed blokiem silnika w okolicach cewki wysokiego napięcia po prawej stronie jak otworzysz maskę( tam gdzie w starszych silnikach był rozdzielacz zapłonu), po jego wykręceniu może wylecieć trochę płynu ięc lepiej żeby silnik był zimny. Ten czujnik składa się z dwóch obwodów jeden do komputera a drugi do wskaźnika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RABIN Napisano 6 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2009 > masz zegary takie jak w moim lupo 1.4, to jest akurat 90 st i u mnie > zawsze na tej kresce pozostaje > Pytanie do reszty fachowcow, gdzie jest umieszczony czujnik ktory > podaje wskazania wlasnie na tym wskazniku? bo czasem poprostu > strzalka opada na pozycje jakby auto bylo zgaszone a po > kilkunastu minutach znowu nagle odrazu wskakuje na 90st > objawy jakby gdzies kabelek przetarlo i czasem nie styka. Chyba > ze sie myle to prosze o porady. > z gory dziek iza odp mam identyczne obiawy w polo 1,4 tdi nie za bardzo wiem jak się za to zabrac a jest to wnerwiające jak coś zdziałasz w tym temacie daj znac myślę ze koszt wymiany tego czujnika to do 100zł. Pozdrawiam Rabin Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
taquito Napisano 6 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2009 > Jest to czujnik wkręcony tuż przed blokiem silnika w okolicach cewki > wysokiego napięcia po prawej stronie jak otworzysz maskę( tam > gdzie w starszych silnikach był rozdzielacz zapłonu), po jego > wykręceniu może wylecieć trochę płynu ięc lepiej żeby silnik był > zimny. Ten czujnik składa się z dwóch obwodów jeden do komputera > a drugi do wskaźnika OK dzieki idzie weekend, bede dzialac Potem zdam relacje czy cokolwiek zdzialalem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BRYNDZKI Napisano 6 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2009 ja mam to samo w swoim polo 1.4MPI i też nie wiem co to jest ale widze, że mój przypadek nie jest jedyny jakbyś znalazł przyczynę to daj znać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gokart Napisano 16 Lutego 2009 Autor Udostępnij Napisano 16 Lutego 2009 No więc wczoraj w godzinach późno wieczornych przemieszczałem się z jednego osiedla na drugie temperatura na dworzu wynosiła -4 stopni. Przejechałem 13 kilometrów i ze względów na mały ruch poruszałem się z prędkoscią 50-70 km/h w tym czasie temperatrura wskazywała leciutko powyżej 70 stopni.Jezdze autem od niedawna i przejechałem nim dopiero 500 km ale wskazówka zawsze dociera maksymalnie do 80 stopni więc pewnie wina leży w uszkodzonym termostacie ale czy napewno. Chciałbym prosić i krótkie wytłumaczenie jak sprawdzić czy termostat jest uszkodzony chodzi o ta metodę w której trzeba sprawdzać temperature rur. chciałbym zeby ktoś mi wytłumaczył na podstawie rysunku który dołączyłem której rury musze dotknąc itd. Dzięki za odpowiedź Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinmg1 Napisano 16 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2009 Zawsze gruby przewód doprowadzający ciecz do chłodnicy powinien być zimny do około 80 stopni, później powinien stopniowo robić się coraz cieplejszy i ustabilizować swoją temperaturę gdy na wskaźniku będzie 90 stopni, gdy wcześniej ta rurka jest cieplejsza to oznacza otwierający się za wcześnie termostat, chodzi o tą górną rurkę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gokart Napisano 17 Lutego 2009 Autor Udostępnij Napisano 17 Lutego 2009 > Zawsze gruby przewód doprowadzający ciecz do chłodnicy powinien być > zimny do około 80 stopni, później powinien stopniowo robić się > coraz cieplejszy i ustabilizować swoją temperaturę gdy na > wskaźniku będzie 90 stopni, gdy wcześniej ta rurka jest > cieplejsza to oznacza otwierający się za wcześnie termostat, > chodzi o tą górną rurkę. No więc przeprowadziłem mały test. Odpaliłem zimny silnik na parkingu i zapisywałerm swoje spostrzeżenia. Temperature 70oC osiągnął po 5 min i 30 sek 1. Górny gruby wąż który idzie do chłodnicy jest leciutko ciepły 2. Dolny gruby wąż który idzie do chłodnicy jest zimny 3. Chłodnica zimna Temperature 80oC osiągnął po 10 min 1. lekko ciepły 2. zimny 3.ciepła Temperature 85oC