Skocz do zawartości

Jak są oznaczone złącza w centralce elektrycznej? Zdjęcia.


fred77

Rekomendowane odpowiedzi

Czy ktoś może pomóc?

Chodzi o to, że kupiłem centralkę elektryczną od Uno.

Rozebrałem ją i zrobiłem schemat elektryczny.

Chciałbym jednak wiedzieć jak pooznaczane są poszczególne gniazda z tyłu centralki i jak ponumerowane są styki w tych gniazdach.

Nie wiem też jak ponumerowane są gniazda bezpieczników.

Mam schematy elektryczne ściągnięte już wcześniej i nie mogę dojść co i jak.

Z tego co wydedukowałem to poszczególne gniazda wielostykowe są pooznaczane chyba literami ale nie wiem od której strony liczyć styki w tych gniazdach.

Numeracja bezpieczników też jest trochę chyba pomieszana, bo z tego co mi się eydaje to np.: bezpieczniki od pozycyjnych mają numery 3 i 4, od drogowych 5 i 6, a od mijania 7 i 8. I wyglada to jakby nie było po kolei patrząc na gniazda bezpieczników.

Chyba, że się mylę.

Mógłby to ktoś mi wytłumaczyć.

Mam schemat gotowy tylko muszę go jeszcze na czysto narysować w Paint i pooznaczać te gniazda i styki zanim go udostępnię.

282097402-IMG_1946.jpg

282097402-IMG_1947.jpg

282097402-IMG_1952.jpg

282097402-IMG_1953.jpg

post-54103-14352500696055_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

crazy.gif

Zastanawia mnie też co się stanie gdy zamiast tych mostków przy przekaźnikach wsadzić tam przekaźniki.

Kombinował ktoś coś przy tej centralce elektrycznej?

Może są jakieś ciekawe tajemnice, które producent przewidział ale nie zastosował?

I wystarczyło by tylko coś troszkę przerobić by było lepiej.

Ponieważ centralka ta została przeze mnie zakupiona tylko i wyłącznie w celach badawczych dlatego ją rozebrałem i teraz kombinuję co i jak można by udoskonalić.

Z tego co zaobserwowałem to nieźle dostają popalić (dosłownie) wszystkie styki powiązane ze światłami mijania co widać też na zdjęciach.

Co do wnętrza centralki elektrycznej to jest ona wykonana z dwóch płytek połączonych ze sobą "na wcisk" niewielkimi bolcami, które pełnią również rolę łączników dwóch płytek, przez które płynie prąd.

282100068-IMG_1955.jpg

Aby rozdzielić dwie płytki wystarczy wsunąć między nie coś w rodzaju grubego śrubokręta i rozdzielić płytki podważając je. Bolce bez problemu wysuną się ze swoich otworków.

282100068-IMG_1957.jpg

Tak wygląda druga strona górnej płytki, która jest wyposażona w styki bezpieczników i przekaźników.

282100068-IMG_1960.jpg

A tak wygląda druga strona dolnej płytki, która wyposażona jest w styki służące do podłączania ze złączkami wielostykowymi instalacji elektrycznej samochodu.

282100068-IMG_1962.jpg

post-54103-14352500701658_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A u mnie to wiatrak chłodnicy jest fabrycznie podpięty razem z

> klaksonem w centralce

Pod jeden bezpiecznik czy jak?

Ciekawi mnie też to do czego mogą służyć te dwa wolne miejsca na przekaźniki i czemu są tam wsadzone mostki, a nie przekaźniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pod jeden bezpiecznik czy jak?

> Ciekawi mnie też to do czego mogą służyć te dwa wolne miejsca na

> przekaźniki i czemu są tam wsadzone mostki, a nie przekaźniki.

Szczerze mówiąc też mnie to ciekawiło, czy zamiast mostków dało by się wsadzić przekaźniki...

