artur-wiater Napisano 22 Marca 2009 Udostępnij Napisano 22 Marca 2009 Jakiś czas temu w Cromie 2006 rok z silnikiem 1.9 multijet 16V 150 KM zapaliła się kontrolka silnika, po podłączeniu w ASO do skanera okazał się ze winny jest EGR (błąd zbyt małego przepływu) oczyiwście w ASO Fiata stwierdzono, że EGR jest do wymiany, na moje pytanie odnośnie czyszczenia powiedzieli, że nie ma to sensu , co ciekawenie było pogorszenia przyśpieszenia, poza świecąca się lampką zero negatywnych efektów, ASO zamówiło EGR ale niestety czas oczekiwania to 3 tygodnie bo ponoć jest z nimi jakiś problem niewiele myśląc poczytałem na kąciku, że wato spróbowac oczyścić EGR i wykorzystałem Waszą instrukcję, wczoraj go rozkręciłem - ilośc syfu była porażająca był rownież zatarty czpień cewki, wszystko elegancko wyczyściłem, czpień uruchomiłem wszytko zamontowałem, podłączyłem się do złącza OBDII i przy pomocy interfejsu EL323 oraz programu PCMSCAN skasowałem błędy. wyjechałem delikatnie i bingo wszystko ok lampka się nie zapala ale próbuje depnąć na gaz, a auto wcale nie przyśpiesza jakieś namiastki przyśpieszenai odzywają się powyżej 3 tyś ale i tak jest koszmar, turbine słychać jak wcześniej Koledzy biegli w ropiakach - CO SIĘ STAŁO??? winny jest uruchomony EGR, czy skasowanie błędów (tylko co to może mieć do rzeczy - w ASO tez kasowali), a może jakieś programowanie po czyszczeniu potrzebne? akumulator odłączyłem na godzine - nie pomogło... PROSZĘ O POMOC Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artur-wiater Napisano 22 Marca 2009 Autor Udostępnij Napisano 22 Marca 2009 Nikt nie ma pomysłu.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matfiej Napisano 22 Marca 2009 Udostępnij Napisano 22 Marca 2009 > Nikt nie ma pomysłu.... a sprawdziłeś po czyszczeniu czy trzpień się rusza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 22 Marca 2009 Udostępnij Napisano 22 Marca 2009 > Nikt nie ma pomysłu.... Wszystko wskazuje jednak, ze zawór jest w pozycji otwartej lub częsciowo otwartej... sprawdź jeszcze raz czy czpień pracuje mięciutku i delikatnie - bez napiecia - i czy chowa sie cały do końca Zapieczony trzpień nie jest łatwo odblokować... A i jeszcze jedno - uszczelka - miedzy zaworem a cewką - czy nie zapomniałeś o niej i czy przypadkiem lekko nie otwiera zawór- zawsze możesz popuścic te 4 śruby i sprawdzić na niedokreconym zaworze czy jest OK ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artur-wiater Napisano 22 Marca 2009 Autor Udostępnij Napisano 22 Marca 2009 > Wszystko wskazuje jednak, ze zawór jest w pozycji otwartej <................................................> tam uszczelki nie było wcale bo w 1.9 150 konnym już nie ma podkładki, a nacięcia odprowadzające sadzę są bezpośrednio w obudowie Pkt9 faq kącikowego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 22 Marca 2009 Udostępnij Napisano 22 Marca 2009 > tam uszczelki nie było wcale... bo cwani księgowi je wycofali , w sumie nie są konieczne , ja też nie miałem i nic się nie działo; ale jak chcesz to bez problemu kupisz w aso Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artur-wiater Napisano 22 Marca 2009 Autor Udostępnij Napisano 22 Marca 2009 > a sprawdziłeś po czyszczeniu czy trzpień się rusza tak,męczyłem się z godzine najpierw był zatraty później sam opadał ciekawe ze jak go wciskam to na samym końcu tak wystajac z 3 mm ma dość silne sprężynowanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artur-wiater Napisano 22 Marca 2009 Autor Udostępnij Napisano 22 Marca 2009 > Wszystko wskazuje jednak, ze zawór jest w pozycji otwartej lub > częsciowo otwartej... sprawdź jeszcze raz czy czpień pracuje > mięciutku i delikatnie - bez napiecia - i czy chowa sie cały do > końca pacuje leciutko -sam opada, ale nie da sie do końca wcisnać bo 3 mm przed końcem sprężynuje (wyraźny opór sprężyny) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 22 Marca 2009 Udostępnij Napisano 22 Marca 2009 > pacuje leciutko -sam opada, ale nie da sie do końca wcisnać bo 3 mm > przed końcem sprężynuje (wyraźny opór sprężyny) Niestety nie znam zaworu w JTD - 150 KM Ale nie przypuszczam aby sama cewka różniła się od 115 JTD 120 / 140 MJTD po modyfikacji ( plastykowa obudowa ) Normalnie ten trzpień powinien chować sie do końca - na równo z podstawą cewki. Jesli wystaje 3 mm to prawdopodobnie na tyle otwiera zawór i cała "para" z turbiny idze w tłumik. Wlazło tam do środka tyle sadzy, że nie może sie poddać - stukałeś nim ? wylatywała sadza ? Ja osobiście podłożył bym podkładkę lub podkładki na te 3 mm odsuwając cewkę od zaworu i sie upewnił Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artur-wiater Napisano 22 Marca 2009 Autor Udostępnij Napisano 22 Marca 2009 > Niestety nie znam zaworu w JTD - 150 KM > Ale nie przypuszczam aby sama cewka różniła się od 115 JTD 120 / 140 <..............................................