osiągnął po 13 min 1. ciepły 2. lekko ciepły 3. ciepła Temperature 90oC osiągnął po 15 min 1. bardzo ciepły 2. bardzo ciepły 3. Ciepła Temperature odczytywałem ze wskazań z wskażników w aucie. Po osiągnięciu 92 stopni włączył się wentylator. Czy prz takich spostrzeżeniach można okreslić czy termostat jest w jakims stopniu uszkodzony. Przy jezdzie po miescie w średnich korkach przy obecnej temperaturze 0 stopni i zrobieniu 6 kilometrów temperatura wynosi 78-80 stopni. Podczas jazdy czy to miasto czy trasa temperarura nie dochodzi nigdy do 90 oC Przy dłuższym kręceniu się na parkingu czy podczas dłuzszego postoju na światłach ale takiego 15 minutowego temperatura podejdzie pod 90 oC ale zaraz po ruszeniu spada do 75 oC i tak sie waha jak jade to wiecej niz 80 oC nie ma mówie oczywiscie o miescie jak stane na dłużej to podejdzie a jak ruszam to spada i tak w kółko szału można dostać. Moze termostat jest nieszczelny i przepuszcza ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gokart Napisano 18 Lutego 2009 Autor Udostępnij Napisano 18 Lutego 2009 Ma ktoś jakieś pomysły i rady ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BRYNDZKI Napisano 20 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2009 > Ma ktoś jakieś pomysły i rady ? w moim Polo chyba z tym samym silnikiem co twój w czasie jazdy osiąga bez problemu 90 stopni i się taka temperatura utrzymuje, więc na moje oko to coś z termostatem. Nie wiem ile kosztuje termostat do polo, ale chyba drogi nie powinien być, do Astry kosztował niecałe 30zł więc myślę, że w polo dużo drożej nie będzie a przynajmniej już jedną rzecz będziesz miał wyeliminowaną. Ja na pewno od termostatu bym zaczął Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trool666 Napisano 21 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2009 jak sie rozgrzewa do 90 a jak ruszasz i w jeździe spada to znaczy że termostat sie nie zamyka(lub częściowo sie nie zamyka) termostat odpowiedzialny jest za utrzymanie stałej określonej temperatury. wniosek prosty nie szukaj dziury w całym. kup termostat p.s. tylko nie po to żeby go położyć na półce Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinmg1 Napisano 26 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2009 Potwierdzam, za wcześnie się otwiera - należy wymienić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gokart Napisano 28 Lutego 2009 Autor Udostępnij Napisano 28 Lutego 2009 > Potwierdzam, za wcześnie się otwiera - należy wymienić. Więc mam kolejny problem wymieniłem termostat na wahlera plus obudowa. Teraz odpalam zimny samochód i ruszam w drogę i po przejechaniu 2,5 kilometra mam na wskaźniku 90 stopni więc wydaję mi się ze za szybko osiąga tą temperaturę. Tak jak napisałem wskaźnik po 2,5 km pokazuje 90 stopni a chłodnica jest zimna, rura ta górna jest gorąca a dolna zupełnie zimna. O co tym razem chodzi bo zaraz oszaleje . Dziękuje za odpowiedź Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sobek Napisano 28 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2009 w swoim 1.9 ( ale zasada dzialania ta sama) mialem takie same objawy jak u ciebie, winny jak sie okazalo byl termostat ktory po wlozeniu do garnka z woda i podgrzewaniu otwieral sie prawidlowo ale w czasie chlodzenia juz sie nie domykal zostawala przerwa 1-2mm ale w zimnej wodzie zamykal sie calkowicie wszystko jest ok, teraz po wymianie mam tak samo i tez mnie to dziwilo ale po konsultacjach okazalo sie ze jest to jak najbardziej prawidlowe dzialanie bo termostat pracuje nie tylko na postoju co da sie zauwazyc ale i w czasie jazdy a przy spokojnej, normalnej, delikatnej jezdzie obecna pogoda jak i ped powietrza wystarczajaco wychladzaja silnik ze termostat sie nie otwiera, wazne ze teraz dogrzewa silnik i utrzymuje stala temperature 90C zrob tak rozgrzej troche silnik ( normalna spokojna jazda) a pozniej daj polowce troche po zaworach i zaraz po takiej przejazdzce zatrzym sie na jakim parkingu sprawdz jeszcze raz i zobaczysz ze na 100% chlodnica i rura beda cieple/gorace a temperatura na poziomie 90C czyli termostacik pracuje jak nalezy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.