P.S. Chętnie obejrzę schemat centralki jak już będziesz miał gotowy, bo u siebie mam pominięte wszystkie bezpieczniki od pozycyjnych, mijania i drogowych i instalację pociągniętą przez przekaźniki, a może udało by się część przeprowadzić ponownie przez centralkę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Szczerze mówiąc też mnie to ciekawiło, czy zamiast mostków dało by

> się wsadzić przekaźniki...

> P.S. Chętnie obejrzę schemat centralki jak już będziesz miał gotowy,

> bo u siebie mam pominięte wszystkie bezpieczniki od pozycyjnych,

> mijania i drogowych i instalację pociągniętą przez przekaźniki,

> a może udało by się część przeprowadzić ponownie przez

> centralkę...

Na pewno udostępnię.

Na razie mam narysowany ołówkiem na brudno.

Schemat rysowałem na podstawie rozebranej centralki, ścieżka po ścieżce. Prawie pół dnia mi to zajęło.

Teraz zejdzie cały dzień by to narysować w Paint.

Tylko muszę sobie jeszcze wygospodarować cały dzień. zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Numeracja bezpieczników (pierwsze zdjęcie u góry, od lewej od góry)

1. Światła pozycyjne tylne lewe i przednie prawe, światło oświetlenia zestawu wskaźników, tablicy rejestracyjnej.

2. Światła pozycyjne tylne prawe i przednie lewe, oświetlenie gniazda zapalniczki, światła zegara cyfrowego oraz ideogramy nagrzewnicy.

3. Światło drogowe prawe.

4. Światło drogowe lewe i lampka sygnalizacyjna świateł drogowych.

5. Wentylator układu chłodzenia.

6. Zapalniczka, oświetlenie wnętrza, zasilania zegara cyfrowego, światło punktowe i radio.

7. Światło mijania prawe.

8. Światło mijania lewe.

9. Ogrzewanie tylnej szyby i lampka kontrolna.

10. Zasilanie tablicy rozdzielczej, kierunkowskazy, światła cofania, zasilanie modułu kontrolnego, elektromagnetyczny zawór biegu jałowego.

11. Dmuchawa układu ogrzewania, oświetlenie urządzeń sterowania ogrzewaniem, dzienne oświetlenie wskaźników i wyświetlacza zegara cyfrowego.

12. Wycieraczka szyby , elektryczna pompka spryskiwacza szyby.

13. Światło przeciwmgłowe tylne i lampka kontrolna.

14. Sygnał dźwiękowy i przekaźnik.

15. Światła awaryjne i lampka kontrolna, włącznik świateł hamowania.

Na dole po prawej miejsce na zapasowe bezpieczniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pod jeden bezpiecznik czy jak?

Tak pod jeden bezpiecznik ten od sygnału. Raz jeździłem długo bez sygnału, bo myślałem że padł. Nie chciało mi się go wymieniać i trwało to tak z 1 miesiąc. W rezultacie nie miałem też aktywnego wiatraka chłodnicy, nie wiedząc o tym. Szczęście całe że mam wskaźnik temp. i raz stojąc w korku zauważyłem 120*C wody. Wszysko przez spalony bezpiecznik.

Dobrze że robiłem wtedy prawie same trasy, to pęd powietrza jako tako chłodził wodę.

Nie wiem czy tylko ja mam tak skonfigurowany wspólny bezp. dla syg. i wiatraka chłod. czy inni też? niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sobie myślę, że jakby u mnie stopiło się któreś gniazdo w tej centralce, to na szybko można same kabelki do bezpiecznika podłączyć omijając centralkę, "na krótko". Ale to opcja typu "daleko w trasie".

Te zdjęcia pomogły mi wyobrazić sobie że to możliwe ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Quote:

Szczerze mówiąc też mnie to ciekawiło, czy zamiast mostków dało by

się wsadzić przekaźniki...


Quote:

Tak pod jeden bezpiecznik ten od sygnału. Raz jeździłem długo bez

sygnału, bo myślałem że padł. Nie chciało mi się go wymieniać i

trwało to tak z 1 miesiąc. W rezultacie nie miałem też aktywnego

wiatraka chłodnicy, nie wiedząc o tym. Szczęście całe że mam

wskaźnik temp. i raz stojąc w korku zauważyłem 120*C wody.