> > stukałem psikałem i wylatywała masa sadzy w końcu lecitko chodził ale te 3mm zostało i też w sumie ładnie chodziło ale stanowczo sprężynowało... tak jakby na końcu sprężynka była... Następnego upomnienia nie będzie ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 22 Marca 2009 Udostępnij Napisano 22 Marca 2009 > sprężynowało... tak jakby na końcu sprężynka była... W JTD było by to niedobrze..... Kup sama cewkę na allegro - nową a i wstaw tą magiczną blaszkę Fiata... w innym watku jest o tym mowa własnie do 150 KM Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artur-wiater Napisano 24 Marca 2009 Autor Udostępnij Napisano 24 Marca 2009 no i byłem w ASO i co ciekawe nie ma błędów, egr pracuje ale jak twierdzi mechanik: "nie tak źle aby był błąd jak przed czyszczeniem, ale nie tak dobrze aby było przyśpieszenie, bo jak źle pracuje to sprężarka nie doładowuje" Rozumiecie coś z tego???? egr w ASO nie mają i co fajne jest niedostępny w Fiacie bo podobno posypały sie na raz w tysiącach aut i nie dają rady z produkcją auto przyśpiesza jak mały fiat czyli nie przyśpiesza wcale, wciskanie gazu do podłogi przy np 1500 obrotów nie daje najmniejszego natychmiastowego efektu, dopiero dostaje kopa powyżej 3500 obrotów i jest to natychmiastowe przyśpieszenie tak jakby ktoś przywalił w tyłek na allego oczywiście zaworów mnogo ale do 150 konnego 16 zaworowego nie ma ani jednej sztuki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szkot7 Napisano 24 Marca 2009 Udostępnij Napisano 24 Marca 2009 > egr w ASO nie mają i co fajne jest niedostępny w Fiacie bo podobno > posypały sie na raz w tysiącach aut i nie dają rady z produkcją Polityka nie zamrażania kasy - nie ma na stanie , ale szybko sprowadzą (do 3 dni zwykle) - z tym posypaniem się w tysiącach aut to na inny kącik - taki z kv.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 24 Marca 2009 Udostępnij Napisano 24 Marca 2009 kolego , polecam zakupić uszczelkę zmniejszającą przelot spalin w egr http://autokacik.pl/showflat.php?Cat=0&Number=282125932&an=0&page=0#Post282125932 nr eper 71751468 (kwadratowa z 4 otworami) 55191883 (zwykłe uszczelki na egr) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artur-wiater Napisano 25 Marca 2009 Autor Udostępnij Napisano 25 Marca 2009 >bez problemu > kupisz w aso W aso mówią, że nie wiedzą o co chodzi bo EGR to jedna nierozbieralna część, może ktoś ma nr katalogowy tej podkałdki pomiedzy cewką, a mechanizmem EGR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 27 Marca 2009 Udostępnij Napisano 27 Marca 2009 dopiero teraz odpisuję, ale bana zaliczyłem - niesłusznie OK popatrzmy , silnik 1.9 16v Multijet : zgodnie z rysunkiem z epera , masz taki jak ja zawór egr i jest on rozbieralny od kolektora strzałką zaznaczyłem gdzie masz tą 'zaślepkę' zamontować i otoczyć ją z 2 stron uszczelkami z rysunku numery wyżej podałem , co to za 'poproki' w tym aso robią Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Radauskas Napisano 27 Marca 2009 Udostępnij Napisano 27 Marca 2009 Znaczy potrójna uszczelka typu "kanapka"? Dwie starego typu, a między nimi ta z dziurkami? A czemu to nie mozna założyć tylko jednej,.. nowej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 27 Marca 2009 Udostępnij Napisano 27 Marca 2009 tak , taki sandwich podobno żeby była szczelność , bo ta blaszka ma inną fakturę niż kolektor i egr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Radauskas Napisano 27 Marca 2009 Udostępnij Napisano 27 Marca 2009 To pewnie też trzeba dokupić nowe dłuższe śruby Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 27 Marca 2009 Udostępnij Napisano 27 Marca 2009 nie , wszystko pasuje , ta zaslepka ma 1mm a uszczelki to pikuś Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artur-wiater Napisano 31 Marca 2009 Autor Udostępnij Napisano 31 Marca 2009 Byłem dzisiaj w ASO i w końcu dostali zawór wymienili i jest ok, na pytanie o uszczelkę zaprowadzili mnie do komputera i okazało się z jakiekoś opisu, że ona do likwidacji braku mocy przy 2500 - 3000 jeśli tego braku mocy nie ma to sie jej nie montuje ponieważ i tu UWAGA jeszcze bardziej skraca żywotność EGR-a poprzez fakt, że zmniejsz ich przepływ za EGR (przy kolektorze) spaliny mają tam przez to wieksze ciśnienie i więcej sadzy przedostaje się na cewke powodując jej szybsze zacieranie I co Wy na to? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.