Skocz do zawartości

croma multijet i EGR


artur-wiater

Rekomendowane odpowiedzi

Jakiś czas temu w Cromie 2006 rok z silnikiem 1.9 multijet 16V 150 KM zapaliła się kontrolka silnika, po podłączeniu w ASO do skanera okazał się ze winny jest EGR (błąd zbyt małego przepływu)

oczyiwście w ASO Fiata stwierdzono, że EGR jest do wymiany, na moje pytanie odnośnie czyszczenia powiedzieli, że nie ma to sensu , co ciekawenie było pogorszenia przyśpieszenia, poza świecąca się lampką zero negatywnych efektów,

ASO zamówiło EGR ale niestety czas oczekiwania to 3 tygodnie bo ponoć jest z nimi jakiś problem

niewiele myśląc poczytałem na kąciku, że wato spróbowac oczyścić EGR i wykorzystałem Waszą instrukcję, wczoraj go rozkręciłem - ilośc syfu była porażająca był rownież zatarty czpień cewki, wszystko elegancko wyczyściłem, czpień uruchomiłem

wszytko zamontowałem, podłączyłem się do złącza OBDII i przy pomocy interfejsu EL323 oraz programu PCMSCAN

skasowałem błędy.

wyjechałem delikatnie i bingo wszystko ok lampka się nie zapala ale próbuje depnąć na gaz, a auto wcale nie przyśpiesza jakieś namiastki przyśpieszenai odzywają się powyżej 3 tyś ale i tak jest koszmar, turbine słychać jak wcześniej

Koledzy biegli w ropiakach - CO SIĘ STAŁO???

winny jest uruchomony EGR, czy skasowanie błędów (tylko co to może mieć do rzeczy - w ASO tez kasowali), a może jakieś programowanie po czyszczeniu potrzebne?

akumulator odłączyłem na godzine - nie pomogło...

PROSZĘ O POMOC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nikt nie ma pomysłu....

Wszystko wskazuje jednak, ze zawór jest w pozycji otwartej lub częsciowo otwartej... sprawdź jeszcze raz czy czpień pracuje mięciutku i delikatnie - bez napiecia - i czy chowa sie cały do końca

Zapieczony trzpień nie jest łatwo odblokować...

A i jeszcze jedno - uszczelka - miedzy zaworem a cewką - czy nie zapomniałeś o niej i czy przypadkiem lekko nie otwiera zawór- zawsze możesz popuścic te 4 śruby i sprawdzić na niedokreconym zaworze czy jest OK ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wszystko wskazuje jednak, ze zawór jest w pozycji otwartej

<................................................>

tam uszczelki nie było wcale bo w 1.9 150 konnym już nie ma podkładki, a nacięcia odprowadzające sadzę są bezpośrednio w obudowie

Pkt9 faq kącikowego nono.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wszystko wskazuje jednak, ze zawór jest w pozycji otwartej lub

> częsciowo otwartej... sprawdź jeszcze raz czy czpień pracuje

> mięciutku i delikatnie - bez napiecia - i czy chowa sie cały do

> końca

pacuje leciutko -sam opada, ale nie da sie do końca wcisnać bo 3 mm przed końcem sprężynuje (wyraźny opór sprężyny)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pacuje leciutko -sam opada, ale nie da sie do końca wcisnać bo 3 mm

> przed końcem sprężynuje (wyraźny opór sprężyny)

Niestety nie znam zaworu w JTD - 150 KM niewiem.gif

Ale nie przypuszczam aby sama cewka różniła się od 115 JTD 120 / 140 MJTD po modyfikacji ( plastykowa obudowa )

Normalnie ten trzpień powinien chować sie do końca - na równo z podstawą cewki. Jesli wystaje 3 mm to prawdopodobnie na tyle otwiera zawór i cała "para" z turbiny idze w tłumik. Wlazło tam do środka tyle sadzy, że nie może sie poddać - stukałeś nim ? wylatywała sadza ? hmm.gif

Ja osobiście podłożył bym podkładkę lub podkładki na te 3 mm odsuwając cewkę od zaworu i sie upewnił

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niestety nie znam zaworu w JTD - 150 KM

> Ale nie przypuszczam aby sama cewka różniła się od 115 JTD 120 / 140

<..............................................>

>

stukałem psikałem i wylatywała masa sadzy w końcu lecitko chodził ale te 3mm zostało i też w sumie ładnie chodziło ale stanowczo sprężynowało... tak jakby na końcu sprężynka była...

Następnego upomnienia nie będzie ! zolta.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> sprężynowało... tak jakby na końcu sprężynka była...

W JTD było by to niedobrze..... old.gif

Kup sama cewkę na allegro - nową a i wstaw tą magiczną blaszkę Fiata... w innym watku jest o tym mowa własnie do 150 KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i byłem w ASO i co ciekawe nie ma błędów, egr pracuje ale jak twierdzi mechanik:

"nie tak źle aby był błąd jak przed czyszczeniem, ale nie tak dobrze aby było przyśpieszenie, bo jak źle pracuje to sprężarka nie doładowuje"

Rozumiecie coś z tego????

egr w ASO nie mają i co fajne jest niedostępny w Fiacie tongue.gif bo podobno posypały sie na raz w tysiącach aut i nie dają rady z produkcją

auto przyśpiesza jak mały fiat czyli nie przyśpiesza wcale, wciskanie gazu do podłogi przy np 1500 obrotów nie daje najmniejszego natychmiastowego efektu, dopiero dostaje kopa powyżej 3500 obrotów i jest to natychmiastowe przyśpieszenie tak jakby ktoś przywalił w tyłek zlosnik.gif

na allego oczywiście zaworów mnogo ale do 150 konnego 16 zaworowego nie ma ani jednej sztuki pad.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> egr w ASO nie mają i co fajne jest niedostępny w Fiacie bo podobno

> posypały sie na raz w tysiącach aut i nie dają rady z produkcją

Polityka nie zamrażania kasy - nie ma na stanie , ale szybko sprowadzą (do 3 dni zwykle) - z tym posypaniem się w tysiącach aut to na inny kącik - taki z kv....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dopiero teraz odpisuję, ale bana zaliczyłem - niesłusznie mad.gif

OK popatrzmy , silnik 1.9 16v Multijet :

zgodnie z rysunkiem z epera , masz taki jak ja zawór egr i jest on rozbieralny od kolektora hehe.gif

strzałką zaznaczyłem gdzie masz tą 'zaślepkę' zamontować i otoczyć ją z 2 stron uszczelkami z rysunku

282178799-egrcroma.jpg

numery wyżej podałem , co to za 'poproki' w tym aso robią

post-102794-14352501074467_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem dzisiaj w ASO i w końcu dostali zawór wymienili i jest ok, na pytanie o uszczelkę zaprowadzili mnie do komputera i okazało się z jakiekoś opisu, że ona do likwidacji braku mocy przy 2500 - 3000 jeśli tego braku mocy nie ma to sie jej nie montuje ponieważ i tu UWAGA jeszcze bardziej skraca żywotność EGR-a poprzez fakt, że zmniejsz ich przepływ za EGR (przy kolektorze) spaliny mają tam przez to wieksze ciśnienie i więcej sadzy przedostaje się na cewke powodując jej szybsze zacieranie

I co Wy na to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.