Wszysko przez spalony bezpiecznik.

Dobrze że robiłem wtedy prawie same trasy, to pęd powietrza jako tako chłodził wodę. Nie wiem czy tylko ja mam tak skonfigurowany wspólny bezp. dla syg. i wiatraka chłod. czy inni też?


Ja w tej chwili nie pamiętam na 100% ale to pomieszanie wynika chyba właśnie z tego że zamiast przekaźnika jest wsadzony mostek. Na tyle na ile pamiętam to wydaje mi się, że jeśli włożycie odpowiedni przekaźnik w górne albo środkowe gniazdo to wtedy się zrobi jakiś myk i sygnał będzie pod bezpiecznikiem z trąbka, a nie z wentylatorem. Robiłem to nawet u siebie, ale nie pamiętam dokładnie co się zmieniło, a teraz niestety nie bardzo mam jak znów to sprawdzić oslabiony.gif Generalnie bym poczekał na odpowiedź jakiegoś magika od elektryki coby potwierdził lub obalił to co napisałem zlosnik.gifzlosnik.gifzlosnik.gif ale wiem, że gdzieś czytałem, że sygnał powinien działać przez przekaźnik. I do tego jest jedno z miejsc po lewej stronie skrzynki z wsadzonym - pewnie jak zwykłe z oszczędności - mostkiem zamiast przekaźnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja co prawda mam MkI, ale u siebie w instrukcji mam drobne różnice, mianowicie:

> 5. Wentylator układu chłodzenia. tutaj dodatkowo mam ekonomizer (w sumie chyba tylko w MkI) i sygnał dźwiękowy

> 14. Sygnał dźwiękowy i przekaźnik. tutaj mam wpisane dwutonowy sygnał dźwiękowy i przekaźnik

Poza tym nie mam nr.13, a zamiast niego bezpiecznik od przeciwmgielnych mam obok skrzynki z bezpiecznikami.

W razie czego mogę wstawić fotki stron z instrukcji. Dodatkowo popatrzyłem jeszcze do książki "obsluga i naprawa Fiat UNO" z wyd. AUTO, ale tam jest coś zdrowo pomieszane, bo np jest napisane, że skrzynka jest umieszczona pod tablica rozdzielcza z prawej strony icon_eek.gif no chyba, że w MkII zmienili miejsce mocowania hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Quote:

> Szczerze mówiąc też mnie to ciekawiło, czy zamiast mostków dało by

> się wsadzić przekaźniki...

> Quote:

> Tak pod jeden bezpiecznik ten od sygnału. Raz jeździłem długo bez

> sygnału, bo myślałem że padł. Nie chciało mi się go wymieniać i

> trwało to tak z 1 miesiąc. W rezultacie nie miałem też aktywnego

> wiatraka chłodnicy, nie wiedząc o tym. Szczęście całe że mam

> wskaźnik temp. i raz stojąc w korku zauważyłem 120*C wody.

> Wszysko przez spalony bezpiecznik.

> Dobrze że robiłem wtedy prawie same trasy, to pęd powietrza jako tako

> chłodził wodę. Nie wiem czy tylko ja mam tak skonfigurowany

> wspólny bezp. dla syg. i wiatraka chłod. czy inni też?

> Ja w tej chwili nie pamiętam na 100% ale to pomieszanie wynika chyba

> właśnie z tego że zamiast przekaźnika jest wsadzony mostek. Na

> tyle na ile pamiętam to wydaje mi się, że jeśli włożycie

> odpowiedni przekaźnik w górne albo środkowe gniazdo to wtedy się

> zrobi jakiś myk i sygnał będzie pod bezpiecznikiem z trąbka, a

> nie z wentylatorem. Robiłem to nawet u siebie, ale nie pamiętam

> dokładnie co się zmieniło, a teraz niestety nie bardzo mam jak

> znów to sprawdzić Generalnie bym poczekał na odpowiedź

> jakiegoś magika od elektryki coby potwierdził lub obalił to co

> napisałem ale wiem, że gdzieś czytałem, że sygnał powinien

> działać przez przekaźnik. I do tego jest jedno z miejsc po lewej

> stronie skrzynki z wsadzonym - pewnie jak zwykłe z oszczędności

> - mostkiem zamiast przekaźnika.

Muszę jak najszybciej (może już jutro) uporać się z tym schematem.

Jak bedzie schemat to będzie nam wszystkim łatwiej do czegoś dojść.

Jutro też pojazdę kupić jakieś przekaźniki i zobaczymy co się stanie jak je zamontuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Muszę jak najszybciej (może już jutro) uporać się z tym schematem.

> Jak bedzie schemat to będzie nam wszystkim łatwiej do czegoś dojść.

> Jutro też pojazdę kupić jakieś przekaźniki i zobaczymy co się stanie

> jak je zamontuję.

Ja ogólnie w schematach elektrycznych jestem raczej zielonawy zlosnik.gifzlosnik.gifzlosnik.gif ale takie coś na pewno się przyda waytogo.gif

A tak gwoli ścisłości. Ja tam założyłem przekaźnik 541 bo taki akurat miałem pod ręką, ale nie mam pojęcia jaki powinien być hmm.gif Jak Ci się uda coś wykombinować to daj koniecznie znać, bo u mnie leży dwutonowa trąbka i nijak nie mogę jej podłączyć zamiast standardowego sygnału tongue.gif ale jak daję prąd bezpośrednio z aku to obie trąbki graja ładnie i głośno devil.gif

EDIT: Jeszcze mi się przypomniało takie coś co czytałem o podłączeniu klaksonu, że jak się wkłada przekaźnik to się zmienia rodzaj sterowania. Bez przekaźnika jest sterowanie masą, a z przekaźnikiem robi się sterowanie plusem, albo na odwrót hmm.gif Ale tutaj akurat nie ukrywam, że mogę pisać farmazony, bo nie jestem do końca pewien czy dobrze pamiętam hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o przekaźniki to - jak widać na zdjęciu - każde gniazdo ma cztery styki. Czyli są one przygotowane na standardowe przekaźniki z czterema stykami. Pomimo tego, że w obudowie centralki każde gniazdo ma 5 szczelinek to i tak są tam tylko 4 styki.

Dwa styki sterują cewką przekaźnika, a dwa włączają lub wyłączają jakieś urządzenie.

Dla uproszczenia, w te wolne miejsca na przekaxniki można wpiąć tylko taki sam typ rzpekaźnika jaki jest do ogrzewania szyby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Skrzynka bezpieczników:

> E1 - przekaźnik sygnału dźwiękowego

> E2 - przekaźnik ogrzewania tylnej szyby

> E3 - mostek dmuchawy świeżego powietrza

A widzisz.

Już coś więcej wiemy.

A co się stanie gdy w miejscu E3 zamiast mostka wepniemy też przekaźnik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A widzisz.

> Już coś więcej wiemy.

> A co się stanie gdy w miejscu E3 zamiast mostka wepniemy też

> przekaźnik?

A to też ciekawe hmm.gif chyba spróbuje wydłubac jakiś przekaźnik u siebie i zobacze co będzie zlosnik.gifzlosnik.gifzlosnik.gif Tylko ciekawe czy nic nie spale hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Skrzynka bezpieczników:

> E1 - przekaźnik sygnału dźwiękowego

> E2 - przekaźnik ogrzewania tylnej szyby

> E3 - mostek dmuchawy świeżego powietrza

Tak gwoli pełnej ścisłości. Liczymy od góry? hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A widzisz.

> Już coś więcej wiemy.

> A co się stanie gdy w miejscu E3 zamiast mostka wepniemy też

> przekaźnik?

nie wiem nie sprawdzałem devil.gif

znalazłem to przed chwila w objaśnieniu schematów elektrycznych do uno grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A to też ciekawe chyba spróbuje wydłubac jakiś przekaźnik u siebie i

> zobacze co będzie Tylko ciekawe czy nic nie spale

Najlepiej postaw sobie na wszelki wypadek parę wiader z wodą przy samochodzie. zlosnik.gif

A tak na poważnie to chyba nie powinno się nic stać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Najlepiej postaw sobie na wszelki wypadek parę wiader z wodą przy

> samochodzie.

Tak źle mi życzysz? cfaniaczek.gifzlosnik.gifzlosnik.gifzlosnik.gif

> A tak na poważnie to chyba nie powinno się nic stać.

No i właśnie nic się nie stało hmm.gif Poza tym, że już wiem, że E3 jest na samym dole to po wyjęciu mostka i włożeniu przekaźnika nie stało sie nic. Z przekaźnikiem dmuchawa przestała odpowiadać. Po włożeniu z powrotem mostka znów dmucha. Czyli wiemy, że ncnie wiemy zlosnik.gifzlosnik.gifzlosnik.gif chyba, że trzeba by było coś jeszcze przestawić hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak źle mi życzysz?

> No i właśnie nic się nie stało Poza tym, że już wiem, że E3 jest na

> samym dole to po wyjęciu mostka i włożeniu przekaźnika nie stało

> sie nic. Z przekaźnikiem dmuchawa przestała odpowiadać. Po

> włożeniu z powrotem mostka znów dmucha. Czyli wiemy, że ncnie

> wiemy chyba, że trzeba by było coś jeszcze przestawić

pewnie instalacji brakuje pod ten przekaźnik grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A może ktoś ma jakąś starą włoską wersję Uno gdzie ten przekaźnik

> jest tam umieszczony.

poprzeglądałem wszystkie schematy jakie mam i nawet w turbo jest narysowany ten przekaźnik a w środku tylko zwora może to do klimy było przewidziane bo tylko tego schematu nie posiadam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pewnie instalacji brakuje pod ten przekaźnik

Może i tak, ale w sumie to raczej powinno się coś dziać hmm.gif Tak mi się wydaje, bo jeszcze a propos przekaźnika do klaksonu to tą zamianę plusa z minusem to ja sam zauważyłem jak sprawdzałem miernikiem czy jest napięcie na kablach. I w jednym przypadku musiałem sprawdzać z plusem, a w drugim z masą. Tylko nie pamiętam, która wersja była z przekaźnikiem, a która bez hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Może i tak, ale w sumie to raczej powinno się coś dziać Tak mi się

> wydaje, bo jeszcze a propos przekaźnika do klaksonu to tą

> zamianę plusa z minusem to ja sam zauważyłem jak sprawdzałem

> miernikiem czy jest napięcie na kablach. I w jednym przypadku

> musiałem sprawdzać z plusem, a w drugim z masą. Tylko nie

> pamiętam, która wersja była z przekaźnikiem, a która bez

co do klaksonu to oba przypadki sa sterowane masa grinser006.gif

tylko różnica jest w połączeniu samego klaksonu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> co do klaksonu to oba przypadki sa sterowane masa

> tylko różnica jest w połączeniu samego klaksonu

Aha. No ok. Tylko w takim razie czemu mi się to zmieniało tak, że żebym mógł sprawdzić czy płynie prąd to raz musiałem sprawdzać z masa, a drugim razem z plusem? hmm.gif dla mnie to wyglądało właśnie tak jakby się zmieniał rodzaj sterowania w przycisku od klaksonu hmm.gif No ale ja się na elektryce znam jak kura na pieprzu, więc może czegoś nie rozumiem wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Aha. No ok. Tylko w takim razie czemu mi się to zmieniało tak, że

> żebym mógł sprawdzić czy płynie prąd to raz musiałem sprawdzać z

> masa, a drugim razem z plusem? dla mnie to wyglądało właśnie

> tak jakby się zmieniał rodzaj sterowania w przycisku od klaksonu

> No ale ja się na elektryce znam jak kura na pieprzu, więc może

> czegoś nie rozumiem

Z tego co mi się wydaje to w momencie wpięcia przekaźnika przycisk od klaksonu na kierownicy steruje tylko cewką przekaźnika przez która płynie niewielki prąd i oszczędza tym samym styki przycisku w kierownicy.

Natomiast sam klakson uruchami się z chwila gdy zewrą się styki przekaźnika i ten właśnie styk jest bardziej odporny na większy prąd, a tym samym można sobie podłączyć jakiś spory klakson.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> schemat bez przekaźnika

> schemat z przekaźnikiem

Na tych własnie schematach można zauważyć oznaczenia złączy wielostykowych.

Oznaczone są one bialymi literkami na czarnym małym kwadraciku.

Które złącze jest które?

Chodzi mi własnie o to by ktoś pokazał na podstawie załączonego zdjęcia, które złącze oznaczone jest jaką literką.

282106481-centralka.jpg

post-54103-14352500758758_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z tego co mi się wydaje to w momencie wpięcia przekaźnika przycisk od

> klaksonu na kierownicy steruje tylko cewką przekaźnika przez

> która płynie niewielki prąd i oszczędza tym samym styki

> przycisku w kierownicy.

> Natomiast sam klakson uruchami się z chwila gdy zewrą się styki

> przekaźnika i ten właśnie styk jest bardziej odporny na większy

> prąd, a tym samym można sobie podłączyć jakiś spory klakson.

No ok. Niech i tak będzie. Tylko teraz pytanie jest następujące. Uprzedzam, że już nie pamiętam dokładnie szczegółów, ale może jakoś pójdzie. Mianowicie. Mam ten mój klakson dwutonowy. Są tam dwie trąbki, każda z własnym plusem i minusem. I teraz tak. Jak podłączam trąbki bezpośrednio pod aku to dźwięk jest mocny i donośny. Natomiast jak podłączam do kabli od ori sygnału to są dwie wersje. Tylko nie pamiętam, która jest z przekaźnikiem, a która bez hmm.gif ale wygląda to tak, że w jednej wersji trąbki Po wciśnięciu przycisku wydają z siebie pojedyncze "pierdnięcie" i nic więcej, a w drugiej grają, ale tak ze 3-4 razy ciszej i słabiej. No i teraz diabli wiedzą czy to coś z instalacji czy po prostu kable ze starości się rozpadają i jak położę nową instalację w miejsce starej to wszystko będzie hulać hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> według mnie to wygląda tak:

> nie wiem jeszcze które to M i L ale pewnie po kolorach kabelków by

> sie doszło

Odzięki wielkie bow.gif

Jeszcze tylko sie zapytam o te styki "J" i "Q". "J" to ten na górze, a "Q" na dole czy odwrotnie? Czy może jest to oznaczenie po prostu "JQ"?

A te dwa dolne złącza? Nie są oznaczone czy wykorzystywane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tego to już Ci raczej nie wytłumaczę.

> Nie wiem.

> Musiałbyś pokombinować sam inaczej się nie dowiesz.

> Może masz gdzieś zasniedziałe styki lub faktycznie kable stare i coś

> się z nimi dzieje.

Jak się zrobi cieplej to będę kombinował. Puki co auto na razie i tak na kołkach bo są ważniejsze problemy crazy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Odzięki wielkie

> Jeszcze tylko sie zapytam o te styki "J" i "Q". "J" to ten na

> górze, a "Q" na dole czy odwrotnie? Czy może jest to oznaczenie

> po prostu "JQ"?

> A te dwa dolne złącza? Nie są oznaczone czy wykorzystywane?

te dwa szersze piny w lewym dolnym rogu to JQ na jednym z twoich zdjęć widać ze to po prostu rozdzielacz a na schematach podawane są jako oddzielne kostki grinser006.gif

te dwie nie oznaczone kostki na dole to M i L ale nie wiem która jest która devil.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak się zrobi cieplej to będę kombinował. Puki co auto na razie i tak

> na kołkach bo są ważniejsze problemy

jeżeli orginalnie miałeś wersje ze zwora to jak maja grac pod przekaźnikiem jak jeden kabel od klaksonu ma na stałe 12V i drugi tez podaje 12V tylko że po naciśnięciu grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> te dwa szersze piny w lewym dolnym rogu to JQ na jednym z twoich

> zdjęć widać ze to po prostu rozdzielacz a na schematach podawane

> są jako oddzielne kostki

> te dwie nie oznaczone kostki na dole to M i N ale nie wiem która

> jest która

Dzięki jeszcze raz bow.gifbow.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jeżeli orginalnie miałeś wersje ze zwora to jak maja grac pod

> przekaźnikiem jak jeden kabel od klaksonu ma na stałe 12V i

> drugi tez podaje 12V tylko że po naciśnięciu

A u mnie jest zwora i jest chyba jeden kabel do klaksonu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jeżeli orginalnie miałeś wersje ze zwora to jak maja grac pod

> przekaźnikiem jak jeden kabel od klaksonu ma na stałe 12V i

> drugi tez podaje 12V tylko że po naciśnięciu

No ok, ok zlosnik.gifzlosnik.gifzlosnik.gif ja jestem pseudo-elektryk zlosnik.gifzlosnik.gifzlosnik.gif to w takim razie może Ty mi podpowiesz jak mam te skubane trabki podlaczyc hmm.gif jakbym miał jakis konkretny pomysł to przy sprawdzaniu go przynajmniej bym sie dowiedział czy kable mam sprawne czy moze sa do wymiany hmm.gif

A trompki wyglądają tak:

282107393-DSCF8908.jpg

Foto kiepskawe, ale nie mam innego teraz pod ręką.

post-51594-14352500763478_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No ok, ok ja jestem pseudo-elektryk to w takim razie może Ty mi

> podpowiesz jak mam te skubane trabki podlaczyc jakbym miał

> jakis konkretny pomysł to przy sprawdzaniu go przynajmniej bym

> sie dowiedział czy kable mam sprawne czy moze sa do wymiany

> A trompki wyglądają tak:

> Foto kiepskawe, ale nie mam innego teraz pod ręką.

patrząc na te dwa schematy widze ze to są dwa klaksony podłączone równolegle

a rozwiązanie jest proste wkładasz przekaźnik zamiast zwory i kabelek z kostki B pin 5 podpinasz do masy grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> patrząc na te dwa schematy widze ze to są dwa klaksony podłączone

> równolegle

Ok. To jeszcze taka rzecz. Do obecnego klaksonu "talerza" mam wyprowadzone 2 kabelki i z tego co pisałeś wychodzi, że czy z przekaźnikiem czy bez to na obu będę miał plusa, tak? hmm.gif to w takim razie jak mam podpiąć drugi klakson? Po jednym kabelku do plusa każdej trąbki? A minusa skąd? Podpiąć gdziekolwiek do karoserii?

> a rozwiązanie jest proste wkładasz przekaźnik zamiast zwory i

> kabelek z kostki B pin 5 podpinasz do masy

I tutaj tak jak wyżej coby się upewnić. Patrząc na foto Freda77 to pin 5 licząc od prawej czy lewej strony fotki?

Wybacz, za być może głupie pytania, ale wole 10 razy zapytać niż 1 raz coś spalić icon_rolleyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> najpierw mi powiedz jakie kolory kabelków masz doprowadzone do

> klaksonu w komorze silnika

Widzę, że masz trochę pojęcia o tej "Unowej" elektryce. Jakby co to czy można się z toba kotaktować?

Gdybyś miał jakiekolwiek schematy elektryczne to prześlij co masz na mój e-mail.

Będę baaardzo wdzięczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Widzę, że masz trochę pojęcia o tej "Unowej" elektryce. Jakby co to

> czy można się z toba kotaktować?

> Gdybyś miał jakiekolwiek schematy elektryczne to prześlij co masz na

> mój e-mail.

> Będę baaardzo wdzięczny.

elektrykiem nie jestem po prostu patrze na schematy i krok po kroku dochodze jak to działa grinser006.gif takie zboczenie po 4 latach studiów elektroniki oink.gif co do kontaktu to dane sa w profilu devil.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Żółty i brązowy

masz jakies nie typowe kolory icon_eek.gif ja znalazłem tylko takie kobinacje:

fiotletowy i biały

fioletowo-czarny i czarny

fioletowy i czarny

wiec tak raczej nie dojdziemy

mając włożoną zwore

bierzesz miernik jedna koncówka miernika podpinasz gdzieś do masy a druga sprawdzasz na którym z tych 2 kabelków masz napięcie 12V i ten który takie posiada nie podpinasz wogule do nowego klaksonu a ten który go nie ma podłączasz jako plusowy do nowego klaksonu natomiast drugi kabelek który teraz będzie robił za mase musisz sam dorobić grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> masz jakies nie typowe kolory ja znalazłem tylko takie kobinacje:

> fiotletowy i biały

> fioletowo-czarny i czarny

> fioletowy i czarny

> wiec tak raczej nie dojdziemy

U mnie to wygląda tak, że mam te dwa co napisałem, a do nich przykręcone kolejne 2 zlosnik.gifzlosnik.gifzlosnik.gif i tam jeden jest wlaśnie fioletowy chyba, a drugi bodajże czarny hmm.gif Ale nic nie pisałem, bo myślałem, że to mój tata kiedyś po prostu przedłużał kabelki hmm.gif

> mając włożoną zwore

> bierzesz miernik jedna koncówka miernika podpinasz gdzieś do masy a

> druga sprawdzasz na którym z tych 2 kabelków masz napięcie 12V

> i ten który takie posiada nie podpinasz wogule do nowego

> klaksonu a ten który go nie ma podłączasz jako plusowy do

> nowego klaksonu natomiast drugi kabelek który teraz będzie

> robił za mase musisz sam dorobić

Aha i do tego mam jeszcze dorobić ten masowy z pinu 5? Ale 5 od której strony zlosnik.gifzlosnik.gifzlosnik.gif

EDIT:

Zapomniałem o tym zdjęciu

282097402-IMG_1952.jpg

Teraz już chyba wiem wszystko waytogo.gif Jutro pewnie sie pobawię zlosnik.gifzlosnik.gifzlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Aha i do tego mam jeszcze dorobić ten masowy z pinu 5? Ale 5 od

> której strony

masz dwie opcje albo izolujesz ten kabelek gdzie orginalnie było 12V i dorabiasz kabelek masowy przy klaksonie albo podpinasz odwrotnie oba orginalne przewody do klaksonu ale wtedy musisz znalesc w skrzynce bezpieczników kostke B pin 5 i go wypiąć a następnie go uziemić

juz łatwiej nie umiem ci tego wytłumaczyć tongue.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> masz dwie opcje albo izolujesz ten kabelek gdzie orginalnie było 12V

> i dorabiasz kabelek masowy przy klaksonie albo podpinasz

> odwrotnie oba orginalne przewody do klaksonu ale wtedy musisz

> znalesc w skrzynce bezpieczników kostke B pin 5 i go wypiąć a

> następnie go uziemić

> juz łatwiej nie umiem ci tego wytłumaczyć

Hehe. No właśnie coś mi umknęło i nie do końca załapałem, ale to pewnie wina godziny. Teraz już wszystko rozumiem smile.gif Dzięki wielkie za pomoc. Jutro jak będę mógł to na pewno sie pobawię i dam znać o wynikach waytogo.gif Może wreszcie moje padło zacznie trąbić jak należy, a nie bzykolić zlosnik.gifzlosnik.gifzlosnik.gif

No to ja znikam. Dobranoc 30.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.